Firma Sony poinformowała dziś, że sprzedaż PlayStation 2 na terenie Stanów Zjednoczonych przekroczyła 50 milionów sztuk od daty premiery tej konsoli w 2000 roku.
Mogłoby się wydawać, że po premierze PlayStation 3 oraz innych next-genowych konsol, poprzedni produkt Sony nie będzie cieszyć się dużą popularnością. Ze słów Johna Kollera, dyrektora marketingu tej firmy wynika jednak coś zupełnie innego: „Mamy tak różnorodną ofertę możliwości rozrywki, że ludziom ciężko byłoby narzekać i mówić, że ta konsola nie ma niczego co przemawiałoby do mnie ”.
Słowa Kollera zdają się potwierdzać badania firmy Nielsen, według których to właśnie PlayStation 2 było w 2008 roku konsolą przy której najwięcej czasu spędzili amerykańscy użytkownicy. Biorąc pod uwagę fakt, że w tym czasie dostępne były o wiele nowocześniejsze produkty zarówno Microsoftu jak i Sony trzeba przyznać, że wynik jest zaskakujący.
Sony nie zamierza przestać wspierać swojej poprzedniej konsoli planując na nią nowe tytuły w 2009 i 2010 roku. Koller wprawdzie nie zapowiedział, żadnych konkretnych przykładów gier, które ukażą się na PlayStation 2 w nadchodzących latach, ale wyraźnie zaznaczył, że będzie to na tyle mocna oferta aby utrzymać pozycję PS2 na rynku.
Możemy się jednak spodziewać, że Sony postawi przede wszystkim na gry sportowe i takie, które zapewnią godziny zabawy przed telewizorem całym rodzinom. Według Kolllera to właśnie takie tytuły najlepiej sprzedają się wśród użytkowników konsoli.
Więcej na temat planów Sony możecie przeczytać na stronie Gamasutra.
Więcej:Gracze mogą zrecenzować swoje gry na PlayStation 5, ale tylko wydania cyfrowe