Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2004, 11:38

autor: Maciej Myrcha

Średniowieczni władcy - nowe informacje

Średniowiecze jest bardzo wdzięcznym tematem dla developerów gier komputerowych, szczególnie dla tych, którzy tworzą produkcje z rodzaju strategii. W zasadzie nie trzeba wymyślać nic od początku - ogromne twierdze, zamki, zastępy ciężkozbrojnych wojsk, machiny oblężnicze, spektakularne bitwy - Średniowiecze wszystko to posiada. Wystarczy więc sklecić w miarę rozsądną fabułę, dodać możliwość zarządzania ekonomią, gospodarką, budownictwem oraz wojskiem i Medieval Lords: Build, Defend, Expand rodem z Monte Cristo Games gotowe. Ale produkcja ta aspiruje do miana "królowej" czy też "króla" gatunku.

Średniowiecze jest bardzo wdzięcznym tematem dla developerów gier komputerowych, szczególnie dla tych, którzy tworzą produkcje z rodzaju strategii. W zasadzie nie trzeba wymyślać nic od początku - ogromne twierdze, zamki, zastępy ciężkozbrojnych wojsk, machiny oblężnicze, spektakularne bitwy - Średniowiecze wszystko to posiada. Wystarczy więc sklecić w miarę rozsądną fabułę, dodać możliwość zarządzania ekonomią, gospodarką, budownictwem oraz wojskiem i Medieval Lords: Build, Defend, Expand rodem z Monte Cristo Games gotowe. Ale produkcja ta aspiruje do miana "królowej" czy też "króla" gatunku.

Gra Medieval Lords została zapowiedziana całkiem niedawno ale dopiero dzisiaj poznaliśmy szczegóły dotyczące rozgrywki. Do rąk graczy zostanie oddany produkt, w którym będą się oni mogli spełnić zarówno jako zarządcy miast jak również jako stratedzy. A wszystko to po raz pierwszy w pełnym 3D. "Ktokolwiek miał do czynienia z budową miast w grze komputerowej od razu zauważy, że Medieval Lords to całkowicie nowe doznanie," powiedział Jérôme Gastaldi, dyrektor wykonawczy Monte Cristo Games. "Oprócz klasycznych elementów zarządzania miastami gracze otrzymają możliwość tworzenia potężnych armii, które będą bronić te miasta, oczywiście walki odbywać się będą w czasie rzeczywistym."

Gracze staną oko w oko z 10 scenariuszami, podczas których będą musieli podołać zarządzaniu finansami, poradzić sobie z rosnącą stale populacją oraz sprawnie prowadzić gospodarkę żywnościową. Połączenie tych 3 dziedzin stanowi klucz do sukcesu, o ile oczywiście nie zostaniemy zaatakowani przez sąsiadów zazdrośnie patrzących na naszą krainę miodem i mlekiem płynącą. Jeśli uda nam się obronić miasto przed wrogami sami możemy zaatakować ich ziemie tym samym poszerzając granice naszej dziedziny. Innowacją oprócz oddania całej rozgrywki w trzecim wymiarze jest możliwość nie tylko oglądania swoich dzieł "z lotu ptaka" ale także "osobiste" przemierzanie ulic zbudowanej metropolii.

Fani gier "konstrukcyjnych" z elementami strategii czasu rzeczywistego będą musieli poczekać do jesieni, kiedy to Medieval Lords: Build, Defend, Expand zostanie wydane.