Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sposób gry | Udyr | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Early Game

Początek gry Udyrem w dżungli jest taki sam, jak w przypadku innych junglerów - musisz biegać między obozowiskami potworów, mordować je i przechodzić dalej, zbierając cenne złoto i doświadczenie. Gdy znajdziesz możliwość do zgankowania którejś alejki - gdy np. wróg strasznie przepycha miniony, bądź wiesz, że nie ma rozłożonych totemów wizji, czy też wróg nie ma możliwości ucieczki (brak lub wykorzystany Błysk, brak mobilności bohatera). Spróbuj przyczaić się na wroga i zaatakować go od strony jego wieży - w ten sposób będziesz w stanie zakraść się niepostrzeżenie. Pamiętaj, by wykorzystać efekt ogłuszenia ze Stylu Niedźwiedzia - po ogłuszeniu wroga natychmiast przełącz się na Styl Feniksa, by zadawać dodatkowe obrażenia.

Pamiętaj, że zabicie wroga to nie jedyny sposób na sukces - zmuszenie go do wykorzystania czarów przywoływacza, czy wygonienie go z alejki na kilkadziesiąt sekund to równie skuteczna metoda, gdyż wróg pozbawiony będzie metod ucieczki przez kilka najbliższych minut, a dodatkowo straci sporo złota i doświadczenia, co da twojemu sojusznikowi przewagę.

Jeśli któraś z alejek dostaje mocne lanie, warto "przyczaić" się na niej i postarać się wyrównać szanse - kilka ganków, nawet w przypadku, gdy nie uda ci się nikogo zabić powinno zasiać strach w sercach wrogów, przez co pomyślą dwa razy zanim zdecydują się na agresywne zagrania.

Twój początek na dżungli zależy od tego, w którym miejscu zaczynasz. Jeśli jesteś w drużynie niebieskich ("na dole"), zacznij od swojego red buffa, jeśli w fioletowych ("na górze") rozpocznij wędrówkę od blue buffa.

Trasa dla "niebieskich" powinna wyglądać tak:

1. Zacznij od eliminacji Skalniaków, pary małych golemów przy dolnej alejce - wezwij sojuszników z tej właśnie alejki do pomocy. Pamiętaj, by wykorzystać Porażenie na większym golemie, gdyż da ci to specjalnego buffa, który co kilka ataków ogłuszał będzie neutralne stwory.

2. Zabierz się za eliminację czerwonego buffa - po ubiciu Skalniaków powinieneś mieć drugi poziom, a z pomocą ogłuszeń będziesz w stanie bez problemu poradzić sobie z potworami.

3. Następnie udaj się do obozu z wilkamii - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.

4. Następnie idź ubić Ponurnika, potwora, który przypomina przerośniętą ropuchę (znajdziesz go przy górnej alejce). Pamiętaj, by wykorzystać na nim Porażenie - otrzymasz buffa, który będzie ranił wszystkich, którzy cię zaatakują.

5. W tym momencie udaj się do swojego blue buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie. Gdy go ubijesz, możesz wrócić do "bazy" i wydać zdobyte złoto.

Trasa dla "fioletowych" :

1. Zacznij od eliminacji Ponurnik, potwora, który przypomina przerośniętą ropuchę (znajdziesz go przy dolnej alejce) - wezwij do pomocy pobliskich sojuszników. Pamiętaj, by wykorzystać na nim Porażenie - otrzymasz buffa, który będzie ranił wszystkich, którzy cię zaatakują.

2. Zabierz się teraz za niebieskiego buffa - dzięki zatruwającej aurze, oraz wcześniejszym wskoczeniu na 2 poziom, nie powinno być żadnych problemów z ubiciem stworów.

3. Następnie udaj się do obozu z wilkamii - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.

4. Następnie idź ubić Skalniaki, małe golemy przy górnej alejce. Pamiętaj, by wykorzystać Porażenie na większym golemie, gdyż da ci to specjalnego buffa, który co kilka ataków ogłuszał będzie neutralne stwory.

5. W tym momencie udaj się do swojego red buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie.

Warto pamiętać, iż Udyr, jako jeden z niewielu w grze junglerów, jest w stanie pokonać smoka solo na bardzo wczesnym etapie, pod warunkiem, że uda ci się spełnić kilka warunków. Przede wszystkim warto zadbać o to, by nie zostać napadniętym przez wrogów - wykorzystaj Totem Wizji by wyczyścić wizje wrogów na smoku, a następnie poproś sojuszników ze środkowej i dolnej alejki o przepchanie stworów pod wrogą wieżę, tak by ten nie mógł się spod niej wydostać nie ryzykując utraty cennego złota. Warto zdecydować się na walkę ze smokiem gdy posiadasz jeszcze blue buffa - pozwoli ci to na częste przełączanie się pomiędzy stylami Feniksa i Żółwia, przez co znacznie ograniczysz otrzymywane i zwiększysz zadawane obrażenia.

Mid Game

W mid game powinieneś mieć już ukończony przedmiot dla junglera, Ostrze Łowcy (z ulepszeniem Żar). Warto jest zachować ładunek Porażenia na wypadek spotkania wroga, bądź konieczności walki drużynowej - Porażenie możesz teraz użyć na wrogim bohaterze, zadając nieuchronne obrażenia, a także kradnąc sporą część jego punktów szybkości ruchu.

Rola bohatera grającego w dżungli na tym etapie powinna być skupiona wokół ciągłego gankowania innych alejek - wraz ze wspomnianym Ostrzem Łowcy, jak i Lodowcowym Całunem będziesz mieć wystarczająco punktów zdrowia i pancerza, a także redukcji czasu odnowienia, by bez problemu wbiec pod wrogą wieżę, by zabić wrogiego bohatera. Pamiętaj jednak, by nie przesadzać - to jeszcze nie ten etap, w którym Udyr staje się niemalże nieśmiertelny - jedno głupie zagranie może kosztować cię całą wypracowaną wcześniej przewagę, bądź spowodować, że wróg bez problemu zabije Smoka, czy nawet Barona.

Pamiętaj, by trzymać wizję na smoku, gdyż jest to priorytet na etapie mid game. Dobry moment na wymuszenie walki pod smokiem to taki, w którym wrogowie (lub jeden z nich) z dolnej, lub oponent ze środkowej wycofali się do bazy (lub nie żyją), bądź twoi sojusznicy wywierają presję na wspomniane alejki - bez problemu będziesz w stanie samemu pokonać smoka, a wrogowie nie będą mieli możliwości, by ci w tym przeszkodzić. Pamiętaj, by na czas walki ze Smokiem posiadać ładunek Porażenia i wykorzystać go, gdy punkty zdrowia smoka spadną poniżej wartości zadawanych przez ten czar obrażeń.

Late Game

Faza gry, w której Udyr najbardziej błyszczy, z uwagi na fakt, iż przedmioty czyniące go skutecznym nie należą do najtańszych. Na tym etapie twój bohater powinien być w stanie wytrzymać nieludzkie ilości wrogich ataków, mogąc w tym samym czasie zadać sporą ilość obrażeń, szczególnie wrażliwym celom. Zanim jednak ruszysz do walki pamiętaj o dwóch rzeczach - nie pchaj się do niej bez odpowiedniej ilości many (warto zaopatrzyć się w blue buffa, który znacznie zwiększa skuteczność tego bohatera), a także upewnić się, że tuż za tobą są twoi sojusznicy, gdyż wepchanie się w pięciu wrogów i zginięcie na darmo nie da twojej drużynie żadnych korzyści.

Zadania Udyra w late game mogą być dwa - inicjacja walk i nakładanie olbrzymiej presji na wrogą drużynę (należy w tym przypadku skupić swoją uwagę na wrogim APC / ADC), bądź ściąganie (czyt. ogłuszanie) wrogów z twoich ADC / APC, przez co nie zostaną oni wyeliminowani przez wrogiego zabójcę w ułamku sekundy. Dobór odpowiedniej taktyki zależy od składu twojej drużyny - jeśli twoi sojusznicy są w stanie sami z siebie ściągnąć wroga, bądź macie sporą ilość czarów nakładających efekty kontroli tłumu, możesz śmiało wbiec w grupę wrogów i siać zamęt.

Jeśli walka o Barona / Smoka w late game nie ma szans na powodzenie, bo wróg jest silniejszy od was, możecie spróbować ukraść Smoka (jeśli wróg jest na Baronie - i odwrotnie), lub po prostu spróbować zniszczyć wieżę, czy Inhibitor(y). W ten sposób nie oddacie bez walki Barona, a bezsensowna śmierć podczas próby kradzieży go może kosztować was całą grę.