Badania dla GDC 2017 - PC wciąż najchętniej wybieraną przez producentów gier platformą
Według badania przeprowadzonego na potrzeby tegorocznego Game Developers Conference, producenci gier wciąż najczęściej wybierają komputery osobiste jako jedną z docelowych platform dla swoich tytułów. Na pecety stawia aż 53% deweloperów. Ciekawe są też dane dotyczące popularności wirtualnej rzeczywistości.
Analizę przeprowadzono na podstawie badania 4,5 tysiąca deweloperów, którzy przez ostatnie trzy lata odwiedzili Game Developers Conference. Zadano im pytanie, na które platformy aktualnie tworzą gry. Aż 53% z nich odpowiedziało, że jedną z nich, bądź też jedyną, są komputery osobiste. Dominują one wyraźnie nad innymi sprzętami i nic nie wskazuje na to, by ich pozycja miała się w najbliższym czasie osłabić. Na drugim miejscu wśród ankietowanych umiejscowiły się smartfony i tablety (38% badanych), a trzecie miejsce przypadło PlayStation 4 (27% badanych). Stare poczciwe pecety wyraźnie wyprzedziły w popularności również innego wielkiego konkurenta, Xboksa One, który zajął dopiero piąte miejsce. Na konsolę Microsoftu postawiło 22% twórców.

Jak można się również dowiedzieć z przeprowadzonych badań, dość niską popularnością cieszą się platformy VR-owe. Aż 61% deweloperów zadeklarowało, że nie prowadzą obecnie żadnych prac nad grami rozgrywającymi się w wirtualnej rzeczywistości. Ci, którzy zdecydowali się tworzyć tego typu produkcje, najchętniej wybierają na swoją platformę docelową sprzęt HTC Vive (24% badanych). Nieco niżej uplasował się Oculus Rift (23% badanych). PlayStation VR wspiera natomiast zaledwie 13% przepytanych twórców.

Game Developers Conference (w skrócie GDC) to organizowany od 1988 roku największy konwent dla profesjonalnych twórców gier. Obecnie odbywa się on w San Francisco. Tegoroczna edycja rozpocznie się 27 lutego, a zakończy 3 marca. W tym czasie rozdane zostaną nagrody Game Developers Choice (lista nominowanych za rok 2016) oraz Independent Games Festival (lista nominowanych za rok 2016).
Komentarze czytelników
zanonimizowany1132929 Generał
No nie ma co się oszukiwać. PC to czołówka gier INDIE. Tworzenie gier ex AAA nie ma zbytnio sensu, a porty gier z konsol mimo, że architektura zbliżona do pc są marnej jakości, a powinno być inaczej. PC = INDIEstejszyn i trzeba się z tym pogodzić. Chyba za niedługo będę musiał się pozbyć moich 1080 i reszty komputera, bo nie ma sensu na nim grać.
kaszanka9 Legend

Nic dziwnego skoro na pc zarobią najwięcej, na smartfonach też więcej niż na konsolach.
zanonimizowany307509 Legend
Miło to czytać, że stare poczciwe pecety nadal są w dobrej formie. :)
Cziczaki Legend

Ostatnio sprzedaż gier na konsolę, zabija też wygasanie licencji na sprzedaż, nawet jeśli gra ma np. 5 lat. Jak ten twór umrze to w sumie żadna strata.