Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Pamiętna uczta (A Feast to Remember).

Eivor (Havi) spełnił prośby Hyrrokin: odszukał kocioł Suttungra i zdobył prezent dla Gunlodr. Pora uzyskać dostęp do miodu.

Nagroda za wykonanie misji: 6 800 XP.

1 - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Znajdź Suttungra i porozmawiaj z nim (Find and speak to Suttungr)

Udaj się do Utgardu, by pomówić z Suttungrem - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Udaj się do Utgardu, by pomówić z Suttungrem. Jotuna znajdziesz w pobliżu drewnianego budynku na skarpie - jest olbrzymich rozmiarów więc na pewno go nie przeoczysz.

Gdy wręczysz Suttungrowi jego kocioł, Jotun zmieni swoje nastawienie i zacznie traktować Eivora (Haviego) z szacunkiem - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Gdy wręczysz Suttungrowi jego kocioł, Jotun zmieni swoje nastawienie i zacznie traktować Eivora (Haviego) z szacunkiem. Co więcej, olbrzym będzie chciał wydać ucztę na cześć przybysza z Asgardu.

Odszukaj Gunlodr i porozmawiaj z nią (Find and speak to Gunlodr)

Idź na spotkanie z Gunlodr, do jej groty, niedaleko miejsca w którym rozmawiałeś z Suttungrem - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Idź na spotkanie z Gunlodr, do jej groty, niedaleko miejsca w którym rozmawiałeś z Suttungrem. Wejście do jej sanktuarium chroni magia, ale wystarczy, że staniesz w miejscu pokazanym na powyższym obrazku i spojrzysz w stronę kamiennego kręgu, a iluzja rozmyje się i odsłoni wejście.

Po krótkiej rozmowie Gunlodr przyjmie zaproszenie na ucztę wydaną przez jej ojca - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Po krótkiej rozmowie Gunlodr przyjmie zaproszenie na ucztę wydaną przez jej ojca. Wyjdź z podziemnej groty i jedź za nią do sali biesiadnej.

Uczta (Feast)

Suttungr poprosi Eivora (Haviego), by ten przemówił do zgromadzonych w Sali Jotunów - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Suttungr poprosi Eivora (Haviego), by ten przemówił do zgromadzonych w Sali Jotunów. W trakcie tej przemowy będziesz musiał trzykrotnie wybrać którąś z dostępnych opcji dialogowych. Jeśli wybierzesz odpowiednie opcje w trakcie przemowy, Jotunowie będą zadowoleni i wzniosą toast, a tym samym szybciej się upiją, co będzie miało znacznie na późniejszym etapie tego zadania. Jeśli Ci się nie uda, olbrzymi będą niezadowoleni i wygwiżdżą Haviego, nie wznosząc toastu. Wybierz po kolei poniższe opcje dialogowe:

  1. Jestem potężnym wojownikiem (I am a mighty warrior);
  2. Szanuję was (I respect you);
  3. Napijmy się (Let us just get to drinking).
Po przemowie uczta rozpocznie się i będziesz mógł wykonać kilka pobocznych czynności, które nakłonią biesiadników do picia i opróżnienia kotła z miodem: pomówić z Jotunami, znaleźć harfę dla muzyka (zabrały je dzieci, które znajdziesz na szczycie konstrukcji z kotłem), dostać się do kuchni i wzmóc p - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Po przemowie uczta rozpocznie się i będziesz mógł wykonać kilka pobocznych czynności, które nakłonią biesiadników do picia i opróżnienia kotła z miodem: pomówić z Jotunami, znaleźć harfę dla muzyka (zabrały je dzieci, które znajdziesz na szczycie konstrukcji z kotłem), dostać się do kuchni i wzmóc pragnienie gości (dodaj ostrych przypraw do przygotowanych potraw), wziąć udział w walce na pięści i turnieju strzeleckim.

W między czasie podejdź do Gunlodr i pomów z nią, by nieco ją rozweselić i nakłonić do zabawy - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

W między czasie podejdź do Gunlodr i pomów z nią, by nieco ją rozweselić i nakłonić do zabawy. Kobieta zada Ci trzy zagadki, a poprawne odpowiedzi brzmią w następujący sposób:

  1. Pierwsza zagadka: Piwo (Ale);
  2. Druga zagadka: Młot (Hammer);
  3. Trzecia zagadka: Łabędzie i jaja (Swans and eggs).
Gdy kocioł zostanie opróżniony, Suttungr poinstruuje Gunlodr, by otworzyła skarbiec i umożliwiła sługom przyniesienie więcej miodu dla gości - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Gdy kocioł zostanie opróżniony, Suttungr poinstruuje Gunlodr, by otworzyła skarbiec i umożliwiła sługom przyniesienie więcej miodu dla gości.

Znajdź i zabierz miód (Find and get the Mead)

Skorzystaj z liny po lewej stronie, by zjechać na dół i szybko dostać się do skarbca - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Skorzystaj z liny po lewej stronie, by zjechać na dół i szybko dostać się do skarbca. Gdy wrota zostaną otwarte, wejdź do środka.

Gunlodr przyłapie Cię we wnętrzu skarbca i zapyta co tu robisz - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Gunlodr przyłapie Cię we wnętrzu skarbca i zapyta co tu robisz. Możesz zareagować w następujący sposób:

  1. Przynoszę ci dar (I came to bring you a gift): opcja dialogowa dostępna w momencie, gdy w misji Dar z przeszłości (A Gift from the Past) zdobyłeś ślubny diadem Thora (Thor's bridal circlet). Gunlodr jest nieco zawstydzona, ale przyjmuje podarek i spędza z Havim upojne chwile. Gdy kobieta zaśnie, znajdź miód i zabierz go - nie dojdzie do walki ze strażnikami;
  2. Musiałem się z Tobą zobaczyć (I had to see you): po wybraniu tej opcji Gunlodr stwierdzi, że tylko się z nią drażnisz i wzywa strażników. Dojdzie do walki;
  3. Zejdź mi z drogi (Out of my way): kobieta od razu wzywa strażników i dochodzi do walki.
Zdobądź miód (znajdziesz go w pomieszczeniu z płaskorzeźbami na bocznych ścianach) i wyjdź ze skarbca - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Zdobądź miód (znajdziesz go w pomieszczeniu z płaskorzeźbami na bocznych ścianach) i wyjdź ze skarbca.

Na Twojej drodze stanie Suttungr we własnej osobie, a u jego boku będzie kroczyć Loki - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Na Twojej drodze stanie Suttungr we własnej osobie, a u jego boku będzie kroczyć Loki. Olbrzym będzie rozwścieczony i wyzwie Cię na pojedynek.

Pokonaj Suttungra (Defeat Suttungr)

Suttungr to wielki przeciwnik, który posiada trzy słabe punkty: lewe kolano, prawy łokieć i brzuch - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Suttungr to wielki przeciwnik, który posiada trzy słabe punkty: lewe kolano, prawy łokieć i brzuch. Gdy w nie trafisz, ogłuszysz przeciwnika i będziesz mógł wykonać potężny cios, który mocno nadszarpnie pasek zdrowia bossa.

Większość ataków Suttungra jest sygnalizowana i można ich uniknąć, nie odnosząc przy tym żadnych obrażeń - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Większość ataków Suttungra jest sygnalizowana i można ich uniknąć, nie odnosząc przy tym żadnych obrażeń.

Uważaj jednak na specjalne ataki, które mogą zarzucić pole walki lodowatymi odłamkami, które potrafią dotkliwie zranić Eivora (Haviego), a do tego mocno spowolnić jego ruchy - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Uważaj jednak na specjalne ataki, które mogą zarzucić pole walki lodowatymi odłamkami, które potrafią dotkliwie zranić Eivora (Haviego), a do tego mocno spowolnić jego ruchy. W momencie, gdy Suttungr użyje tej zdolności, schowaj się na jasnym obszarze przy jednym z ognisk.

Gdy zdrowie przeciwnika spadnie poniżej 50%, boss wyrwie jeden z lodowych sopli i zamieni go w topór o bardzo dużym zasięgu ataku - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Gdy zdrowie przeciwnika spadnie poniżej 50%, boss wyrwie jeden z lodowych sopli i zamieni go w topór o bardzo dużym zasięgu ataku. Otrzyma też dostęp do dodatkowej zdolności, która pozwala mu na posyłanie w stronę przeciwnika lodowej ściany. Gdy trafi w cel, wyrządzi spore obrażenia.

Pozostawaj poza zasięgiem przeciwnika lub unikaj jego ciosów, wyprowadzaj szybkie kontry i zadawaj ciosy, kiedy tylko nadarzy się ku temu okazja, a szybko poradzisz sobie z Suttungrem - Assassins Creed Valhalla: Pamiętna uczta/A Feast to Remember - solucja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Pozostawaj poza zasięgiem przeciwnika lub unikaj jego ciosów, wyprowadzaj szybkie kontry i zadawaj ciosy, kiedy tylko nadarzy się ku temu okazja, a szybko poradzisz sobie z Suttungrem. Nie możesz dobić przeciwnika, więc pozostawisz go na arenie, pokonanego.

Po walce misja dobiegnie końca, a w nagrodę otrzymasz 6 800 XP.