
Data wydania: 8 października 2013
Beyond: Dwie dusze to gra przygodowa utrzymana w konwencji interaktywnego thrillera. Gracz poznaje historię dziewczyny od urodzenia powiązanej z tajemniczym, nadnaturalnym bytem. Za produkcję odpowiada studio Quantic Dream znane m.in. z Fahrenheit czy Detroit: Become Human.
GRYOnline
Gracze
Steam
Beyond: Two Souls to gra przygodowa określana mianem interaktywnego thrillera. Fabuła skupia się na 15 latach życia Jodie Holmes – dziewczyny, która potrafi kontaktować się z nadnaturalną istotą o imieniu Aiden. Za produkcję odpowiada studio Quantic Dream, które znane jest z realizacji gier przygodowych takich jak Fahrenheit czy Heavy Rain.
Akcja Beyond: Two Souls opisuje 15 lat życia Jodie Holmes (wizerunku i głosu postaci użyczyła amerykańska aktorka Ellen Page). Protagonistka od urodzenia związana jest z tajemniczym bytem, który przeniknął z zaświatów – Aidenem. Relacja ta umożliwia bohaterce rzeczy niedostępne zwykłym ludziom – Aiden może jej zdradzić, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami, a nawet przesuwać przedmioty. Istota jest nie tylko wsparciem, ale i brzemieniem, sprawiającym, że Jodie traktowana jest jak odmieniec. W zrozumieniu jej miejsca w świecie bohaterce pomaga Nathan Dawkins (Willem Dafoe) – specjalista od zjawisk paranormalnych.
Beyond: Two Souls kładzie nacisk na fabułę, filmowość i wybory moralne dokonywane podczas zabawy. Przedstawiona w widoku trzecioosobowym rozgrywka opiera się na poruszaniu się po lokacjach, prowadzeniu dialogów i wciskaniu pokazywanej na ekranie kombinacji klawiszy podczas licznych sekwencji QTE.
W czasie zabawy gracz kontroluje nie tylko Jodie, ale również Aidena (w wybranych przez twórców momentach). Dziewczyna może wchodzić w interakcję z obiektami znajdującymi się w świecie gry. Aiden natomiast może przenikać przez ściany, eliminować lub opętywać wrogów oraz „czytać wspomnienia” osób i przedmiotów.
Ze względu na konstrukcję scenariusza Jodie nie może zginąć. Jeśli gracz ma problemy z zaliczeniem konkretnych sekwencji w grze to sekwencji, to gra automatycznie wykona za niego wiele czynności.
Grafika w Beyond: Two Souls utrzymana jest w konwencji fotorealizmu. Na szczególną uwagę zasługuje mimika postaci, oddana dzięki technologii motion capture.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Platformy:
PlayStation 3 8 października 2013Polskie napisy i dialogi
PlayStation 4 24 listopada 2015Polskie napisy i dialogi
PC Windows 22 lipca 2019Polskie napisy i dialogi
Producent: Quantic Dream
Wydawca: Sony Interactive Entertainment
Polski wydawca: Sony Interactive Entertainment Polska
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Beyond: Dwie dusze jest trudne do oceny i zależy od tego, czy nie macie nic przeciwko poświęceniu gameplaya na rzecz sprawnie poprowadzonej fabuły, świetnych postaci oraz fenomenalnych momentów. Gra jest typowym przykładem produkcji studia Quantic Dream, ale niestety dodatkowo upraszcza zbyt wiele elementów. Zagłębiłem się w tę historię z dużą przyjemnością, jednak Heavy Rain okazał się być grą lepszą i ciekawszą.
Aktualizacja: 10 sierpnia 2018
W poradniku do gry Beyond: Dwie Dusze przedstawiono dokładny opis przejścia wszystkich epizodów historii razem ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi najważniejszych wyborów i ich konsekwencji. Odrębny dział poradnika został poświęcony zakończeniom.
22 lutego 2020
Jak mówi przysłowie – „każda potwora znajdzie swego amatora”. Ludowa mądrość znajduje zastosowanie również w sprawach gamingowych – zdarza się, że tytuły, które w gruncie rzeczy nie powinny się nikomu spodobać, czasem akurat nas bawią.
30 czerwca 2019
W lipcu zagramy w dodatek do Mutant Year Zero, egranizację trzeciego sezonu Stranger Things, pecetowy port Beyond: Two Souls, spin-offy Wolfensteina oraz nową grę wydaną w ramach EA Originals.
23 maja 2018
David Cage, twórca Fahrenheita i Heavy Rain, od lat cieszy się uznaniem graczy, którzy wymieniają go jednym tchem obok branżowych wizjonerów, takich jak Hideo Kojima. Szkoda tylko, że od prawie dwóch dekad nie stworzył on gry, której fabuła miałaby sens.
1 października 2013
Jesienny worek z premierami otworzony. Kontynuacje znanych serii, odświeżone konwersje oraz inne ciekawe tytuły - zobacz w co ciekawego zagramy w październiku!
13 września 2013
Najnowszy interaktywny film studia Quantic Dream to jeden z najważniejszych tytułów końca tej generacji konsol. Niestety, mimo doświadczenia autorów i ogromnego rozmachu całego przedsięwzięcia pierwsze godziny Beyond pozostawiają sporo do życzenia.
Wysoko oceniane Beyond: Two Souls otrzyma swój własny serial. Ekranizacja produkcji studia Quantic Dream „uhonoruje dziedzictwo gry”.
filmy i seriale
Zuzanna Domeradzka
30 stycznia 2025 19:51
Francuskie studio Quantic Dream przekazało, że od czerwca tego roku jego trzy ostatnie produkcje – Heavy Rain, Beyond: Two Souls i Detroit: Become Human – będą dostępne na platformie Steam.
gry
Bartosz Świątek
26 maja 2020 09:28
W serwisie Steam Database pojawiła się strona dla nieznanej aplikacji, na której zamieszczona została grafika z Beyond: Two Souls. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że tytuł studia Quantic Dream niedługo pojawi się na platformie firmy Valve.
gry
Agnieszka Adamus
12 maja 2020 19:08
Dziś na PC debiutuje Beyond: Dwie dusze, czyli filmowa przygodówka od studia Quantic Dream. Produkcja zostanie udostępniona wyłącznie na platformie Epic Games Store i będzie posiadała pełną polską wersję językową (obejmującą zarówno napisy, jak i dialogi).
gry
Miłosz Szubert
22 lipca 2019 15:20
Studio Quantic Dream udostępniło w Epic Games Store wersję demonstracyjną gry Beyond: Dwie dusze. Poza tym poznaliśmy wymagania sprzętowe omawianej produkcji, które nie są szczególnie wygórowane.
gry
Krystian Pieniążek
27 czerwca 2019 20:02
Gracze pecetowi wkrótce doczekają się debiutu na ich platformie takich gier jak Heavy Rain, Beyond: Two Souls i Detroit: Become Human. Studio Quantic Dream podało daty premier i ceny tych pozycji oraz zapowiedziało ich wersje demonstracyjne na PC.
gry
Konrad Serafiński
16 maja 2019 19:00
Sklep Epic Games Store ujawnił wymagania sprzętowe pecetowych wersji gier Detroit: Become Human, Heavy Rain oraz Beyond: Dwie Dusze. Możecie więc sprawdzić, jak poradzi sobie Wasz sprzęt z produkcjami studia Quantic Dream.
gry
Jakub Błażewicz
24 marca 2019 10:40
Firma Epic Games ujawniła kolejne tytuły na wyłączność dla swojego sklepu. Tylko w Epic Games Store zakupimy przez rok wersje PC gier studia Quantic Dream - Heavy Rain, Detroit: Become Human oraz Beyond: Two Souls, jak również garść pecetowych wydań tytułów Ubisoftu oraz pomniejszych twórców.
gry
Jakub Błażewicz
20 marca 2019 19:54
Beyond: Two Souls znalazło 2,8 mln nabywców na PlayStation 3 i PlayStation 4. Gra najprawdopodobniej przyniosła przyzwoite zyski wydawcy i deweloperowi. Źródłem informacji są dane na profilu producenta wykonawczego gry - Guillaume'a de Fondaumière - w serwisie Linkedin.
gry
Bartosz Świątek
16 lipca 2018 09:55
Sony ujawniło produkcje, które w maju trafią do oferty PlayStation Plus. Posiadacze konsol PlayStation otrzymają m.in. gry Beyond: Two Souls, Rayman Legends i Risen 3.
gry
Kamil Zwijacz
25 kwietnia 2018 18:30
Popularne pliki do pobrania do gry Beyond: Dwie dusze.
Wymagania sprzętowe gry Beyond: Dwie dusze:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4430 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870 lub lepsza, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-6600K 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon R9 390 lub lepsza, Windows 7/8/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 16 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 4603 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 33994 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Łukasz Malik
Recenzent GRYOnline.pl
2013.10.08
David Cage dostarcza kolejną grę-eksperyment, która stawia na fabułę, postacie i klimat. Niestety, w porównaniu do Heavy Rain Dwie Dusze nie są tak udane.
MarcinB323
Ekspert
2022.05.27
26-05-2022. Średniak. Jak zwykle mało akcji i gry w większości to interaktywny film. Akcje gdzie coś się działa można zliczyć na palcach jednej ręki. Historia nie powala choć zakończenie i geneza Aidena na była spoko.
zjazd
Ekspert
2021.01.07
Słaba ta gra niestety. Problem, że to co powinno być najlepsze czyli historia jest bardzo przewidywalna. Fajna narracja i aktorstwo, ale to nie uciągnie wszystkich innych wad. Gameplay to kpina. Główna atrakcja, czyli Aiden skupia się na wykonywaniu ruchów w przód i tył myszką. Walka to chyba jedyne dobre QTE w tej grze. HR i Detroid znacznie lepsze.
gutosaw
Ekspert
2020.09.19
Gdyby ta gra była przeciętna, to mógłbym napisać, że jestem rozdarty pomiędzy dwoma poglądami. Tak żeby wstęp był ciekawszy. Ale gra nie jest przeciętna. Kuleje na większości płaszczyzn.Najważniejszymi elementami gry przygodowej powinny być fabuła, postaci oraz narracja. Tutaj wszystkie te elementy zostały poświęcone na rzecz kilku innych, zdecydowanie mniej kluczowych.Fabuła podzielona jest na blisko 25 osobnych fragmentów, które opowiadane są w kolejności niechronologicznej. To bardzo ciekawy zabieg, który potrafi zmusić widza / czytelnika / gracza do głębszej analizy poznawanego dzieła. Tutaj jednak nie został on wykorzystany w tym celu. Mieszanie historią odbyło się z błahego powodu. Akcja toczy się na przestrzeni kilkunastu lat, a rozgrywka znacząco różni się dla każdej z dostępnych „wersji” Jodie. Twórcy postanowili pozbyć się monotonii poprzez mieszanie z chronologią. To była fatalna decyzja. Bardzo szybko odczuwamy, że historia idzie po szlaku emocji jakie gra ma w nas wywołać. Kolejność nieuzasadniona logicznie, fabularnie, a poprzez gameplay i utrzymanie tempa akcji. Dodatkowo, przy okazji, praktycznie pozbyto się tym zagraniem wpływu decyzji na rozwój historii. Historii, która nie jest dobra. Kiedy już wreszcie pozbieramy ten zlepek losowych scen w całość, dostajemy prostą opowieść, której wystarczyłoby 2h w filmie. Wszystko to doprawiono Aidenem – Deus Ex Machiną służącą do uratowania sytuacji, gdy ta staje się niewygodna, do podsłuchiwania, leczenia, morderstw, przejęcia kontroli nad przeciwnikiem itd. Gra jest mocno amerykańska, z dużym naciskiem na akcję i przesadną pogoń za wywołaniem podstawowych emocji. Brak tu subtelności oraz podejścia do tematu w oryginalny sposób. Historia nie ewoluuje w naturalny sposób. Jest raczej zbiorem punktów kluczowych, które nagle zmieniają kierunek, w którym podąża prąd fabularny. Nie przeczę, poszczególne epizody są wykonane z należytą pieczołowitością. Odgrywa się je dość przyjemnie i same w sobie, jako zamknięte historie, zwyczajnie się bronią. Powiedziałbym, że są najmocniejszą stroną gry. Brakuje jednak odpowiedniego zgrania ich między sobą, płynniejszych przejść i szczypty finezji. Kulminacją całej gry jest przewidywalne, sztampowe, będące zużytą kliszą i starające się na siłę trafić do gracza - zakończenie. Problem w tym, że już na to za późno. Czas na nawiązanie więzi z odbiorcą minął dobre godziny temu.Postaci też mocno ucierpiały na pociętej historii. Gracz musi odnaleźć się w tym chaosie i próbować wykreować swoją Jodie. Jak to jednak zrobić z sensem? Nie wiem. Przy pierwszym podejściu nie udało mi się tego dokonać. Nagle z niepanującego nad swoimi mocami dziecka przeskakiwałem w dorosłą kobietę, która straciła chęć życia, a następnie w ciało nastolatki, próbującej być po prostu normalną kobietą. Można oczywiście odgrywać niezbyt zmienną postać. Doprowadzi to jednak do sytuacji, gdzie osoba z tak mocnymi przeżyciami jest zbyt statyczna. Jest tu kilka ważnych postaci, które wypadają dość znośnie. Nie są przesadnie rozbudowane i są zbytnio podporządkowane historii, ale gdyby ta historia była dobra, to nie czepiałbym się ich. Pozostałe, epizodyczne, postaci da się lubić, ale są bardzo słabe. Powstawiane tylko w miejsca fabularne, gdzie aktualnie pasują i znikają tak samo szybko. Aż szkoda się nad nimi pastwić.Jeszcze gorzej jest z mechaniką. Sceny akcji polegają jedynie na bardzo niechlujnie wykonanych quick time eventach. Brak tej płynności, która była w Heavy Rain, a jednocześnie pozbyto się czytelności z Fahrenheita. Łatwo o popełnienie pomyłki, która wynika z niezbyt dobrze określonego kierunku ataku / obrony. Pomyłka oczywiście nie ma żadnego znaczenia dla fabuły, więc po czasie przestaje się nawet na to zwracać uwagę. Eksploracja w formie Jodie nie istnieje. Polega jedynie na chodzeniu po zamkniętych korytarzach i zbieraniu kropek. Kamera stara się nas nakierowywać na miejsce docelowe w danym nam zadaniu. Jednak przez swoje chaotyczne przeskoki ( :) ) bardziej przeszkadza niż pomaga. Gra Aidenem jest jeszcze bardziej frustrująca. Twórcy dali nam narzędzie, które z punktu widzenia fabuły potrafi prawie wszystko, ale z punktu widzenia rozgrywki potrafi tylko tę jedną konkretną rzecz, którą przewidzieli w tym momencie. Po dwóch / trzech razach nawet nie ma co sobie zadawać trudu z szukaniem ciekawego rozwiązania „zagadki” przy pomocy naszego duszka. Twórcy tego nie przewidzieli.Zdecydowanie warto pochwalić tu jednak przywiązanie uwagi do detali. Z uśmiechem patrzyłem, gdy Jodie wyżej podnosiła nogę, gdy przechodziła przez próg z kawałkami szkła. Często to właśnie takie drobnostki pozwalają wczuć się w przedstawiony świat.Relacja głównej bohaterki z Aidenem też jest dobrze przedstawiona. Widać tę więź, która budowana była całe ich życie. Nawet pozbawiony głosu duch potrafi czasem swoim zachowaniem pokazać, że posiada emocje i to jak mocno zależy mu na Jodie.Voice acting stoi na wysokim poziomie i ratuje wiele scen w tej grze. Dzięki temu rozmowy słucha się z przyjemnością i nigdy nawet nie pojawiła się we mnie chęć do pominięcia linijki tekstu. Niewielkie wybory podczas dialogów też pozwalają bardziej zagłębić się w rozmowę, czy w niewielkim stopniu kreować swoją postać.Sam koncept przenikania się światów i połączenia dusz też zrealizowano dobrze. Nie ma tu wielkich dziur logicznych, które sprawiłyby, że świat staje się niewiarygodny. Wręcz przeciwnie. Pomysł jest ciekawy i w odpowiedni sposób użyty fabularnie.Jak ocenić całość? Raczej niezbyt dobrze. Uporządkowanie chronologii nie rozwiąże zbyt wiele problemów, a stworzy też nowe wynikające z monotonii rozgrywki. Konkluzja jest taka, że tego dzieła raczej nie da się uratować. A czy warto się z nim zapoznać? Tylko będąc wielkim fanem tego studia lub chodzonych przygodówek. Jeśli liczy się dla ciebie mechanika, to omijaj szerokim łukiem.
pan martin
Ekspert
2020.04.19
Mam problem z gra pod względem fabularnym, bardzo nierówna jest, niektóre wątki swietne (bezdomni, farma, samo zakończenie) a niektóre takie że sie okropnie wynudziłem - ogólnie ta gra nie ma jakiegoś głównego wątku, takie można by określić "okruchy życia" osoby z darem, przez co osobiście najgorsza gra od Quantic Dream. Na plus na pewno grafika jak wszystkie gry aktorskie, no i fajnie było zobaczyć Willema Dafoe bo lubie tego aktora ;)Gra ma większa swobode i troszke więcej z gry jest niż przy innych tego typu produkcjach, aczkolwiek te "moce" Aidena zaczęły mnie nudzić w pewnym momencie bo za dużo razy ich używaliśmy a ciągle polegały na tym samymAle jak mówiłem - zakończenie akurat na duży plus, nawet sie lekko wzruszyłem w pewnym momencie :)7/10
Michal_Skowron
Ekspert
2020.02.27
Po ograniu "Detroit" i "Heavy Rain" zagrałem już z ciekawości w następną gierke studia Quantic Dream. Poprzednie gry wciągnęły mnie dobrą fabułą i filmowością w stylu tego studia. Graficznie gra stoi już wysoko i wygląda bardzo ładnie. Muzyka dźwiek też jest ok. Historia przedstawiana w grze może być na dwa sposoby. Tak jak chcieli tego twórcy czyli przeskakiwanie w różne okresy czasowe opowieści, (ja tak ukończyłem tytuł) lub po lini chronologicznej. Moim zdaniem lepiej chyba zagrać w chronologicznej kolejności, przeskakując po rożnych okresach czasu w niektórych scenach zastanawiałem się dlaczego bohaterka znalazła się w danej sytuacji. Ale to jest moje spostrzeżenie. Tutaj też dokonujemy ważnych wyborów co umożliwia zagranie w tytuł kilka razy. Ogólnie gra mnie wciągnęła a motyw SF zawarty w grze bardzo mi się podobał. Grało mi się bardzo dobrze, jednak "Detroit" to perełka tego studia i jak kiedyś Quatic Dream bedzie chciało zrobić nowy tytuł to mają bardzo wysoko podniesioną poprzeczke, zobaczymy! Polecam!!
papież Flo IV
Ekspert
2019.12.01
Największym plusem gier Davida Cage'a jest mnóstwo możliwych zakończeń i w tym przypadku też tak jest, z tym, że te zakończenia nie różnią się zbytnio od siebie i wiadomo w której misji wydarzenia te się rozgałęziają. Był to dla mnie bardzo duży zawód, tym większy, iż wcześniej ograłem Detroit.Fabuła była dobrym pomysłem, co prawda popełniono trochę głupstwGrafika już w niektórych miejscach nie zadowala, jak zwykle dubbing polski w grach QD na tym samym poziomie (najpierw ktoś się musi wydrzeć, potem dochodzi do normalnej rozmowy, której szpieg na podsłuchu nie usłyszy. I to wszystko na tej samej głośności!)Ogółem mówiąc- zawód.
Jakub Tarchała
GRYOnline.pl Team
2016.05.31
Ja miałem tak samo, ponieważ jakieś 4 lata temu przeszłem Heavy Rain, który jest według mnie świetny i lubię czasami do niego wracać. Jak chodzi o Beyond to czytając komentarze sądziłem że gra jest co najwyżej dobra, lecz dałem jej szanse i nie zawiodłem się. Gierka jest naprawdę bardzo dobra i owszem czasami przeszkadzała mi kamera, nieco nieprecyzyjne poruszanie się postacią, czy według mnie słabo wykonane elementy skradankowe(są zbyt łatwe,linowe i nieco za długie), lecz tak czy tak bardzo polecam :)
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.06.30
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.06.30
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2020.12.31
Piotr Opolski
GRYOnline.pl Team
2020.06.28
Karolina Złamańczuk
GRYOnline.pl Team
2019.09.05
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2018.12.31
zvr
Ekspert
2018.05.20
Bartosz Woldański
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (33 994)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,