Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCPS4PS3
Okładka Beyond: Two Souls (PC)

Beyond: Dwie dusze

Beyond: Two Souls

Beyond: Dwie dusze to gra przygodowa utrzymana w konwencji interaktywnego thrillera. Gracz poznaje historię dziewczyny od urodzenia powiązanej z tajemniczym, nadnaturalnym bytem. Za produkcję odpowiada studio Quantic Dream znane m.in. z Fahrenheit czy Detroit: Become Human.

Przygodowe | TPP | science fiction | thriller | elementy zręcznościowe | Epic Store exclusive

Okładka Beyond: Two Souls (PC)

data premiery gry:

8paź2013

PS3

24lis2015

PS4

22lip2019za 2dni

PC

Beyond: Two Souls to gra przygodowa określana mianem interaktywnego thrillera. Fabuła skupia się na 15-tu latach życia Jodie Holmes – dziewczyny, która potrafi kontaktować się z nadnaturalną istotą o imieniu Aiden. Za produkcję odpowiada studio Quantic Dream, które znane jest z realizacji gier przygodowych takich jak Fahrenheit czy Heavy Rain.

Fabuła

Akcja Beyond: Two Souls opisuje 15 lat życia Jodie Holmes (wizerunku i głosu postaci użyczyła amerykańska aktorka Ellen Page). Protagonistka od urodzenia związana jest z tajemniczym bytem, który przeniknął z zaświatów – Aidenem. Relacja ta umożliwia bohaterce rzeczy niedostępne zwykłym ludziom – Aiden może jej zdradzić, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami, a nawet przesuwać przedmioty. Istota jest nie tylko wsparciem, ale i brzemieniem, sprawiającym, że Jodie traktowana jest jak odmieniec. W zrozumieniu jej miejsca w świecie bohaterce pomaga Nathan Dawkins (Willem Dafoe) – specjalista od zjawisk paranormalnych.

Mechanika

Beyond: Two Souls kładzie nacisk na fabułę, filmowość i wybory moralne dokonywane podczas zabawy. Przedstawiona w widoku trzecioosobowym rozgrywka opiera się na poruszaniu się po lokacjach, prowadzeniu dialogów i wciskaniu pokazywanej na ekranie kombinacji klawiszy podczas licznych sekwencji QTE.

W czasie zabawy gracz kontroluje nie tylko Jodie, ale również Aidena (w wybranych przez twórców momentach). Dziewczyna może wchodzić w interakcję z obiektami znajdującymi się w świecie gry. Aiden natomiast może przenikać przez ściany, eliminować lub opętywać wrogów oraz „czytać wspomnienia” osób i przedmiotów.

Ze względu na konstrukcję scenariusza Jodie nie może zginąć. Jeśli gracz ma problemy z zaliczeniem konkretnych sekwencji w grze to sekwencji, to gra automatycznie wykona za niego wiele czynności.

Kwestie techniczne

Grafika w Beyond: Two Souls utrzymana jest w konwencji fotorealizmu. Na szczególną uwagę zasługuje mimika postaci, oddana dzięki technologii motion capture.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 7,3 / 10 na podstawie 534 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 69,00 PLN

Gry podobne do Beyond: Dwie dusze

Klasyfikacja PEGI Beyond: Dwie dusze

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Beyond: Dwie dusze

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5-6600K 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon R9 390 lub lepsza, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-4430 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870 lub lepsza, Windows 7 64-bit

Recenzja gry Beyond: Two Souls - Dwie Dusze i gra pozorów
Recenzja gry Beyond: Two Souls - Dwie Dusze i gra pozorów

Recenzja 8 października 2013, 17:00

Jeśli nie radzimy sobie z elementami zręcznościowymi, to nie musimy się specjalnie martwić, bo Beyond przechodzi się w zasadzie samo. Najlepiej widać to podczas misji w Afryce – kiedy przestaniemy się ukrywać i po prostu podejdziemy do trzymających karabiny żołnierzy, automatycznie rozpocznie się walka wręcz i nikt do nas nie strzeli. Gdy następnie odłożymy pad, ignorując na własne życzenie konieczność wciskania klawiszy, do akcji wkroczy Aiden i bez naszej pomocy udusi atakującego nas przeciwnika. Dla wielu potencjalnych odbiorców będzie to zarzut nie do zaakceptowania. Jodie przez prawie całą grę nie może umrzeć, nie występuje ekran „game over”, więc autorzy mocno kombinowali, by to wszystko miało sens. Efekt jest – jak obrazuje podany przykład – bardzo różny. Nie można jednak twórcom zarzucić lenistwa – nierzadko nasza porażka w elementach zręcznościowych pokazuje daną scenę z nieco innej perspektywy.

PS3
PS4
PC