Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 czerwca 2012, 00:38

autor: Piotr Doroń

Konferencja Nintendo - zapowiedzi Pikmin 3, New Super Mario Bros. U i konwersji Mass Effect 3 na Wii U

Dobiegła końca konferencja firmy Nintendo na targach E3 2012. Japoński koncern ujawnił grę Pikmin 3, potwierdził wydanie New Super Mario Bros. U na Wii U, a także ogłosił konwersje Mass Effect 3 i Batman: Arkham City na swoją najnowszą konsolę stacjonarną.

Jako ostatni z wielkich wydawców konferencję na targach E3 zorganizował koncern Nintendo. Niestety, sprawdziły się obawy graczy i dziennikarzy. Nintendo, podobnie zresztą jak pozostali producenci konsol, nie zaskoczyło, a takie jaskółki jak zapowiedź Pikmina 3, New Super Mario Bros. U i dwójki na 3DS-a, a także ujawnienie konwersji Mass Effect 3 oraz Batman: Arkham City na Wii U wiosny nie czynią.

Konferencja Nintendo - zapowiedzi Pikmin 3, New Super Mario Bros. U i konwersji Mass Effect 3 na Wii U - ilustracja #1

Pikmin 3

Konferencję Nintendo zainaugurowała największa gwiazda firmy – Shigeru Miyamoto. Po stwierdzeniu, że „Wii U powstało, by uniezależnić nas od jednego ekranu - TV”, twórca przygód Mario i Linka przedstawił zgromadzonym dziennikarzom oraz Internautom swoją najnowszą produkcję (trzymając w ręku czarną wersję kontrolera dotykowego). Okazała się nią trzecia odsłona przygód kapitana Olimara, czyli Pikmin 3. Fanom tytułowych stworzeń przyszło czekać na kontynuację ponad 8 lat.

W grze będziemy wykonywać z grubsza te same czynności, co w dwóch poprzednich odsłonach wydanych na GameCube (a następnie przekonwertowanych na Wii). Wcielając się w Olimara otrzymamy do dyspozycji armię tytułowych Pikminów i spróbujemy przetrwać w nieprzyjaznym środowisku. Czeka nas dużo główkowania oraz starć o posmaku strategicznym. Do zestawu Pikminów dojdzie nowy typ, tzw. Rock Pikmin, którego przedstawiciele pomogą niszczyć przeszkody terenowe. Z kolei inne przeniosą drobne elementy otoczenia, by tworzyć przeprawy i inne pomocne konstrukcje.

Choć w głównym trybie gracze będą kontrolować rozgrywkę za pomocą Wii Motion Plus i Nunchucka, produkcja zrobi też użytek z kontrolera dotykowego (GamePad). Jego ekran wyświetlać będzie mapę świata, a także pozwoli sterować liderami Pikminów. Jedną z nowych funkcji jest nagrywanie rozgrywki i odtwarzanie jej w dowolnym momencie. Bardzo dobre wrażenie zrobiła oprawa graficzna, którą możecie podziwiać na zwiastunie. Tytuł trafi do sprzedaży mniej więcej w czasie premiery Wii U, czyli pod koniec tego roku.

Wii U – wsparcie dla dwóch GamePadów i usług sieciowych

Po pokazie Pikmina 3 na scenie pojawił się Reggie Fils-Aime, szefujący amerykańskiemu oddziałowi Nintendo. Swoje wystąpienie rozpoczął od kilku marketingowych haseł – zgodnie z jednym z nich, „Wii U zmieni postrzeganie elektronicznej rozrywki i pojęcie wspólnej zabawy”. Następnie przeszedł do konkretów. Okazuje się, że wbrew początkowym zapowiedziom, konsola zaoferuje wsparcie dla dwóch GamePadów jednocześnie (dotąd mówiło się o jednym, co otwarcie krytykowali producenci gier). Co prawda, na targach E3 zabraknie tytułów z taką funkcją, aczkolwiek w niedalekiej przyszłości powinniśmy poznać pierwsze z nich.

Nowa stacjonarna platforma sprzętowa Nintendo zaoferuje też szerszą współpracę z Internetem oraz multimediami. W Stanach Zjednoczonych użytkownicy skorzystają m.in. z Netflixa, Hulu, YouTube’a oraz Amazon Video. Szczegółów zabrakło, gdyż według Fils-Aime’a, konferencja koncentruje się na grach i rozrywce, a nie dodatkowych funkcjach. Z niektórymi z nich można zapoznać się na specjalnym serwisie Nintendo, przygotowanym z okazji targów E3. Szef Nintendo of America przedstawił też bliżej samego GamePada oraz platformę społecznościową Miiverse. Praktycznie wszystkie podane informacje poznaliśmy już kilka dni temu, przy okazji upublicznienia prezentacji poprowadzonej przez Satoru Iwatę, prezesa Nintendo.

New Super Mario Bros. U

Kolejnym etapem konferencji była oficjalna zapowiedź New Super Mario Bros. U – gry mającej zostać nowym królem platformówek. Na graczy czekają jak zwykle świetnie zaprojektowane poziomy rozgrywające się w najprzeróżniejszych środowiskach i tryb kooperacji. Spośród nowości warto wymienić oprawę w HD (niestety, duchowo zakorzenioną w poprzedniej generacji konsol), a także obsługę GamePada. Osoba dzierżąca kontroler dotykowy będzie mogła pomagać innym graczom w opcji multiplayer (tzw. Boost Mode) – tworzyć kladki, stawiać różne obiekty, a także zbierać trudno dostępne znajdźki. Druga funkcjonalność związana jest z możliwością przeniesienia rozgrywki z ekranu TV na wyświetlacz GamePada, dzięki czemu pozostali domownicy spokojnie obejrzą ulubiony program telewizyjny.

Co ciekawe, gra zaoferuje współpracę z Miiverse. Będzie ona przebiegać m.in. na płaszczyźnie komunikacji z innymi graczami. Podobnie jak choćby w Dark Souls, użytkownicy Wii U pozostawią innym osobom wskazówki na temat poziomów bądź też zamieszczą w różnych miejscach wrażenia z zabawy. Do premiery New Super Mario Bros. U dojdzie w okresie świątecznych 2012 roku.

Batman: Arkham City, Scribblenauts Unlimited, Mass Effect 3, Tekken Tag Tournament 2

Wii U może liczyć nie tylko na wsparcie firmy Nintendo, ale również deweloperów third-party. Wśród nich znajdzie się wydawca Warner Bros. Interactive, który zapowiedział, że na nową konsolę stacjonarną Japończyków trafi Batman: Arkham City w wersji Armored (ze wszystkimi dodatkami DLC w zestawie). Konwersja zostanie przygotowana przez studio WB Games Montreal, ukaże się pod koniec tego roku i doczeka się kilku usprawnień.

Postacie Batmana i Catwoman uzyskają nowe moce – oboje otrzymają dostęp do tzw. Battle Armored Tech Mode, czyli trybu, w którym bohaterowie wyzwolą energię zebraną w trakcie walk z wrogami. Produkcja skorzysta również z GamePada. W trakcie konferencji pokazano zmienione działanie niektórych gadżetów (m.in. batarangu, sonaru), czy też funkcje (przeglądanie i ulepszanie ekwipunku, oglądanie znajdziek, instalowanie i detonowanie bomb itd.). Jeśli chodzi o oprawę graficzną, to prezentuje się ona bardzo podobnie jak w przypadku edycji na Xboksa 360 i PlayStation 3.

W trakcie konferencji potwierdzono również, że na Wii U trafi konwersja Mass Effect 3 (co z poprzednimi odsłonami?). Przyszli posiadacze konsoli doczekają się też Scribblenauts Unlimited (platformówki kładającej nacisk na elementy logiczne), Darksiders II, dosyć nowatorsko wyglądającej strzelanki Tank! Tank! Tank! od firmy Namco Bandai (stawiającej na rozgrywkę wieloosobową), bijatyki Tekken Tag Tournament 2, zręcznościówki Trine 2: Director's Cut, Ninja Gaiden 3: Razor's Edge oraz Aliens: Colonial Marines. Każdy z tytułów będzie posiadać dodatki dedykowane Wii U, aluzje do gier Nintendo oraz w większości obsługę GamePada.

Wii Fit U i SiNG – propozycje dla casuali

Wii Fit to marka, której dwie części znalazły do tej pory ponad 43 miliony nabywców na całym świecie. W przyszłości najprawdopodobniej poprawi ten wynik dzięki Wii Fit U na Wi U. Produkcja raczej nie zaskoczy nikogo, kto miał do czynienia z poprzednimi odsłonami serii – gracze będą mogli zadbać przy jej pomocy o tężyznę fizyczną. Posłużą do tego różnego rodzaju minigry, podzielone na takie kategorie jak fitness czy akrobatyka, w których weźmiemy udział za sprawą kontrolera Balance Board. W Wii Fit U czeka na nas wiele nowych zabaw – w tym m.in. skakanie na trampolinie i saneczkarstwo. Ćwiczeń nie będziemy musieli przerywać nawet wtedy, gdy któryś z domowników zechce obejrzeć ulubiony program w TV – wystarczy, że przeniesiemy rozgrywkę na ekran GamePada. Wii Fit U będzie tytułem startowym na Wii U.

Drugą pozycją Nintendo dla casuali pokazaną w trakcie konferencji okazało się SiNG (nazwa robocza), za które odpowiada studio FreeStyleGames (twórcy DJ Hero). Gra będzie raczej standardową produkcją muzyczną, utrzymaną w stylu Singstara. Ciężko powiedzieć na jej temat coś więcej – może poza tym, że promował ją tragiczny wręcz zwiastun, przywodzący na myśl najgorsze filmiki reklamujące Nintendo 3DS.

Nintendo 3DS

W tym momencie na pokazie odstąpiono na chwilę od tematu Wii U. Na kilku minut skupiono się na najnowszych produkcjach na 3DS-a. Niestety, o konkretach i szczegółach dowiemy się w środę w godzinach wieczornych, gdyż Nintendo postanowiło wydzielić ten temat i poświęcić mu osobną wideokonferencję. Dziś zobaczyliśmy jedynie fragmenty z takich gier jak New Super Mario Bros. 2 (premiera 19 sierpnia w Stanach Zjednoczonych), Paper Mario: Sticker Star (okres świąteczny 2012 roku), Luigi's Mansion: Dark Room (okres świąteczny 2012 roku), Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate, Epic Mickey: Power of Illusion, Scribblenauts Unlimited, Lego City: Undercover (powstaje też ciekawie prezentująca się wersja na Wii U – posiada ładną, trójwymiarowową grafikę, otwarty świat i ciekawie poprowadzoną fabułę, niczym w filmowych grach z cyklu LEGO) oraz Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance.

Plan wydawniczy firmy Ubisoft na Wii U i Nintendo Land

Następny etap konferencji poświęcony został współpracy z firmą Ubisoft. Głos zabrał w tym momencie Yves Guillemot, szef francuskiego wydawcy. Niestety, nie ujawnił podczas swojego wystąpienia żadnych nowych szczegółów. Potwierdził jedynie, że na Wii U zmierza szereg pozycji Ubisoft, w tym piękne Rayman Legends, intrygujące ZombiU (opowiadające o inwazji zombie i walce o przetrwanie – tytuł zrobi pełny użytek z GamePada), Rabbids Land, Your Shape: Fitness Evolved 2013, Sports Connection, Just Dance 4, Skid to Victory, Assassin’s Creed III oraz Avengers: Battle for Earth.

Konferencję zakończył pokaz zestawu minigier o tytule Nintendo Land. W jego ramach będziemy mogli przetestować dwanaście niewielkich produkcji, w większości kładących nacisk na zabawę w trybie multiplayer. Pięć z nich – The Legend of Zelda: Battle Quest, Animal Crossing: Sweet Days, Luigi's Ghost Mansion (opcja wieloosobowa) oraz Donkey Kong's Crash Course i Takamaru's Ninja Castle (single player) – zostanie pokazanych szerzej na targach E3. Tytuł zadebiutuje na rynku wraz z Wii U.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej