Platformówka Super Meat Boy była jednym z największych niezależnych sukcesów zeszłego roku. Teraz twórcy pochwalili się, że sprzedaż gry sięgnęła już poziomu 600 tysięcy.
Platformówka Super Meat Boy była jednym z największych niezależnych sukcesów zeszłego roku. Teraz twórcy pochwalili się, że sprzedaż gry sięgnęła poziomu 600 tysięcy egzemplarzy.

Stworzona przez Tommy'ego Refenesa oraz Edmunda Mcmillena produkcja zakupiona została już przez około 200 tysięcy posiadaczy Xboksów 360. Natomiast użytkownicy Steam nabyli prawie dwa razy tyle egzemplarzy. Część z nich sprzedana została w trakcie promocji cenowych, ale mimo to wersja pecetowa zarobiła znacznie więcej niż konsolowa. Twórcy w ostatnich tygodniach nie ukrywali swojego niezadowolenia ze współpracy z Microsoftem. Według nich firma ta wpierw wymusiła na nich błyskawiczne ukończenie produkcji, a następnie, pomimo obietnic, nie udzieliła ich grze żadnego prawdziwego wsparcia marketingowego. O usłudze Valve wyrażają się natomiast w samych superlatywach.
Autorzy wyjaśnili też, dlaczego zapowiadana konwersja Super Meat Boy na Wii została skasowana. Miała ona ukazać się w wydaniu pudełkowym, ale żaden wydawca nie był tym zainteresowany. Obecnie na konsoli Nintendo sprzedają się bowiem głównie proste gry rodzinne i wypuszczenie tak hardcorowej niezależnej platformówki jak dzieło Refensa oraz Mcmillana uznane zostało za zbyt duże ryzyko.

Jeśli chodzi o przyszłe plany, to gotowe są już dwa duże nowe rozdziały do Super Meat Boy, które w najbliższych miesiącach wypuszczone zostaną za darmo zarówno na Xboksa 360, jak i PC. Szykowana jest też konwersja na komputery Mac.
Warto dodać, że obecnie zespół pracuje nad czymś na 3DS, ale nie zdradzono czy chodzi tu o porta Super Meat Boy czy też o całkiem nową produkcję. Nie wiadomo jednak, czy ten projekt sprzedawany będzie w sklepach, czy też w dystrybucji elektronicznej. Na koniec twórcy podzielili się ciekawymi statystykami. Okazuje się, że wśród posiadaczy wersji na Xboksa 360 grę ukończyło mniej niż 2% osób.
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.