Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka StarCraft II: Heart of the Swarm (PC)

StarCraft II: Heart of the Swarm PC

Drugi epizod trylogii kosmicznych strategii RTS pod szyldem SarCraft II od firmy Blizzard. Tytuł dystrybuowany jest w formie rozszerzenia i wymaga do działania pierwszej części gry - Wings of Liberty.

To jest dodatek do gry StarCraft II: Wings of Liberty.

Strategiczne | science fiction | RTS | widok izometryczny | multiplayer | kooperacja

PC Windows
Okładka StarCraft II: Heart of the Swarm (PC)

Polskie napisy i dialogi

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

12marca2013

12marca2013

pudełko PL

StarCraft II: Heart of the Swarm to drugi epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych, traktującej o zmaganiach trzech ras – terran, protosów i zergów – na przełomie XXV i XXVI wieku. Pierwsza część tej serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się natomiast w sumie trzy epizody: Wings of LibertyHeart of the Swarm oraz Legacy of the Void. Za wszystkie tytuły odpowiada amerykańska firma Blizzard Entertainment.

StarCraft II  w wielu aspektach przypomina pierwowzór z 1998 roku, gdyż nie zmieniło się sedno zabawy. Kierując jedną z trzech ras, staramy się osiągnąć zwycięstwo poprzez rozbudowę bazy, gromadzenie surowców, rozwój dostępnej technologii oraz oczywiście szkolenie wojsk, które następnie wykorzystujemy do pokonania wroga. Poszczególne części gry składają się z kilkunastu misji, w których poznajemy pełną zwrotów akcji historię danej strony konfliktu.

Heart of the Swarm jest drugą częścią składającą się na trylogię zapoczątkowaną StarCraft II: Wings of Liberty. O ile w 2010 roku kierowaliśmy przede wszystkim poczynaniami terran, tym razem mamy doczynienia z zawierającą ponad 20 misji kampanią zergów. Jej kluczową postacią jest Sarah Kerrigan, która po wydarzeniach ze StarCrafta oraz Wings of Liberty pragnie zemścić się na imperatorze Arcturusie Mengsku – to przez niego została ona pochwycona przez zergi i stała się „Królowa Ostrzy”. Aby zrealizować swój cel, musi na nowo zjednoczyć pod swoją komendą rozproszony Rój.

W kampanii dla pojedynczego gracza powraca wiele postaci znanych z poprzednich odsłon serii, m.in. Jim Raynor, duch Nova, Matt Horner, czy też Valerian Mengsk. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy gier RPG akcji – Kerrigan bierze aktywny udział w większości misji, a przed każdą z nich możemy wybrać zestaw umiejętności specjalnych, jakimi będzie dysponować. Ponadto, podczas rozgrywki możemy ulepszać dostępne jednostki – mogą one ewoluować w potężniejsze odmiany po zainfekowaniu kolejnych światów, jakie odwiedza Kerrigan ze swoim wojskiem. Wśród tych ostatnich znalazło się kilka dotąd nieznanych, na przykład skuta lodem planeta Kaldir. W osiągnięciu ostatecznego celu Królowej Ostrzy pomagają doradcy – Izsha oraz Abathur.

W Heart of the Swarm twórcy wprowadzili spore zmiany w trybie rozgrywki wieloosobowej. Oprócz dodania nowych jednostek dla każdej z ras (np. wdowie miny dla terran, wyrocznia i orkan dla protosów oraz żmij i nosiciel roju dla zergów), uproszczono interfejs gry, wprowadzono możliwość tworzenia klanów, a także system zdobywania poziomów doświadczenia. Nowe opcje zostały udostępnione osobom obserwującym i komentującym mecze.

Z punktu widzenia oprawy audiowizualnej dodatek wykorzystuje ulepszoną wersję silnika, który napędzał Wings of Liberty. Twórcy skorzystali z okazji, aby ulepszyć system fizyki, a także niektóre efekty graficzne (np. jakość wizualną biomasy zergów). Muzyka przypomina niektóre utwory z Brood War – obfituje we fragmenty z wykorzystaniem gitary elektrycznej oraz mroczne kawałki, nawiązujące do stylistyki bezwzględnej, biologicznej rasy zergów. Tak jak w przypadku innych produkcji firmy Blizzard, na uwagę zasługują również wysokiej jakości filmy oraz przerywniki stworzone w oparciu o silnik gry.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.93 / 10 na podstawie 1230 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.8 / 10 na podstawie 1166 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 124,90 PLN

Klasyfikacja PEGI StarCraft II: Heart of the Swarm

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe StarCraft II: Heart of the Swarm

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.66 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 20 GB HDD, Windows XP/Vista(SP2)/7(SP1)/8

Recenzja gry StarCraft II: Heart of the Swarm - dodatek godny Królowej Ostrzy

Recenzja 19 marca 2013, 14:00

Skoro już wspomniałem o Hyperionie... Rolę centralnej siedziby w Heart of the Swarm pełni Lewiatan – ogromny organizm, mieszczący miliony zergów oraz obleśny, zębaty i pełen śluzu „pokój konferencyjny”, w którym szefowa rozmawia ze swoimi podwładnymi, a także ma dostęp do komory ewolucyjnej, pozwalającej nie tylko modyfikować większość jednostek przed każdym wypadem na daną planetę, ale raz na jakiś czas dającej szansę przejścia specjalnej misji. Dzięki badaniom Abathura, głównego robala-naukowca, Kerrigan może zdecydować się na jedną z dwóch bardzo różnych odmian dla konkretnych rodzajów oddziałów. Po zaliczeniu krótkiego zadania prezentującego oba typy jednostki trzeba nieodwołalnie wybrać jej mutację. Przykład: ostateczny lądowy zabijaka, czyli ultralisk, w jednym wcieleniu zmienia się w dyszącą trucizną na prawo i lewo machinę do zabijania, zaś w drugim zyskuje możliwość odrodzenia się po śmierci (ale tylko raz na 60 sekund). Trudna decyzja? Pomnóżcie to razy siedem.