Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Dungeon-crawler - Gry PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce dungeon-crawler na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Akcji3 Zręcznościowe8
Bijatyki
RPG56 Strategiczne1 Przygodowe1
Sportowe
Wyścigi
Symulacje
Logiczne1
Towarzyskie
MMO1
Darkest Dungeon
Darkest Dungeon

RPG 19 stycznia 2016

Opracowana przez debiutujące studio Red Hook gra cRPG utrzymana w stylistyce dark fantasy. Jej akcja przenosi nas do mrocznego świata wzorowanego na epoce średniowiecza. Eksplorując ruiny starego zamku oraz ukryty pod nim system lochów, stawimy czoła siłom ciemności, które opanowały te ziemie w wyniku lekkomyślności ich ostatniego władcy. Zagłębiając się w przygodzie, odkryjemy ponurą przeszłość całego rodu, który sprowadził na ten świat zło. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji wypełnionych pułapkami i potworami podziemi, zaś sama walka zrealizowana została w systemie turowym. Oryginalnym rozwiązaniem twórców jest specjalny system odpowiadający za stan psychiczny bohaterów. Każdy z członków drużyny posiada odmienną osobowość, a płynące z rozgrywki doświadczenia, wpływają na niego w nieco inny sposób. Podczas zabawy musimy więc cały czas monitorować samopoczucie, poziom strachu i stresu bohaterów, aby w razie potrzeby rozładowywać napięcie poprzez picie alkoholu bądź udział w bójkach.

The Bard's Tale IV: Barrows Deep
The Bard's Tale IV: Barrows Deep

RPG 18 września 2018

Czwarta pełnoprawna odsłona legendarnej serii cRPG, zapoczątkowanej jeszcze w połowie lat 80. ubiegłego wieku. Tytuł został przygotowany przy wsparciu użytkowników serwisu Kickstarter przez studio inXile, a nad całym projektem czuwał sam autor pierwowzoru, Brian Fargo. Akcja gry toczy się w znanym z poprzednich części cyklu świecie fantasy, którego centrum stanowi miasto Skara Brae. Stamtąd właśnie gracze wyruszają na podbój licznych ruin i podziemi, stając na czele drużyny, złożonej z różnych ras i klas postaci – co nie pozostaje bez wpływu na rozwój fabuły oraz stosunki z napotkanymi postaciami niezależnymi. Lokacje w grze zbudowane zostały na planie siatki, a walka odbywa się w nietypowym, fazowym systemie turowym, w którym członkowie drużyny wykonują swe akcje równocześnie, co pozwala na uzyskanie efektu synergii różnych umiejętności bohaterów. Istotną rolę podczas walki pełni muzyka bardów, a wykonywane przez nich ballady zostały nagrane w języku gaelickim.

Tower of Time
Tower of Time

RPG 12 kwietnia 2018

Tower of Time to gra typu RPG, osadzona w krainie fantasy stojącej na skraju zagłady. Gracz wciela się w wojownika, który wraz z drużyną postanawia zbadać tajemniczą wieżę mogącą kryć klucz do powstrzymania apokalipsy. Mechanika rozgrywki w Tower of Time polega głównie na eksploracji świata, realizowaniu zadań, walce z przeciwnikami oraz rozwoju statystyk herosów. Podczas zabawy obejmujemy dowództwo nad drużyną bohaterów. Postacie te należą do różnych klas i dysponują bogatym arsenałem ataków oraz umiejętnościami specjalnymi a wiele z nich potrafi wpływać na stan otoczenia. Walka przedstawiona jest w widoku z góry i rozgrywana w czasie rzeczywistym, a w jej trakcie można chwilowo spowolnić czas w celu wydania rozkazów. Podczas kampanii musimy przemierzyć trzynaście pięter wieży, co w sumie zapewnia około 20-30 godzin zabawy. W ich trakcie czekają nas też regularne wizyty w mieście w celu podreperowana sił i uzupełnienia ekwipunku. Niektóre budynki miejskie da się ulepszać, co zapewnia dostęp do nowego sprzętu oraz umiejętności.

Darkest Dungeon: The Color of Madness
Darkest Dungeon: The Color of Madness

RPG 19 czerwca 2018

The Color of Madness to opracowane z myślą o pecetach rozszerzenie do turowego RPG-a Darkest Dungeon. DLC wprowadza dodatkowy typ przygody, w której walczymy z niekończącymi się falami wrogów, próbując dotrzeć do celu oraz nową frakcję przeciwników. Nie zabrakło także niedostępnych wcześniej przedmiotów.

Legend of Grimrock II
Legend of Grimrock II

RPG 15 października 2014

Kontynuacja oldskulowej gry cRPG, opracowanej przez fińskie studio Almost Human w 2012 roku. Produkcja pierwotnie miała być rozszerzeniem do „jedynki”, ale z czasem została rozwinięta do rangi pełnoprawnego sequela. W grze kierujemy ponownie losami 4-osobowej drużyny skazańców, przemierzających lochy oraz tereny wyspy Nex zgodnie z mechaniką klasycznych dungeon-crawlerów, wzbogaconą o kilka nowych rozwiązań. W stosunku od pierwowzoru największą zmianą jest wprowadzenie otwartych przestrzeni (lasy, bagna, wieże, starożytne ruiny) oraz zmiennych pór dnia i nocy. W drugiej części gry twórcy zatroszczyli się o zupełnie nowe potwory, pułapki i łamigłówki do rozwiązania. Pojawiły się nowe przedmioty, zbroje i oręż, a także nowa rasa i klasa postaci. Zmianie uległ system rozwoju bohaterów, usprawniono także sposób rzucania czarów oraz sztuczną inteligencję wrogów, którzy potrafią stosować rozmaite podstępy i atakować całymi grupami. Znacznej poprawie uległa też oprawa graficzna gry.

Might & Magic X: Legacy
Might & Magic X: Legacy

RPG 23 stycznia 2014

Might & Magic X: Legacy to dziesiąta część legendarnego cyklu gier cRPG i zarazem pierwsza stworzona przez studio Limbic Entertainment. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Ashlan, po wydarzeniach przedstawionych w grze Might & Magic: Heroes VI. Położone na Półwyspie Agyn miasto Karthal jest o krok od secesji ze Świętego Cesarstwa. Czwórka poszukiwaczy przygód, nad którymi kontrolę przejmuje gracz, wplątana zostaje w skomplikowaną intrygę, która może zaważyć na losach całej krainy. Pod względem mechanizmów rozgrywki Might & Magic X: Legacy to powrót do korzeni serii, w tym turowego systemu walki, bogatego asortymentu broni i elementów wyposażenia, a także rozbudowanych opcji rozwoju postaci.

Legend of Grimrock
Legend of Grimrock

RPG 11 kwietnia 2012

Zrealizowana w starym stylu pierwszoosobowa gra cRPG, opracowana przez niezależne fińskie studio Almost Human. Stając na czele 4-osobowej drużyny śmiałków, przemierzamy rozbudowane podziemia, szukając ukrytych przejść i kluczy, rozwiązując proste zagadki i walcząc z rozmaitymi przeciwnikami. Tradycyjnie dla gatunku, poszczególni bohaterowie reprezentują odmienne klasy i umiejętności. Mechanika zabawy nawiązuje do klasyków pokroju Dungeon Mastera, Ultimy Underworld czy Eye of the Beholder. W grze poruszamy się skokowo, obracając się zawsze pod kątem 90 stopni. Walka odbywa się w czasie rzeczywistym, a na jej przebieg wpływ ma m.in. ustawienie drużyny. Podczas potyczki wykorzystujemy znalezione w lochach wyposażenie oraz czary, których rzucanie wymagać będzie uaktywniania w odpowiedniej kolejności specjalnych run. Oprawa graficzna oraz dark-ambientowa ścieżka dźwiękowa gry stoją na wysokim poziomie.

The Binding of Isaac: Rebirth
The Binding of Isaac: Rebirth

Zręcznościowe 4 listopada 2014

Rozszerzona wersja popularnej produkcji niezależnej, która ukazała się w 2011 roku staraniem niezależnego studia Team Meat. Odświeżeniem gry we współpracy z twórcami oryginału zajęło się nieco bardziej doświadczona ekipa Nicalis. Pod względem mechaniki rozgrywka nie uległa większym zmianom, oferując losowo generowane poziomy, które przemierza tytułowy Isaac, rozwiązując proste zagadki i eliminując potwory oraz bardziej wymagających bossów. Zasadniczą różnicę w stosunku do wykonanego w technologii flash pierwowzoru, stanowi zupełnie nowy silnik graficzny, dzięki któremu gra zyskała znacznie lepszą oprawę oraz szereg innowacji, które ze względu na ograniczenia technologiczne nie znalazły się w oryginale. Autorzy odtworzyli całą zawartość gry macierzystej oraz dwóch rozszerzeń DLC, uzupełniając to garścią nowości. W grze pojawia się także po raz pierwszy lokalny tryb kooperacji, pozwalający na wspólną zabawę 2 graczy przy jednym ekranie.

Darkest Dungeon: The Crimson Court
Darkest Dungeon: The Crimson Court

RPG 19 czerwca 2017

Pierwsze rozszerzenie do wydanej w 2016 roku gry RPG typu dungeon crawler zatytułowanej Darkest Dungeon, stworzone przez zespół Red Hook Studios. Add-on wykorzystuje schemat rozgrywki opracowany na potrzeby podstawowej wersji gry – po skompletowaniu drużyny śmiałków ruszamy w niebezpieczną podróż po tytułowym Najmroczniejszym Lochu. Celem wyprawy jest zdobycie nieprzebranych bogactw, dzięki którym rozwijamy podupadłe miasto, stanowiące bazę wypadową naszych podopiecznych. Podobnie jak miało to miejsce w oryginalnym Darkest Dungeon, bohaterowie Darkest Dungeon: The Crimson Court cierpią na typowo ludzkie przypadłości – jedni mogą wpadać w bitewny szał, z kolei inni popadać w panikę, otoczeni przez egipskie ciemności. Powiew świeżości do zabawy wprowadza natomiast koncentracja na krwi, z jaką związane są znajdowane przedmioty oraz przeciwnicy. Ponadto, debiut w uniwersum zalicza tutaj wampir, wyposażony w charakterystyczne cechy i umiejętności.

The Binding of Isaac
The Binding of Isaac

Zręcznościowe 28 września 2011

Zrealizowana na modłę produkcji roguelike, zręcznościowa strzelanina z elementami RPG, opracowana przez znaną z gry Super Meat Boy niezależną ekipę Team Meat. W grze wcielamy się w tytułowego Isaaca i przemierzamy kolejne losowo generowane podziemia, których struktura przypomina nieco pierwsze tytuły spod znaku The Legend of Zelda. Na każdym z poziomów czekają na nas zastępy przeciwników, wymagający bossowie, a także klasyczne zagadki logiczne, do których rozwiązania potrzebujemy np. monet, bomb, kluczy lub specjalnych kart. W grze zrezygnowano z typowego dla gier RPG systemu zdobywania doświadczenia. Na siłę naszej postaci wpływ wywierają specjalne wzmocnienia broni czy magiczne artefakty, które możemy nabyć w sklepach lub znaleźć w specjalnych skrzyniach oraz ukrytych pomieszczeniach. Dzięki możliwości łączenia elementów ekwipunku, wraz z postępami fabuły nasza staje się coraz potężniejsza. Rysunkowa oprawa gry nawiązuje do prostych zręcznościówek z epoki 8-bitowców.

Zanki Zero: Last Beginning
Zanki Zero: Last Beginning

RPG 2019

Survivalowy jRPG w klimacie postapo. Ostatnimi żyjącymi ludźmi jest ósemka klonów. Każdy z nich umiera ze starości zaledwie po 13 dniach, a potem jest ponownie przywracany do życia. Gracz może pomóc im przetrwać w zniszczonym i niegościnnym świecie, a także odkryć mroczne tajemnice z ich przeszłości.

Enter the Gungeon
Enter the Gungeon

Zręcznościowe 5 kwietnia 2016

Opracowane przez debiutujące, amerykańskie studio Dodge Roll oryginalne połączenie klasycznego dungeon crawlera z dynamiczną, dwuwymiarową strzelaniną. W grze Enter the Gungeon wcielamy się w postać bohatera, który w poszukiwaniu legendarnej, potrafiącej zmieniać przeszłość broni, wyrusza w podróż na odległą planetę. Aby osiągnąć swój cel, protagonista musi zbadać tytułową, antyczną świątynię, w której czeka na niego cała masa niebezpieczeństw oraz innych niespodzianek. Całą akcję oglądamy w klasycznym widoku z góry, a naszym zadaniem jest eksploracja kolejnych, losowo generowanych poziomów świątyni. Na drodze spotykamy licznych przeciwników oraz bossów, a także różnego rodzaju sklepy oraz przyjaźnie nastawione postacie, które pomagają nam w przygodzie. Zastosowany w grze system walki wzorowany jest na typowych strzelaninach z gatunku twin-stick shooter, a podczas starć oprócz sporego arsenału broni i gadżetów, możemy również wykorzystywać elementy otoczenia.

Exanima
Exanima

RPG jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 29 kwietnia 2015)

Osadzone w realiach fantasy RPG akcji z widokiem izometrycznym, zaliczane do kategorii tzw. dungeon crawlerów. Gra została przygotowana przez niezależne studio Bare Mettle Entertainment i w swych założeniach stanowi swoisty prolog do flagowej produkcji studia - Sui Generis. Zgodnie ze standardami gatunku, w grze Exanima trafiamy do będących częścią większego świata fantasy mrocznych lochów i zajmujemy się ich eksploracją oraz walką z napotkanymi przeciwnikami. Głównym wyróżnikiem gry jest zaś głęboki i zaawansowany model walki, w którym niezwykle istotną rolę odgrywa fizyka. Dodatkowo, kontrolowane przez nas postaci nie reagują na nasze polecenia w mgnieniu oka, poruszając się powoli i ociężale. Sukces w grze wymaga więc sporej cierpliwości oraz umiejętności planowania poszczególnych działań z odpowiednim wyprzedzeniem.

Vaporum
Vaporum

RPG 28 września 2017

Vaporum to gra RPG autorstwa studia Fatbot Games osadzona w klimatach steampunkowych. Gracz obejmuje dowództwo nad grupą śmiałków, którzy zostali uwięzieni na tajemniczej wyspie - jedynym sposobem na ucieczkę jest dotarcie na ostatnie piętro potężnej wieży, gęsto zapełnionej pułapkami, sekretnymi przejściami oraz hordami przeciwników. Produkcja należy do gatunku dungeon crawlerów. Wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej, możemy obracać się tylko o 90 stopni, a ruch odbywa się w sposób skokowy. Natomiast walka rozgrywana jest w czasie rzeczywistym. Podczas zabawy mamy okazję rozwijać potencjał bojowy bohaterów, ale odbywa się to nie przez ulepszanie ich statystyk, a modyfikowanie noszonych przez nich mechanicznych pancerzy. Można na nich także montować różnorodne przydatne gadżety, ale ich wykorzystywanie uszczupla zapasy energetyczne kombinezonów. Projekt łączy oldskulowe fundamenty rozgrywki z nowoczesną oprawą graficzną i prostym interfejsem.

Mary Skelter: Nightmares
Mary Skelter: Nightmares

RPG 19 lipca 2018

Przygotowany we współpracy studia Compile Heart z firmą Idea Factory, klasyczny dungeon crawler z turowym systemem walki. Akcja gry Mary Skelter: Nightmares osadzona została w fantastycznym świecie, w którym większość ludzkości zamieszkuje potężne więzienie, strzeżone przez niebezpieczne potwory. Kiedy główny bohater wraz z przyjaciółką zostaje uwolniony przez członków tajemniczej organizacji, oboje odkrywają, że obdarzeni zostali nadnaturalnymi mocami. Wraz z nowymi sojusznikami wyruszają w podróż, której celem jest odnalezienie drogi ucieczki z więzienia i sposobu na pokonanie strażników. Podczas zabawy poruszamy się po pokrytych siatką pól podziemiach, obserwując akcję z perspektywy pierwszoosobowej i tocząc turowe pojedynki z przeciwnikami. Co ciekawe, główny bohater nie bierze udziału w walce, a jedynie wspomaga swymi umiejętnościami piątkę walczących u jego boku towarzyszek, z których każda należeć może do jednej z kilku klas postaci, posiadających własne zdolności specjalne i ataki.

Ziggurat
Ziggurat

Akcji 23 października 2014

Produkcja typu dungeon crawler, wzbogacona o elementy roguelike'a i gry akcji. Dzieło studia Milkstone pozwala graczom wcielić się w czarodzieja neofitę, który wkracza do tytułowego Zigguratu, by udowodnić swoją wartość i zasłużyć na miano potężnego czarnoksiężnika. W trakcie rozgrywki przemierzamy kolejne pomieszczenia budowli, gdzie roi się od niebezpieczeństw w postaci zróżnicowanych przeciwników i wymyślnych pułapek. Kontrolowany przez nas bohater nie jest jednak bezbronny – włada bowiem trzema rodzajami magii (niebieską, pomarańczową i zieloną), reprezentowanymi przez księgi magiczne, kostury oraz przedmioty do rzucania. Każdy z typów zaklęć posiada własny pasek energii, jaką uzupełniamy, zabijając oponentów posługujących się tym samym rodzajem magii. W toku przygody warto pamiętać, że śmierć ma charakter permanentny. Niemniej, zdobyte podczas poprzedniej rozgrywki perki pozostają w naszym ekwipunku, co ułatwia kolejne podejście do gry. W miarę czynionych postępów odblokowujemy dwanaście grywalnych postaci, wśród których pojawiają się między innymi szaman, alchemik, bard oraz wampir. Wszystko to okraszono wysokiej jakości oprawą graficzną. Na osobną wzmiankę zasługuje fakt, że rozkład pomieszczeń, przeciwników i znajdziek jest generowany proceduralnie, co zapewnia odmienny przebieg każdej kolejnej rozgrywki.

Fall of Light
Fall of Light

RPG 28 września 2017

Gra RPG z elementami dungeon crawlera, w której gracz trafia do fantastycznego świata pożeranego przez mrok. Głównym bohaterem jest Nyx, którego zadaniem jest doprowadzenie córki do ostatniego miejsca skąpanego w promieniach słońca. W Fall of Light akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a zabawa polega przede wszystkim na eksploracji, walce z adwersarzami oraz na rozwiązywaniu mniej lub bardziej skomplikowanych zagadek logicznych i środowiskowych. Całość utrzymano w ciemnej kolorystyce i przyciągającej uwagę, kreskówkowej stylistyce.

The Mighty Quest for Epic Loot
The Mighty Quest for Epic Loot

Strategiczne 5 lutego 2015

Przeznaczona do zabawy w sieciowym trybie multiplayer gra strategiczna z elementami dungeon crawlera. The Mighty Quest for Epic Loot przenosi graczy do fantastycznego królestwa Opulencia, w którym każdy mieszkaniec posiada własny zamek ze skarbcem pełnym kosztowności. Zabawa polega przede wszystkim na ochronie posiadanych dóbr przy pomocy strażników i rozmaitych pułapek, a także wyprawianiu własnego bohatera na grabież do cudzych warowni. Produkcja studia Ubisoft Montreal zwraca uwagę kreskówkową oprawą wizualną oraz sporą dawką humoru. W grze zaimplementowano również szereg funkcji społecznościowych, ułatwiających komunikację z innymi uczestnikami zabawy. The Mighty Quest for Epic Loot jest tytułem udostępnianym za darmo (free-to-play) z opcją mikropłatności za niektóre przedmioty i udogodnienia.

Moero Chronicle
Moero Chronicle

RPG 16 sierpnia 2017

Klasyczny japoński dungeon crawler z turowym systemem walki, którego akcja osadzona została w świecie stworzonym na potrzeby karciano-taktycznej gry Monster Monpiece. Gracze wcielają się w młodego bohatera o imieniu Io i wyruszają w podróż, której celem jest pokonanie potworów zagrażających światu.

Dungeon Rats
Dungeon Rats

RPG 4 listopada 2016

Taktyczna gra cRPG stworzona przez niezależny zespół Iron Tower – autorów ciepło przyjętego Age of Decadence. Gracz trafia do fantastycznego uniwersum, znanego z poprzedniego dzieła studia, jakie łączy stylistykę Cesarstwa Rzymskiego z postapokaliptycznym fantasy. Tym razem wcielamy się w rolę więźnia mającego spędzić resztę życia na niewolniczej pracy w kopalni, a zadaniem, jakie czeka na wykonanie, jest wywalczenie sobie drogi na powierzchnię. Rozgrywka w Dungeon Rats koncentruje się na starciach z przeciwnikami, z których każde jest unikalne i specjalnie zaprojektowane. Walki toczone są w systemie turowym, a kluczem do sukcesu jest nie tylko korzystanie ze zdolności bohatera, lecz także robienie użytku z umiejętności towarzyszy. Prowadzona przez nas drużyna może składać się z maksymalnie czterech śmiałków, jednak zdobywane punkty doświadczenia dzielone są pomiędzy wszystkich jej członków – zatem im liczniejsza jest grupa, tym wolniej rozwijają się poszczególne postacie. Cechą charakterystyczną tytułu jest wysoki poziom trudności, nawet na najniższym z trzech dostępnych wariantów.

The Binding Of Isaac: Afterbirth
The Binding Of Isaac: Afterbirth

Zręcznościowe 30 października 2015

Opracowany przez studio Nicalis obszerny (bo przewidziany nawet na 200 godzin rozgrywki) dodatek DLC do gry The Binding of Isaac: Rebirth, wymagający do działania podstawowej wersji gry. Afterbirth wprowadza szereg nowinek, w tym zupełnie nową strefę finałową z nieznanym wcześniej bossem i zakończeniem. Sama mechanika rozgrywki nie zmieniła się jednak zupełnie, tak więc mamy tu ponownie do czynienia ze zręcznościówką typu roguelike, gdzie eksplorując losowo generowane lokacje, odkrywamy rozmaite sekrety i walczymy z napotkanymi przeciwnikami. Zabawę uprzyjemnia zaś dodatkowa zawartość w postaci nowej grywalnej postaci - Lilith, nowych przeciwników i bossów, niedostępnych wcześniej przedmiotów, wyzwań i pomieszczeń, a także lekko zmieniony interfejs i rozszerzona ścieżka dźwiękowa. W grze pojawił się również kolejny tryb zabawy o nazwie Greed Mode, polegający na podejmowaniu wielkiego ryzyka w zamian za niedostępne standardowo nagrody.

The Binding of Isaac: Afterbirth+
The Binding of Isaac: Afterbirth+

Zręcznościowe 3 stycznia 2017

Drugi dodatek do gry The Binding of Isaac: Rebrith, opracowany przez studio Nicalis. Rozszerzenie wprowadza dziesiątki unikalnych przedmiotów tworzących niekiedy zaskakujące kombinacje, nowe monstra czekające na pokonanie i opisujący je specjalny bestiariusz, a także bonusowe pokoje składające się na przepastny labirynt. Ponadto, add-on zawiera wyższy poziom trudności oraz dodatkowy rozdział historii, a całości dopełnia kolejna grywalna postać i pięć unikalnych wyzwań. Najważniejszą nowinką The Binding of Isaac: Afterbirth+ są jednak wbudowane narzędzia modderskie, dzięki którym można swobodnie modyfikować najważniejsze elementy gry i tworzyć elementy ekwipunku, stwory, postacie, a nawet całe kampanie oraz warianty rozgrywki.

The Quest
The Quest

RPG 19 lutego 2016

Opracowana przez studio Redshift pierwszoosobowa gra RPG, należąca do klasycznego gatunku tzw. dungeon crawlerów. Akcja The Quest przenosi nas do typowej krainy fantasy i obsadza w roli agenta, którego zadaniem jest zdemaskowanie spiskowców, próbujących przejąć władzę w królestwie. Kontrolowana przez nas postać należeć może do jednej z pięciu ras i z góry narzuconej bądź własnoręcznie określonej profesji. Podczas zabawy przemierzamy rozległy świat o otwartej strukturze, gęsto wypełniony zróżnicowanymi zadaniami fabularnymi, a także prawdziwym bogactwem przedmiotów, postaci oraz zróżnicowanych potworów. Akcję obserwujemy z oczu bohatera, a ruch postaci odbywa się w sposób skokowy (z możliwością obrotu o 90 stopni), niczym w klasykach gatunku pokroju serii Dungeon Master. Walka z wrogami odbywa się w czasie rzeczywistym i wymaga nie tylko odpowiednio rozwiniętych atrybutów i ekwipunku, ale także pewnej dozy zręczności.

Crypt of the NecroDancer
Crypt of the NecroDancer

RPG 23 kwietnia 2015

Przygotowana przez jednoosobowe, kanadyjskie studio Brace Yourself Games oryginalna produkcja niezależna, łącząca z pozoru niepasujące do siebie elementy roguelike’owego RPG-a oraz gry tanecznej. W grze Crypt of the NecroDancer wcielamy się w postać dziewczyny imieniem Cadence, poszukującej swego zaginionego ojca. Trop wiedzie do wnętrza tajemniczej krypty, którą włada demon znany jako NecroDancer. Rzuca on na bohaterkę nietypową klątwę, polegającą na tym, że jej serce już zawsze bić będzie w rytm muzyki. Pod względem mechaniki na pozór mamy do czynienia z oldskulowym RPG-iem akcji, w którym eksplorujemy proceduralnie generowane podziemia oraz za pomocą broni i czarów stawiamy czoła rozmaitym potworom. Cała nietypowość rozgrywki polega jednak na tym, że nasi przeciwnicy poruszają się w rytm muzyki i żeby ich pokonać, nasza protagonistka musi dostosować się do ich tańca. Każdy z napotkanych wrogów posiada przy tym swój własny, unikalny styl, zaś odkrycie właściwej kombinacji ruchów stanowi klucz do zwycięstwa.