50 mln konsol PlayStation 3 oraz 8 mln sztuk PlayStation Move w sklepach
Firma Sony pochwaliła się popularnością konsoli PlayStation 3 oraz dedykowanego jej kontrolera ruchowego Move. Przy okazji podano kilka innych, nie mniej ciekawych liczb związanych z marką PlayStation.
Firma Sony pochwaliła się popularnością konsoli PlayStation 3 oraz dedykowanego jej kontrolera ruchowego Move. Przy okazji podano kilka innych, nie mniej ciekawych liczb związanych z marką PlayStation.

Okazuje się, że do 29 marca rozesłano do sklepów 50 milionów sztuk PlayStation 3. Na osiągnięcie tego wyniku musieliśmy czekać ponad cztery lata od japońskiej premiery stacjonarnej platformy. Z kolei wydany we wrześniu ubiegłego roku PlayStation Move przez kilka miesięcy trafił na półki w liczbie ponad 8 milionów egzemplarzy. Oczywiście nie oznacza to, że tyle samo konsol i kontrolerów znalazło się w rękach graczy.
Liczby te prezentują się bliźniaczo podobnie do tych ujawnionych przez Microsoft w styczniu. Dowiedzieliśmy się wtedy, że w sklepach wylądowało 50 milionów Xboksów 360. Tym samym PlayStation 3 jest już bardzo blisko Xboksa 360, choć ten jest dostępny na rynku rok dłużej od konkurencji.
Microsoft lepiej radzi sobie na polu kontrolerów ruchowych, choć tutaj delikatną przewagę czasową miało Sony. Debiutujący w listopadzie Kinect osiągnął pułap 8 milionów w ciągu dwóch miesięcy. Tymczasem PlayStation Move potrzebował na to zdecydowanie więcej czasu.

Przy okazji dowiedzieliśmy się, że PlayStation Network ma już 75 milionów zarejestrowanych użytkowników (stan na 20 marca 2011). Oczywiście należy wziąć pod uwagę, że wiele osób zakłada kilka kont na jednej konsoli – rzeczywista liczba unikalnych graczy podłączonych do sieci jest zapewne mniejsza.
Sony chwali się także, że do końca ubiegłego roku na rynku znalazło się 2128 gier przygotowanych z myślą o PlayStation 3. Ich łączny nakład przekroczył 480 milionów egzemplarzy. Spośród nich, 155 tytułów obsługuje PlayStation Move (stan na 24 marca 2011), a w 89 pozycji można zagrać przy wykorzystaniu technologii stereoskopowego 3D (stan na 1 kwietnia 2011).
Więcej:Gracze mogą zrecenzować swoje gry na PlayStation 5, ale tylko wydania cyfrowe
Komentarze czytelników
Gerpir Feilan Konsul

Nie wiem, ale dla mnie sony jedzie siara strasznie, gdzie te tony gier dla move? Reasumujac, srednio mnie obchodza wyniki sprzedarzy i to co fanboje pierdza w komentach. Fakt jest taki ze jesli tytulu nie ma na PC to po sprawdzeniu na http://www.lensoftruth.com/ (strona zajmuje sie dosc konkretnie porownywanie tych samych tutulow na roznych konsolach) wypada ze gram znowu na panny Xsie a moja PS3ojka sie kurzy.
A.l.e.X Legend

MS i Sony sprzedają się już prawie na tym samym poziomie :]
Mark24 Legend
A.l.e.X
PS3 już przegoniło pod względem sprzedaży X360 - pod koniec marca było takie info nawet tutaj na GOLu, a w związku z tym, że X360 miał premierę rok wcześniej to sprzedaż PS3 raczej musiała być od tamtego czasu trochę większa (6.5mln do nadrobienia).
zanonimizowany652583 Generał
volf7 --> W czym wedlug Ciebie Move przebija Kinecta, skoro jest to przestarzala technologia, ktora nijak ma sie do Kinecta. Zreszta swiat zapomnial o Move czego przykladem jest bronienie sie Sony rekami i nogami przed podaniem wynikow sprzedazy, bo wtedy okazaloby sie, ze nikt tego nie kupuje. Sony ciagle podaje tylko ile kontrolerow trafilo do sklepow, a jeszcze nigdy nie podalo wynikow sprzedazy. Owszem pare miesiecy temu w materialach prasowych twierdzilo, ze sprzedalo 4,5 miliona, ale skonczylo sie to wielka kompromitacja, gdy zachodnie serwisy wytknely im, ze to ilosc kontrolerow w sklepach i potem musieli to prostowac.
Kinect miazdzy Move w zasadzie pod kazdym wzgledem, bo jest bardziej funkcjonalny co pokazuja kolejne hacki, a teraz takze oficjalne narzedzia pod Windowsa, zapowiedziane przez MS.
PSXFAN --> A co powiesz na demo Resistance 3 dostepne tylko w platnym PSN +? Podejrzewam, ze to dopiero poczatek i coraz wiecej materialow bedzie dostepnych tylko w platnej usludze.
volf7 Pretorianin
@budziakowski: W Killzonie 3, Sly Collection, Heavy Rain i Resident Evilu 5. Kinect może sobie być cód-miód maszynką o nieskończonym wręcz potencjale, szkoda tylko że te nieskończone możliwości póki co nie przekładają się na żadną z gier - te poziomem skomplikowania nie wykraczają ponad to, co robiliśmy w zeszłym roku na studiach w ramach zajęć z kamerkami internetowymi.