Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 12 czerwca 2018, 03:39

Konferencja PC Gaming Show na E3 2018 - podsumowanie

Dziesiątki tytułów - od kameralnych gier narracyjnych o taksówkarzach aż po kolejną odsłonę uwielbianej serii - przedstawiono na tegorocznym PC Gaming Show podczas E3. W poniższym podsumowaniu opisujemy praktycznie każdą zaprezentowaną pozycję.

Konferencja PC Gaming Show na E3 2018 - podsumowanie - ilustracja #1

Konferencja PC Gaming Show przyniosła nam masę materiałów z gier mniejszych i większych. Od artystycznych „indyków” aż po kolejne odsłony sprzedających się w milionach egzemplarzy serii, od sieciowych potyczek dla setek graczy aż po kameralne narracyjne eksperymenty, było tu wszystko. I kiedy mówię wszystko, mam to na myśli. Jaka inna konferencja zaprezentuje Wam Hitmana 2, RPG akcji z rekinem w roli głównej, battle royale na podstawie sprośnych komiksów i nie jedną, a dwie gry o taksówkarzach? Panie i Panowie, przed Wami skrót (niemal) każdej atrakcji z PC Gaming Show.

Satisfactory

Tegoroczne PC Gaming Show rozpoczął pokaz nowego projektu niezależnego studia Coffee Stains, odpowiedzialnego m.in. za Sanctum i prześmiewczy Symulator kozy. Zaprezentowane na pierwszym fragmencie rozgrywki Satisfactory to symulator budowania ogromnych fabryk, mostów i maszyn, osadzony co ciekawe w perspektywie pierwszoosobowej i otwartym świecie oraz oferujący moduł kooperacji z innymi graczami. Ponadto nie zabraknie walki z potworami i eksploracji. Na ten moment produkcja jest planowana wyłącznie w wersji na PC, a na oficjalnej stronie gry już możecie się zapisywać do zamkniętych testów alfa.

Neo Cab

Debiutancki projekt studia Chance Agency wygląda na grę tak eksperymentalną i niezależną, jak to tylko możliwe. Neo Cab to survival, w którym trafimy do miasta opanowanego przez sztuczną inteligencję i wcielimy się w prawdopodobnie ostatniego ludzkiego taksówkarza. Zagubieni? Dodajcie do tego dbanie o własne zdrowie psychiczne, melancholijną, oldskulową oprawę graficzną i dobieranie sobie klientów. Zdecydowanie jedna z najbardziej nietuzinkowych produkcji tegorocznego E3 – ale czy to przełoży się na solidne doświadczenie?

Mavericks: Proving Grounds

Macie już dość battle royale? Cóż, to Wasz problem, bo tym właśnie jest Mavericks: Proving Grounds. Ponury klimat, dość sztampowo wyglądający zwiastun – być może tym gra studia Automaton Games nie wszystkich przekonuje, ale ma za to inne zalety. Konkretnie: do tysiąca (!) graczy na jednej mapie i w dużej mierze podatne na zniszczenia środowisko. Zainteresowani? Jeśli tak, na oficjalnej stronie tytułu możecie się już zapisywać do zamkniętych testów wersji beta.

The Forgotten City

Jedna z najpopularniejszych modyfikacji do gry The Elder Scrolls V: Skyrim, The Forgotten City w przyszłym roku przeistoczy się w osobną produkcję. Uwielbiany za swoją dojrzałą, złożoną fabułę (dzięki której mod otrzymał nagrodę Amerykańskiej Gildii Pisarzy), tytuł zabierze nas do antycznego, zapomnianego miasta, którego mieszkańcy zostali zaklęci po tym, jak jeden z nich złamał jakieś tajemnicze prawo. Jeśli opierać się na tym, co oferował mod, The Forgotten City zapewni nam ciekawą intrygę, możliwość podróży w czasie i dobre kilka godzin rozgrywki. Gra nie powinna narzekać na brak zainteresowania – sama modyfikacja została pobrana niemal 2 miliony razy.

Star Control: Origins

Podczas PC Gaming Show nie tylko obejrzeliśmy nowy zwiastun dla Star Control: Origins, ale też poznaliśmy finalną datę premiery – produkcja Stardock Entertainment trafi do nas już 20 września. W grze otrzymamy możliwość do pozwiedzania dziesiątek różnorodnych planet i spotkania równie wielu mniej lub bardziej poważnie wyglądających gatunków obcych. A gdy już znudzi nam się eksploracja wszechświata i kosmiczne walki, zawsze możecie puścić wodze fantazji i samemu zaprojektować własne okręty, a nawet całe uniwersa. Niestety, wygląda na to, że gra wrześniowy termin premiery dotyczy wyłącznie PC-tów.

  1. Pełna wiadomość

Hunt Showdown

Hunt: Showdown autorstwa studia Crytek jest już dostępny, ale wkrótce posiadacze gry otrzymają nową zawartość, zaprezentowaną na pokazanym podczas PC Gaming Show zwiastunie. Aktualizacja, która powinna trafić do nas w bardzo niedalekiej przyszłości, doda kusze małe i duże, noże do rzucania, granaty przylepne – a także tajemniczego podwodnego potwora ze zdecydowanie zbyt dużą liczbą macek, na którym będziemy mogli cały ten dodatkowy arsenał przetestować.

Archangel: Hellfire

Króciutki, trwający zaledwie pół minuty zwiastun Archangel: Hellfire dał nam najważniejsze informacje na temat zawartości gry na premierę pełnej wersji. 6 mechów, 13 broni i umiejętności, 3 mapy, które możecie zniszczyć przy pomocy swoich potężnych maszyn, główny nacisk położony na rozgrywkę wieloosobową oraz wymóg posiadania gogli HTC Vive lub Oculus Rift. Dla tych, którzy przekonali się już do technologii wirtualnej rzeczywistości, Archangel: Hellfire będzie dostępne od 17 lipca na Steamie.

The Sinking City

Autorzy gier o Sherlocku Holmesie, studio Frogwares, w The Sinking City podejmują ciężką tematykę twórczości H. P. Lovecrafta – i jeśli zaprezentowany podczas PC Gaming Show niepokojący zwiastun jest jakimkolwiek wyznacznikiem, idzie im to całkiem dobrze. Deweloperzy na razie nie mówią o dacie premiery, ale za to chętnie chwalą się otwartym światem i intrygą, w której nie zabraknie naturalnie paranormalnych wątków, a gracz nigdy nie będzie prowadzony za rękę do prostego rozwiązania. Podobnie jak poprzednie dzieła studia, The Sinking City także skupi się na przeprowadzaniu śledztwa, a zamiast galopującej akcji zaoferuje wywołujący ciarki na plecach klimat. Trzymamy kciuki!

Warframe: The Sacrifice

Fabularna aktualizacja The Sacrifice trafi do miłośników Warframe szybciej, niż mogliby przypuszczać – bo już w przyszłym tygodniu. Tak jak cała gra, rozszerzenie będzie darmowe i – jeśli ukończyliście poprzednie zadania – pozwoli Wam zmierzyć się z pałającą żądzą zemsty Umbrą. Więcej na temat nadchodzącej zawartości usłyszymy podczas imprezy Tennocon, która odbędzie się w lipcu w Londynie.

Gry firmy SEGA zmierzają na PC

Już wkrótce także gracze na PC będą mogli zapoznać się z niektórymi cyklami wydawanymi przez firmę SEGA. Podczas konferencji PC Gaming Show zapowiedziano debiut m.in. Yakuzy 0, Yakuzy Kiwami i Valkyria Chronicles 4 na komputerach osobistych. Dokładnych dat premiery jeszcze nie mamy, ale pierwszy z wymienionych tytułów można już zamawiać w przedsprzedaży.

  1. Pełna wiadomość

Killing Floor 2

Podobnie jak Warframe, Killing Floor 2 także otrzyma w bardzo niedalekiej przyszłości darmowe rozszerzenie. Bezpłatna aktualizacja o nazwie The Summer Sideshow: Treacherous Skies rzuci nas na pokład latającego statku i zmusi do walki z robotami i oszalałymi klaunami. Na szczęście do dyspozycji otrzymamy kilka nowych zabawek – w tym strzelbę z nie jedną, nie dwoma, lecz czterema lufami – oraz kolejną postać, Pannę Foster.

Man Eater

Jeśli oglądając Szczęki kibicowaliście rekinom, Man Eater może się dla Was okazać nie lada gratką. Nie, nie, to nie growy hołd dla Sharknado, choć sam pomysł jest równie absurdalny. Man Eater to RPG akcji, w którym jako rekin ludojad przejdziemy wszystkie szczeble „kariery” - od pożerania rybek i podgryzania kostek surferom aż po wywracanie łodzi i epickie walki z łowcami. W zestawie jest też rozwijanie umiejętności i odblokowywanie ataków. Śmiejcie się ile chcecie, ale deweloperzy wymieniają jako swoje inspiracje serie Deus Ex i Dishonored. Połączcie jakość tych tytułów z wizją wcielenia się w rekina ludojada i powiedzcie mi szczerze, że nie jesteście podekscytowani.

Bravery Network Online

Kolejna dziwna produkcja na dzisiejszym PC Gaming Show, Bravery Network Online łączy w sobie system walki rodem z cyklu Pokemon, rysunkowy styl graficzny, świetną muzykę i masę humoru. Niestety, króciutki zwiastun mógł co najwyżej zaostrzyć apetyt na finalną wersję, a nie wiemy, kiedy ta zadebiutuje. Ale specyficzna oprawa i nastawienie na rywalizację pomiędzy graczami może sprawić, że mamy tu do czynienia z indykiem, który wśród niektórych graczy zyska kultowy status.

Morning Star

Mieliśmy już survival o taksówkarce i RPG z rekinami w rolach głównych, czas więc na… cyberpunkowy symulator zarządzania farmą? Na litość boską, te gatunki brzmią, jakby ktoś na chybił trafił wyciągał kilka słów i próbował ułożyć z nich cokolwiek z sensem. W Morning Star będziemy musieli z perspektywy pierwszej osoby dbać o swoje poletka (czyli komputery) oraz plony (czyli zdobywane dane). Takie Harvest Moon, w którym całą sielankę wyrzucono do kosza, zastępując ją mrokiem i niepokojem. Z jakiegoś powodu brzmi to obiecująco – więc tym bardziej szkoda, że nie mamy daty premiery.

OVERWHELM

OVERWHELM brzmi jak ten rodzaj gry, która wytrze nami podłogę i odbierze nam godność w przeciągu pierwszego kwadransa. 8-bitowa produkcja Ruariego O’Sullivana to miks platformówki, horroru i solidnej dawki masochistycznych praktyk. Do śmierci wystarczy tutaj jedno trafienie, zaś w przeciągu całej zabawy możemy zginąć najwyżej raz – przy drugim zgonie musimy zaczynać od początku. Też sądzicie, że miną miesiące, zanim dojdziecie do napisów końcowych? To dobrze się składa, bo możecie już zacząć próbować – gra została bowiem udostępniona na Steamie jeszcze w trakcie konferencji PC Gaming Show.

Jurassic World: Evolution

Debiutująca już dzisiaj gra studia Frontier Developments na chwilę przed premierą doczekała się nowego zwiastuna. I to nie byle jakiego, bo narracji w nim użycza nie kto inny, jak Jeff Goldblum – starający się z całych sił odciągnąć nas od pomysłu zbudowania nowego Parku Jurajskiego, nie używając przy tym magicznych słów: „natura zawsze znajdzie sposób”. Doceniamy próbę, ale będzie trzeba czegoś więcej, by zniechęcić nas do gry, która jak dotąd zbiera niemal same „ósemki”.

Stormland

Co robi studio Insomniac Games w przerwach od tworzenia nowego Spider-Mana? Pracuje nad ambitnym projektem, przeznaczonym na urządzenia wykorzystujące technologię wirtualnej rzeczywistości. Stormland pozwoli nam wcielić się w robota ogrodnika na imponującej, acz niegościnnej planecie. Deweloperzy obiecują kampanię dla pojedynczego gracza oraz kooperację, a także przepiękną oprawę wizualną (w co oglądając zwiastun nietrudno uwierzyć) i niespotykaną dotychczas kontrolę nad ciałem swojego bohatera. Premiera w przyszłym roku.

Night Call

Myśleliście, że Neo Cab będzie jedyną grą o taksówkarzach na tej konferencji? Nic z tych rzeczy – Night Call pozwoli nam przenieść się do skąpanego w mroku i deszczu Paryża, gdzie jako kierowca taksówki spróbujemy rozwiązać tajemnicę morderstwa. Naszą jedyną metodą śledczą będą tu jednak rozmowy z wożonymi pasażerami. Świetna muzyka, klimatyczna oprawa i ciekawy pomysł – ten eksperyment ma prawo się udać.

Sable

Gry na PC Gaming Show bezwzględnie rywalizują ze sobą o miano najciekawszej oprawy graficznej. Tym razem przed peleton wysunęło się Sable, które poza prześliczną kreską reklamuje się dojrzałą fabułą o odkryciu i dojrzewaniu oraz eksploracją otwartego, pustynnego świata, w którym pełno jest ruin i pozostałości po zapomnianych technologiach. Gra imponująca tym bardziej, że robiona przez zaledwie dwie osoby – i może dlatego też deweloperom nieśpieszno z podawaniem daty premiery.

Star Citizen

Star Citizen zebrało już grubo ponad sto milionów dolarów, a chociaż przybliżonej daty premiery jak nie było, tak nie ma. Na otarcie łez pozostaje bardzo ładny zwiastun z PC Gaming Show, który ma podgrzać atmosferę przed kolejną aktualizacją, oznaczoną numerkiem 3.2 – oczywiście nadal w wersji alfa. Jeśli Cloud Imperium Games utrzyma to tempo, to wcześniej niż zagramy w finalny produkt, sami rozpoczniemy kolonizację kosmosu.

Genesis Alpha One

Z gry o kosmosie przenosimy się na… kolejną grę o kosmosie, chociaż ze zdecydowanie mniejszym budżetem. Genesis Alpha One połączy w sobie roguelike, survival, akcję, eksplorację wszechświata i zarządzanie statkiem – w tym ulepszanie członków załogi umiejętnościami napotkanych obcych, którym pobraliśmy materiał genetyczny. Jeśli w przeciwieństwie do mnie nie macie oporów przed eksperymentowaniem z nieznanym DNA na swoich podwładnych, grę będziecie mogli przetestować już od 4 września tego roku. Ale gdy jednemu z Waszych kolegów wykluje się z brzucha ksenomorf, nie przybiegajcie do mnie z płaczem.

Don’t Starve: Hamlet

Na PC Gaming Show zaprezentowano też kolejne rozszerzenie do niezmiennie popularnego survivalu od kanadyjskiego Klei Entertainment, Don’t Starve. Hamlet zaoferuje nam zwiedzanie tropikalnych lokacji oraz wizytę w mieście świnioludzi, dającym dostęp do wielu nowych budynków. Niestety, jak możecie się domyślić, plany premiery w pierwszej połowie tego roku są już przeszłością – nowa data debiutu rozszerzenia to grudzień.

Just Cause 4

Nie samymi „indykami” PC Gaming Show żyje. Nękane przedtargowymi przeciekami i prezentowane już wcześniej Just Cause 4 na tej konferencji ograniczyło się do dema technologicznego, prezentującego możliwości wykorzystywanego silnika. Jest więc nieziemski zakres rysowania obiektów, śliczne oświetlenie, dynamicznie zmieniająca się pogoda, i fakt, wszystko to wygląda naprawdę super, ale jak na tę serię – nieco za mało eksplozji.

Overkill’s The Walking Dead

Prezentacja gry na PC Gaming Show przedstawiła nam pierwsze soczyście brutalne fragmenty rozgrywki z produkcji studia Overkill i zaznajomiła nas z zasadami przetrwania w tym niegościnnym świecie. Najważniejszą z nich jest trzymanie się w kupie – świetnie się więc składa, że tytuł zaoferuje kooperację dla maksymalnie czterech osób. Podano też datę premiery, która nadejdzie szybciej, niż moglibyśmy się spodziewać – bo już 8 listopada tego roku. Overkill’s The Walking Dead trafi na PC, PlayStation 4 i Xboksa One.

  1. Pełna wiadomość

Noita

Po krótkiej przerwie na nieco bardziej znane gry powracamy do tego, do czego PC Gaming Show zdążyło nas przyzwyczaić – a więc „indyki”. Tym razem mieliśmy okazję zobaczyć Noita, roguelite akcji z proceduralnie generowanym światem, którego najciekawszą właściwością jest fakt, że każdy pojedynczy piksel ma być tutaj symulowany oddzielnie i podlegać prawom fizyki. Czy ten eksperyment przełoży się na przyjemne doświadczenia dla graczy? Na razie za wcześnie, by ferować wyroki, bo nawet sami twórcy nie wiedzą, kiedy ukończą prace.

Two Point Hospital

Sami twórcy Two Point Hospital nie ukrywają, że ich produkcja to duchowy spadkobierca Theme Hospital. W grze zbudujemy więc szpital, ulepszymy metody leczenia, poeksperymentujemy nad wynajdywaniem lekarstw, a także odkryjemy remedium na pozbycie się największej zmory ludzkości – monobrwi. Podobno ma zadebiutować na Steamie jeszcze w tym roku.

Ooblets

Na jakiekolwiek konkrety na temat przeuroczej gry farmerskiej Ooblets czekaliśmy od stycznia 2017 roku… i wygląda na to, że poczekamy co najmniej do następnych targów. Ale hej – przynajmniej teraz wiemy, że hucznie zapowiadane walki pomiędzy wyhodowanymi przez nas stworkami to tak naprawdę taneczne bitwy przy rozbawionej publiczności. Kto by się tam przejmował datą premiery…

Anno 1800

I znowu szybciutki przeskok do jednej z niewielu znanych marek w trakcie tej konferencji. Zaprezentowano pierwszy od czasów ubiegłorocznego gamescomu zwiastun Anno 1800 od studia Blue Byte, na który składają się przede wszystkim ujęcia różnorodnych pól, wiosek i wielkich miast. Wszystko wygląda imponująco, ale chyba wolelibyśmy trochę konkretów. Tymczasem deweloperzy przebąkują o trybie sandboksa, rozgrywce wieloosobowej oraz premierze jeszcze w tym roku, a szczegółów jak nie było, tak nie ma.

Rapture Rejects

Sami prowadzący PC Gaming Show wydawali się być zaskoczeni, że organizatorzy E3 pozwolili im puścić ten zwiastun. Bo rzeczywiście – seria internetowych komiksów Cyanide & Hapiness, którą inspirowane jest Rapture Rejects, to humor momentami czarniejszy od pumy wytaczanej w smole. A czym jest sama gra? Cóż, to battle royale (...oczywiście), zaprezentowane z izometrycznej perspektywy i oprawione rysunkową kreską. Jeśli będzie tu co najmniej w połowie tak zabawnie, jak w komiksach, to jestem kupiony. Do testów alfa możecie się zapisywać już teraz pod tym adresem.

Hitman 2

Dotychczasowy wielki nieobecny targów E3 dał o sobie znać na samym końcu konferencji PC Gaming Show – niestety, bez żadnego dłuższego fragmentu konkretnej misji. Otrzymaliśmy za to króciutki, utrzymany w humorystycznym tonie zwiastun, przedstawiający interesujące scenariusze zleceń – w tym morderstwo wyznaczonego celu podczas wyścigów samochodowych. W przeciągu minuty prezentuje też najważniejsze mechaniki rozgrywki – swobodę działań, przebieranie się i możliwość uczynienia bronią wszystkiego, na co przyjdzie Wam ochota. Ja na przykład będę lepiej spać wiedząc, że Agent 47 może kogoś obezwładnić zdechłą rybą. Hitman 2 trafi na PC, PlayStation 4 i Xboksa One 13 listopada tego roku.

Konferencja PC Gaming Show na E3 2018 - podsumowanie - ilustracja #2

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.