Doom 3 - pierwsze wrażenia z grania w trybie multiplayer!

Długo oczekiwany dzień prezentacji trybu rozgrywki wieloosobowej trzeciej części cyklu Doom mamy już za sobą (premiera pełnej wersji nastąpi w pierwszym kwartale 2004 roku). Przedstawiciele prasy i gracze z całego świata rzucili się na stoisko id Software na konwencie QuakeCon, zaś poniżej przygotowałem zbiór pierwszych opinii oraz przemyśleń redaktorów zachodnich serwisów internetowych w tej sprawie (plus pierwsze dwa screeny!).

Krzysztof Bartnik

Długo oczekiwany dzień prezentacji trybu rozgrywki wieloosobowej trzeciej części cyklu Doom mamy już za sobą (premiera pełnej wersji nastąpi w pierwszym kwartale 2004 roku). Przedstawiciele prasy i gracze z całego świata rzucili się na stoisko id Software na konwencie QuakeCon, zaś poniżej przygotowałem zbiór pierwszych opinii oraz przemyśleń redaktorów zachodnich serwisów internetowych w tej sprawie (plus pierwsze dwa screeny!).

Doom 3 - pierwsze wrażenia z grania w trybie multiplayer! - ilustracja #1

 

  • Udostępniono jedynie czteroosobową rywalizację w trybie Deathmatch (w pełnej wersji pojawi się też Team Deathmatch) - rozgrywa toczyła się na mapie, będącej odwzorowaniem futurystycznej bazy. Walka miała miejsce się w pobliżu gigantycznego reaktora, najprawdopodobniej opanowanego przez demony (gracze byli „wrzucani” do czerwonego teleportu, który przenosił ich w różne części lokacji, ściany pulsowały, itd.).
  • Wielką rolę odgrywa w grze światło. Pomimo tego, że udostępniony poziom jest dosyć ciemny, istnieje możliwość skorzystania z rozmaitych przełączników, za pomocą których można włączyć/wyłączyć światło na danym obszarze.
  • Trzeba nastawić się na dokładne celowanie - wystrzelone kule mogą spokojnie przelecieć koło nóg czy przestrzeni pomiędzy ręką a korpusem przeciwnika, nie wyrządzając mu żadnych szkód!
  • Na mapie można znaleźć power-up o nazwie berserk. Po jego przejęciu nasz bohater wpada w szał - wciąż mamy nad nim kontrolę, jednak ekran staje się czerwony, zaś z ust wojaka dobiegną maniakalne okrzyki (po trafieniu, itp.). Zwiększa się również wtedy jego siła czy zadawane obrażenia.
  • Multiplayerowe mecze rozpoczyna się posiadając w ekwipunku jedynie pistolet (12 strzałów). Wygodnie się nim celuje, jednak nie wyrządza on większych obrażeń przeciwnikom. Później jest shotgun - bardzo efektywny, szczególnie w pół-dystansie. Dalej: karabin maszynowy (dobry na dużą ilość przeciwników i spore odległości), plasma gun (niebieskie pociski, zadające sporo obrażeń) oraz wyrzutnia rakiet (najlepsza chyba w każdej sytuacji - od walki PvP aż do starć z grupami rywali).
  • Rozgrywa toczyła się na komputerach wyposażonych w karty grafiki Nvidia's GeForce FX 5900, w rozdzielczości 640x480, praktycznie bez żadnych zwolnień.
Doom 3 - pierwsze wrażenia z grania w trybie multiplayer! - ilustracja #2

Więcej informacji znajdziecie na łamach serwisów: GameSpot oraz PC.ign.com.

Doom 3

Doom 3

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 3 sierpnia 2004

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.0

Gracze

8.9

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Activision
  • PC
Podobało się?

0

ATI będzie współpracować z Microsoftem nad następcą Xboxa

Następny
ATI będzie współpracować z Microsoftem nad następcą Xboxa

Komputery na QuakeConie, czyli ludzka wyobraźnia nie zna granic

Poprzedni
Komputery na QuakeConie, czyli ludzka wyobraźnia nie zna granic

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl