Assassin's Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla możesz znaleźć zestawienie najlepszych głównych umiejętności dostępnych dla Eivora. Wybraliśmy te umiejętności, które naszym zdaniem są bardzo pomocne w rozgrywce i które mogą uczynić protagonistę silniejszym. Znajdziesz ich opisy oraz informacje gdzie znajdują się na dużym drzewku umiejętności.

Główne umiejętności - ogólne informacje

Główne umiejętności (Main Skills) to takie, które odblokowują nowe techniki walki - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Główne umiejętności (Main Skills) to takie, które odblokowują nowe techniki walki. Przykładową główną umiejętność pokazuje dołączony obrazek - rozpoznasz je po większych ikonach na drzewku umiejętności.

Na drzewku umiejętności znajdują się także premie do statystyk (Stat Nodes). One nie oferują żadnych nowych technik, a służą jedynie zwiększaniu wybranych statystyk, którymi opisany jest Eivor. Niektóre premie mają dodatkowe wymagania, np. działają tylko jeśli bohater korzysta z ekwipunku z zestawu kruka.

Premie do statystyk i główne umiejętności odblokowuje się za punkty rozwoju. Możesz odblokowywać tylko te pozycje na drzewku, które są połączone z już posiadanymi. Do głównych umiejętności prowadzą różne ścieżki na drzewku i możesz dzięki temu wybierać jak do nich dotrzeć.

Swoje wybory możesz za darmo cofać korzystając z opcji resetowania pojedynczych pozycji oraz całego drzewka. Możesz dzięki temu np. pozbywać się umiejętności, które ostatecznie nie przypadły ci do gustu.

Większość drzewka umiejętności jest początkowo ukryta i widoczne są tylko trzy "startowe" odgałęzienia tematycznie powiązane z walką wręcz, walką dystansową i skradaniem się. Pozostałe umiejętności są ukryte i nowe odgałęzienia są odkrywane dopiero po dotarciu do nich. W naszym zestawieniu najlepszych umiejętności podajemy orientacyjnie gdzie one się znajdują. Będziesz mógł dzięki temu wydawać punkty rozwoju podążając w prawidłowym kierunku na drzewie umiejętności.

Cios w plecy - Backstab

Umiejętność znajdziesz na jednej z gałęzi widocznych na drzewie umiejętności od samego początku gry - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz na jednej z gałęzi widocznych na drzewie umiejętności od samego początku gry.

Działanie: Umiejętność ta zwiększa obrażenia dla ataków wymierzonych w plecy przeciwnika. Atak wymierzony w plecy może ponadto ogłuszyć na chwilę wroga. Dużą zaletą tej umiejętności jest to, że dotyczy ona wszystkich rodzajów ataków - bezpośrednich walk, używania łuku oraz ataków z zaskoczenia od tyłu. Zwiększa to jej przydatność, gdyż premia do obrażeń może się częściej załączać.

Nadepnięcie - Stomp

Umiejętność znajdziesz na jednej z gałęzi widocznych na drzewie umiejętności od samego początku gry - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz na jednej z gałęzi widocznych na drzewie umiejętności od samego początku gry.

Działanie: Umiejętność ta pozwala na zmiażdżenie głowy powalonego przeciwnika - trzeba w tym celu do niego podbiec i wcisnąć prawę gałkę analogową. Jest to bardzo przydatna technika do szybszego rozprawiania się z oponentami, zwłaszcza zwykłymi wrogami, którzy po tego typu ataku mogą od razu zginąć. Nawet jeśli silniejszy przeciwnik przeżyje uderzenie w głowę, to i tak otrzyma spore obrazenia, przed którymi nie może się wybronić.

Perfekcyjny atak - Perfect Attack

Umiejętność znajdziesz w górnej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w górnej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta pozwala na zadawanie większych obrażeń bronią białą. Premia do zadawanych obrażeń załączy się jeśli w trakcie wykonywania zamachnięcia bronią wciśniesz przycisk lekkiego ataku (R1 / RB). Kolejny atak stanie się dzięki temu silniejszy. Umiejętność ta dobrze "współpracuje" z dwuręcznymi broniami, w przypadku których zamachnięcia bronią są siłą rzeczy wolniejsze.

Seria z lekkiego łuku - Light Bow Combo

Umiejętność znajdziesz w lewej górnej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w lewej górnej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta dotyczy korzystania z lekkiego łuku (Light Bow). Kolejne udane ataki w serii wykonywane z wykorzystywaniem tego rodzaju łuku są w stanie zadawać coraz większe obrażenia. Premia przyda ci się przede wszystkim w trakcie walk z grupami przeciwników oraz podczas atakowania silniejszych pojedynczych wrogów.

Ciężkoręczny - Heavy Dual Wield

Umiejętność znajdziesz w lewej górnej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w lewej górnej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta pozwala na prowadzenie walk z użyciem dwóch ciężkich broni (Heavy Weapons). Domyślnie walka z użyciem dwóch broni (tzw. Dual Wield) jest możliwa tylko dla lżejszych ich odmian. Jest to dobra umiejętność jeśli stawiasz na ofensywny build i zadawanie przeciwnikom dużych obrażeń.

Zapasy ze śmiercią - Brush With Death

Umiejętność znajdziesz w lewej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w lewej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta pozwala na krótkotrwałe spowolnienie czasu po uniku wykonanym w ostatnim możliwym momencie, tzn. tuż przed otrzymaniem obrażeń. Jest to bardzo pomocna umiejętność nawet jeśli rzadziej walczysz w zwarciu albo wolisz polegać na unikach zamiast blokach. Warto zaznaczyć, że spowolnienie czasu załącza się "globalnie". Nawet jeśli aktywował je udany unik ataku przeciwnika 1, to po załączeniu się spowolnienia możesz bezproblemowo zaatakować stojącego w pobliżu przeciwnika 2. Dodatkowo skorzystanie z silnego ataku Eivora w trybie spowolnienia czasu może powstrzymać przeciwnika przed dokończeniem wykonywanego czerwonego ataku.

Seria z łuku drapieżnika - Predator Bow Combo

Umiejętność znajdziesz w lewej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w lewej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta dotyczy korzystania z łuku Predator Bow. Kolejne udane ataki w serii wykonywane z wykorzystywaniem tego rodzaju łuku są w stanie zadawać coraz większe obrażenia. Premia przyda ci się na potrzeby zadawania jeszcze większych obrażeń w trakcie prowadzenia walki dystansowej. Będzie tu szczególnie pomocne podczas starć z elitarnymi wrogami.

Wybuchowe zwłoki - Explosive Corpse

Umiejętność znajdziesz w lewej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w lewej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta pozwala na umieszczenie pułapki na zwłokach pokonanego przeciwnika. Po tym jak zwłoki te zostaną zauważone i zbadane przez innego okolicznego wroga pułapka samoczynnie się aktywuje. Pułapkę musisz ręcznie rozstawić (wciśnięcie prawej gałki), ale nie zużywa ona żadnych zapasów. To świetna technika na potrzeby zabezpieczania po cichu wrogich lokacji. Możesz dzięki niej łatwo zabijać dodatkowych wrogów.

Strzała naprowadzana - Guided Arrow

Umiejętność znajdziesz w lewej dolnej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w lewej dolnej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta pozwala na kontrolowanie lotu strzał wypuszczanych z użyciem łuku Predator Bow - należy wcisnąć R1/RB po wystrzeleniu strzały. Jest to pomocne w tych sytuacjach, w których zależy ci na trafieniu przeciwnika w głowę lub w jeden ze słabych pomarańczowych punktów na jego ciele. Możesz łatwiej zabić wroga lub zadać mu duże obrażenia.

Seria zabójstw - Chain Assassination

Umiejętność znajdziesz w lewej dolnej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w lewej dolnej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta pozwala na pozbycie się drugiego przeciwnika po udanym cichym zabójstwie. Po tym jak wykonasz atak skrytobójczy na pierwszym wrogu Eivor może rzucić toporkiem w stojącego w pobliżu drugiego przeciwnika lub wbić ciche ostrze w jego ciało (jeśli drugi przeciwnik stoi dostatecznie blisko). Jest to pomocne w tych lokacjach, w których spotyka się dwuosobowe patrole. Nie musisz odciągać po kolei wrogów ani liczyć się z koniecznością pokonania jednego z nich w otwartej konfrontacji.

Agresywne parowanie - Parry Damage

Umiejętność znajdziesz w prawej górnej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w prawej górnej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta pozwala na zadanie dodatkowych obrażeń przeciwnikowi po udanym sparowaniu jego ciosu. Może to być bardzo pomocne jeśli często angażujesz się w bezpośrednie walki i polegasz na parowaniu po to żeby wybić wrogów z rytmu.

Diabelska adrenalina - Adrenaline Fiend

Umiejętność znajdziesz w prawej górnej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w prawej górnej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta gwarantuje zadawanie większych obrażeń i wyprowadzanie szybszych ataków jeśli naładowany jest co najmniej jeden slot adrenaliny. Wadą tej umiejętności jest to, że nie możesz cały czas polegać na zdolnościach, bo wtedy adrenalina nie będzie nigdy naładowana. Problem częściowo możesz ograniczyć odblokowując kolejne sloty adrenaliny i starając się mieć jeden lub kilka slotów w "nienaruszonym stanie".

Strzał sytuacyjny - Emergency Aim

Umiejętność znajdziesz w prawej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w prawej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta pozwala "przykleić" celownik łuku do przeciwnika, który wykrył Eivora - trzeba w tym celu przytrzymać lewy trigger. Umożliwia to szybsze oddanie strzału po to żeby wyeliminować przeciwnika zanim zdoła zaalarmować innych wrogów z okolicy. Technika ta ułatwi ci dłuższe skuteczne pozostawanie w ukryciu.

Naładowany strzał - Charged Shot

Umiejętność znajdziesz w prawej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w prawej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta pozwala na wystrzelenie dwóch w pełni naładowanych strzał z wykorzystaniem łuku łowcy (Hunter Bow). Atak z użyciem łuku nie może zostać przerwany. Jest to bardzo przydatna cecha jeśli często korzystasz z łuku łowcy podczas prowadzenia walk. Będziesz mógł zadawać większe obrażenia.

Leczenie ostatniej szansy - Last Chance Healing

Umiejętność znajdziesz w prawej dolnej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w prawej dolnej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta pozwala wybronić się przed śmiercią po tym jak Eivor straci w trakcie walk niemal wszystkie punkty zdrowia. Automatycznie załącza się spowolnienie upływu czasu i możesz je wykorzystać do ucieczki, uniknięcia kolejnych ataków przeciwników lub wyleczenia Eivora. Umiejętność docenisz grając na wysokich poziomach trudności i podczas walk z silnymi wrogami.

Zaawansowana likwidacja - Advanced Assassination

Umiejętność znajdziesz w dolnej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w dolnej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta pozwala na używanie ukrytego ostrza do eliminowania elitarnych wrogów, tzn. takich, których standardowy atak ostrzem nie jest w stanie zabić. Jest to niezwykle pomocne, gdyż pozbawi cię konieczności stoczenia dodatkowej walki z przeciwnikiem, którego wbicie ostrza jedynie osłabiło. Ważne jest jednak to, że atak będzie udany tylko jeśli zaliczysz sekwencję QTE, tzn. wciśniesz przycisk ataku w idealnym momencie. Na szczęście nawet jeśli zawalisz QTE, to i tak wróg otrzyma "podstawowe" obrażenia od ukrytego ostrza.

Lądowanie z przewrotem - Breakfall

Umiejętność znajdziesz w dolnej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w dolnej części drzewka umiejętności.

Działanie: Umiejętność ta jest w stanie zamortyzować część obrazeń w wyniku upadku z dużej wysokości poprzez zmuszenie Eivora do wykonania automatycznej przewrotki w momencie kontaktu z ziemią. Przyda ci się to podczas eksploracji świata gry, ale również w tych lokacjach, w których np. dużo chodzi się po dachach wysokich budynków.

Ulepszenie adrenaliny - Adrenaline Upgrade

Umiejętności te znajdziesz w różnych częściach drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętności te znajdziesz w różnych częściach drzewka umiejętności.

Działanie: Każda zakupiona umiejętność zwiększa o 1 liczbę dostępnych slotów adrenaliny. Oznacza to po prostu, że możesz gromadzić więcej adrenaliny i częściej korzystać ze zdolności zużywających adrenalinę. Dysponowanie dużym zapasem adrenaliny jest szczególnie pomocne w dużych bitwach i podczas pojedynków z bossami. Staraj się na bieżaco kupować za punkty rozwoju kolejne upgrade'y żeby docelowo mieć 4 sloty adrenaliny w gotowości.

Taranujący sprint - Sprint Bash

Umiejętność znajdziesz w górnej części drzewka umiejętności - Assassins Creed Valhalla: Najlepsze główne umiejętności - które? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Umiejętność znajdziesz w górnej części drzewka umiejętności.

Działanie: To wyjątkowy przypadek - radzimy odblokować tę umiejętność na krótki czas i rozważyć wycofanie później punktu/punktów rozwoju wydanych na jej zakup. Główny cel odblokowania tej umiejętności to zagwarantowanie sobie możliwości zdobycia trofeum Uosobienie gracji, które wymusza rozbicie w trakcie sprintu 30 obiektów. Po więcej szczegółów zajrzyj do naszego poradnika trofeowego.