8. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 8. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Synergy
Strategiczne 21 maja 2024 (wczesny dostęp od 21 maja 2024)
Gra strategiczna typu city builder, w której wznosimy miasta na niegościnnej planecie. W Synergy pozyskujemy surowce, stawiamy budynki i wytyczamy drogi, a także organizujemy ekspedycje, które stanowią cenne źródło informacji na temat świata gry.
Ancestors Legacy
Strategiczne 22 maja 2018
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego autorstwa niezależnego polskiego studia Destructive Creations. Akcja gry Ancestors osadzona została w średniowieczu, a kampania dla pojedynczego gracza oparta została na prawdziwych wydarzeniach historycznych. Podczas zabawy przychodzi nam zaś pokierować jedną z czterech zróżnicowanych frakcji: Słowianami, Germanami, Wikingami oraz Anglosasami.
Ghost Master
Strategiczne 23 maja 2003
Oryginalna gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez studio Sick Puppies. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowego Mistrza Duchów sprowadzonego do miasteczka Gravenville w celu terroryzowania i straszenia mieszkańców. Do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia trzy rodzaje zjaw, duchów i innych bytów astralnych. Każdy z nich posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, jakie wykorzystuje przeciwko ludziom; ci z kolei są podatni na cztery rodzaje bodźców, tj.
Beach Life
Strategiczne 6 września 2002
Beach Life to zaprawiona sporą dawką humoru strategia ekonomiczna, za której powstanie odpowiada studio Deep Red Games. Gracz wciela się w rolę zarządcy ekskluzywnego hotelu w nadmorskim kurorcie, a do jego zadań należy m.in. rozbudowa ośrodka wypoczynkowego, zapewnienie atrakcji dla turystów, zagospodarowanie plaż oraz reagowanie na różnego rodzaju katastrofy.
Foundation
Strategiczne 2024 (wczesny dostęp od 1 lutego 2019)
Foundation to strategia ekonomiczna w stylu serii The Settlers. Podczas zabawy przenosimy się do średniowiecza i stajemy przed zadaniem zbudowania potężnego, dobrze prosperującego miasta. Co ciekawe, gramy na mapie pozbawionej siatki.
Soldiers: Ludzie Honoru
Strategiczne 29 czerwca 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez ukraińskie studio Best Way. Akcja została osadzona w drugowojennej Europie, a gracz wciela się w rolę wojskowego dowódcy. Na ukończenie czeka tutaj 25 zróżnicowanych misji, w których wydajemy rozkazy nie tylko piechocie, lecz także zmechanizowanym jednostkom.
Twierdza: Władcy wojny
Strategiczne 9 marca 2021
Stronghold: Warlords to kolejna odsłona cyklu Stronghold. Gra przenosi nas na Daleki Wschód, a największą nowością są tu tytułowi Władcy – dowódcy zarządzający określonymi skrawkami terenu bądź wykorzystywani bezpośrednio na polu walki.
Age of Wonders III
Strategiczne 31 marca 2014
Osadzona w realiach fantasy gra strategiczna, stanowiąca czwartą odsłonę cyklu wykreowanego i rozwijanego przez holenderskie studio Triumph Software. Age of Wonders III przenosi graczy do fantastycznego świata, w którym rozmaite rasy i ugrupowania walczą o władzę. Fabularyzowana kampania główna w grze skupia się na rywalizacji dwóch zwaśnionych frakcji – Imperium Wspólnoty oraz Trybunału Wysokich Elfów. Rozgrywka w Age of Wonders III to miks elementów strategii oraz cRPG.
Black & White 2
Strategiczne 7 października 2005
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, oferującej graczom możliwość zabawy w boga. Akcja Black & White 2 osadzona została w tym samym świecie co pierwowzór, a naszym zadaniem jest ponownie sprawowanie boskiej władzy nad wybranym plemieniem wyznawców. Sama mechanika rozgrywki nie uległa drastycznym zmianom, choć w porównaniu do pierwszej, druga część gry jest produkcją zorientowaną w znacznie większym stopniu na walkę.
The Settlers III
Strategiczne 13 października 1998
Trzecia odsłona serii The Settlers wyprodukowana i wydana przez firmę Blue Byte Software. Gra, choć zaliczana jest do gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS), odznacza się bardzo rozbudowanym aspektem ekonomicznym.
Disciples II: Mroczne Proroctwo
Strategiczne 28 stycznia 2002
Strategia turowa osadzona w realiach fantasy, będąca bezpośrednią kontynuacją Disciples: Sacred Lands. Wkraczamy do magicznego świata przypominającego czasy średniowiecza, gdzie cztery rasy toczą walkę o rozległe terytoria. W porównaniu do poprzedniej części usprawniono grafikę, interfejs użytkownika, a także sztuczną inteligencję przeciwników. Gra posiada tryb multiplayer do czterech graczy.
New Cycle
Strategiczne 18 stycznia 2024
New Cycle to city builder z domieszką survivalu, inspirowany Frostpunkiem oraz Anno. Gracze wcielają się w przywódcę osady starającej się przetrwać wiele lat po katastrofie, która pozbawiła ludzkość dostępu do technologii, a Ziemię przemieniła w nieprzyjazne życiu miejsce.
Earth of Oryn
Strategiczne 2025 (wczesny dostęp od wrzesień 2024)
Rozbudowana gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której trafiamy do krainy fantasy, gdzie zajmujemy się zarówno rządzeniem królestwem, wznoszeniem miast, jak i prowadzeniem działań wojennych. Oryginalnym zabiegiem w Earth of Oryn jest opcja projektowania budynków od podstaw.
Blitzkrieg
Strategiczne 13 maja 2003
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której bierzemy udział w bitwach z II wojny światowej. Twórcy przygotowali trzy kampanie zawierające w sumie 21 misji oraz ponad 15 typów jednostek. Rozgrywka przypomina serię Sudden Strike. Produkcja zawiera także tryb multiplayer oraz generator map.
StarCraft: Brood War
Strategiczne 18 listopada 1998
Oficjalne rozszerzenie do znakomitej strategii czasu rzeczywistego studia Blizzard Entertainment, osadzonej w realiach science fiction. Akcja StarCraft: Brood War rozgrywa się tuż po wydarzeniach z podstawki. Pomimo zniszczenia Overminda, Zergowie wciąż stanowią liczącą się siłę - tzwłaszcza w obliczu nowego zagrożenia.
SteamWorld Build
Strategiczne 1 grudnia 2023
SteamWorld Build jest szóstą odsłoną cyklu niezależnych gier od studia Thunderful. Tym razem deweloper przygotował strategię ekonomiczną łączącą budowanie miasta z zarządzaniem lochami, z których wykopujemy starożytne artefakty.
Total War: Shogun 2 - Zmierzch samurajów
Strategiczne 23 marca 2012
Samodzielny dodatek do gry strategicznej Total War: SHOGUN 2, należącej do popularnego cyklu Total War, rozwijanego od lat przez brytyjskie studio Creative Assembly. Rozszerzenie oferuje nową kampanię osadzoną na terenie Imperium Japońskiego w czasach wojny domowej pomiędzy zwolennikami cesarza a ostatnim siogunatem – gracz może opowiedzieć się po jednej ze stron, reprezentowanych przez sześć rodów.
Terra Invicta
Strategiczne 26 września 2022
Terra Invicta to rozbudowana strategia od twórców popularnych modyfikacji serii XCOM. W grze stajemy wobec kryzysu inwazji obcych na Ziemię i manipulujemy państwami, by odeprzeć lub przywitać kosmitów.
Colonize
Strategiczne 15 lutego 2024
Strategia ekonomiczna, w której ruszamy na podbój Nowego Świata w XVII wieku, wydana przez polskie CreativeForge Games. W Colonize kontrolujemy pierwszych kolonistów z Anglii, a naszym zadaniem jest zapewnienie im przetrwania i stworzenie dobrze prosperujących osad.
Mad Games Tycoon 2
Strategiczne 31 maja 2023
Mad Games Tycoon 2 to druga część serii strategii ekonomicznych zapoczątkowanej w 2016 roku, w których stajemy na czele zespołu deweloperskiego odpowiedzialnego za produkcję gier oraz konsol. Gra została opracowana przez niezależne studio Eggcode.
Twierdza 2
Strategiczne 19 kwietnia 2005
Druga pełnoprawna odsłona serii strategicznej Stronghold, zapoczątkowanej przez studio Firefly w 2001 roku. Autorzy postanowili nie eksperymentować z mechaniką rozgrywki, rozwijając najlepsze elementy oryginału i proponując graczom ponownie dwie odrębne kampanie, skupiające się na ekonomicznym bądź militarnym aspekcie rozgrywki. Poszerzeniu uległ wachlarz maszyn oblężniczych i środków obronnych, poprawiono realizm oraz wprowadzono możliwość stosowania różnych formacji bitewnych.
SimCity 4
Strategiczne 9 stycznia 2003
Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych typu city builder, opracowana przez studio Maxis. W porównaniu z poprzedniczkami, produkcja może się pochwalić szeregiem nowych rozwiązań, zmian i usprawnień. Przede wszystkim, budowane przez gracza miasto nie jest już pojedynczą jednostką – nic nie stoi na przeszkodzie, by powiązać je z innymi miastami, tworząc w ten sposób wielką aglomerację połączoną ekonomicznie i przemysłowo.
Medieval: Total War
Strategiczne 21 sierpnia 2002
Kontynuacja epickiej gry strategicznej studia Creative Assembly z 2000 roku. Medieval: Total War przenosi nas z terenów Dalekiego Wschodu w nieco bliższe nam realia średniowiecznej Europy, gdzie przychodzi nam stanąć na czele jednego z dwunastu najsilniejszych mocarstw tego okresu. Podobnie jak jej poprzedniczka, produkcja łączy elementy czysto militarne z handlem, dyplomacją i zarządzaniem surowcami.
Disciples III: Odrodzenie
Strategiczne 11 grudnia 2009
Trzecia odsłona wysoko ocenianej serii Disciples, zapoczątkowanej w 1999 roku przez studio Strategy First. Nowa część gry to nie tylko nowy wydawca, ale także i producent, w którego rolę wcieliło się nieznane wcześniej studio .dat, będące częścią rosyjskiej korporacji Akella. Akcja gry przenosi nas ponownie do znanego z wcześniejszych odsłon uniwersum Nevendaaru, które staje się areną rywalizacji między siłami dobra i zła.