Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do Assassin's Creed Valhalla znajdziesz porady i wskazówki jak zbudować najlepszy build dla postaci Eivora, której specjalizacją jest bycie asasynem, a więc skuteczne eliminowanie przeciwników w skrytobójczych atakach.

Ostrzeżenie - niektóre walki są obowiązkowe

Poniższy opis zawiera porady na temat tego jak skuteczniej zaskakiwać i eliminować przeciwników polegając na skradaniu się - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Poniższy opis zawiera porady na temat tego jak skuteczniej zaskakiwać i eliminować przeciwników polegając na skradaniu się. Niestety w niektórych sytuacjach bezpośrednie walki są obowiązkowe. Mowa tu przede wszystkim o starciach z bossami, których nie możesz w żaden sposób pomijać. Do bezpośrednich walk może też dochodzić w innych sytuacjach, np. jeśli w ramach questu musisz obronić obóz przed atakiem wrogów czy wziąć udział w szturmie na fort. W tego typu scenach można co najwyżej częściowo polegać na atakach z zaskoczenia, np. oddalając się od walczących postaci i korzystając z łuku, albo szukając okazji do wbijania ostrza w plecy wrogów zajętych walką z kimś innym.

Nie buduj postaci Eivora w 100% pod kątem ataków skrytobójczych, bo możesz mieć problemy w tych sytuacjach, w których otwarte konfrontacje są wymagane. Wyposażenie, zdolności i umiejętności asasyna mogą przeważać, ale build nie może być zbudowany wyłącznie na nich.

Bronie i pancerz

1 - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry
Najlepszy pancerz dla Eivora - asasyna to Zestaw Ukrytych (Hidden Ones Set) - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Najlepszy pancerz dla Eivora - asasyna to Zestaw Ukrytych (Hidden Ones' Set). Kolejne elementy tego pancerza są nagrodami za odnajdywanie i badanie kryjówek asasynów. Temat ten bardzo dokładnie opisaliśmy w rozdziale Biura asasynów. Poznasz lokalizacje i sposoby przejścia przez wszystkich 6 biur / kryjówek.

Postaraj się założyć wszystkich 5 elementów stroju asasyna, dzięki czemu zyskasz dwie premie do statystyk Eivora:

  1. Zwiększą się obrażenia do ataków skrytobójczych, przy czym wymogiem jest to żeby być niezauważonym w przykucniętej pozycji przez co najmniej 10 sekund. Będziesz mógł często polegać na tej premii jeśli masz w planach dokładne planowanie wszystkich zabójstw.
  2. Zwiększą się obrażeń od trafień w głowę. Na najlepsze efekty możesz liczyć korzystając z łuku drapieżcy.

Pozyskaniem kompletnego zestawu asasyna możesz zająć się nawet w początkowej fazie gry, pomimo tego, że biura asasynów znajdują się w regionach o wysokim poziomie Mocy. W trakcie eksploracji każdej z kryjówek Ukrytych nie spotkasz żadnych przeciwników. W drodze do kryjówki unikaj po prostu konfrontacji z patrolami i dziką zwierzyną.

Jako główną broń białą najlepiej wybrać sztylet Suttungrs Claw, który również jest nagrodą powiązaną z eksploracją kryjówek asasynów - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Jako główną broń białą najlepiej wybrać sztylet Suttungr's Claw, który również jest nagrodą powiązaną z eksploracją kryjówek asasynów. Unikalną cechą tego sztyletu jest zadawanie coraz większych krytycznych obrażeń w miarę wyprowadzania kolejnych ataków. Idealna taktyka walki z użyciem tego sztyletu to poleganie na seriach bardzo szybkich dźgnięć. Jest duża szansa, że zdołasz wyprowadzić ich całkiem sporo zanim przeciwnik zdoła się wybronić i przejść do kontrataku.

W przypadku drugiej broni masz dużą dowolność. Rekomendujemy granie z użyciem tarczy żeby w razie potrzeby móc skuteczniej zablokować atak przeciwnika. Jeśli wolisz grac bardziej ryzykownie, to możesz alternatywnie postawić np. na taktykę używania dwóch sztyletów.

Idealna broń dystansowa do skrytobójczych ataków to łuk drapieżcy - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Idealna broń dystansowa do skrytobójczych ataków to łuk drapieżcy. Ta odmiana łuków cechuje się niską szybkostrzelnością, ale grając jako asasyn i dążąc do eliminowania pojedynczych celów nie będzie to dla ciebie kłopotem. Najważniejsze jest to żeby pojedynczy atak łukiem mógł zadać jak najwięcej obrażenia (zwykłe i jeśli jest to możliwe to również krytyczne). Rozwijanie łuku drapieżcy pozwoli ci eliminować coraz więcej przeciwników pojedynczymi trafieniami. Staraj się zawsze celować w głowę lub, jeśli zabójstwo nie jest gwarantowane, w słaby punkt na ciele wroga.

Ważną kwestią w przypadku używania łuku drapieżcy jest ulepszanie na bieżąco kołczanu, a to dlatego, że domyślnie Eivor może przenosić tylko kilka strzał do tej odmiany łuku. Wydawanie surowców na upgrade'y kołczanu zmniejszy ryzyko, że zabraknie ci strzał w kluczowym momencie gry.

Pokazany na dołączonym obrazku unikalny łuk drapieżcy Petra's Arc to nagroda za dostarczanie do chatki myśliwych w Kruczej Przystani trofeów po pokonanych legendarnych zwierzętach. Zwiększa on szanse trafień krytycznych, ale tylko jeśli Eivor ma 100% punktów zdrowia. Musisz pamiętać o tym żeby leczyć nawet małe rany.

Runy

W początkowej fazie gry nie będziesz miał dużo wyboru w kwestii run, ale w miarę przechodzenia kampanii ich zapas w twoim inwentarzu powinien się szybko powiększać - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

W początkowej fazie gry nie będziesz miał dużo wyboru w kwestii run, ale w miarę przechodzenia kampanii ich zapas w twoim inwentarzu powinien się szybko powiększać. Nowe runy możesz też kupować w sklepach.

W przypadku run umieszczanych w gniazdach elementów pancerza polecamy z bonusami gwarantującymi:

  1. Zadawanie większych obrażeń przez ataki z ukrycia (Stealth Damage)
  2. Zadawanie ogólnych większych obrażeń w walce wręcz (Melee Damage)
W przypadku run umieszczanych w gniazdach broni (i ewentualnie tarczy) polecamy z bonusami gwarantującymi - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

W przypadku run umieszczanych w gniazdach broni (i ewentualnie tarczy) polecamy z bonusami gwarantującymi:

  1. Zadawanie większych obrażeń przez skrytobójstwa (Assassination Damage)
  2. Zadawanie większych obrażeń elitarnym wrogom (Elite Damage) - zwiększą się szanse, że elitarny przeciwnik będzie mógł zginąć w jednym ataku
  3. Zadawanie większych obrażeń przez zdolności (Ability Damage)
  4. Zadawanie większych obrażeń krytycznych (Critical Damage) - docenisz to zwłaszcza podczas używania łuku drapieżcy
  5. Premia do ataków ogniowych (Fire Damage) i zatruwających (Poison Damage) - zainteresuj się tymi runami jeśli masz aktywne zdolności pozwalające na tego typu ataki
Jeśli zajmowałeś się eksploracją biur asasynów / Ukrytych celem skompletowania zestawu elementów zestawu skrytobójcy, to powinieneś również dysponować runą Ukrytych - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Jeśli zajmowałeś się eksploracją biur asasynów / Ukrytych celem skompletowania zestawu elementów zestawu skrytobójcy, to powinieneś również dysponować runą Ukrytych. Runa ta gwrantuje zwiększenie obrażeń wymierzonych w plecy, ale tylko będąc ukrytym i niezauważonym przez co najmniej 10 sekund przed atakiem skrytobójczym. Możesz ją niestety umieścić w gnieździe tylko jeśli ulepszyłeś jeden z przedmiotów do najwyższej mitycznej jakości.

Umiejętności

Dwie najważniejsze główne umiejętności dla asasyna to - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Dwie najważniejsze główne umiejętności dla asasyna to:

  1. Zaawansowana likwidacja (Advanced Assassination) - Możesz zaliczać sekwencje QTE i zabijać elitarnych wrogów pojedynczymi atakami.
  2. Seria zabójstw (Chain Assassination) - Możesz łatwo zabijać wrogów parami bez alarmowania reszty okolicy.

Oprócz tego zainteresuj się umiejętnościami:

  1. Cios w plecy (Backstab) - Premia do obrażeń od ataków wymierzonych w plecy bardzo się przyda.
  2. Nadepnięcie (Stomp) - Możesz łatwo dobić powalonego wroga i zmniejszyć ryzyko zaalarmowania okolicy.
  3. Zapasy ze śmiercią (Brush With Death) - Umiejętność ta przyda ci się na wypadek popełnienia błędu oraz podczas obowiązkowych starć z bossami.
  4. Seria z łuku drapieżnika (Predator Bow Combo) - Premia do obrażeń przydaje się w lokacjach, w których używa się łuku do eliminowania więcej niż 1 wroga.
  5. Strzał sytuacyjny (Emergency Aim) - Możesz z pomocą łuku wybronić się przed alarmem.

Więcej informacji o wymienionych umiejętnościach znajdziesz na osobnej stronie Najlepsze główne umiejętności - które?.

Oprócz odblokowywania głównych umiejętności możesz też wybierać mniejsze premie do statystyk, które pomogą ci grać jako skuteczny skrytobójcza - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Oprócz odblokowywania głównych umiejętności możesz też wybierać mniejsze premie do statystyk, które pomogą ci grać jako skuteczny skrytobójcza. Przydatne bonusy do statystyk to:

  1. Obrażenia podczas skradania się (Stealth Damage)
  2. Obrażenia skrytobójcze (Assassination Damage)
  3. Lekkie ataki (Light Damage) - dla rekomendowanego przez nasz sztyletu to znacznie częściej używana odmiana ataków
  4. Obrażenia wręcz (Melee Damage)
  5. Obrażenia dystansowe (Ranged Damage)
  6. Ogłuszanie (Stun) - możesz dzięki niemu skutecznie "wyłączać" przeciwników z walk
Jeśli zgodnie z wcześniejszą sugestią zaopatrzyłeś się w elementy stroju Ukrytych / asasynów, to z drzewka umiejętności warto wybierać również premie do ekwipunku szkoły kruka (lepsze ataki, bloki, ogłuszenia, uniki i obrażenia krytyczne, mniejsza waga i silniejszy pancerz) - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Jeśli zgodnie z wcześniejszą sugestią zaopatrzyłeś się w elementy stroju Ukrytych / asasynów, to z drzewka umiejętności warto wybierać również premie do ekwipunku szkoły kruka (lepsze ataki, bloki, ogłuszenia, uniki i obrażenia krytyczne, mniejsza waga i silniejszy pancerz). To właśnie tę szkołę reprezentuje set asasynów.

Analogicznie jeśli posłuchałeś naszej porady i zacząłeś korzystać z łuku drapieżcy na potrzeby zadawania bardzo dużych obrażeń pojedynczym przeciwnikom, to możesz szukać na drzewku premii powiązanych właśnie z tą odmianą łuku - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Analogicznie jeśli posłuchałeś naszej porady i zacząłeś korzystać z łuku drapieżcy na potrzeby zadawania bardzo dużych obrażeń pojedynczym przeciwnikom, to możesz szukać na drzewku premii powiązanych właśnie z tą odmianą łuku. Wybieranie ich może sprawić, że łuk drapieżczy zacznie zadawać większe obrażenia, oraz że poprawią się jego szybkostrzelność i szansa trafień krytycznych.

Zdolności

W przypadku zdolności tak samo jak z runami nie możesz początkowo wybrzydzać, gdyż będziesz je stopniowo pozyskiwał - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

W przypadku zdolności tak samo jak z runami nie możesz początkowo wybrzydzać, gdyż będziesz je stopniowo pozyskiwał. Musisz zacząć wybierać lepsze zdolności po tym jak odblokujesz więcej niż 4 różne dystansowe i do walki wręcz.

Dla asasyna ważniejsze są zdolności dystansowe. Bardzo przydatne są:

  1. Incendiary Powder Trap - Możesz używać wybuchających strzał, które świetnie sprawdzają się do eliminowania grup przeciwników.
  2. Piercing Shot - To silne pojedyncze strzały, które są w stanie przebijać się przez przeszkody oraz przeciwników (możliwość zabicia kilku wrogów stojących w linii prostej).
  3. Ranged Fire Strike - Możesz używać strzał ogniowych i podpalać wrogów. Płomienie mogą przenosić się na kolejne osoby.
  4. Ranged Poison Strike - W tym przypadku możesz zatruwać przeciwników, także całe grupy, które znajdą się w zasięgu trującej chmury.
  5. Thorn of Slumber - Możesz usypiać przeciwników po to żeby się obok nich przekraść lub żeby zaatakować kogoś innego.
Zdolności wręcz powinieneś traktować bardziej jako ratunek na wypadek wykrycia Eivora, oraz jako pomoc w sytuacjach, w których prowadzenie walk jest obowiązkowe - Assassins Creed Valhalla: Najlepszy build - asasyn/skrytobójca - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Zdolności wręcz powinieneś traktować bardziej jako ratunek na wypadek wykrycia Eivora, oraz jako pomoc w sytuacjach, w których prowadzenie walk jest obowiązkowe. Rekomendowane przez nas zdolności to:

  1. Blinding Rush - Możesz zużywać staminę po to żeby stać się tymczasowo "niewidzialnym". Efekt ten pozostaje aktywny do momentu wyczerpania paska wytrzymałości lub zaatakowania jakiegoś wroga.
  2. Dive of the Valkyries - Zdolność ta przyda ci się zawsze wtedy gdy gra wymusza pokonanie jakiegoś silnego przeciwnika.
  3. Throwing Axe Fury - Także i ta zdolność pozwala podratować się w otwartych walkach. Możesz jednocześnie osłabić kilku okolicznych przeciwników.

Więcej o zdolnościach możesz dowiedzieć się m.in. ze strony Zdolności - jak odblokowywać?. Miejsca ich odblokowywania uwzględniliśmy również w rozdziale o sekretach.