Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Przygodowe Xbox po premierze

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry po premierze z gatunku przygodowe na platformę Microsoft Xbox ułożone według popularności.

Gry przygodowe. Gatunek, który zawiera trzy kluczowe elementy: eksplorację, rozwiązywanie zagadek oraz mocno zaakcentowaną fabułę. Jedną z głównych cech gier przygodowych jest to, że postać gracza zbiera przedmioty i używa ich do rozwiązywania zagadek, w celu rozwinięcia opowiadanej w grze historii. Produkcje te zazwyczaj oferują tylko rozgrywkę dla jednego gracza, a także interfejs point & click. Do kategorii gier przygodowych przypisywane są także tytuły z gatunku hidden object, które polegają na wyszukiwaniu ukrytych na planszy przedmiotów.

XBOX
Przygodowe
Tematyki
Czas
Destroy All Humans! (2005)
Destroy All Humans! (2005)

Przygodowe 19 czerwca 2005

Jest wredny, ma duży spodek, pochodzi z kosmosu i każe na siebie mówić: WAŻNIAK! Kto to? Crypto! Nie słyszałeś? Bez obaw, na pewno usłyszysz niejednokrotnie! Ten upiorny kosmita upodobał sobie naszą Ziemię. Mówi, że znajdzie na niej swoje zgubione DNA. Kto go tam wie. Ale uważajcie na niego!

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

Przygodowe 25 października 2005

Przygodowa gra akcji w konwencji horroru. Produkcja nawiązuje do twórczości H.P. Lovecrafta i stworzonego przez niego uniwersum. W grze przenosimy się do roku 1920 i wcielamy w detektywa Jacka Waltersa, który musi odnaleźć pewną zaginioną osobę. W podejrzanej mieścinie bohater trafia na trop mrocznej tajemnicy. Podczas zabawy przemierzamy kolejne lokacje, walczymy z przeciwnikami i szukamy dalszych wskazówek.

Still Life
Still Life

Przygodowe 3 czerwca 2005

Klasyczna gra przygodowa wyprodukowana przez firmę Microids, która jest odpowiedzialna za powstanie serii „Syberia”. „Still Life” prezentuje scenariusz, który z powodzeniem mógłby zostać wykorzystany do wyprodukowania klasycznego filmu akcji.

Beyond Good & Evil
Beyond Good & Evil

Przygodowe 2 grudnia 2003

Przygodowa gra akcji 3D stworzona przez Michela Ancela, ojca słynnej serii Rayman. Akcja Beyond Good & Evil rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości na planecie Hyllis, zamieszkanej przez pokojową nację Hyllian. Świat ten najechała agresywna rasa Obcych, chcąca przejąć kontrolę nad jego mieszkańcami. Główną bohaterką gry jest młoda reporterka o imieniu Jade, która podejmuje walkę z najeźdźcą oraz usiłuje odsłonić przed ludźmi prawdę kryjącą się za rządową intrygą. W trakcie podróży protagonistka może liczyć jedynie na aparat fotograficzny (zdjęcia rzadkich gatunków roślin i zwierząt można sprzedawać, a za otrzymane w ten sposób pieniądze kupować np. punkty zdrowia), wrodzone umiejętności detektywistyczne oraz kij do aikido. Beyond Good & Evil zawiera elementy dynamicznej gry akcji, w tym zręcznościową walkę z przeciwnikami, pokonywanie przeszkód terenowych i kierowanie rozmaitymi pojazdami, a także zagadki logiczne oraz ciekawą, trzymającą w napięciu fabułę. Odwiedzane lokacje są kolorowe, zróżnicowane i w pełni trójwymiarowe.

Sid Meier's Pirates!
Sid Meier's Pirates!

Przygodowe 11 lipca 2005

Sid Meier's Pirates! to nowa, przygotowana z myślą o wymaganiach graczy w XXI wieku, wersja hitu z lat 80-tych ubiegłego stulecia o tym samym tytule. Podobnie jak pierwowzór z dawnych lat, jest to mieszanka elementów zręcznościowych, przygodowych i cRPG osadzona w czasach gdy wszelakiej maści piraci królowali na Karaibach.

Prince of Persia: Warrior Within
Prince of Persia: Warrior Within

Przygodowe 30 listopada 2004

Sequel wydanej w 2003 roku gry Prince of Persia: Piaski Czasu, opowiadającej o dalszych perypetiach bohatera, znanego z kultowych platformówek firmy Broderbund Software. W tej części serii legendarny książę zmaga się z kolejnymi konsekwencjami swoich lekkomyślnych czynów, bo choć udało mu się cofnąć czas i zapobiec uwolnieniu Piasków Czasu – nie oszukał on jednak przeznaczenia, a jego śladem podąża pragnący śmierci bohatera Strażnik Czasu. Aby ratować skórę, książę udaje się na tajemniczą wyspę, gdzie według legendy powstały piaski czasu, aby tam odwrócić bieg wydarzeń i nie dopuścić do ich stworzenia. Prince of Persia: Dusza Wojownika odznacza się znacznie mroczniejszym klimatem, choć sama rozgrywka przebiega podobnie jak w poprzedniej części cyklu. Bohater musi więc pokonywać liczne przeszkody i pułapki, a także walczyć z napotkanymi przeciwnikami. W grze zastosowano nowy, ulepszony system walki, a sam książę stał się silniejszy i posiadł zupełnie nowe umiejętności.

Syberia
Syberia

Przygodowe 23 lipca 2003

Gra przygodowa zaprojektowana przez Benoita Sokala, słynnego belgijskiego twórcę komiksów, we współpracy ze studiem Microids. Syberia stanowi pierwszy rozdział przygód Kate Walker, amerykańskiej prawniczki wynajętej przez firmę produkującą automatony, mechaniczne zabawki, by dokończyć formalności związanych z przejęciem fabryki położonej w małym miasteczku w Europie. Akcja gry rozpoczyna się w chwili, gdy nasza bohaterka przyjeżdża do fabryki i dowiaduje się, że jej właścicielka, Anna Voralberg, nie żyje. By dopełnić swą misję, Kate musi odnaleźć jej spadkobiercę, co popycha protagonistkę ku największej przygodzie jej życia. Podczas podróży bohaterka odwiedza szereg klimatycznych i nieco tajemniczych miejsc położonych w Europie Wschodniej oraz poznaje wielu interesujących ludzi. Jak przystało na grę przygodową typu point-and-click, rozgrywka składa się w większości z eksplorowania lokacji, rozwiązywania zagadek oraz prowadzenia rozmów z postaciami niezależnymi. Syberia słynie z klimatycznej grafiki z prerednerowanymi, ręcznie rysowanymi tłami oraz wysokiej jakości polskiej wersji językowej.

Prince of Persia: The Two Thrones
Prince of Persia: The Two Thrones

Przygodowe 1 grudnia 2005

Kolejna odsłona wysoko ocenianej serii przygodowych gier akcji, traktującej o perypetiach tytułowego Księcia Persji, związanych z nieopatrznym uwolnieniem mitycznych piasków czasu. Po wydarzeniach z poprzedniej części cyklu, protagonista powraca do rodzinnego Babilonu, gdzie zastaje kraj pogrążony w wojnie. Na domiar złego, jego lud zwraca się przeciwko swojemu władcy, zmuszając go do ucieczki. Wkrótce okazuje się, że wcześniejsze dokonania księcia doprowadziły do powstania jego mrocznego alter ego, którego duch stopniowo zdobywa władzę nad bohaterem. Pod względem mechaniki, Prince of Persia: Dwa Trony rozwija rozwiązania znane z dwóch poprzednich odsłon serii, wprowadzając kolejne ulepszenia systemu walki oraz nowe zastosowania sztyletu czasu i niedostępne wcześniej zdolności (np. skradanie się). Największe novum stanowi jednak fakt, że podczas zabawy kontrolujemy dwie odmienne postaci, różniące się od siebie charakterem, stylem walki oraz posiadanymi mocami.

Fahrenheit
Fahrenheit

Przygodowe 16 września 2005

Utrzymana w konwencji detektywistycznego thrillera trzecioosobowa gra przygodowa autorstwa studia Quantic Dream. Fabuła gry Fahrenheit (znanej także jako Indigo Prophecy) osadzona została w Nowym Jorku w roku 2009, kiedy miastem wstrząsa fala brutalnych morderstw, dokonywanych w miejscach publicznych przez zwykłych, praworządnych obywateli. Akcja ukazana została z perspektywy dwóch niezależnych postaci. Pierwszą z nich jest niejaki Lucas Kane, który po zabójstwie obcego mężczyzny w restauracji zaczyna doznawać dziwnych wizji i postanawia dowiedzieć się co tak właściwie się dzieje. Równolegle wcielamy się też w rolę inspektor Carli Valenti, która wraz ze swoim partnerem Tylerem Milesem zajmuje się sprawą morderstw z ramienia policji. Podczas zabawy odwiedzamy kolejne lokacje, rozmawiamy z napotkanymi postaciami, a nawet walczymy. Cechą charakterystyczną gry jest zaś mroczna i owiana tajemnicą fabuła oraz możliwość rozwiązania całej zagadki zarówno z perspektywy łowcy, jak i ofiary.

Legacy of Kain: Defiance
Legacy of Kain: Defiance

Przygodowe 11 listopada 2003

Piątą część popularnej sagi, zapoczątkowanej w 1996 roku na platformie Sony PlayStation. Program łączy elementy, zaczerpnięte z Blood Omen i Soul Reaver - dwóch mini-serii, funkcjonujących niezależnie w ramach wspomnianego cyklu.

KAO the Kangaroo: Round 2
KAO the Kangaroo: Round 2

Przygodowe 15 kwietnia 2005

Kontynuacja wydanej w roku 2000 trójwymiarowej platformówki rodzimego studia Tate Multimedia (wcześniej X-Ray Interactive). W grze Kangurek Kao Runda 2 śledzimy kolejne przygody tytułowego kangura, który tym razem rusza na pomoc przedstawicielom różnych gatunków zwierząt na całym świecie, uwięzionym przez złowrogiego kłusownika i jego bandę opryszków. Podczas zabawy nasz protagonista odwiedza ponad 20 zróżnicowanych lokacji w pięciu strefach klimatycznych, czyniąc użytek nie tylko ze swych słynnych rękawic bokserskich, ale także szeregu rozmaitych pojazdów i innego sprzętu. W konfrontacji z ponad 30 zróżnicowanymi przeciwnikami Kao może stosować siedem technik walki, posługując się np. bumerangiem czy likwidując rywali za pomocą ogona. W trakcie przygody kangurka wspierają też różni przyjaciele (np. pelikan czy wieloryb), a na odkrycie czekają rozmaite znajdźki i sprytnie ukryte poziomy dodatkowe.

Dreamfall: The Longest Journey
Dreamfall: The Longest Journey

Przygodowe 17 kwietnia 2006

Druga część znakomitej gry przygodowej, The Longest Journey, jaka została zrealizowana i wydana w 2000 roku przez firmę Funcom. Jej akcja osadzona została w tych samych realiach, w których mieliśmy okazję przebywać w oryginalnym The Longest Journey, tj. kompilacja fantasy i science fiction.

Silent Hill 2: Restless Dreams
Silent Hill 2: Restless Dreams

Przygodowe 21 grudnia 2001

Klasyka gatunku survival horror. Jako James Sunderland trafiasz do dziwnego, opuszczonego miasteczka Silent Hill. Jak przez mgłę wracają chwile spędzone z nieżyjącą żoną. Dlaczego? Tego musisz dowiedzieć się sam, grając w jeden z najbardziej przerażających horrorów w historii gier.

Iniemamocni
Iniemamocni

Przygodowe 31 października 2004

Iniemamocni to komputerowy odpowiednik obrazu kinowego, kryjącego się pod tym samym tytułem, firm Disney i Pixar. Gracz wciela się w rolę Pana Iniemamocnego, znanego również jako Bob Parr.

Prince of Persia: The Sands of Time
Prince of Persia: The Sands of Time

Przygodowe 12 listopada 2003

Przygodowa gra akcji, wskrzeszająca legendę jednej z najsłynniejszych platformówek w historii, opracowanej w 1989 roku przez firmę Broderbund Software. Za powstanie tytułu odpowiada studio Ubisoft Montreal, a rolę konsultanta i głównego projektanta pełnił współtwórca oryginału Jordan Mechner. W grze śledzimy perypetie tytułowego księcia, który nieopatrznie uwalnia legendarne Piaski Czasu, stanowiące ogromne zagrożenie dla świata. Z pomocą pięknej księżniczki Farah, protagonista musi naprawić swój błąd i przywrócić porządek w krainie, stawiając czoła rozmaitym niebezpieczeństwom oraz przeciwnikom. Rozgrywka w Prince of Persia: Piaski Czasu ukazana została z perspektywy trzecioosobowej i zrealizowana w pełnym trójwymiarze, a bohater czyni użytek z nadprzyrodzonych mocy kontrolowania czasu. Jednocześnie autorzy położyli też spory nacisk na odtworzenie charakterystycznych elementów pierwowzoru, takich jak realistyczna animacja postaci czy system posługiwania się bronią białą.

Silent Hill 4: The Room
Silent Hill 4: The Room

Przygodowe 7 września 2004

Kolejna odsłona niezwykle popularnej przygodowej gry akcji zrealizowanej w konwencji horroru, pochodzącej z koncernu Konami. Tradycyjnie już tytuł ten przeznaczony jest wyłącznie dla osób o mocnych nerwach.

Indiana Jones and the Emperor's Tomb
Indiana Jones and the Emperor's Tomb

Przygodowe 24 lutego 2003

Przygodowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Gracz staje się bohaterskim archeologiem i tym razem musi odnaleźć potężny starożytni artefakt, czarną perłę zwaną Serce Smoka.

Oddworld: Munch's Oddysee
Oddworld: Munch's Oddysee

Przygodowe 6 listopada 2001

Trzecia odsłona platformówkowej serii Oddworld, po raz pierwszy przenosząca gracza w trójwymiarowy świat. Tym razem znanemu z poprzednich części Abe’owi towarzyszy jeżdżący na wózku inwalidzkim Munch.

Syberia II
Syberia II

Przygodowe 29 marca 2004

Kontynuacja znakomitej gry przygodowej Syberia, stworzonej przez Benoita Sokala oraz studio Microids. Syberia II podejmuje wątki z pierwszej części, opowiadając dalsze losy Kate Walker, amerykańskiej prawniczki, którą chęć dopełnienia kontraktu przywiodła na szlak ku wielkiej przygodzie. Wszystko zaczyna się dokładnie w tym miejscu, gdzie skończyła się akcja pierwszej Syberii, tj. w rosyjskim mieście Romansbourg. Tym razem Kate decyduje się podążyć śladem Hansa Voralberga, spadkobiercy fabryki automatonów, powodowana wyłącznie swoim własnym pragnieniem, pozostawiając za sobą sprawy rodzinne. Kobieta przyłącza się do Hansa i pomaga mu odkryć zagadkę ostatnich żyjących mamutów. Największą zmianą w stosunku do części pierwszej jest jakość grafiki oraz zwiększenie dynamiki rozgrywki. Dodano szereg nowych efektów graficznych, jak dynamiczne cienie czy animowany śnieg. Akcja Syberii II rozgrywa się w zupełnie nowych lokacjach, bardziej urozmaiconych niż dotychczas. Podczas swoich przygód Kate dociera m.in. do Przejścia Północno-Zachodniego i wioski ludu Youkol.

Pilot Down: Behind Enemy Lines
Pilot Down: Behind Enemy Lines

Przygodowe 9 września 2005

Rozbudowana gra akcji z elementami role-playing, w której znajdziemy również elementy skradanki. Przenosimy się w czasy Drugiej Wojny Światowej i wcielamy się w rolę amerykańskiego pilota, zestrzelonego podczas wykonywania jednej z tajnych misji, który za wszelką cenę musi wydostać się z wrogiego terytorium (rozgrywka ma miejsce w Niemczech, w 1944 roku).

Psychonauts
Psychonauts

Przygodowe 19 kwietnia 2005

Gra przygodowa z rozbudowaną warstwą platformową opracowana przez studio Double Fine Productions. Gracz wciela się w chłopca imieniem Razputin, którego marzeniem jest dostanie się do tytułowego oddziału Psychonauts, odpowiadającego za utrzymanie porządku na świecie. Po zakradnięciu się do jednego z obozów szkoleniowych protagonista dowiaduje się, że kadeci znikają w zagadkowy sposób; wspomagany przez wiernych przyjaciół, próbuje rozwikłać tę tajemnicę. W Psychonauts akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Na grę składa się kilkanaście zróżnicowanych poziomów – większość z nich ulokowano we wnętrzach ludzkich umysłów, do których Raz potrafi się przenosić. W trakcie zmagań protagonista musi nie tylko stawiać czoła rozmaitym przeciwnikom, ale i rozwiązywać zagadki oraz unikać wszechobecnych niebezpieczeństw – na szczęście chłopiec potrafi skakać, pływać, wspinać się, a nawet skradać, z kolei wachlarz jego ruchów wzbogacają nadnaturalne zdolności pokroju telekinezy, lewitacji czy niewidzialności. Całość cechuje się przyjemną dla oka grafiką – podobnie jak miało to miejsce w przypadku wcześniejszych dzieł studia, grę okraszono solidną dawką oryginalnego humoru.

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia
Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia

Przygodowe 24 września 2002

Gra przygodowa z elementami RPG, której fabuła oparta jest o pierwszą księgę Trylogii "Władca Pierścieni" J.R.R. Tolkiena, w której czwórka hobbitów, za radą czarodzieja Gandalfa, wyrusza z Pierścieniem Władzy do siedziby elfów Rivendell, by szukać rady u dostojnego Elronda.

Peter Jackson's King Kong
Peter Jackson's King Kong

Przygodowe 17 listopada 2005

King Kong to przygodowa gra akcji, która powstała w oparciu o „remake” filmu pod tym samym tytułem, wyreżyserowanego przez Petera Jacksona (m.in. trylogia Władcy Pierścieni). Gracz wcieli się tutaj w rolę naukowca Jacka Driscolla, który wraz z ekipą wiernych towarzyszy trafia na fantastyczną wyspę...

Evil Dead: A Fistful of Boomstick
Evil Dead: A Fistful of Boomstick

Przygodowe 17 czerwca 2003

Survival-horror na licencji słynnej filmowej trylogii. Po raz kolejny wcielamy się w postać Asha i ruszamy do walki z siłami zła. Bohater w trakcie kolejnych walk wykorzystuje bogaty arsenał broni, w tym dobrze znaną sympatykom serii piłę łańcuchową.