Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 28 kwietnia 2004, 10:02

autor: Maciej Myrcha

THQ i Relic w jednym stali domu

W czasach, kiedy słyszy się o zamykaniu kolejnych firm uznanych już na rynku rozrywki elektronicznej a raczkujące studia kapitulują zanim jeszcze na ten rynek się dostały, dobre wiadomości oczekiwane są przez graczy jak przysłowiowa pierwsza jaskółka zwiastująca wiosnę. Taką też jaskółkę chciałbym wam dzisiaj przedstawić, bo według mnie można uznać za dobrą wiadomość przekształcenie się flirtu Relic Entertainment z firmą THQ w pełnoprawne małżeństwo.

W czasach, kiedy słyszy się o zamykaniu kolejnych firm uznanych już na rynku rozrywki elektronicznej a raczkujące studia kapitulują zanim jeszcze na ten rynek się dostały, dobre wiadomości oczekiwane są przez graczy jak przysłowiowa pierwsza jaskółka zwiastująca wiosnę. Taką też jaskółkę chciałbym wam dzisiaj przedstawić, bo według mnie można uznać za dobrą wiadomość przekształcenie się flirtu Relic Entertainment z firmą THQ w pełnoprawne małżeństwo.

Graczom nie "siedzącym" zbyt głęboko we wszystkich niuansach światka growego, przypomnę tylko iż to właśnie studio Relic odpowiedzialne jest za znakomite dwie części gry Homeworld oraz Impossible Creatures natomiast THQ odpowiedzialna jest (czy może będzie we wrześniu) za wydanie Full Spectrum Warrior czy S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Czernobyl. Drogi obu tych firm zetknęły się przy okazji Warhammer 40000: Dawn of War i wszystko wskazuje na to, że więzy zostaną zacieśnione, ponieważ THQ zdecydowała się dokonać zakupu Relic Entertainment.

"Przejęcie firmy Relic jasno określa przyszłe plany strategiczne THQ - nabywanie firm developerskich o udokumentowanych możliwościach i umiejętnościach tworzenia najwyższej jakości produktów," powiedział Jack Sorensen, wice prezes wykonawczy THQ . "Jesteśmy pewni, że bardzo utalentowany zespół projektantów, programistów oraz artystów z Relic ustali pozycję THQ jako wiodącego wydawcy produktów na PC i konsole."