Oficjalny serwis i minimalne wymagania sprzętowe czwartego Gothica

Firma JoWooD przerwała kilkumiesięczne milczenie w sprawie gry cRPG Arcania: A Gothic Tale (znanej również jako Gothic 4: Arcania), będącej kolejną odsłoną słynnego, niestety głównie z powodu niesamowitej liczby błędów i niedociągnięć, cyklu gier fabularnych.

Piotr Doroń

Firma JoWooD przerwała kilkumiesięczne milczenie w sprawie gry cRPG Arcania: A Gothic Tale (znanej również jako Gothic 4: Arcania), będącej kolejną odsłoną słynnego, niestety głównie z powodu niesamowitej liczby błędów i niedociągnięć, cyklu gier fabularnych. Dokonała tego prezentując minimalne wymagania sprzętowe dzieła niemieckiego studia Spellbound, które zastąpiło na tym polu firmę Piranha Bytes, uruchamiając oficjalny serwis internetowy gry oraz publikując wysokiej jakości zrzuty ekranowe.

Oficjalny serwis i minimalne wymagania sprzętowe czwartego Gothica - ilustracja #1

Okazuje się, że aby uruchomić czwartą odsłonę Gothica trzeba będzie dysponować maszyną, która jeszcze dwa i pół roku temu zapewniałaby odpalenie Gothica 3 w bardzo wysokich detalach. Z informacji udostępnionych przez JoWooD wynika, że rozgrywka w Arcania: A Gothic Tale stanie się możliwe dopiero na komputerze wyposażonym w procesor Intel Pentium 4 3.2GHZ lub AMD Athlon 3500+, 1GB pamięci RAM w przypadku Windowsa XP bądź 1,5GB w sytuacji, gdy na dysponujemy Vistą, a także kartę grafiki ATI 1800XT lub Nvidia GeForce 6800. Oczywiście posiadanie peceta spełniającego te warunki nie będzie równoznaczne z osiągnięciem płynnej zabawy. Ta stanie się sensowna dopiero na komputerach o znacznie większej mocy. Do premiery czwartego Gothica ma jednak dojść dopiero pod koniec bieżącego roku, więc fani gier fabularnych mają jeszcze sporo czasu na ewentualną wymianę niektórych podzespołów.

Firma JoWooD poinformowała także o uruchomieniu oficjalnego serwisu internetowego poświęconego Arcania: A Gothic Tale. Znajdziecie na jego łamach kilka ciekawych materiałów. Mamy tu na myśli przede wszystkim zestaw zrzutów ekranowych oraz grafik, prezentujących co ciekawsze miejsca wchodzące w świat wirtualnego świata gry. Waszej uwadze polecamy również krótkie streszczenie wprowadzające nas w świat Gothica, a także oficjalne forum dyskusyjne, na którego łamach będą się od teraz toczyć zażarte dyskusje na temat przyszłości serii.

Ostatnią informacją, którą chcielibyśmy Wam przekazać, jest krótki rys historyczny, wprowadzający nas w fabułę Arcania: A Gothic Tale. W grze wcielimy się w rolę Bezimiennego, który powracając z ciężkiej wyprawy widzi, jak potężne zło dosłownie zrównuje z ziemią osady mieszkańców wyspy Feshyr, położonej na Południowych Morzach. Nasz protagonista podejmie wówczas jedyną słuszną decyzję – postanowi wyruszyć za oprawcami, by ich dopaść i odpowiednio ukarać. Jego krokami pokieruje oczywiście gracz. W grze w porównaniu do poprzednich odsłon serii znacznie większy nacisk położony zostanie na magię. Twórcy gry tłumaczą, że to właśnie ten element sprawił, iż zdecydowali się oni na odejście od tradycyjnego tytułowania serii. Według zeszłorocznych zapewnień Arcania ma zaoferować 60-80 godzin wymagającej rozgrywki.

Arcania: A Gothic Tale ukaże się docelowo na komputery osobiste. Nie wyklucza się jednak wydania gry także w wersjach na konsole najnowszej generacji – Xboksa 360 oraz PlayStation 3. Produkcję przygotowuje studio Spellbound, które zastąpiło na tym polu ekipę z Piranha Bytes po tym, jak utraciła ona wszelkie prawa do korzystania z licencji Gothica. Aktualnie popularny niemiecki deweloper zajmuje się dewelopingiem swojej nowej pozycji z gatunku cRPG – Risen.

ArcaniA

Arcania: Gothic 4

ArcaniA

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 12 października 2010

Informacje o Grze
5.3

GRYOnline

5.5

Gracze

5.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
12

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-04-27
09:15

zanonimizowany357306 Pretorianin

już G4?

2,5 roku po premierze G3 jest nadal niegrywalny (wersja 1.71)
15 minut gry na tej wersji:
- qsave-qload trwajacy 1-2 minut przy 3GB ramu - no naprawdę jest to bardzo szybki zapis-odczyt (zwykły save-load trwa jeszcze dłużej)
- czasami może nas spotkać inna niespodzianka - zmiana pory dnia - bez powodu przyspiesza skracając dzień i noc do 10 minut realnego czasu
- sam początek gry jaskinia buntowników mała pieczara za kuźnią stół na którym jest dużo broni - niechcący zamiast broni wybrałem stołek - Bezimienny usiadł i tak już został
to tyle na szybko, potem było już usunięcie gry z dysku;
o dodatku do G3 wypowiadać się nie będę bo szkoda nerwów;

jak dla mnie mogą sobie produkować nawet do 10 części - nikt normalny nie będzie płacił za udział w beta - testach

Komentarz: zanonimizowany357306
2009-04-27
15:55

kęsik Legend

kęsik
😊

moonhunter---> Lol. G3 był już grywalny w wersji 1.6 a teraz chodzi prawie jak złoto. U mnie loading trwa max 1.5 min a save 30 s. I nigdy nie spotkałem tych dwóch problemów, o których napisałeś.

Komentarz: kęsik
2009-04-27
18:54

zanonimizowany614758 Pretorianin

😊

gothic to bardzo fajna seria gier jezeli nastepna czesc bedzie mniej "zarobaczona" szykuje sie nam kawal pozadnego RPG

Komentarz: zanonimizowany614758
2009-04-28
12:21

kęsik Legend

kęsik
👍

Już się wyjaśnilo że nie będziemy grać starym beziem:

Wojna objęła swym zasięgiem już południowe wyspy, są one w całości obmyte krwią. Aż w końcu wojna dochodzi do wyspy Feshyr, która znajduje się na Morzu Południowym. W końcu nadchodzi wybawca. Do rodzinnego miasta z wędrówki powraca Bezimienny Bohater (NOWY główny bohater). Jednak jego dom nie jest taki jak wcześniej. Zostało one napadnięte i złupione przez nieznajomych. Bohater widzi jedynie odpływającą łódź, a na jej żaglu wymalowanego orła.

Nowy Bezimienny nie zostawi wszystkiego płazem. Opuszcza zniszczone miasto, by zemścić się na agresorach. Zdaję sobie sprawę żę musiał dokonać tego ktoś wyjątkowy. Wyspy południowe zostały wzięte w szpony złych mocy. Bohater stawi czoło Rhobarowi 3 i jego armii. Bogowie nie pozostawią go samego. Pomoże mu piękna, tajemnicza kobieta. A także równie tajemnicy artefakt o którym pamiętają tylko najstarsi mieszkańcy (czyżby chodziło o Amulet Śniącego?).

Komentarz: kęsik
2009-04-28
20:20

zanonimizowany624581 Senator

Ach nie mogę się doczekać. Mam nadzieję że znajdę gdzieś miejsce na kolejnego, już czwartego Gothica. ;]

Komentarz: zanonimizowany624581

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl