Kinect będzie szybciej rozpoznawał ruch ludzkiego ciała

Dzięki najnowszym badaniom prowadzonym w ośrodku naukowym w Cambridge, Microsoftu ma szansę na znaczne przyspieszenie działania Kinecta. Wszystko za sprawą zaawansowanego systemu rozpoznawania części ciała.

futurebeat.pl

Tomasz Czajka

Dzięki najnowszym badaniom prowadzonym w ośrodku naukowym w Cambridge, Microsoftu ma szansę na znaczne przyspieszenie działania Kinecta. Wszystko za sprawą zaawansowanego systemu rozpoznawania części ciała.

Według opublikowanych informacji, naukowcy i inżynierowie stworzyli specjalny algorytm AI pozwalający bardzo szybko wykrywać ludzkie ciało i jego ruch w przestrzeni trójwymiarowej. Do opracowania procedury wykorzystano potężny superkomputer, który przeanalizował miliony trójwymiarowych map odległości w celu odszukania sylwetki człowieka i oznaczenia różnych obszarów ciała zdefiniowanymi etykietami, odpowiadającymi za rozpoznawalne elementy, czyli ręce, nogi, tors itd.

Wygenerowane wzorce używane są przez konsolę, by 'odgadnąć' jaki fragment uzyskanej przez Kinecta mapy przestrzeni odpowiada za konkretne części ciała. Na koniec system łączy wszystkie elementy w szkielet trójwymiarowej postaci. Metodę działania algorytmu najlepiej przedstawia poniższe video.

Jak twierdzą naukowcy, procesor graficzny Xboxa 360 pozwala przeprowadzić całą procedurę rozpoznawania w czasie krótszym niż 5 milisekund – co daje 200 klatek na sekundę. Zespół badawczy mówi, że nowa metoda jest „szybsza o co najmniej cały rząd wielkości od obecnego podejścia”. Rozwiązanie pozwala w znaczny sposób zlikwidować największy problem Kinecta, czyli opóźnienie reakcji urządzenia na ruchy użytkownika. Cały algorytm prawdopodobnie zostanie dołączony do jednej z przyszłych aktualizacji firmware.

O planach przyspieszenia Kinecta pisaliśmy już pod koniec zeszłego roku, jednak podejrzewaliśmy wówczas, że prace dotyczą poprawy precyzji sterowania lub zwiększenia ilości danych przesyłanych przez urządzenie do konsoli.

Kinect to urządzenie przeznaczone dla konsoli Xbox 360. Zamontowane sensory odległości, kamera oraz mikrofon, oprócz komunikacji z innymi graczami, pozwalają przede wszystkim na używanie własnego ciała jako kontrolera. Sugerowana cena urządzenia wynosi 649 złotych.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2011-03-29
12:59

zanonimizowany158035 Centurion

Właśnie zaliczyłem pracę inżynierską, polegającą na napisanie gry obsługującej Wiimote'a. Taki Kinect to boska sprawa, ale moim zdaniem (dla wygody gracza) powinno się dodać coś bezprzewodowego do łap do precyzyjnego sterowania a w samych grach wykorzystywać tylko dedykowane części ciała (np. od pasa w górę).

Komentarz: zanonimizowany158035
2011-03-29
13:05

Damian1539 Legend

Damian1539

Czekamy na "symulator dyskoteki".

Komentarz: Damian1539
2011-03-29
14:13

Piole Centurion

Czekamy na iksboksową odpowiedź na We dare.

Komentarz: Piole
2011-03-29
14:54

zanonimizowany158587 Senator

Wszystko kwestia softu, widać to po grach na kinkieta. Oprócz kilku dobrych pozycji, reszta to crapishony, tak samo jest z Move i Wii.... Casual pełną gębą. Gra się fajnie ALE tylko w te najlepsze tytuły...

Komentarz: zanonimizowany158587
2011-03-29
17:40

Cyga0000 Pretorianin

Kinecta juz mozna za 440 zł kupic nowego na allegro. Niestety malo dobrych gier jest na to;/

Komentarz: Cyga0000

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl