Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
Beyond: Two Souls
Beyond: Two Souls
Beyond: Two Souls Game Box

Najciekawsze materiały do: Beyond: Dwie dusze

Beyond: Dwie Dusze - poradnik do gry
Beyond: Dwie Dusze - poradnik do gry

poradnik do gry8 lipca 2019

W poradniku do gry Beyond: Dwie Dusze przedstawiono dokładny opis przejścia wszystkich epizodów historii razem ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi najważniejszych wyborów i ich konsekwencji. Odrębny dział poradnika został poświęcony zakończeniom.

Recenzja gry Beyond: Two Souls - Dwie Dusze i gra pozorów
Recenzja gry Beyond: Two Souls - Dwie Dusze i gra pozorów

recenzja gry8 października 2013

Światowa premiera 8 października 2013. David Cage dostarcza kolejną grę-eksperyment, która stawia na fabułę, postacie i klimat. Niestety, w porównaniu do Heavy Rain Dwie Dusze nie są tak udane.

Heavy Rain, Beyond: Two Souls i Detroit: Become Human trafią na Steam
Heavy Rain, Beyond: Two Souls i Detroit: Become Human trafią na Steam

wiadomość26 maja 2020

Francuskie studio Quantic Dream przekazało, że od czerwca tego roku jego trzy ostatnie produkcje – Heavy Rain, Beyond: Two Souls i Detroit: Become Human – będą dostępne na platformie Steam.

Beyond: Two Souls może wkrótce trafić na Steama
Beyond: Two Souls może wkrótce trafić na Steama

wiadomość12 maja 2020

W serwisie Steam Database pojawiła się strona dla nieznanej aplikacji, na której zamieszczona została grafika z Beyond: Two Souls. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że tytuł studia Quantic Dream niedługo pojawi się na platformie firmy Valve.

Dziś premiera Beyond: Two Souls na PC
Dziś premiera Beyond: Two Souls na PC

wiadomość22 lipca 2019

Dziś na PC debiutuje Beyond: Dwie dusze, czyli filmowa przygodówka od studia Quantic Dream. Produkcja zostanie udostępniona wyłącznie na platformie Epic Games Store i będzie posiadała pełną polską wersję językową (obejmującą zarówno napisy, jak i dialogi).

Gry, które się nam podobały, choć nie powinny
Gry, które się nam podobały, choć nie powinny

artykuł22 lutego 2020

Jak mówi przysłowie – „każda potwora znajdzie swego amatora”. Ludowa mądrość znajduje zastosowanie również w sprawach gamingowych – zdarza się, że tytuły, które w gruncie rzeczy nie powinny się nikomu spodobać, czasem akurat nas bawią.

PS3
PS4
PC
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
02.04.2019 18:38
Whisper_of_Ice
Whisper_of_Ice
53
Shadowlands
9.5

Te wymagania rekomendowane to jakiś żart rozumiem? Ta gra nie jest nawet z tej generacji... Pewnie spokojnie rekomendowane będą na GTX 960.

16.05.2019 19:23
odpowiedz
bolek2018
29
Generał

Oficjalna premiera na PC będzie 27 lipca 2019 r.

02.06.2019 13:57
toretto72418
😍
odpowiedz
toretto72418
5
Legionista

ahh czekam czekam

20.06.2019 18:16
😍
odpowiedz
1 odpowiedź
premium900426
29
Chorąży
10

Jak sądzicie czy te gry z ps3/ps4 będą na kompach dobre? I jak wiele zostanie przeniesionych? BO JA LICZĘ NA Infamous! ( całą serię z ps3 )

post wyedytowany przez premium900426 2019-06-20 18:17:09
06.08.2019 23:48
yomitsukuni
yomitsukuni
116
Konsul

Raczej niewiele. Quantic Dream tylko współpracowało z Sony, ale zachowało prawa do swoich marek, więc kiedy studio kupili Chińczycy, mogli wydać jego gry na innych platformach. Sucker Punch jest własnością Sony, więc marka inFamous też i nie ma co liczyć na to, że Sony wyda te gry na pecetach. Nie ma też co liczyć na God of War, Uncharted, Days Gone, The Last of Us czy Killzone. Ale takie np. Until Dawn czy Spider-Man teoretycznie mogłyby się pojawić gdzie indziej.

03.07.2019 11:54
bmwbmw2
odpowiedz
bmwbmw2
18
PAPIEŻ GIER IV

Wreszcie na pc mistrzostwo :D

17.07.2019 18:08
odpowiedz
Nomis
16
Chorąży

"Jeśli gracz ma problemy z zaliczeniem konkretnych sekwencji w grze to sekwencji,"
Tu jest błąd językowy,a tak poza tym to czekam.

21.07.2019 00:59
😐
odpowiedz
2 odpowiedzi
Nyczus
14
Legionista

Czemu takie słabe oceny, nadzieje zbiera? Coś nie tak jest z tą giereczką?

post wyedytowany przez Nyczus 2019-07-21 00:59:47
21.07.2019 13:32
3
Gordek
149
Generał
8.0

W Beyonda grałem tylko w demo, bo pełnej wersji jeszcze nie ma, wiec nie ma co się sugerować ocenami trolli, którym nie pasuje Epic, czy denuvo. Myślę, że ocena wersji na PS3 będzie najbardziej obiektywna w tym przypadku, sugerując się przykładem Heavy Rain. Gra genialna, wersje na PS3 i 4 dobrze ocenione, a na PC ocena 5, bo nie na steama.

post wyedytowany przez Gordek 2019-07-21 13:32:43
19.06.2020 21:58
siczku
siczku
12
Legionista

dokladnie, oceny poszly za wszystko tylko nie za sama gre...
Mam ja na ps3 i bardzo fajna gra z fajna historia. Jak lubisz lekko paranormalne opowiadania to graj smialo

21.07.2019 12:02
😁
odpowiedz
zerr10
52
Pretorianin

taa tzw. jest przeterminowana hahhahaa no i denuvo też ma swoje uroki :)))

22.07.2019 08:39
😡
odpowiedz
Bagin100
3
Junior

Dzisiaj premiera pełnej wersji więc pobrałem wersję demo i krew mnie zalała... Ktoś wie jak odblokować klatki i usunąć te czarne pasy? Dlaczego oni nam to robią :(

23.07.2019 03:23
odpowiedz
1 odpowiedź
Bagin100
3
Junior

Czarne pasy udało mi się usunąć. Zostało odblokowanie klatek. Jak ktoś byłby zainteresowany jak wywalić te pasy to dajcie znać.

23.07.2019 06:48
Szary-Wilku
28
Generał

Jak usuniesz limit klatek, to prawdopodobnie sekwencje QTE będą zabugowane. Są one robione pod określoną ilość klatek na sekundę, także lepiej to zostaw :)

23.07.2019 09:23
kubuses
odpowiedz
2 odpowiedzi
kubuses
8
Konsul

Gierka z 2013 roku dostaje datę premiery w 2019 roku na pc... Mają rozmach jak mawia klasyk

03.08.2019 21:02
karnisterniak
103
Konsul

Gierki z konsol były zarezerwowane dla konsol, taka polityka. Jednak czasy są nieco inne. Nie jestem pewny, ale może to zasługa GTA V, które pokazało, że można zarobić drugie tyle na tym samym jeśli tylko dobrze to zaplanują i wydadzą dobry produkt. Nie śledzę "przeróbek" gier exclusive więc nie wiem jaka jest historia i opłacalność. Jak wiadomo GTA (pierwsza i druga część) to produkt, który od początku był robiony pod PC i dzięki temu może też nie zrezygnowali z tej wersji na korzyść dla konsol.

Cieszę się, że w końcu zrobili to na PC. Niedługo ma się też podobno pojawić Detroit: Become Human na PC - możesz nawet sobie poczytać komentarze o grach exclusive pod tą grą.

post wyedytowany przez karnisterniak 2019-08-03 21:07:24
27.06.2020 13:41
SKIBAA10
SKIBAA10
25
Centurion
9.0

Grafikę masz dostosowaną do obecnych czasów, więc na PC wygląda to zapewne lepiej. I bardzo dobrze zoptymalizowana. Poniżej 55 klatek mi nie schodzi.

23.07.2019 14:13
odpowiedz
1 odpowiedź
Bagin100
3
Junior

Na pcgamingwiki pojawiły się mody do usuwania pasów oraz odblokowanie klatek.
Jak grałem w heavy rain z odblokowanymi klatkami sekwencje QTE nie były zabugowane. W beyond na chwile obecną nie mogę tego potwierdzić ponieważ najzwyczajniej jeszcze nie grałem :) Wieczorem usiądę, przetestuje i dam znać. Ale wydaje mi się, że wszystko będzie ok.

25.07.2019 10:45
Bagin100
3
Junior

Pograłem, sekwencje QTE działają normalnie.

23.07.2019 21:15
odpowiedz
Romeoroman
17
Centurion
Wideo

Beyond jest jednak trochę inny od Heavy reina gra jest przystępniejsza bo wybieramy kierunki a nie jak w poprzedniej grze nie wiedzieliśmy co nam wyskoczy, graficznie o wiele lepiej, mamy mniej bohaterów a opowieść jest mniej traumatyczna to już bardziej kino akcji zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=b9-Ih4do14A

08.08.2019 12:20
😂
odpowiedz
1 odpowiedź
bolek2018
29
Generał
Image

EGS to niezły syf. Właśnie jeden z użytkowników reddita odkrył exploit w EGS i już część bawi się za darmo bez łamania Denuvo. Jeden z pracowników z CEO Epic Game (lub osoba podszywająca się pod niego) szczerze podziękował za udostępnienie tej informacji na forum :)

post wyedytowany przez bolek2018 2019-08-08 12:21:08
27.06.2020 13:43
SKIBAA10
SKIBAA10
25
Centurion

Wcześniej była wyłączność Epic Games Store?

27.02.2020 13:25
Michal_Skowron
👍
1
odpowiedz
Michal_Skowron
18
Chorąży
9.0

Po ograniu "Detroit" i "Heavy Rain" zagrałem już z ciekawości w następną gierke studia Quantic Dream. Poprzednie gry wciągnęły mnie dobrą fabułą i filmowością w stylu tego studia. Graficznie gra stoi już wysoko i wygląda bardzo ładnie. Muzyka dźwiek też jest ok. Historia przedstawiana w grze może być na dwa sposoby. Tak jak chcieli tego twórcy czyli przeskakiwanie w różne okresy czasowe opowieści, (ja tak ukończyłem tytuł) lub po lini chronologicznej. Moim zdaniem lepiej chyba zagrać w chronologicznej kolejności, przeskakując po rożnych okresach czasu w niektórych scenach zastanawiałem się dlaczego bohaterka znalazła się w danej sytuacji. Ale to jest moje spostrzeżenie. Tutaj też dokonujemy ważnych wyborów co umożliwia zagranie w tytuł kilka razy. Ogólnie gra mnie wciągnęła a motyw SF zawarty w grze bardzo mi się podobał. Grało mi się bardzo dobrze, jednak "Detroit" to perełka tego studia i jak kiedyś Quatic Dream bedzie chciało zrobić nowy tytuł to mają bardzo wysoko podniesioną poprzeczke, zobaczymy! Polecam!!

19.04.2020 23:17
pan martin
odpowiedz
pan martin
12
Legionista
7.0

Mam problem z gra pod względem fabularnym, bardzo nierówna jest, niektóre wątki swietne (bezdomni, farma, samo zakończenie) a niektóre takie że sie okropnie wynudziłem - ogólnie ta gra nie ma jakiegoś głównego wątku, takie można by określić "okruchy życia" osoby z darem, przez co osobiście najgorsza gra od Quantic Dream. Na plus na pewno grafika jak wszystkie gry aktorskie, no i fajnie było zobaczyć Willema Dafoe bo lubie tego aktora ;)

Gra ma większa swobode i troszke więcej z gry jest niż przy innych tego typu produkcjach, aczkolwiek te "moce" Aidena zaczęły mnie nudzić w pewnym momencie bo za dużo razy ich używaliśmy a ciągle polegały na tym samym

Ale jak mówiłem - zakończenie akurat na duży plus, nawet sie lekko wzruszyłem w pewnym momencie :)

7/10

25.06.2020 23:49
Domin922
odpowiedz
Domin922
25
Konsul
8.5

Świetna gra, taka na samotne wieczory kiedy nikt nam nie przeszkadza. Przy tej grze trzeba się wczuć w opowieść i klimat. Polecam :)

post wyedytowany przez Domin922 2020-06-25 23:51:29
29.06.2020 04:05
odpowiedz
1 odpowiedź
Krieggg
11
Pretorianin
5.0

Wspaniala opowiesc ale fatalna gra. Ciezko ocenic cos co z cala pewnoscia nie jest gra, a co najwyzej interaktywnym filmem ale 5ka nalezy sie za wykonanie, dbalosc o detale i niesamowicie wciagajaca historie. Gdyby nie zbedne dluzyzny i nic nie wnoszace do gry eventy QTE to smialo mozna by dac 10 ale juz nie jako grze, a filmowi. Generalnie "gre" rownie dobrze mozna "przejsc" na youtubie i wyjdzie na to samo.

30.06.2020 02:16
Domin922
Domin922
25
Konsul

Fakt, ta gra to prawie jak interaktywny film.. ale nadal gra :)

To jedna z tych gier gdzie po ukończeniu jej mamy mindfucka przez kilka dni i nie możemy przestać o niej myśleć... a potem mamy ochotę zagrać znów i wybrać inne ścieżki.

Fabularnie - mistrzowski geniusz, zgadzam się że gameplayowo mogłaby być bardziej rozbudowana, jednak ocenę 5.0 uważam za krzywdzącą.

08.07.2020 23:03
😍
odpowiedz
robak8
123
Pretorianin
9.0

Jeden z lepszych interaktywnych filmów. Przeszedłem za jednym zamachem :D

+ Ciekawa i wciągająca fabuła.
+ Emocjonalna przygoda. Idzie się zżyć z główną bohaterką, a w niektórych scenach nawet współczuć/wzruszyć.
+ Świetny pomysł z Aidenem. Powiew świeżości w gatunku.

- Kilka fabularnych dziwactw, które nieco psują końcowy odbiór fabuły.

19.09.2020 01:47
gutosaw
1
odpowiedz
gutosaw
35
Płomienny Alchemik
3.0

Gdyby ta gra była przeciętna, to mógłbym napisać, że jestem rozdarty pomiędzy dwoma poglądami. Tak żeby wstęp był ciekawszy. Ale gra nie jest przeciętna. Kuleje na większości płaszczyzn.

Najważniejszymi elementami gry przygodowej powinny być fabuła, postaci oraz narracja. Tutaj wszystkie te elementy zostały poświęcone na rzecz kilku innych, zdecydowanie mniej kluczowych.

Fabuła podzielona jest na blisko 25 osobnych fragmentów, które opowiadane są w kolejności niechronologicznej. To bardzo ciekawy zabieg, który potrafi zmusić widza / czytelnika / gracza do głębszej analizy poznawanego dzieła. Tutaj jednak nie został on wykorzystany w tym celu. Mieszanie historią odbyło się z błahego powodu. Akcja toczy się na przestrzeni kilkunastu lat, a rozgrywka znacząco różni się dla każdej z dostępnych „wersji” Jodie. Twórcy postanowili pozbyć się monotonii poprzez mieszanie z chronologią. To była fatalna decyzja. Bardzo szybko odczuwamy, że historia idzie po szlaku emocji jakie gra ma w nas wywołać. Kolejność nieuzasadniona logicznie, fabularnie, a poprzez gameplay i utrzymanie tempa akcji. Dodatkowo, przy okazji, praktycznie pozbyto się tym zagraniem wpływu decyzji na rozwój historii. Historii, która nie jest dobra. Kiedy już wreszcie pozbieramy ten zlepek losowych scen w całość, dostajemy prostą opowieść, której wystarczyłoby 2h w filmie. Wszystko to doprawiono Aidenem – Deus Ex Machiną służącą do uratowania sytuacji, gdy ta staje się niewygodna, do podsłuchiwania, leczenia, morderstw, przejęcia kontroli nad przeciwnikiem itd. Gra jest mocno amerykańska, z dużym naciskiem na akcję i przesadną pogoń za wywołaniem podstawowych emocji. Brak tu subtelności oraz podejścia do tematu w oryginalny sposób. Historia nie ewoluuje w naturalny sposób. Jest raczej zbiorem punktów kluczowych, które nagle zmieniają kierunek, w którym podąża prąd fabularny. Nie przeczę, poszczególne epizody są wykonane z należytą pieczołowitością. Odgrywa się je dość przyjemnie i same w sobie, jako zamknięte historie, zwyczajnie się bronią. Powiedziałbym, że są najmocniejszą stroną gry. Brakuje jednak odpowiedniego zgrania ich między sobą, płynniejszych przejść i szczypty finezji. Kulminacją całej gry jest przewidywalne, sztampowe, będące zużytą kliszą i starające się na siłę trafić do gracza - zakończenie. Problem w tym, że już na to za późno. Czas na nawiązanie więzi z odbiorcą minął dobre godziny temu.

Postaci też mocno ucierpiały na pociętej historii. Gracz musi odnaleźć się w tym chaosie i próbować wykreować swoją Jodie. Jak to jednak zrobić z sensem? Nie wiem. Przy pierwszym podejściu nie udało mi się tego dokonać. Nagle z niepanującego nad swoimi mocami dziecka przeskakiwałem w dorosłą kobietę, która straciła chęć życia, a następnie w ciało nastolatki, próbującej być po prostu normalną kobietą. Można oczywiście odgrywać niezbyt zmienną postać. Doprowadzi to jednak do sytuacji, gdzie osoba z tak mocnymi przeżyciami jest zbyt statyczna. Jest tu kilka ważnych postaci, które wypadają dość znośnie. Nie są przesadnie rozbudowane i są zbytnio podporządkowane historii, ale gdyby ta historia była dobra, to nie czepiałbym się ich. Pozostałe, epizodyczne, postaci da się lubić, ale są bardzo słabe. Powstawiane tylko w miejsca fabularne, gdzie aktualnie pasują i znikają tak samo szybko. Aż szkoda się nad nimi pastwić.

Jeszcze gorzej jest z mechaniką. Sceny akcji polegają jedynie na bardzo niechlujnie wykonanych quick time eventach. Brak tej płynności, która była w Heavy Rain, a jednocześnie pozbyto się czytelności z Fahrenheita. Łatwo o popełnienie pomyłki, która wynika z niezbyt dobrze określonego kierunku ataku / obrony. Pomyłka oczywiście nie ma żadnego znaczenia dla fabuły, więc po czasie przestaje się nawet na to zwracać uwagę. Eksploracja w formie Jodie nie istnieje. Polega jedynie na chodzeniu po zamkniętych korytarzach i zbieraniu kropek. Kamera stara się nas nakierowywać na miejsce docelowe w danym nam zadaniu. Jednak przez swoje chaotyczne przeskoki ( :) ) bardziej przeszkadza niż pomaga. Gra Aidenem jest jeszcze bardziej frustrująca. Twórcy dali nam narzędzie, które z punktu widzenia fabuły potrafi prawie wszystko, ale z punktu widzenia rozgrywki potrafi tylko tę jedną konkretną rzecz, którą przewidzieli w tym momencie. Po dwóch / trzech razach nawet nie ma co sobie zadawać trudu z szukaniem ciekawego rozwiązania „zagadki” przy pomocy naszego duszka. Twórcy tego nie przewidzieli.

Zdecydowanie warto pochwalić tu jednak przywiązanie uwagi do detali. Z uśmiechem patrzyłem, gdy Jodie wyżej podnosiła nogę, gdy przechodziła przez próg z kawałkami szkła. Często to właśnie takie drobnostki pozwalają wczuć się w przedstawiony świat.
Relacja głównej bohaterki z Aidenem też jest dobrze przedstawiona. Widać tę więź, która budowana była całe ich życie. Nawet pozbawiony głosu duch potrafi czasem swoim zachowaniem pokazać, że posiada emocje i to jak mocno zależy mu na Jodie.
Voice acting stoi na wysokim poziomie i ratuje wiele scen w tej grze. Dzięki temu rozmowy słucha się z przyjemnością i nigdy nawet nie pojawiła się we mnie chęć do pominięcia linijki tekstu. Niewielkie wybory podczas dialogów też pozwalają bardziej zagłębić się w rozmowę, czy w niewielkim stopniu kreować swoją postać.
Sam koncept przenikania się światów i połączenia dusz też zrealizowano dobrze. Nie ma tu wielkich dziur logicznych, które sprawiłyby, że świat staje się niewiarygodny. Wręcz przeciwnie. Pomysł jest ciekawy i w odpowiedni sposób użyty fabularnie.

Jak ocenić całość? Raczej niezbyt dobrze. Uporządkowanie chronologii nie rozwiąże zbyt wiele problemów, a stworzy też nowe wynikające z monotonii rozgrywki. Konkluzja jest taka, że tego dzieła raczej nie da się uratować. A czy warto się z nim zapoznać? Tylko będąc wielkim fanem tego studia lub chodzonych przygodówek. Jeśli liczy się dla ciebie mechanika, to omijaj szerokim łukiem.

post wyedytowany przez gutosaw 2020-09-19 01:55:18
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze