Homeworld 2 - pierwsze informacje!

Niedawno zespół Relic Entertainment uraczył nas pierwszymi screenami z gry Homeworld 2, w weekend zaś serwis IGN opublikował pierwszy „prawdziwy” wywiad z twórcami tego tytułu – prawdziwy, ponieważ przestawiono w nim, wcześniej ukrywane elementy gry, tj. fabułę, ilość misji, ogólną strukturę całości, itp.

Przemysław Bartula

Niedawno zespół Relic Entertainment uraczył nas pierwszymi screenami z gry Homeworld 2, w weekend zaś serwis IGN opublikował pierwszy „prawdziwy” wywiad z twórcami tego tytułu – prawdziwy, ponieważ przestawiono w nim, wcześniej ukrywane elementy gry, tj. fabułę, ilość misji, ogólną strukturę całości, itp.

Gra będzie posiadała podobną budowę jak oryginalny Homeworld, tzn. elementem posuwającym fabułę do przodu będą liczne przerywniki filmowe występujące w trakcie trwania misji jak i pomiędzy nimi. Akcja Homeworld 2 toczyć się będzie w 100 lat po wydarzeniach które miały miejsce w części pierwszej i opisywać będzie desperacką walkę rasy Hiigaran z rasą wojowników Vaygr. Twórcy zapewniają, iż tytuł ten będzie miał iście epicki wymiar - jeżeli pierwszy Homeworld skupiał się wyłącznie na jednej planecie tu otworzy się przed nami cała galaktyka, poznamy szereg tajemnic świata gry, m.in. przeznaczenie galaktycznych kupców Bentusi.

Homeworld 2 - pierwsze informacje! - ilustracja #1

 

Każda z dwóch ras, na których skupi się fabuła, będzie w znacznym stopniu różnić się od siebie, inny będzie wygląd jednostek, wykorzystywane technologie, taktyka walki, itp. W grze wystąpi kilka typów okrętów znanych z oryginalnego Homeworlda, np. Statek Matka, jednakże dużo więcej będzie nowo zaprojektowanych, np. Hiigaranski Krążownik Bojowy. Okręty przedstawione zostaną w nowej skali, tzn. jeszcze wyraźniej dostrzegalna będzie różnica pomiędzy malutkimi myśliwcami, a ogromnymi jednostkami. Teraz będzie można wyposażać okręty w określone podsystemy, np. zamontować w Korwecie centrum kontroli ognia zwiększające efektywność ostrzału lub też system maskowania (cloaking subsystem). Podczas rozgrywki zetkniemy się także z nowymi instalacjami typu: stocznia, co wpłynie na urozmaicenie gry wieloosobowej. W przestrzeni kosmicznej spotkamy się również z większą ilością baz kosmicznych, pozostałości po dawno zapomnianych cywilizacjach, itp.

Homeworld 2 - pierwsze informacje! - ilustracja #2

 

Kampania jednoosobowa zaoferuje nam 15 rozbudowanych misji, zaś tryb multiplayer pozwoli na rozgrywkę maksymalnie sześciu osób, w kilku różnych trybach, w tym skirmish. Jeżeli chodzi o sam przebieg i strukturę misji Homeworld 2 będzie korzystał z tych samych, aczkolwiek bardziej rozbudowanych, rozwiązań co poprzednik. Tym razem będziemy mogli zmieniać kolorystykę naszych jednostek i okrętów, a ulepszony interfejs użytkownika i nowe funkcje wglądu w aktualnie panującą akcję zagwarantują jeszcze wygodniejszą kontrolę nad poczynaniami floty.

Homeworld 2 - pierwsze informacje! - ilustracja #3

 

Więcej znajdziecie w wywiadzie.

Homeworld 2

Homeworld 2

PC
po premierze

Data wydania: 16 września 2003

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.5

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2003-02-18
17:13

_Luke_ Legend

_Luke_

Hmm... niedoscigniony wzor symulatora kosmicznego to IMO Tie Fighter (jak ktos nie moze patrzec na pixelki polecam Collector's Edition pod Windows z akceleracja 3D (tylko engine jest inny reszta jest identyczna jak w pierwowzorze)).

Komentarz: _Luke_
2003-02-18
23:37

zanonimizowany13325 Konsul

MadMartigan & Luke_ --> zapomnilem dodac ze wg. mnie :)... nie gralem ani w Tie ani w Winga.. ale mi chodzi o hmm klimat gierek. Nie wiem jak jest w tamtych ale we Freespace te kosmiczne bitwy byly po prostu wielkie. Wolania o pomoc masakrowanych konwojow... walka w mglawicy. Uciekanie przed bronia strumieniwa. Echh...
A pozatym doskonale brefingi... jeszcze raz podkresle klimat i cala dobrze zaplanowana wojna, misje. A co ja bede mowil... przy wielu reckach tych gier kazdy podkresal ze Freespace wyznaczyl nowy standard... i zdetronizowala kazda inna symulacje kosmiczna :)

Komentarz: zanonimizowany13325
2003-02-19
14:12

.:[Wulfgar]:. Pretorianin

😊

Wreszcie!!! Na Homeworld 2 czekam już bardzo długo. Jeszcze żadna giera nie przebiła części pierwszej. Gra ma niesamowity klimat.

Szkoda, że statek matka wygląda tak samo... nie przepadam za tym bananem. Już wolałem główny statek z dodatku...
Nie moge się doczekaj jakiegoś filmiku lub dema.. Homeworld ROX!!! (szkoda jedynie, że ma taki słamy tryb multiplayer :-( )

Komentarz: .:[Wulfgar]:.
2003-02-23
20:36

zanonimizowany19321 Legionista

nigdy o czym takim jak homeworld nie syszalem...ale grafika naprawde oszolamia:)

Komentarz: zanonimizowany19321
2003-02-23
22:05

zanonimizowany35957 Pretorianin

👍

MiloStef-->możesz tyko żałować, najlepszy RTS z akcją w przestrzeni kosmicznej. Nareszcie mogłeś operować jednostkami w przestrzeni 3D . Obowiązkowa lektura komputerowego stratega.

Komentarz: zanonimizowany35957

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl