Assassin's Creed Valhalla: Bossowie - porady, podstawy Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do Assassin's Creed Valhalla znajdziesz informacje na temat staczania walk z bossami. Oprócz zestawienia bossów wyjaśniamy czym różnią się główni i opcjonalni bossowie, oraz jak warto przygotowywać się do starć z bossami.

Lista głównych bossów

  1. Rikiwulf - To pierwszy obowiązkowy boss z Norwegii.
  2. Kjotve Okrutny - To drugi obowiązkowy boss z Norwegii.
  3. Leofrith - To boss z misji fabularnej Ciężar władzy z Anglii.
  4. Rued - To boss z misji fabularnej Gniew morza z Anglii.

Lista bossów jest w przygotowaniu. Będzie ona na bieżąco aktualizowana.

Główni i opcjonalni bossowie - czym się różnią?

Pojedynki z bossami są symbolizowane w AC Valhalla pojawieniem się długiego paska zdrowia przeciwnika u góry ekranu - Assassins Creed Valhalla: Bossowie - porady, podstawy - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Pojedynki z bossami są symbolizowane w AC Valhalla pojawieniem się długiego paska zdrowia przeciwnika u góry ekranu. Jest to oczywiście równoznaczne z tym, że rozprawienie się z takim przeciwnikiem będzie trudniejsze i zajmie Eivorowi znacznie więcej czasu. Musisz mieć świadomość tego, że wszyscy bossowie gry zadają silne ataki, a także dysponują niejednokrotnie unikalnymi ciosami i umiejętnościami (np. możliwością użycia trucizny, złapania Eivora czy rzucenia bronią białą).

Bossowie w grze dzielą się na obowiązkowych i dodatkowych. Pokonywanie głównych bossów jest wymagane do ukończenia kampanii, a więc pojawiają się oni w trakcie zaliczania głównych misji. Poziom Mocy takiego bossa będzie zawsze odpowiadał poziomowi Mocy regionu, w którym doszło do konfrontacji z nim.

Starcia z opcjonalnymi bossami nie są wymagane do ukończenia gry - Assassins Creed Valhalla: Bossowie - porady, podstawy - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Starcia z opcjonalnymi bossami nie są wymagane do ukończenia gry. Możesz je całkowicie ignorować lub zajmować się nimi w dogodnych dla siebie momentach, np. dopiero po tym jak znacząco zwiększysz Moc Eivora. Ważną kwestią do zapamiętania jest w tym przypadku to, że poziom Mocy opcjonalnego bossa może różnić się od poziomu Mocy regionu, w którym przebywa. Może cię to zaskoczyć. Na szczęście z walk z dodatkowymi bossami można w większości sytuacji bezproblemowo wycofywać się np. poprzez opuszczenie legowiska bossa czy areny walk. Jedynie w pobocznych questach może nie być takiej opcji.

Do opcjonalnych bossów AC Valhalla zaliczają się przede wszystkim:

  1. Bossowie z pobocznych questów i wydarzeń
  2. Legendarne zwierzęta
  3. Zeloci / Fanatycy
  4. Córki Leriona
  5. Zagubieni drengrowie

Bossowie i związane z nimi ważne wybory

Z tematem staczania walk z bossami mogą wiązać się wybory i w zdecydowanej większości przypadków wybór może pojawić się po pokonaniu bossa - Assassins Creed Valhalla: Bossowie - porady, podstawy - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Z tematem staczania walk z bossami mogą wiązać się wybory i w zdecydowanej większości przypadków wybór może pojawić się po pokonaniu bossa. Wybory są oczywiście przeróżne, przy czym generalnie można tu zamieścić dwie ogólne porady:

  1. Pozostawienie bossa przy życiu może (choć nie musi) sprawić, że powróci w późniejszej fazie gry (w "pozytywnej" roli lub ponownie jako antagonista).
  2. Odmówienie pokonanemu bossowie honorowej śmierci i wstępu do Valhalli może wiązać się z negatywną reakcją jakiejś innej ważnej postaci w dalszej części kampanii.

Wszystkie ważne wybory, w tym także te powiązane z bossami gry, opisaliśmy w osobnym rozdziale poradnika.

Czy elitarni przeciwnicy to również bossowie?

Podczas przechodzenia gry możesz również spotykać tzw - Assassins Creed Valhalla: Bossowie - porady, podstawy - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Podczas przechodzenia gry możesz również spotykać tzw. elitarnych przeciwników (Elites), których rozpoznaje się po ich złotych nazwach pojawiających się nad ich głowami. Nie są to bossowie, a jedynie nieco silniejsze odmiany standardowych przeciwników. Musisz mimo wszystko liczyć się z tym, że każdy elitarny wróg ma dłuższe paski zdrowia i obrony (staminy), a także że jest w stanie wyprowadzać więcej silnych ataków (zwłaszcza czerwonych niemożliwych do zablokowania).

Czy do walk z bossami trzeba się przygotowywać?

Nie, nie jest to obowiązkowe, choć jest wskazane - Assassins Creed Valhalla: Bossowie - porady, podstawy - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Nie, nie jest to obowiązkowe, choć jest wskazane. Główni bossowie w Assassin's Creed Valhalla w większości przypadków nie są trudni do pokonania. Bardziej problematyczni mogą być opcjonalni bossowie. Walki z nimi mogą wymagać większego skupienia i być po prostu dłuższe.

Oto kilka uniwersalnych porad do starć z bossami:

  1. Postaraj się jak najbardziej rozwinąć Moc Eivora. Im większą przewagą Mocy będziesz dysponował, tym łatwiej będzie ci wygrać pojedynek z bossem - twoje ataki będą coraz silniejsze, a udane ataki bossa coraz słabsze.
  2. Rozważ ucieczkę jeśli kompletnie sobie nie radzisz. Dotyczy to walk z dodatkowymi bossami, gdyż starcia z głównych questów nie oferują takiej opcji. Ucieczka na koniu jest najbardziej skuteczna.
  3. Ulepszaj prowiant i odblokowuj kolejne sloty adrenaliny. Do upgrade'owania prowiantu potrzebne ci będą duże ilości materiałów do craftingu. Nowe sloty adrenaliny możesz natomiast wybierać z drzewka umiejętności.
  4. Rozpocznij starcie mając jak najwięcej zapasów - mowa tu konkretnie o prowiancie oraz o strzałach do łuku. Postaraj się posiadać ich dozwolone maksimum.
  5. Rozpraw się najpierw z pomocnikami bossa. Dotyczy to wyłącznie tych starć, w których bossowi mogą towarzyszyć zwykli wrogowie. Niektórzy bossowie mogą wzywać posiłki. Rozpraw się zawsze najpierw ze standardowymi przeciwnikami żeby nie przeszkadzali ci w osłabianiu bossa i unikaniu jego silnych ataków.