Dodatek do gry StarCraft II: Wings of Liberty
Data wydania: 12 marca 2013
Drugi epizod trylogii kosmicznych strategii RTS pod szyldem SarCraft II od firmy Blizzard. Tytuł dystrybuowany jest w formie rozszerzenia i wymaga do działania pierwszej części gry - Wings of Liberty. Kampania fabularna poświęcona została rasie Zergów, na czele ze znaną z pierwszego StarCrafta Sarą Kerrigan, która szuka zemsty na imperatorze Terran, Arcturusie Mengsku.
GRYOnline
Gracze
StarCraft II: Heart of the Swarm to drugi epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych, traktującej o zmaganiach trzech ras – terran, protosów i zergów – na przełomie XXV i XXVI wieku. Pierwsza część tej serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się natomiast w sumie trzy epizody: Wings of Liberty, Heart of the Swarm oraz Legacy of the Void. Za wszystkie tytuły odpowiada amerykańska firma Blizzard Entertainment.
StarCraft II w wielu aspektach przypomina pierwowzór z 1998 roku, gdyż nie zmieniło się sedno zabawy. Kierując jedną z trzech ras, staramy się osiągnąć zwycięstwo poprzez rozbudowę bazy, gromadzenie surowców, rozwój dostępnej technologii oraz oczywiście szkolenie wojsk, które następnie wykorzystujemy do pokonania wroga. Poszczególne części gry składają się z kilkunastu misji, w których poznajemy pełną zwrotów akcji historię danej strony konfliktu.
Heart of the Swarm jest drugą częścią składającą się na trylogię zapoczątkowaną StarCraft II: Wings of Liberty. O ile w 2010 roku kierowaliśmy przede wszystkim poczynaniami terran, tym razem mamy doczynienia z zawierającą ponad 20 misji kampanią zergów. Jej kluczową postacią jest Sarah Kerrigan, która po wydarzeniach ze StarCrafta oraz Wings of Liberty pragnie zemścić się na imperatorze Arcturusie Mengsku – to przez niego została ona pochwycona przez zergi i stała się „Królowa Ostrzy”. Aby zrealizować swój cel, musi na nowo zjednoczyć pod swoją komendą rozproszony Rój.
W kampanii dla pojedynczego gracza powraca wiele postaci znanych z poprzednich odsłon serii, m.in. Jim Raynor, duch Nova, Matt Horner, czy też Valerian Mengsk. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy gier RPG akcji – Kerrigan bierze aktywny udział w większości misji, a przed każdą z nich możemy wybrać zestaw umiejętności specjalnych, jakimi będzie dysponować. Ponadto, podczas rozgrywki możemy ulepszać dostępne jednostki – mogą one ewoluować w potężniejsze odmiany po zainfekowaniu kolejnych światów, jakie odwiedza Kerrigan ze swoim wojskiem. Wśród tych ostatnich znalazło się kilka dotąd nieznanych, na przykład skuta lodem planeta Kaldir. W osiągnięciu ostatecznego celu Królowej Ostrzy pomagają doradcy – Izsha oraz Abathur.
W Heart of the Swarm twórcy wprowadzili spore zmiany w trybie rozgrywki wieloosobowej. Oprócz dodania nowych jednostek dla każdej z ras (np. wdowie miny dla terran, wyrocznia i orkan dla protosów oraz żmij i nosiciel roju dla zergów), uproszczono interfejs gry, wprowadzono możliwość tworzenia klanów, a także system zdobywania poziomów doświadczenia. Nowe opcje zostały udostępnione osobom obserwującym i komentującym mecze.
Z punktu widzenia oprawy audiowizualnej dodatek wykorzystuje ulepszoną wersję silnika, który napędzał Wings of Liberty. Twórcy skorzystali z okazji, aby ulepszyć system fizyki, a także niektóre efekty graficzne (np. jakość wizualną biomasy zergów). Muzyka przypomina niektóre utwory z Brood War – obfituje we fragmenty z wykorzystaniem gitary elektrycznej oraz mroczne kawałki, nawiązujące do stylistyki bezwzględnej, biologicznej rasy zergów. Tak jak w przypadku innych produkcji firmy Blizzard, na uwagę zasługują również wysokiej jakości filmy oraz przerywniki stworzone w oparciu o silnik gry.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Platformy:
PC Windows
Producent: Blizzard Entertainment
Wydawca: Blizzard Entertainment
4GRY
Osadzony w realiach science-fiction cykl strategii czasu rzeczywistego (RTS), zaliczany do ścisłego kanonu tego gatunku. StarCraft jest jedną z czterech wiodących marek w portfolio firmy Blizzard Entertainment, obok Diablo, pokrewnego gatunkowo Warcrafta i Overwatcha. Za twórców cyklu uznaje się Chrisa Metzena i Jamesa Phinney'a.
Podstawka dla StarCraft II: Heart of the Swarm
Recenzja GRYOnline
Najnowsza gra Blizzarda ma dwa osobne oblicza i obydwa wyraźnie pokazują, że Heart of the Swarm jest świetną propozycją zarówno dla miłośnika opowieści i dobrze wyreżyserowanych misji, jak i zapalonego gracza sieciowego, który najbardziej na świecie chciałby pokonać w turnieju wszystkich Koreańczyków. Blizzard kontynuuje politykę wydawanie dużych, pudełkowych dodatków i jest to bardzo dobra strategia. Kupno pełnoprawnej, zapewniającej rozrywkę na długi czas, gry w cenie kilku dodatków DLC to świetny interes!
Aktualizacja: 25 marca 2013
Poradnik - solucja do gry Starcraft II: Heart of the Swarm szczegółowo opisuje komplet 20 zadań dedykowanych kampanii dla pojedynczego gracza. Opisane zostały również osiągnięcia związane z każdą z misji, a szereg załączonych map ułatwi nawigację.
18 marca 2019
Nienawidzimy lootboksów, DLC i mikropłatności w grach, a tymczasem firmy, które proponują je w swoich produkcjach, notują rekordowe wyniki finansowe. Dlaczego ciągle to robimy? Dlaczego wciąż dajemy się wodzić za nos „pazernym wydawcom”?
10 stycznia 2019
Jak to się dzieję, że osoba na co dzień uczynna i miła, gdy siada do League of Legends zaczyna obrażać matki swoich przeciwników? Czy winowajcą jest... brak kontaktu wzrokowego? Tego dowiecie się od eksperta – zawodowego psychiatry i miłośnika gier.
30 listopada 2018
Miłośnicy Starcrafta mają całkiem niezły powód do świętowania. W tym roku marce stuknęło okrągłe 20 lat, a nie tak dawno oryginał powrócił w wersji Remastered. Dlatego warto zaprezentować kilka ciekawych, mniej znanych faktów na temat gry Blizzarda.
19 stycznia 2018
Ostatnio furorę robi They Are Billions – survivalowa strategia o walce z zombie. Rok 2017 przyniósł jednak więcej dowodów na to, że z gatunkiem RTS nie jest jeszcze tak tragicznie, jak wieszczą niektórzy.
1 marca 2016
Ostatni z przygotowanych przez nas artykułów na temat katowickiej imprezy Intel Extreme Masters poświęciliśmy turniejowi StarCrafta II.
Po dziesięciu latach od premiery StarCraft 2: Wings of Liberty firma Blizzard Entertainment podjęła decyzję o ograniczeniu wsparcia dla tej produkcji. Deweloperzy nie będą już tworzyli nowej płatnej zawartości do systemu mikrotransakcji – skrzyń z przedmiotami kolekcjonerskimi oraz dowódców.
gry
Bartosz Świątek
16 października 2020
Sztuczna inteligencja AlphaStar ma na swoim koncie kolejny sukces w grze StarCraft II. Dzieło należącego do firmy Google zespołu DeepMind zdołało dobić do najwyższej rangi w strategii Blizzarda, tym samym deklasując 99,8% graczy.
gry
Jakub Błażewicz
31 października 2019
W ostatnich miesiącach z firmy Blizzard Entertainment odeszło trzech doświadczonych deweloperów - Dustin Browder, Eric Dodds oraz Jayson Chayes. Wymienieni twórcy w przeszłości pełnili ważne role przy takich projektach jak StarCraft 2, Heroes of the Storm czy Hearthstone.
gry
Bartosz Świątek
29 października 2019
Zespół DeepMind firmy Google – zajmujący się pracą nad sztuczną inteligencją – poinformował, że stworzony przez niego program AlphaStar pokonał dwóch profesjonalnych graczy StarCraft 2 z Team Liquid. W obydwu wypadkach rozgrywki zakończyły się wynikiem 5:0.
gry
Bartosz Świątek
25 stycznia 2019
Podczas imprezy BlizzCon firma Blizzard Entertainment zaprezentowała kolejnego dowódcę do trybu współpracy w grze StarCraft 2. Owa postać to Zeratul, a gracze będą mogli przetestować bohatera wraz z pojawieniem się najnowszej aktualizacji.
gry
Konrad Serafiński
3 listopada 2018
Firma Blizzard ogłosiła inicjatywę Salonu Gier Premium w StarCraft 2, gdzie we współpracy z popularnymi twórcami modów zamierza sprzedawać stworzone od podstaw mapy i nowe tryby, dzieląc się zyskiem z ich autorami. Na początek zaprezentowano dwie modyfikacje – fabularne ARK Star oraz taktyczne Direct Strike.
gry
Krzysztof Sobiepan
24 kwietnia 2018
Przebojowa gra StarCraft II przeszła na model darmowy. Gracze mogą cieszyć się kampanią Wings of Liberty i trybem wieloosobowym, w tym co-opem Commanders, bez żadnej opłaty. Studio Blizzard przygotowało także prezent dla osób, które nabyły StarCraft II: Wings of Liberty przed 31 października.
gry
Michał Jodłowski
15 listopada 2017
Podczas konwentu BlizzCon twórcy StarCrafta II zapowiedzieli, że tytuł przechodzi na model free-to-play. W połowie listopada będziemy mogli bez dodatkowych kosztów ściągnąć pierwszą kampanię gry, a także otrzymamy pełny dostęp do modułu zabawy wieloosobowej.
gry
Michał Kułakowski
3 listopada 2017
StarCraft Universe, modyfikacja do gry StarCraft II, po ponad pięciu latach produkcji weszła w ostatni etap. Twórcy rozpoczęli bowiem otwarte beta testy, a za miesiąc udostępnią finalną wersję. Ponadto doczekaliśmy się dwóch nowych materiałów wideo.
gry
Kamil Zwijacz
28 lipca 2016
StarCraft II: Legacy of the Void ukaże się 10 listopada na komputerach osobistych. Z tej okazji przygotowano blisko trzyminutowy zwiastun premierowy. Dowiedzieliśmy się też nieco o dalszych planach firmy Blizzard dotyczących gry StarCraft II.
gry
Janusz Guzowski
7 listopada 2015
Wymagania sprzętowe gry StarCraft II: Heart of the Swarm:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.66 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 20 GB HDD, Windows XP/Vista(SP2)/7(SP1)/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1381 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
fsm & Yuen
Recenzent GRYOnline.pl
2013.03.19
Blizzard znowu strzela w dziesiątkę. Na rozszerzenie do świetnego StarCrafta II czekaliśmy długo, ale cierpliwość graczy została nagrodzona. Heart of the Swarm to produkt bardzo udany, zarówno po stronie kampanii singlowej, jaki i trybu dla wielu graczy.
arkadius2
Ekspert
2018.05.03
Jak dla mnie to b.dobry dodatek, pod względem fabularnym. Owszem historia jest miejscami przewidywalna, lecz i tak śledzi się ją z zaciekawieniem. Co do mechaniki - jeżeli ktoś zagrywa się w podstawkę to i w dodatek zagra.
czorny50
Ekspert
2018.04.24
Moja ocena 6.0Przeciętny dodatek. Epickie cinematic są, ale fabuła bardzo przewidywalna i krótka jak na Blizzarda. Postacie też jakieś takie bezpłciowe ( no tak, to przecie zergi ). Lewiatan – główny hab wygląda bardzo blado przy Hyperionie Terran, choć odczuwa się na nim podróże miedzy planetami ., Względem podstawki, jednostek jest mniej rodzajów, a i takie tępiciele wykorzystywałem tylko w misji z nimi związanej. Szkoda że nie można samodzielnie tworzyć wirofagów i czerwi nudysowych. Za to po planszy teraz chodzi sporo przedstawicielu różnej neutralnej fauny. Z oczywistych względów Zergi są małomówne wiec nie usłyszymy żadnych tekstów jednostek oprócz ryczenia i warczenia, ale nie da się zaprzeczyć że potrafią zrobić na planszy małe pandemonium. Jeszcze z takich mniejszych smaczków jest jedna misja dla Terran ze znaną ekipą rakietowców Raynora. Podobało mi się też że dodatek jest łatwiejszy i mniej stresogenny niż podstawka, a jeśli chce się mieć trochę trudniejsze zadanie wykonuje wyzwania danej misji bo wszystkie są na poziomie normalnym.
gutosaw
Ekspert
2016.11.05
+++ Genialne przerywniki filmowe +++ Dobrze zbalansowane rasy ++ Brak błędów technicznych ++ Zróżnicowane misje ++ Wysoki poziom trudności ++ Interesujące zarządzanie przed misjami ++ Bardzo dobry dubbing ++ Ciekawie napisane postaci ++ Wciągająca gra wieloosobowa + Bardzo dobrze wykonany interface + Trudne do wykonania zadania poboczne i osiągnięcia + Możliwość robienia misji specjalnie dla osiągnięć - -Możliwości Królowej Ostrzy niwelują znaczenie strategii w grze - Misje nie dają takiej satysfakcji jak w podstawowej wersji gry
Przemysław Bartula
GRYOnline.pl Team
2016.06.28
Tal_Rascha
Ekspert
2016.03.18
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2016.03.16
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2016.03.15
fakk3 Konsul
Miałem w końcu okazję zagrać w ten dodatek i jest naprawdę dobry. Jedynie co mnie zastanawia to poziom trudności normal w kampanii, który jest zdecydowanie zaniżony. W podstawce na normalu było czasem stresująco (zwłaszcza w ostatniej misji), a w HOS nie miałem problemu z zaliczaniem kolejnych misji. Ostatnie dwie misje naprawdę nie zrobiły na mnie wrażenia, a spodziewałem się czegoś wymagającego. Oczywiście na wyższych poziomach pewnie jest trudniej, ale zaczynam zawsze od poziomu normal. Tak czy inaczej dodatek wciągnąłem jednym tchem, bo jest naprawdę wciągający i fajny.
portalusek Legionista
Przeszedlem i z cala stanowczoscia musze stwierdzic ze kampania jeszcze lepsza od teranow (zawsze bardziej bylem za tytkami i malo gralem zergami). Gra fenomenalna jak na Blizzarda przystalo a fabularnie cudo. Jak ktoś lubi rts to pozycja obowiązkowa.
Barklo Generał
Najlepsza strategia na rynku bez dwóch zdań . Fenomenalna kampania z wciągającą fabułą , zróżnicowane misje , masa sprzętu ulepszeń i jednostek . Gra też nie krótka otrzymujemy około 24 misje które starczą na kilkanaście godzin . Całość okraszona mistrzowskimi przerywnikami filmowymi . Zapraszam na cała serię z gry https://www.youtube.com/watch?v=LC1odZK-uKs&list=PLVYHO_RNJKKi4iG5GCNMTSVu32FRp2LNu&index=2&t=0s
Shaman Pretorianin
po dokladnie 10 latach przechodze sobie ten dodatek i az mi smutno ze takich gier sie juz nie robi