Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 kwietnia 2011, 11:17

autor: Kono

Nowe informacje o kolejnej odsłonie cyklu Tomb Raider

W ciągu ostatnich kilku dni w salonach prasowych pojawiły się magazyny, które wprost kipią od świeżych informacji o najnowszej odsłonie cyklu Tomb Raider. Serwis GamingEverything postanowił zebrać je wszystkie, dzięki czemu poznaliśmy dokładniejszy obraz nadchodzących przygód Lary.

W ciągu ostatnich kilku dni w salonach prasowych pojawiły się magazyny, które wprost kipią od świeżych informacji o najnowszej odsłonie cyklu Tomb Raider. Serwis GamingEverything postanowił zebrać je wszystkie, dzięki czemu poznaliśmy dokładniejszy obraz nadchodzących przygód Lary.

Przede wszystkim, gra będzie podzielona na trzy główne części: walkę o przetrwanie, ratunek i ucieczkę. Mają one w pewnym sensie odpowiadać fazom ewolucji młodej i niedoświadczonej Lary. Co więcej, rozwój panny Croft odbije się również na jej wyglądzie. Nasza bohaterka zacznie jako młoda, niedoświadczona dziewczyna, by na końcu przeistoczyć się w pewną siebie i zdeterminowana kobietę. Ta metamorfoza odbije się również na ekwipunku pani archeolog, który z biegiem czasu będzie się powiększać

Nowe informacje o kolejnej odsłonie cyklu Tomb Raider - ilustracja #1

W grze zawarty zostanie także zaawansowany silnik odpowiedzialny za odwzorowywanie praw fizyki. Lara będzie używać grawitacji oraz siły odśrodkowej zarówno po to, by dostać się w wysoko położone miejsca, jak i do rozwiązywania zagadek. Z nimi też wiąże się pewna ciekawostka. Pomimo tego, że łamigłówki będzie można przejść na wiele sposobów, to czasami z powodu pewnej nieprzewidywalności fizyki, do niektórych zagadek trzeba będzie podejść kilka razy.

Jeśli chodzi o samo przedstawienie gry, to tutaj również czeka nas kilka niespodzianek. Przede wszystkim zaimplementowano popularny ostatnimi czasy system QTE (quick time event). Stan fizyczny naszej bohaterki będzie odzwierciedlony m.in. w pracy kamery (ostrzejsze kąty, zbliżenia, czy zmiany ostrości).

Nowe informacje o kolejnej odsłonie cyklu Tomb Raider - ilustracja #2

Żródło: Consoles +

Autorzy nowych przygód Lary, czyli studio Crystal Dynamics, nie kryją inspiracji innymi produktami popkultury. W kwestii mechaniki rozgrywki wzorowali się między innymi na Half-Life 2 (zagadki związane z grawitacją). Dodatkowo, wprowadzono nową umiejętność Lary – „Survival Instincts”. Pozwoli ona bohaterce na znajdowanie drogi i interesujących obiektów. Będzie więc bliźniaczo podobna do „Eagle Vision”, którym dysponują bohaterowie serii Assassin's Creed, lub do trybu detektywistycznego w grze Batman: Arkham Asylum.

Twórcy wzorowali się również na filmach i serialach. Z obrazu Batman: Początek zaczerpnęli w pewnym sensie uniwersalną podróż bohatera, w której to młoda osoba musi przejść przez wiele prób, by stać się kimś nadzwyczajnym. Dodatkowo, wspomniano też o wpływach serialu Lost (Zagubieni), który nieodmiennie kojarzy się z bezludną wyspą pełną tajemnic, a także filmu 127 godzin, gdzie bohater walczy z przeciwnościami losu i własnymi słabościami.

Nowe informacje o kolejnej odsłonie cyklu Tomb Raider - ilustracja #3

Żródło: Hobby Consolas

Przypominamy, że Tomb Raider produkowany jest przez zespół Crystal Dynamics odpowiedzialny za poprzednie (dosyć ciepło przyjęte) przygody Lary, oraz za cykl Legacy of Kain. Nowa odsłona serii ma być jej całkowitym restartem i świeżym spojrzeniem na panią archeolog. Jak na razie nie znamy dokładnej daty premiery tego tytułu.

Nowe informacje o kolejnej odsłonie cyklu Tomb Raider - ilustracja #4

Żródło: Hobby Consolas

Nowe informacje o kolejnej odsłonie cyklu Tomb Raider - ilustracja #5

Żródło: Hobby Consolas

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Tomb Raider

Tomb Raider