Data wydania: 16 marca 2012
Przygodówka, która nawiązuje do gry So Blonde. Wcielamy się w niej w kapitan Morgane wybierającą się w swoją pierwszą samodzielną i niebezpieczną podróż. Tym razem odwiedzamy pięć odmiennych wysp i wracamy do kilku lokacji znanych z poprzednich przygód. Gra jest typową przedstawicielką gatunku – podczas zabawy zbieramy przedmioty, rozwiązujemy łamigłówki i prowadzimy konwersacje.
Gracze
Steam
Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia to prequel wydanej w 2008 roku gry So Blonde. Tak jak poprzednio produkcja grupy Wizarbox jest dwuwymiarową przygodówką point & click z ręcznie rysowaną, kreskówkową grafiką.
Fabuła przybliża nam losy znanej z perypetii blondynki kapitan Morgane, która wraz ze swoją załogą wyrusza pirackim statkiem na poszukiwania legendarnego Złotego Żółwia. Do odwiedzenia ma pięć wysp, charakteryzujących się całkowicie odmienną atmosferą. Na jednej z nich panuje nieustannie mrok, podczas gdy inna ma typowo tropikalny klimat. Powracają również miejsca znane z So Blonde.
W początkowym etapie zabawy sterujemy Morgane mającą 7 lat, potem kierujemy bohaterką, kiedy ta jest już niemal pełnoletnia i poszukuje osób chętnych do towarzyszenia jej w pirackiej wyprawie.
Gra posiada interfejs point & click, obsługiwany w całości za pośrednictwem myszy. Urządzenie służy do poruszania postacią, zbierania przedmiotów, rozwiązywania zagadek i odbywania dialogów z napotkanymi postaciami. Od czasu do czasu przygodę urozmaicają minigierki, w których prowadzimy bohaterkę za pomocą klawiatury i które w razie potrzeby można bez żadnych konsekwencji pominąć.
Na oprawę wizualną Kapitan Morgane składają się ręcznie rysowane, dwuwymiarowe lokacje, w których możemy wchodzić w interakcje z przedstawionymi w 3D, płynnie animowanymi postaciami. Producenci pomyśleli przy tym o obsłudze szerokoekranowych rozdzielczości, dzięki czemu gra prezentuje się estetycznie na praktycznie każdym monitorze.
Kapitan Morgane zawiera nawiązania do So Blonde, jednak przedstawia zupełnie osobną historię – autorzy zadbali, aby użytkownicy, którzy nie mieli do czynienia z pierwowzorem, bez problemu się w niej odnaleźli. Nad projektem czuwał sam Steve Ince, znany m.in. z prac nad serią Broken Sword.
Autor opisu gry: Marek Grochowski
Platformy:
PlayStation 3 30 marca 2012
Nintendo Wii 16 marca 2012
Nintendo DS 16 marca 2012
PC Windows 30 marca 2012
Producent: Wizarbox
Wydawca: Reef Entertainment
2GRY
Trzy miesiące po światowej premierze gra Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia trafi na polski rynek. 28 czerwca pecetowa wersja przygodówki wyprodukowanej przez studio Wizarbox zadebiutuje w ofercie usługi Muve Digital.
gry
Aleksander Kaczmarek
13 czerwca 2012 14:58
Mimo pierwotnych planów, gra przygodowa Captain Morgane and the Golden Turtle nie ukaże się w tym roku. Premiera produkcji studia Wizarbox została przesunięta na przyszły rok.
gry
Marcin Skierski
14 października 2011 08:37
Firma Reef Entertainment ujawniła plany wydania przygodowej gry Captain Morgane and the Golden Turtle. Jej produkcją zajmie się studio Wizarbox, twórca wydanej w zeszłym roku przygodówki Gray Matter.
gry
Kamil Jędrasiak
26 lipca 2011 09:43
Popularne pliki do pobrania do gry Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia.
Wymagania sprzętowe gry Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium IV 2 GHz, 512 MB RAM (1 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 128 MB (GeForce 5700 lub lepsza), 3 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
PlayStation 3
Wspiera:
PlayStation Move
Średnie Oceny:
Średnia z 64 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 115 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
zanonimizowany396713 Centurion
Dobrze że jest kontynuacja "So Blonde". Miła niespodzianka. Dobrych gier nigdy za wiele.
Kayleigh_ Centurion
Też mnie to niepomiernie cieszy i mam nadzieję, że gra zostanie u nas szybko wydana. Pamiętam, że przy So Blonde świetnie się bawiłam. :)
zanonimizowany396713 Centurion
Grę przeszedłem. Moje wrażenia? Jak najlepsze. Spodziewam się że to jeszcze nie koniec przygód Morgany. I jeszcze jedno, tak nie do końca leży mi cyfrowa forma dostępu do tej gry, wolę mieć wersję pudełkową. Jednak może dzięki cyfrowej formie dostępu, wydawania, mój ulubiony gatunek gier czyli gry przygodowe będą w o wiele większym stopniu łatwiej i szybciej dostępne, wydawane w naszym kraju niż to jest do tej pory? Czego bym sobie życzył.