Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lutego 2010, 10:17

autor: Jiker

Konferencja Activision Blizzard - nowe Call of Duty, Guitar Hero, Spider-Man, Tony Hawk i DJ Hero w 2010 roku

Koncern Activision Blizzard potwierdził, że w 2010 roku do sprzedaży trafią nowe odsłony marek Call of Duty, Guitar Hero, Spider-Man, kolejne wirtualne przygody Jamesa Bonda, kontynuację niezbyt udanego Tony Hawk: RIDE i świetnego DJ Hero. Wśród tematów podjętych raporcie znalazł się StarCraft II, a także kolejny dodatek do World of Warcaft, czyli Cataclysm.

Koncern Activision Blizzard potwierdził, że w 2010 roku do sprzedaży trafią nowe odsłony marek Call of Duty, Guitar Hero, Spider-Man, kolejne wirtualne przygody Jamesa Bonda, kontynuacje niezbyt udanego Tony Hawk: RIDE i świetnego DJ Hero. Wśród tematów podjętych w raporcie znalazł się StarCraft II, a także kolejny dodatek do World of Warcaft, czyli Cataclysm. Zapoznaliśmy się również z ostatnimi wynikami finansowymi jednego z największych wydawców gier.

Konferencja Activision Blizzard - nowe Call of Duty, Guitar Hero, Spider-Man, Tony Hawk i DJ Hero w 2010 roku - ilustracja #1

Nowe Call of Duty i James Bond

Nowe Call of Duty, nad którym pracuje studio Treyarch (Call of Duty 3, Call of Duty: World at War), zadebiutuje na światowym rynku w listopadzie. W ten sposób potwierdzona została zatem część plotek, omówionych przez nas na początku tego roku. Czekamy jeszcze na weryfikację informacji odnośnie miejsca akcji siódmej odsłony CoD – podobno ma nim być Wietnam. Mniej więcej w tym samym czasie do sprzedaży trafi kolejna gra o przygodach Jamesa Bonda, której deweloping został powierzony ekipie Bizarre Creations.

Cykl Guitar Hero i DJ Hero

Z kolei seria Guitar Hero zostanie w tym roku rozbudowana tylko o jedną, nową odsłonę (najprawdopodobniej Guitar Hero 6) – w przeciwieństwie do roku ubiegłego, kiedy to na rynek trafiło kilka razy więcej przedstawicieli tej marki. Powodem tego stanu rzeczy jest spadek popularności gier rytmiczno-muzycznych oraz słabsza dyspozycja rynku casual. Mimo to, Activision liczy na ciągle wysokie przychody z tytułu sprzedaży marki Guitar Hero – w dużej mierze ma to być zasługa sporego zainteresowania dodatkowymi utworami, publikowanymi w ramach serwisów dystrybucji cyfrowej w formie DLC. Oczekiwania są podparte mocnymi danymi z 2009 roku – posiadacze GH pobrali w przeciągu ostatnich dwunastu miesięcy ponad 60 milionów nowych piosenek. Pozytywnie na poziom sprzedaży powinna również wpłynąć ciągle rosnąca baza użytkowników Xboksa 360 i PlayStation 3. Drugą muzyczną propozycją Activision w 2010 roku będzie kontynuacja DJ Hero – najszybciej sprzedającej się nowej marki firmy w ubiegłym roku.

World of Warcraft i StarCraft II

StarCraft II zadebiutuje w połowie bieżącego roku, a jeszcze w tym miesiącu rozpoczną się zapowiadane od dłuższego czasu oficjalne beta-testy dzieła firmy Blizzard (więcej na ten temat znajdziecie tutaj). W podobnym okresie możemy się spodziewać debiutu World of Warcraft: Cataclysm – trzeciego rozszerzenia do słynnej produkcji MMO. W obu przypadkach gry będziemy mogli zakupić i pobrać w formie cyfrowej za pośrednictwem nowej platformy Battle.net lub w tradycyjny sposób (w sklepach, w wersji pudełkowej).

Konferencja Activision Blizzard - nowe Call of Duty, Guitar Hero, Spider-Man, Tony Hawk i DJ Hero w 2010 roku - ilustracja #2

StarCraft II

Blur

Activision Blizzard potwierdziło, że gra wyścigowa Blur, autorstwa studia Bizarre Creations (twórców Project Gotham Racing), doczeka się w marcu beta-testów trybu rozgrywki wieloosobowej. Koncern nie zdradził jednak przy tym platform, za pośrednictwem których owe testy zostaną przeprowadzone. W tym samym czasie producenci udostępnią także standardowe demo gry. Przypominamy, że Blur zostanie wydany jeszcze w pierwszej połowie tego roku, w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3.

Konferencja Activision Blizzard - nowe Call of Duty, Guitar Hero, Spider-Man, Tony Hawk i DJ Hero w 2010 roku - ilustracja #3

Blur

Singularity, True Crime i Transformers

W czerwcu bieżącego roku odbędzie się premiera kilkukrotnie przekładanej strzelaniny FPP o tytule Singularity (PC, X360, PS3). Dzieło studia Raven Software zadebiutuje miesiąc później niż nowa odsłona marki Transformers – mianowicie, War of Cybertron na PS3, X360, Wii, DS i PC. Ponadto w czwartym kwartale 2010 roku na półkach sklepowych wyląduje trzecia odsłona gangsterskiej gry akcji True Crime, której akcja osadzona została w Hong Kongu (PC, X360, PS3). Activision liczy, że gra osiągnie sukces, w czym ma pomóc w szczególności brak kolejnej, piątej odsłony cyklu Grand Theft Auto.


Konferencja Activision Blizzard - nowe Call of Duty, Guitar Hero, Spider-Man, Tony Hawk i DJ Hero w 2010 roku - ilustracja #4

Singularity

Wyniki finansowe

Kwartał zakończony 31 grudnia 2009 roku koncern Activision Blizzard zakończył ze sporą stratą na poziomie 286 milionów dolarów. W uniknięciu tej sytuacji nie pomogła firmie nawet doskonała dyspozycja strzelaniny Call of Duty: Modern Warfare 2, która była najlepiej sprzedająca się grą na konsole w całym ubiegłym roku oraz jedną z najpopularniejszych pozycji dostępnych na pecetach, ani bardzo dobra dyspozycja DJ Hero (najszybciej sprzedająca się nowa marka w USA i Europie). Mniejsze zainteresowanie grami muzycznymi z cyklu Guitar Hero i produkcjami casualowymi wpłynęło także na 5-procentowe obniżenie poziomu przychodów – do 1,56 miliarda dolarów. W całym 2009 roku kalendarzowym Activision wypracowało sprzedaż na poziomie 4,28 miliardów dolarów.