Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika zamieściliśmy szczegółowe informacje jak odblokować najlepsze zakończenie gry Assassin's Creed Valhalla. Dowiesz się jakie wymagania ma dobre zakończenie przygody oraz jak spełnić wymagania niezbędne do wyświetlenia najlepszego zakończenia.

Z oczywistych względów na stronie znajdują się duże spojlery na temat finału kampanii oraz kilku kluczowych wydarzeń fabularnych - ważnych wyborów, które pojawiają się podczas przechodzenia gry.

Czego dotyczy najlepsze zakończenie Assassin's Creed Valhalla?

W grze AC Valhalla występują dwa nieformalne zakończenia - jedno z nich można nazwać dobrym / najlepszym zakończeniem, a drugie złym zakończeniem - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

W grze AC Valhalla występują dwa nieformalne zakończenia - jedno z nich można nazwać dobrym / najlepszym zakończeniem, a drugie złym zakończeniem. Oba zakończenia dotyczą postaci Sigurda, czyli jarla, któremu podlega Eivor i który jest jedną z najważniejszych postaci gry. W trakcie zaliczania kampanii czeka cię kilka ważnych wyborów i to w jaki sposób się w nich zachowasz będzie miało wpływ na to jakie zakończenie powiązane z Sigurdem zostanie wyświetlone w finale przygody.

Niezależnie od wątku Sigurda rozgrywa się też wątek Zakonu Starożytnych, którego głównym celem jest zidentyfikowanie i wyeliminowanie przywódcy zakonu. Wątek ten nie jest związany z główną fabułą i jest całkowicie opcjonalny - opisaliśmy go szczegółowo w osobnym rozdziale Zakon Starożytnych.

Jakie ważne wybory wpływają na nastawienie Sigurda?

W grze jest 5 ważnych wyborów powiązanych z Sigurdem. Każdy z tych wyborów może poprawić lub pogorszyć nastawienie Sigurda do Eivora.

1 - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Ważny wybór 1/5 - Zabranie materiałów do Anglii - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Ważny wybór 1/5 - Zabranie materiałów do Anglii. Decyzję podejmuje się pod koniec startowej sagi - linii questów w Norwegii, w momencie gdy Sigurd, Eivor i inni Wikingowie wyruszają na podbój Anglii. Jest to główny quest Morze przeznaczenia.

  1. Pozostawienie materiałów w Norwegii (w rękach Styrbjorna - ojca Sigurda) spowoduje poprawę nastawienia Sigurda.
  2. Zabranie ze sobą materiałów do Anglii (na poczet rozbudowy pierwszej osady i ignorując to, że surowce należą się Styrbjornowi) spowoduje pogorszenie nastawienia Sigurda.
2 - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Ważny wybór 2/5 - Romans z Randvi - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Ważny wybór 2/5 - Romans z Randvi. Okazja do nawiązania romansu pojawia się na dość wczesnym stadium rozgrywki. W naszym przypadku temat ten pojawił się po ukończeniu linii questów regionu Wschodnia Anglia. Moment rozpoczęcia romansu z Randvi oraz sam przebieg romansu opisaliśmy w osobnym rozdziale poradnika - jest to poboczny quest Taken for Granted.

  1. Odrzucenie zalotów Randvi po tym jak spontanicznie pocałuje Eivora (opcje dialogowe pozostania przyjaciółmi oraz tego, że nie jest właściwy moment na romans) spowoduje poprawę nastawienia Sigurda.
  2. Nawiązanie romansu z Randvi poprzez związanie się z nią pod nieobecność Sigurda spowoduje pogorszenie nastawienia Sigurda.
3 - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Ważny wybór 3/5 - Konfrontacja z Sigurdem i Basimem w Oxenefordscire - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Ważny wybór 3/5 - Konfrontacja z Sigurdem i Basimem w Oxenefordscire. Do ostrej konfrontacji z tymi postaciami dochodzi w trakcie zaliczania linii fabularnej regionu Oxenefordscire, a konkretnie podczas przechodzenia głównej misji Blood from a Stone.

  1. Powstrzymanie się przed uderzeniem Sigurda i Basima spowoduje poprawę nastawienia Sigurda.
  2. Uderzenie Basima i następnie Sigurda (muszą wystąpić obie te akcje) spowoduje pogorszenie nastawienia Sigurda.
4 - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Ważny wybór 4/5 - Decyzja w sprawie pokonanego Daga - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Ważny wybór 4/5 - Decyzja w sprawie pokonanego Daga. Do konfrontacji z Dagiem dojdzie po ukończeniu linii fabularnej regionu Cent. Dag wyzwie Eivora na pojedynek o przywództwo nad klanem pod nieobecność Sigurda. Gra bierze pod uwagę decyzję, którą podejmuje się klęcząc przy pokonanym umierającym Dagu. Samą konfrontację dokładniej opisaliśmy na stronie Topór Daga - dać mu go, czy nie?.

  1. Przekazanie Dagowi jego topora i umożliwienie mu w ten sposób dostanie się do Valhalli spowoduje poprawę nastawienia Sigurda.
  2. Odmówienie Dagowi jego topora i "zesłanie go" do Helheim spowoduje pogorszenie nastawienia Sigurda.
5 - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Ważny wybór 5/5 - Wyrok Sigurda w sprawie Gudrun i Holgera - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Ważny wybór 5/5 - Wyrok Sigurda w sprawie Gudrun i Holgera. Scena z wydania wyroku w sprawie kolejnej kłótni tych postaci załącza się po ukończeniu serii questów w regionach Suthsexe i Essexe. Eivor początkowo będzie chciał wydać wyrok, ale docelowo zastąpi go w tym Sigurd, który jako urzędujący jarl podejmie ostateczną decyzję.

  1. Zgodzenie się z osądem Sigurda spowoduje poprawę nastawienia Sigurda.
  2. Sprzeciwienie się wyrokowi Sigurda spowoduje pogorszenie nastawienia Sigurda.

Finał podjętych decyzji i wybór zakończenia

Sigurd oraz sama gra prześledzą twoje wybory w finale głównej linii fabularnej, czyli podczas odwiedzin w tajemniczej lokacji w regionie Hordafylke - jest to główny quest A Brothers Keeper - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Sigurd oraz sama gra "prześledzą" twoje wybory w finale głównej linii fabularnej, czyli podczas odwiedzin w tajemniczej lokacji w regionie Hordafylke - jest to główny quest A Brother's Keeper.

Po pokonaniu Basima Sigurd dokona podsumowania waszych dotychczasowych relacji - wyświetlone zostaną te wybory, które przesądziły o decyzji Sigurda.

6 - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Jeśli chcesz obejrzeć najlepsze zakończenie liczba decyzji sprzyjających Sigurdowi musi przeważać, tzn - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze zakończenie - jak odblokować? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Jeśli chcesz obejrzeć najlepsze zakończenie liczba decyzji sprzyjających Sigurdowi musi przeważać, tzn. musi wystąpić jedna z trzech sytuacji:

  1. 5 razy wybrałeś wybór sprzyjający Sigurdowi, 0 razy sprzeciwiający się Sigurdowi.
  2. 4 razy wybrałeś wybór sprzyjający Sigurdowi, 1 raz sprzeciwiający się Sigurdowi.
  3. 3 razy wybrałeś wybór sprzyjający Sigurdowi, 2 razy sprzeciwiający się Sigurdowi.

Najlepsze zakończenie Assassin's Creed Valhalla oznacza, że Sigurd postanowi pozostać w Anglii razem z Eivorem. Sigurd zrzeknie się tytułu jarla usuwając się na bok i mianuje Eivora na nowego przywódcę klanu Kruka. Relacje Eivora z Sigurdem pozostaną przyjacielskie.

Jeśli dla odmiany przeważą decyzje sprzeciwiające się Sigurdowi, to wyświetlone zostanie "gorsze" zakończenie - Sigurd postanowi pozostać w Norwegii i nie powróci razem z Eivorem do Anglii po wszystkich wydarzeniach z finału kampanii.