Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

17. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 17. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Earth vs Mars
Earth vs Mars

Strategiczne grudzień 2025

Strategia turowa od studia Relic Entertainment, znanego z serii Warhammer 40,000: Dawn of War i Company of Heroes. W Earth vs Mars bierzemy udział w wojnie Ziemian i Marsjan, posyłając do walki hybrydy rozmaitych stworzeń, jak ludzie-nosorożce czy wiewiórki-krowy.

Yield! Fall of Rome
Yield! Fall of Rome

Strategiczne 20 stycznia 2025

Strategia turowa typu 4X rozgrywana na mapach przypominających dioramy. W Yield! Fall of Rome stajemy na czele jednej z nacji i budujemy nowe europejskie imperium na gruzach Rzymu. Grać możemy w pojedynkę lub w trybie multiplayer (m.in. co-op) przez Internet.

Command: Modern Operations
Command: Modern Operations

Strategiczne 14 listopada 2019

Rozbudowana strategia wojenna, będąca kontynuacją uznanego Command: Air/Naval Operations z 2013 roku. Produkcja umożliwia realistyczne odtworzenie licznych konfliktów wojennych, które miały miejsce po II wojnie światowej. Za stworzenie gry odpowiada studio Warfare Sims. Wydawcą ponownie jest firma Slitherine.

The Settlers: Narodziny kultur
The Settlers: Narodziny kultur

Strategiczne 28 sierpnia 2008

Spin-offowa odsłona kultowej sagi strategiczno-ekonomicznej, nawiązująca do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystująca nieco zmodyfikowaną mechanikę odświeżonej w 2006 roku drugiej części gry. Po raz pierwszy w historii serii za powstanie tytułu nie odpowiadają oryginalni twórcy marki z firmy Blue Byte, lecz ekipa studia Funatics, znana m.in. z bliźniaczego cyklu Cultures.

Wet: The Sexy Empire
Wet: The Sexy Empire

Strategiczne 18 lutego 1998

Strategia ekonomiczna przeznaczona dla dorosłych odbiorców, w której gracz zajmuje się rozkręceniem porno-biznesu. Gra została przygotowana przez studio Interactive Strip. Rozgrywka w Lula: The Sexy Empire jest podzielona na trzy części: w pierwszej musimy zarobić pieniądze potrzebne na zakup fałszywych dokumentów i ucieczkę z pustynnego miasteczka, w którym protagonista został pozostawiony na pastwę losu przez zdradzieckich towarzyszy po nieudanym napadzie na bank.

Krzyżacy
Krzyżacy

Strategiczne 29 kwietnia 2002

Strategia turowa osadzona w polskich realiach historycznych, w okresie przed i po bitwie pod Grunwaldem, kiedy to rycerze Zakonu Krzyżackiego najeżdżali ziemie polskie. Możemy opowiedzieć się po obu stronach tej wojny. W grze zostały wiernie odwzorowane jednostki wojskowe i relacje sił stron konfliktu.

The Guild 2
The Guild 2

Strategiczne 15 września 2006

Oryginalna hybryda gry RPG i strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez zespół 4Head Studios. Gracz trafia do XIV-wiecznej Europy, czyli świata pełnego intryg, konfliktów i wojen. Głównym zadaniem, jakie przed nim stoi, jest wzbogacenie się, co można osiągnąć na różnorodne sposoby. Choć zabawę rozpoczynamy jako zwyczajny mieszkaniec miasta, szybko możemy rozwinąć się w dowolnym kierunku – nic nie stoi na przeszkodzie, by zająć się handlem, rzemiosłem, a nawet kradzieżą.

Emergency 3
Emergency 3

Strategiczne 21 stycznia 2005

„Emergency 3” to kolejny już tytuł wchodzący w skład serii słynnych gier strategicznych. Podstawowym czynnikiem, który odróżnia te pozycje na tle konkurencyjnych produktów jest to, że gracz nie odbiera innym ludziom życia a je ratuje.

Wyprawa na Północ
Wyprawa na Północ

Strategiczne 4 grudnia 2002

Trzecia gra z przygodowo-strategicznego cyklu - Cultures. Tym razem główni bohaterowie muszą przeciwstawić się knowaniom złego boga Loki. Twórcy przygotowali dla kampanię składającą się z ośmiu głównych, rozbudowanych misji oraz szeregu map dodatkowych. Zabawę dodatkowo przedłuża edytor misji.

Earth 2160
Earth 2160

Strategiczne 3 czerwca 2005

Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.

Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie
Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie

Strategiczne 12 marca 2009

Dodatek do gry Command & Conquer: Red Alert 3 wydanej przez koncern Electronic Arts w 2008 roku. Rozszerza on fabułę gry podstawowej o kolejne wątki rozgrywające się po wydarzeniach ukazanych w grze podstawowej. W toku 3 nowych kampanii możemy wspomóc wycofujących się Sowietów, wesprzeć Imperium Wschodzącego Słońca w odzyskaniu należnej mu pozycji bądź zmierzyć się z korupcją, jaka zapanowała w szeregach zwycięskiej frakcji Aliantów.

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth

Strategiczne 24 października 2014

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth to strategia turowa, stanowiąca poboczną odsłonę serii Civilization. Produkcją tytułu zajęło się kierowane przez Sida Meiera studio Firaxis Games. Akcja gry toczy się na powierzchni odległej planety, a zadaniem gracza jest zbudowanie w tym miejscu samowystarczalnej kolonii. Mechanika rozgrywki nie odbiega znacząco od standardów wyznaczonych przez Sid Meier's Civilization V.

The Scouring
The Scouring

Strategiczne 12 sierpnia 2025

Inspirowana m.in. cyklem Warcraft hybryda RTS-a i RPG akcji, przenosząca nas w środek konfliktu ludzi i orków. W The Scouring nie tylko wznosimy bazę i wystawiamy armię, lecz również kontrolujemy bohatera, przemierzając lochy i tocząc dynamiczne walki.

Field of Glory: Empires
Field of Glory: Empires

Strategiczne 11 lipca 2019

Turowa gra strategiczna na dużą skalę (tzw. grand strategy game), która przenosi nas do Europy z lat 310 p.n.e. – 190 n.e. W trakcie rozgrywki przejmujemy kontrolę nad wybraną nacją i prowadzimy ją do zwycięstwa nad pozostałymi. By osiągnąć sukces, musimy podbijać kolejne terytoria oraz dbać o zaplecze kulturowe, ekonomiczne czy polityczne naszego imperium.

Men of War: Oddział Szturmowy 2
Men of War: Oddział Szturmowy 2

Strategiczne 15 maja 2014

Oficjalna kontynuacja jednego z samodzielnych rozszerzeń popularnego cyklu Men of War, zapoczątkowanego w 2007 roku przez studio Best Way – znane wcześniej z takich tytułów, jak Faces of War czy Soldiers: Heroes of World War II. Gra pozwala przejąć dowodzenie nad jedną z pięciu nacji, biorących udział w II wojnie światowej i poprowadzić je do walki na wielu frontach Europy, Afryki Północnej i Pacyfiku.

Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption
Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption

Strategiczne 24 października 2006

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do gry Star Wars: Empire at War, opracowane przez studio Petroglyph. Akcja opisywanego dodatku toczy się tuż po wydarzeniach opowiedzianych w pierwowzorze – zamieszanie powstałe w wyniku zniszczenia pierwszej Gwiazdy Śmierci wykorzystuje niejaki Tyber Zann, który zamierza zostać największym przestępcą w galaktyce od czasów Jabby Hutta.

Cultures 2: Bramy Asgardu
Cultures 2: Bramy Asgardu

Strategiczne 18 maja 2002

Kolejna część serii opowiadającej o podbojach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę i Środkowy Wschód.

Total Annihilation
Total Annihilation

Strategiczne 12 września 1997

Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.

Worms 4: Totalna Rozwałka
Worms 4: Totalna Rozwałka

Strategiczne 29 lipca 2005

Worms 4: Mayhem to kolejna odsłona popularnej serii traktującej o starciach uzbrojonych po zęby, inteligentnych, gadatliwych i przy tym niezwykle zabawnych tytułowych robaczków. Warto odnotować, iż premiera Worms 4: Mayhem jest w dużym stopniu powiązana z obchodami dziesięciolecia całej serii.

Cywilizacja 2
Cywilizacja 2

Strategiczne 30 czerwca 1996

Kontynuacja niezwykle udanej strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization, którą wielu uznaje za początek współcześnie rozumianego gatunku 4X. Gracz ponownie ma za zadanie stworzyć światowe imperium, rozwijając gospodarkę i armię oraz prowadząc zręczne działania polityczne na przełomie kolejnych wieków.

Rise of Nations: Extended Edition
Rise of Nations: Extended Edition

Strategiczne 12 czerwca 2014

Zremasterowana wersja jednej z kultowych strategii RTS, opracowanej w 2003 roku przez studio Big Huge Games i zarazem kolejna z marek, odświeżonych na zlecenie Microsoftu przez ekipę SkyBox Labs. W tej łączącej elementy Age of Empires oraz Civilization strategii, stajemy na czele jednej 18 nacji, aby poprowadzić swój naród przez kolejne epoki rozwoju – poczynając od czasów prehistorycznych, aż do niedalekiej przyszłości.

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars
Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars

Strategiczne 1 października 1996

Kontynuacja bestsellerowej strategii turowej Jona van Caneghema i jego studia New World Computing. Fabuła Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach opisanych w pierwszej części gry. Kiedy sprawujący władzę nad krainą Enroth Lord Morglin Ironfist umiera, pomiędzy jego synami rozpoczyna się walka o prawa do tronu.

Endless Space
Endless Space

Strategiczne 4 lipca 2012

Osadzona w stylistyce science-fiction turowa strategia 4X, opracowana przez debiutujące studio Amplitude, założone przez byłych pracowników EA oraz Ubisoftu. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w galaktyce zamieszkanej przez 8 konkurujących ze sobą cywilizacji. Grający wcielają się w jedną z nich, a ich zadaniem jest poprowadzenie swojej frakcji do dominacji nad innymi. Zabawa sprowadza się do eksploracji losowo generowanej galaktyki, rozwoju ekonomii, technologii i dyplomacji.

Transport Fever 2
Transport Fever 2

Strategiczne 11 grudnia 2019

Strategia ekonomiczna, w której zadaniem gracza jest dbanie o infrastrukturę transportową, na którą składa się wiele odmiennych środków lokomocji – od samochodów, przez pociągi, aż po samoloty i statki. Gra jest kontynuacją Transport Fever z 2016 roku. Za jej stworzenie odpowiada szwajcarskie studio Urban Games.