Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sposób Gry | Orianna | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Wczesna Faza rozgrywki (Early Game)

We wczesnej fazie rozgrywki, naszym zadaniem jest przede wszystkim skupianie się na farmieniu stworków. Jesteśmy tzw. farmerem, który potrzebuje jak najszybciej zdobyć złoto i doświadczenie, ponieważ błyszczeć będziemy dopiero po zakupie odpowiednich dla nas przedmiotów. W tym przypadku do fazy środkowej rozgrywki, powinniśmy mieć już złożone Obuwie Maga, Bluźnierczy Graal Athene, a także rozpocząć budowę Zabójczego Kapelusza Rabadona. W czasie walki w alejce, używamy kombinacji E na siebie i obijanie "z łapki" przeciwnika, a także wywieramy presję pozycjonując naszą kulkę w taki sposób, aby odstraszać przeciwnika i być gotowym do wyprowadzenia szybkiego ataku Q plus W. W przypadku ganku wrogiego junglera, osłaniamy się tarczą i używamy W do ucieczki. Ponad to, aby wystrzec się ganków, ustawiamy Totemy w krzaczkach po obu stronach alejki (zawsze pamiętamy, aby przy powrocie do bazy zakupić przynajmniej dwa totemy). Prosimy naszego junglera o Blue Buffa i w przypadku jego uzyskania możemy pozwolić sobie na większą agresję. Nie używamy umiejętności do farmienia, w tej fazie rozgrywki oznaczać to będzie szybkie wyzbycie się punktów many, co może nas kosztować życie w przypadku ganku. Zawsze priorytetem są dla nas stworki. Obicie przeciwnika z kombinacji Q plus W, kosztem utraty 3 czy 4 stworków jest stratą czasu i many, ponieważ przeciwnik najprawdopodobniej wyleczy się z miksturek, a nam złota już nic nie zwróci. W miarę możliwości zabijamy też duszki w jungli zwiększając sobie przypływ złota i doświadczenia.

Środkowa Faza rozgrywki (Mid Game)

Tutaj zaczynamy błyszczeć. Przy odpowiedniej rozgrywce we wczesnej fazie, posiadamy już spore obrażenia i niski czas odnowienia naszej umiejętności Q. Rozpoczynają się także pierwsze walki drużynowe, które są dla nas miejscem do popisu. Używamy rozważnie naszych umiejętności, staramy się obijać rywali przed walką, jednak kontrolując liczbę punktów many, aby w kluczowym momencie móc wyprowadzić całe combo. Wybieramy spośród sojuszników postać, która najlepiej nadaje się do inicjacji walk i w kluczowym momencie osłaniamy ją tarczą oraz używamy naszego ultimate. Jeśli nie posiadamy takie inicjatora, stosujemy się do porad zawartych w rozdziale Tips & Tricks i staramy się zaskoczyć przeciwnika. W tej fazie rozgrywki trzymamy się blisko drużyny, kontrolujemy sytuację na mapie, staramy się brać ważne dla drużyny obiekty (wieże i Smoka). W przypadku, gdy faza walk w alejkach znacznie się przedłuża, powinniśmy już z łatwością czyścić fale stworków; robimy to jak najszybciej i staramy się schodzić na inne linie, pomagając im. Nie zapominamy o farmieniu stworków, jeszcze sporo przedmiotów pozostaje nam do kupienia i zlekceważenie tego elementu gry, nawet przy dominacji we wczesnej fazie, może obrócić się przeciwko nam.

Późna Faza rozgrywki (Late Game)

Tutaj powinniśmy mieć już nasz cały build gotowy. Trzymamy się blisko drużyny, zapewniamy wizję, używając totemu oraz kulki. Staramy się chronić naszych sojuszników przy użyciu tarczy, a także przyspieszać naszą drużynę lub inicjatora walk. W walkach drużynowych naszym zadaniem jest jak najlepsze użycie naszego ultimate, jeśli nam się powiedzie a nasza drużyna nie odstaje od przeciwnej, najprawdopodobniej doprowadzi nas to do wygranej walki. Po niej kontrolujemy obiekty na mapie. Niszczymy wieże i inhibitory przeciwnika, jeśli sytuacja na mapie na to pozwoli staramy się o Barona Nashora. W przypadku, gdy udało nam się zniszczyć inhibitor na środkowej alejce, staramy się zniszczyć także wieże na górnej i dolnej. Jeśli przeciwna drużyna broni się w 5 pod wieżami Nexusa, nie ma sensu wbijać się pod nie i ryzykować przegraną grę, chyba ze czujemy się bardzo silni i mamy ogromną przewagę nad rywalem. Jeśli nie, pamiętaj, że zniszczenie trzech inhibitorów oznacza pojawienie się na każdej linii aż DWÓCH dużych stworków zamiast jednego. Często stworki w takiej fazie rozgrywki są w stanie same wygrać nam grę. Najważniejszym zadaniem w późnej fazie gry jest nie popełnianie głupich błędów, ponieważ czas do wskrzeszenia naszej postaci jest długi i jedna śmierć może przegrać nam wygraną rozgrywkę.