Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja

Na stronie znajduje się zestawienie pobocznych zadań, które możesz odblokować w wiosce Ledeczko oraz mniejszych lokacjach znajdujących się w jej pobliżu. Ledeczko jest w centralnej części mapy. Możesz tam po raz pierwszy dotrzeć samemu lub w trakcie przechodzenia głównego wątku fabularnego gry.

Niespokojna dusza

Jak odblokować: Rozmowa z zielarką w jej chatce na północ od Ledeczka.

Questu tego nie rozpoczyna się bezpośrednio w Ledeczku - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Questu tego nie rozpoczyna się bezpośrednio w Ledeczku. Zamiast tego musisz odwiedzić zielarkę. Jej chatka znajduje się na skraju lasu na północ od Ledeczka i pokazuje ją dołączony obrazek. Od zielarki dowiesz się o możliwości udzielenia pomocy Dargomirze z Ledeczka, którą według jej zeznań nawiedza w nocy zły duch. Zielarka chce żeby przeprowadzić egzorcyzmy, które przepędzą ducha.

Pierwsze spotkanie z Dargomirą

Zanim jeszcze spotkasz się po raz pierwszy z Dargomirą zajmij się drugim celem misji, który dotyczy zgromadzenia 10 maków (Poppy) - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Zanim jeszcze spotkasz się po raz pierwszy z Dargomirą zajmij się drugim celem misji, który dotyczy zgromadzenia 10 maków (Poppy). Nie musisz kupować tych kwiatów od zielarki. Rozejrzyj się z nimi np. na południowym krańcu Ledeczka. Powyższy obrazek pokazuje przykładowe miejsce gdzie rosną maki (uwagi - w Ledeczku oraz w jego okolicy rosną także inne gatunki czerwonych kwiatów, zignoruj je, bo musi to być mak).

Po zebraniu roślin spotkaj się w wiosce z Dargomirą i porozmawiaj o jej problemie. Możesz w bardziej lub mniej uprzejmy (zastraszenie) sposób obiecać przeprowadzenie egzorcyzmu.

Zdobycie kwiatów z grobu i pierwszy rytuał

Musisz pozyskać kwiaty z grobu niespokojnej duszy i w związku z tym należy wyruszyć do Sazawy - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Musisz pozyskać kwiaty z grobu niespokojnej duszy i w związku z tym należy wyruszyć do Sazawy. Po dotarciu do miasta skieruj się na cmentarz otaczający lokalny kościół. Odszukaj grób zaznaczony na powyższym obrazku i zabierz kwiaty (Cemetery flowers) (uwaga - tuż obok jest świeży grób nadający się do wykopania, zignoruj go, bo nie jest on związany z questem!).

Powróć do Drahomiry i udaj się wraz z nią do jej chatki. Wejdź w interakcję z naczyniem żeby rozpocząć rytuał smużenia (język wybrany podczas egzorcyzmów nie wpłynie na dalszy przebieg questu). Na koniec spal zebrane zioła.

Pozyskanie Nekronomikonu

Z Drahomirą musisz spotkać się kolejnego dnia, tak więc użyj opcji przyśpieszenia czasu lub odpocznij w oberży - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Z Drahomirą musisz spotkać się kolejnego dnia, tak więc użyj opcji przyśpieszenia czasu lub odpocznij w oberży. Dowiesz się, że egzorcyzmy zakończyły się fiaskiem. Zgodnie z sugestią kobiety musisz spotkać się z aptekarzem. Dotrzyj do apteki w Ratajach i porozmawiaj o problemie z duchem.

Kolejny krok to pozyskanie księgi zwanej Nekronomikonem. Aptekarz zasugeruje rozejrzenie się za nią w klasztorze w Sazawie. Nie otrzymasz dokładnego znacznika informującego o jej położeniu, tak więc dokładnie wykonuj kolejne czynności. Klasztor to duża lokacja w północnej części Sazawy (obrazek). Nie możesz liczyć na to, że otrzymasz Nekronomikon od mnichów. Konieczne będzie jego ukradzenie. W pobliże klasztoru dotrzyj w godzinach nocnych (np. o północy) i przed rozpoczęciem jego infiltracji zdejmij wszystkie elementy zbroi generujące hałas.

1 - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
Na teren klasztoru wkrocz od południowej strony przechodząc po moście zwodzonym - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Na teren klasztoru wkrocz od południowej strony przechodząc po moście zwodzonym. Po lewej stronie znajdują się schody prowadzące na górne balkoniki - pokazuje je obrazek 1. Docelowo musi pokonać trasę zaznaczoną na obrazku 2. Jej najważniejsze momenty dokładniej opisane zostały poniżej.

2 - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
Po znalezieniu się na górnych balkonikach udaj się na południe, a dotrzysz do drzwi, które można otworzyć bez używania wytrychów (podobnie będzie ze wszystkimi kolejnymi drzwiami) - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Po znalezieniu się na górnych balkonikach udaj się na południe, a dotrzysz do drzwi, które można otworzyć bez używania wytrychów (podobnie będzie ze wszystkimi kolejnymi drzwiami). Przechodź przez sąsiednie pomieszczenia aż dotrzesz do sali z czterema dużymi krzesłami (obrazek 1). Jest tu skrzynia (obrazek 2), którą musisz otworzyć (ma niestety wysoki poziom zabezpieczeń). Ze skrzyni zabierz klucz do zakazanych ksiąg (Key to forbidden books).

Podążaj teraz na wschód przekradając się przez kolejne puste pomieszczenia - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Podążaj teraz na wschód przekradając się przez kolejne puste pomieszczenia. Po kilku chwilach dotrzesz do dużej biblioteki. Zainteresuj się tu dużą szafą zlokalizowaną po lewej stronie, którą pokazuje powyższy obrazek. Użyj klucza ze skrzyni do jej otwarcia i zabierz Nekronomikon I.

Z Nekronomikonem powróć do aptekarza w Ratajach. Podaruj mu księgę (otrzymasz 20 groszy). Aptekarz potrzebuje czasu na jej lekturę, tak więc odczekaj kilka godzin i powróć do niego (quest nie zaktualizuje się w sposób automatyczny). Ponownie porozmawiaj z aptekarzem żeby omówić dalszy plan działania.

Drugi rytuał

Musisz dowiedzieć się, co nęka niespokojnego ducha, tak więc ponownie pogadaj z Drahomirą - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Musisz dowiedzieć się, co nęka niespokojnego ducha, tak więc ponownie pogadaj z Drahomirą. Na początek dotrzyj do chatki Alojzego. Będzie ona spalona, ale i tak musisz ją zbadać i zabrać zwęglone drzewo (Burnt wood from Alois' farm).

Oprócz zniszczonej farmy Alojzego należy też odnaleźć grób jego żony Władki. Zagadaj do dowolnej osoby z Ledeczka i zapytaj się o Władkę, by poznać lokalizację jej grobu. Jest on na wzgórzu w pokazanym na obrazku miejscu i musisz jedynie do niego zbliżyc się żeby quest zaktualizował się. Udaj się raz jeszcze do Aptekarza w Ratajach, który omówi szczegóły spotkania. Powróć do Ledeczka, zaczekaj w ustalonym miejscu na nastanie nocy i udaj się wraz z Aptekarzem na wzgórze gdzie jest grób Władki. Odprawi on tam egzorcyzmy.

Wizyta u Ojca Boguty i postawienia krzyża pokutnego

Zaczekaj na nastanie poranka i po raz kolejny pogadaj z Drahomirą - nocny rytuał również nic nie pomógł - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Zaczekaj na nastanie poranka i po raz kolejny pogadaj z Drahomirą - nocny rytuał również nic nie pomógł. Otrzymasz od kobiety 150 groszy i poprosi ona o spotkanie się w jej sprawie z Ojcem Bogutą w Użycach. Porozmawiaj z księdzem i powróć ponownie do Drahomiry z zamiarem wydobycia od niej prawdy. Możesz nakłonić ją żeby dobrowolnie się nią podzieliła lub wesprzeć się w trakcie rozmowy perswazją/zastraszeniem.

Od Drahomiry otrzymasz 10 groszy na pokrycie kosztów zamówienia krzyża pokutnego. Udaj się w tej sprawie do kamieniołomu sąsiadującego z Talmberkiem i porozmawiaj z Rupertem. Gra wyświetli cut-scenkę z postawienia krzyża. Po raz ostatni pogadaj z Drahomirą. Otrzymasz od niej 20 groszy i wartościowy pierścień (Drahomira's ring) w ramach podziękowania za udzieloną pomoc.

Między słowami

Jak odblokować: Rozmowa z młynarzem w jego gospodarstwie na zachód od Ledeczka.

Questu tego nie rozpoczyna się bezpośrednio w Ledeczku - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Questu tego nie rozpoczyna się bezpośrednio w Ledeczku. Zamiast tego musisz dotrzeć do gospodarstwa przy rzece zlokalizowanego w stosunkowo niewielkiej odległości na zachód od Ledeczka - miejsce to pokazuje dołączony obrazek. Pogadaj na miejscu z młynarzem, a dowiesz się o przetrzymywanym Kumanie. Potrzebny będzie tłumacz do porozumienia się z więźniem.

Skorzystanie z pomocy tłumacza

Wyrusz do gospodarstwa zlokalizowanego na północ od miejsca rozpoczęcia questu - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Wyrusz do gospodarstwa zlokalizowanego na północ od miejsca rozpoczęcia questu. Odszukaj w nim włóczegę (Vagrant) i poproś o pomoc w tłumaczeniu. Musisz mu zapłacić 40 groszy (lub mniej jeśli się potargujesz) za jego usługi. Włóczędze możesz towarzyszyć w drodze do gospodarstwa z więźniem lub samemu tam dotrzeć i zaczekać na jego przybycie (użyj opcji przyśpieszenia czasu jeśli jesteś niecierpliwy).

Pogadaj z młynarzem i obserwuj przesłuchanie, w trakcie którego możesz wybierać łagodniejsze opcje dialogowe lub grozić Kumanowi utratą życia. Po zakończeniu przesłuchania i ponownym spotkaniu się z młynarzem quest rozgałęzia się.

Wariant 1 - Uwierzenie w tłumaczenie włóczęgi

Powróć do więźnia i pogadaj z włóczęgą - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Powróć do więźnia i pogadaj z włóczęgą. Możesz uwierzyć mu na słowo i wyruszyć wraz z Kumanem do miejsca, w którym rzekomo na znajdować się skarb. Okaże się niestety, że Henryk został oszukany i że więzień doprowadził go do obozu Kumanów. Możesz przystąpić z nimi do walk lub uciec przeciwnikom. Samego więźnia możesz doścignąć i od razu zabić lub (lepszy pomysł) wymusić na nim podanie prawdziwej lokalizacji skarbu.

Wariant 2 - Poddanie pod wątpliwość tłumaczenia włóczęgi

3 - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
Alternatywny wariant zakłada wyrażenie wątpliwości co do tłumaczenia włóczęgi - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Alternatywny wariant zakłada wyrażenie wątpliwości co do tłumaczenia włóczęgi. Możesz użyć perswazji i przy pomyślnej próbie skorzystania z niej oskarżyć włóczęgę o zatajenie niektórych faktów. Dowiesz się w ten sposób, że więzień chciał oszukać Henryka i poznasz też lokalizację skarbu. Miejsca gdzie znajduje się skarb nie musisz sam szukać, bo możesz zagadać do Kumana i nakazać mu doprowadzenie Henryka do tej lokacji. Skarb ukryty jest w pokazanym na obrazkach pniu na wzniesieniu na północny-zachód od Ratajów. W skrytce odnajdziesz antidotum oraz 200 groszy.

Decyzje do podjęcia w końcówce questu

Po odnalezieniu skarbu możesz zadecydować jak postąpić w sprawie więźnia - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Po odnalezieniu skarbu możesz zadecydować jak postąpić w sprawie więźnia. Możesz:

  1. Zabić Kumana.
  2. Wypuścić Kumana.
  3. Zabrać Kumana do więźnia w Ratajach. W tym przypadku możesz dodatkowo spotkać się z wójtem i odebrać od niego nagrodę.

Ostatnia decyzja dotyczy rozliczenia się z młynarzem. Możesz:

  1. Powrócić do młynarza i przekazać mu połowę zdobyczy (100 groszy).
  2. Powrócić do młynarza i użyć zaimponowania żeby skłamać o nieudanych poszukiwaniach skarbu. Zachowasz w ten sposób 200 groszy i nie będziesz miał problemów z młynarzem.
  3. Zignorować młynarza i zachować 200 groszy dla siebie. To zły wariant, bo może on nasłać na Ciebie swoich ludzi i narobisz sobie kłopotów o "zaledwie" 100 groszy.

...Poznaje się w biedzie

Jak odblokować: Automatycznie kilka dni po ukończeniu pobocznego zadania Prawdziwych przyjaciół...

Quest ten automatycznie pojawi się w Twoim dzienniku kilka dni po tym jak zaliczysz poboczne zadanie Prawdziwych przyjaciół - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Quest ten automatycznie pojawi się w Twoim dzienniku kilka dni po tym jak zaliczysz poboczne zadanie Prawdziwych przyjaciół... - jego opis przejścia jest na stronie z pobocznymi questami z Sazawy. Henryk postanwaia odwiedzić swoich przyjaciół i sprawdzić jak radzą sobie w gospodarstwie Oliwiera w Ledeczku. Po dotarciu na miejsce porozmawiaj i z Mateuszem i z Fryckiem. Otrzymasz od nich wzajemnie wykluczające się rozwiązania problemu z mistrzem Młynarskim Tomaszem. Przy okazji może też zostać odblokowany odrębny quest Kosztowna bójka (jego opis jest poniżej).

Uwaga - Nie warto prowokować Frycka podczas rozmowy z nim, bo może dojść do bójki. Musisz go wtedy kilka razy pomyślnie uderzyć, dzięki czemu zostawi Henryka w spokoju (nadal będziesz mógł kontynuować quest).

Jest kilka sposobów na ukończenie questu - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Jest kilka sposobów na ukończenie questu:

  1. Po myśli Frycka - Musisz sprowokować Tomasza do bójki. Wybierz pierwszą opcję dialogową i po udanej próbie powróć do Frycka i Mateusza żeby "zrekrutować" ich. Zaczekaj do około 18:00, zagadaj do Frycka i wyrusz za nim do miejsca planowanej bójki. Po dotarciu na wzgórze obok Ledeczka przystąpisz do walk. Skup się najpierw na wyeliminowaniu Tomasza i następnie pomóż kolegom w ogłuszeniu dwóch innych wieśniaków. Wygranie tej walki zakończy quest. Otrzymasz 45 groszy.
  2. Po myśli Mateusza - Musisz przemówić Tomaszowi do rozsądku. Zagadaj do niego i wybierz drugą opcję dialogową. Uda ci się nakłonić Tomasza do odstąpienia od konfliktu bez wybierania unikalnych opcji dialogowych. Powróć do Mateusza, powiedz mu o załatwieniu sprawy i odbierz 45 groszy.
  3. Dodatkowy sposób - Powiedz Tomaszowi o grze w kości. Wariant ten jest dostępny tylko jeśli wykonałeś wcześniej poboczny quest Dobry złodziej dla Młynarza Peszka z Ratajów. Podczas rozmowy z Tomaszem wybierz pierwszą i następnie drugą opcję dialogową z listy. Uda ci się dzięki temu go przechytrzyć. Powróć do Frycka i powiedz mu o tym. Zaczekaj do około 18:00, zagadaj do Frycka i obejrzysz scenkę z zaskoczenia i pobicia Tomasza na polnej drodze. Po zakończonej akcji zdobędziesz 45 groszy.

Uwaga - Jeśli wybrałeś pierwszy wariant to w drodze do miejsca bójki Mateusz i Frycek mogą niestety blokować się na przeszkodach. Odczekuj aż się odblokują lub kontynuuj podróż w oczekiwaniu na to aż gra ich "przeteleportuje".

Uwaga - To nie koniec Twoich przygód z udziałem Mateusza i Frycka. Po ukończeniu zadania odczekaj kilka dni i porozmawiaj np. z oberżystą z Ledeczka żeby wypytać się go o najświeższe plotki. Dowiesz się, że Mateusz i Frycek opuścili Ledeczko i że przebywają obecnie w Oberży "Na Polance". Przejdź do strony z opisami pobocznych questów z tej lokacji. Kolejne zadanie z tej grupy to Maskarada.

Kosztowna bójka

Jak odblokować: Rozmowa z Fryckiem podczas zaliczania pobocznego zadania ...Poznaje się w biedzie.

Quest ten może (niekoniecznie musi) załączyć się podczas rozmowy z Fryckiem w ramach zaliczania opisanego wyżej pobocznego questu - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Quest ten może (niekoniecznie musi) załączyć się podczas rozmowy z Fryckiem w ramach zaliczania opisanego wyżej pobocznego questu ...Poznaje się w biedzie. Od Frycka dowiesz się o kłótni w klasztorze i żądaniach odnośnie opłacenia kosztów leczenia. Udaj się do klasztoru w Sazawie i odszukaj brata Eliasza. Możesz nakłonić mnicha do załagodzenia konfliktu na kilka sposobów:

  1. Zapłacić Eliaszowi 100 groszy (lub mniej jeśli potargujesz się).
  2. Skorzystać z perswazji (Eliasz ma 4 punkty w tej dziedzinie).
  3. Skorzystać z zastraszenia (Eliasz ma 6 punktów).

Niezależnie od wybranego wariantu przekaż dobre wieści Fryckowi.

Tajniki zawodu

Jak odblokować: Rozmowa z kowalem w Ledeczku.

Spotkaj się z kowalem w południowej części Ledeczka - Ledeczko | Zadania poboczne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Spotkaj się z kowalem w południowej części Ledeczka. Chce on dowiedzieć się o "magicznych praktykach" swojego konkurenta z Sazawy. Wyrusz do Sazawy i odszukaj tutejszego kowala. Możesz zachować się na kilka sposobów:

  1. Porozmawiać najpierw z żoną kowala na temat jego rymowanki oraz jego rzekomych "magicznych zdolności".
  2. Podsłuchać rymowanki kowala. Ustaw się np. w pokazanym na obrazku miejscu i pozwól na to żeby kowal śpiewał sobie rymowankę (ma ona kilka wersów).
  3. Porozmawiać z kowalem z Sazawy. Najlepiej wybrać pierwszą opcję dialogową dotyczącą umiejętności kowala. Możesz następnie użyć perswazji (próby nie można zawalić) i nakłonić w ten sposób kowala do wyjawienia jego sposobu wykuwania broni. Nie poruszaj w trakcie rozmowy tematu plotek na temat magicznych praktyk, bo kowal rozzłości się i przestanie z Tobą rozmawiać.

Powróć po wszystkim do kowala z Ledeczka. Możesz podzielić się zasłyszaną od kowala z Sazawy techniką hartowania broni lub podjąć próbę powtórzenia rymowanki:

The sun sets out across the skies, he loses his way, to the forge he flies.

Kuttenburg is far, far away. Kuttenberg is far here i'll stay.

My breath is short, my feet are sore. i'd buy a horse, but I am poor.

The sun may burn, the sun may shine, but you'll not wither, darling mine.

The sun he hides behind a cloud, his heart goes cold and his fire goes out.

He drowned the fish and broke its neck, thew it down upon the deck.

Fry your fish, the fish head's best, fishy thighs and fishy breast.

Zapłata będzie uzależniona od tego jakie wybrałeś zakończenie i jak dobrze sobie poradziłeś.