Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePS3PS4
Okładka Beyond: Two Souls (PS3)

Beyond: Dwie Dusze

Beyond: Two Souls

Utrzymana w konwencji thrillera przygodówka z elementami gry akcji. Produkcja zrealizowana została przez francuskie studio deweloperskie Quantic Dream, znane z takich przebojów jak Heavy Rain oraz Fahrenheit.

Przygodowe | TPP | elementy logiczne | elementy zręcznościowe | PlayStation Move | reedycje/remastery/remaki | kooperacja

Beyond: Two Souls, to jak określają twórcy, interaktywny dramat. Fabuła przedstawia historię Jodie Holmes, która posiada dar kontaktu z zaświatami. Gracze poznają 15-letni wycinek jej życia i starają się odkryć prawdę o tym, co kryje się „po drugiej stronie”.

Studio Quantic Dream znane jest z realizacji ambitnych projektów pokroju czy Fahrenheit czy Heavy Rain. Francuscy deweloperzy szczególnie upodobali sobie gatunek mrocznych przygodówek, okraszonych sporą dawką elementów paranormalnych i zmuszających graczy do podejmowania często bardzo złożonych wyborów moralnych. Podobnie jest w przypadku Beyond: Two Souls.

Akcja gry rozgrywa się na przestrzeni 15 lat i przedstawia losy Jodie Holmes, której wizerunku i głosu użyczyła amerykańska aktorka Ellen Page (nominowana do Oskara za rolę w filmie Juno). Główna bohaterka od dziecka była świadoma istnienia rzeczy niedostrzegalnych dla innych - od urodzenia związana jest z Aidenem, tajemniczą istotą, która przeniknęła do naszego świata. Aiden okazuje się być nie tylko brzemieniem, sprawiającym że Jodie traktowana jest jako odmieniec. Tajemniczy byt jest także kluczem do odpowiedzi na odwieczne pytanie, co kryje się „po drugiej stronie”. Mentorem i opiekunem głównej bohaterki jest profesor Nathan Dawkins (Willem Dafoe), pomagający dziewczynie zrozumieć otaczającą ją rzeczywistość oraz zbadać świat, z którego przybył Aiden.

Rozgrywka w Beyond: Two Souls określana jest przez twórców gry terminem „interaktywny dramat”, co podkreślać ma nacisk na fabułę, filmowość i wybory moralne dokonywane podczas zabawy. Nie brakuje jednak oryginalnych rozwiązań w zakresie sterowania. Gracz kontroluje zarówno Jodie jak i Aidena (w wybranych przez twórców momentach). Ze względu na konstrukcję scenariusza, główna bohaterka nie może zginąć - gdy gracz ma problemy z wykonywaniem odpowiednich sekwencji klawiszy na padzie, gra automatycznie wykona za niego wiele czynności. Dzięki temu zabiegowi tytuł jest przystępny dla osób, które nie mają doświadczenia z grami.

Wzorem poprzednich produkcji, ekipa deweloperska studia Quantic Dreams zadbała o pieczołowicie dopracowaną warstwę audio-wizualną swego dzieła. Beyond: Two Souls wyróżnia się fotorealistyczną grafiką, w tym animacjami przygotowanymi w technologii motion-capture oraz znakomitym udźwiękowieniem.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 6,3 / 10 na podstawie 3274 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,4 / 10 na podstawie 397 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 249,90 PLN

Gry podobne do Beyond: Dwie Dusze

Klasyfikacja PEGI Beyond: Dwie Dusze

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.
Recenzja gry Beyond: Two Souls - Dwie Dusze i gra pozorów

Recenzja 8 października 2013, 17:00

Jeśli nie radzimy sobie z elementami zręcznościowymi, to nie musimy się specjalnie martwić, bo Beyond przechodzi się w zasadzie samo. Najlepiej widać to podczas misji w Afryce – kiedy przestaniemy się ukrywać i po prostu podejdziemy do trzymających karabiny żołnierzy, automatycznie rozpocznie się walka wręcz i nikt do nas nie strzeli. Gdy następnie odłożymy pad, ignorując na własne życzenie konieczność wciskania klawiszy, do akcji wkroczy Aiden i bez naszej pomocy udusi atakującego nas przeciwnika. Dla wielu potencjalnych odbiorców będzie to zarzut nie do zaakceptowania. Jodie przez prawie całą grę nie może umrzeć, nie występuje ekran „game over”, więc autorzy mocno kombinowali, by to wszystko miało sens. Efekt jest – jak obrazuje podany przykład – bardzo różny. Nie można jednak twórcom zarzucić lenistwa – nierzadko nasza porażka w elementach zręcznościowych pokazuje daną scenę z nieco innej perspektywy.

PS3
PS4