Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
League Of Legends - Summoner's Rift mapa
League Of Legends - Summoner's Rift mapa
Powiększ mapę

Summoner's Rift w League of Legends | Rodzaje i opis map League of Legends poradnik, porady

Legenda League Of Legends - Summoner's Rift mapa

Platforma startowa sojuszników

Sojuszniczy Nexus

Sojuszniczy Inhibitor

Brama

Sojusznicze Wieże

Platforma startowa wrogów

Wrogi Nexus

Wrogi Inhibitor

Brama

Wrogie Wieże

Kierunki alej

Górna Aleja

Środkowa Aleja

Dolna Aleja

Obozy w Dżungli

Baron Nashor / Herold

Smok Żywiołów

Summoner's Rift to najstarsza mapa w grze League of Legends. Pomimo drobnych zmian w strukturze oraz szacie graficznej, jej główny szkielet pozostał bez zmian przez ponad dekadę. Na obszarze gry zostały poprowadzone trzy linie, zwane Alejami. Wzdłuż Alej postawiono szereg budowli - Wieże i Inhibitory. To one wyznaczają umowną granicę terenu dla obu drużyn. Na obu krańcach mapy stoi najważniejszy obiekt dla zespołu - Nexus. Tuż za nim znajduje się punkt startowy oraz miejsce odrodzenia gracza, czyli Fontanna. Przez wszystkie Aleje przechodzą Miniony, których celem są wrogie fortyfikacje. Miejsca, w który spotykają się po raz pierwszy, są głównym obszarem walk pomiędzy graczami.

Część mapy, która została podzielona przez Aleje, to Dżungla. Można w niej spotkać Obozowiska z neutralnymi Potworami, które przyznają złoto, doświadczenie, a niektóre nawet wzmocnienia. Dżungla składa się z czterech segmentów, po dwa na drużynę. Wzdłuż stref została poprowadzona rzeka. To tam można spotkać najsilniejsze stwory w grze - Smoka Żywiołów, Barona Nashora i Heralda Riftu. Szczegóły dotyczące powyższych aspektów zostały opisane w rozdziale Rośliny w Dżungli w League of Legends.

Po całym Summoner's Rift zostały porozsiewane Krzaki oraz Rośliny. Te pierwsze pozwalają na ukrycie się przed wrogiem, o ile nie ma tam postawionego Totemu. Można dzięki nim zastawić zasadzę lub wykiwać go podczas ucieczki. Te drugie z kolei po zniszczeniu przyznają różne bonusy, które zostały szczegółowo opisane w rozdziale Rośliny w Dżungli.