Mass Effect Andromeda: Nakmor Drack Zdrada krogan
Aktualizacja:
Odblokowanie: Spotkanie się z Drack'em [Tempest].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Nakmor Drack: Zdrada krogan. To jeden z pobocznych questów gry Mass Effect: Andromeda z kategorii "Sojusznicy i związki". Quest ten jest powiązany z postacią tytułowego kroganina, który dołącza do drużyny w końcowej części głównego zadania Lepsze początki. Główny bohater będzie musiał pomóc Drackowi w przyjrzeniu się bliżej Williamowi Spenderowi z Nexusa, który podejrzewany jest o prowadzenie działań na niekorzyść rasy krogan.
- Początek zadania
- Znajdź Spendera na Nexusie
- Porozmawiaj z Kesh o Spenderze
- Porozmawiaj z Kandrosem
- Sprawdź zapis z monitoringu Nexusa
- Skonfrontuj się ze Spenderem w sprawie nagrania z monitoringu
- Zlokalizuj planetę wspomnianą w nagraniu z monitoringu
- Porozmawiaj z SAM-em na Tempeście
- Sprawdź łącznika Spendera na Kadarze
- Pokonaj wygnańców
- Przeszukaj kryjówkę w poszukiwaniu śladów
- Przeszukaj pokój Spendera w poszukiwaniu szyfratora
- Porozmawiaj z oficerem komunikacyjnym
- Porozmawiaj z Drackiem na Tempeście
Początek zadania

Quest ten możesz odblokować dopiero po tym jak Nakmor Drack dołączy do drużyny i ma to miejsce pod koniec rozwiązywania głównego zadania Lepsze początki na Eosie. Po tym jak powrócisz na pokład statku Tempest odszukaj Dracka i porozmawiaj z nim. Poprosi Cię on o przyjrzenie się antykrogańskiej dzialałności Williama Spendera na Nexusie.
Znajdź Spendera na Nexusie

William Spender jest asystentem dyrektora na Nexusie. Dotrzyj do lokacji Nexus: Dok i rozejrzyj się za Spenderem w pobliżu miejsca, w którym zadokował statek Tempest - będzie on zajęty przesłuchawiem salarianina Del Jasina. Po tym jak Spender odejdzie pogadaj w cztery oczy z Jasinem i zaoferuj swoją pomoc.
Porozmawiaj z Kesh o Spenderze
Udaj się do kolejki, przenieś się do lokacji Nexus: Centrum operacyjne i udaj się na spotkanie z Nakmor Kesh. Także i tej postaci musisz obiecać udzielenie pomocy poprzez pozyskanie nagrania z monitoringu, które mogłoby obciążyć Spendera.
Porozmawiaj z Kandrosem
Skieruj się do posterunku milicji gdzie przebywa Tiran Kandros. Rozmowa będzie krótka i zaowocuje uzyskaniem praw dostępu do nagrań z monitoringu.
Sprawdź zapis z monitoringu Nexusa
Miejsce obsługi monitoringu znajduje się tuż obok Kandrosa. Uruchom komputer, a dowiesz się, że nagranie zostało uszkodzone. Jedynym śladem będzie informacja o planecie Kadara.
Skonfrontuj się ze Spenderem w sprawie nagrania z monitoringu
Spendera odnajdziesz na wyższym poziomie centrum operacyjnego. Rozmowa będzie bardzo krótka i do niczego konkretnego nie doprowadzi.
Zlokalizuj planetę wspomnianą w nagraniu z monitoringu
Quest będziesz mógł kontynuować dopiero po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym gry i odblokujesz możliwość podróżowania do układu, w skład którego wchodzi planeta Kadara. Musisz konkretnie doprowadzić do zaliczenia głównego questu Ścieżka nadziei i odblokowania kolejnego głównego zadania - Polowanie na Archonta. W wyniku awansowania w głównym wątku fabularnym gry możliwe stanie się podróżowanie na planetę Kadara w układzie Govorkam i to ona jest powiązana z opisywanym zadaniem.
Porozmawiaj z SAM-em na Tempeście
Po dotarciu na orbitę planety Kadara wyłącz na chwilę podgląd galaktyki i udaj się do kajuty kapitańskiej żeby porozmawiać z SAM-em. Otrzymasz od niego zaktualizowane wytyczne.
Sprawdź łącznika Spendera na Kadarze

Musisz wylądować na planecie Kadara. Przenieś się na jej pustkowia i wyrusz do zaznaczonej przez grę lokacji znajdującej się w jej południowo-zachodniej części. Jeszcze w drodze do celu otrzymasz ostrzeżenie o polu minowym i z racji na realne zagrożenie dla Tempesta resztę podróży zalicz pieszo.
Pokonaj wygnańców
Okolica jest okupowana przez wygnańców, z którymi musisz się najpierw uporać. Wykorzystuj duże skały żeby unikać ich ostrzału w drodze do zabudowań. Licz się też z możliwością przybycia posiłków.
Przeszukaj kryjówkę w poszukiwaniu śladów
Wejdź do głównego pomieszczenia kryjówki i zlokalizuj w niej datapada z zapisaną wiadomością. Otrzymasz punkty zdatności Andromedy i dowiesz się, że konieczny będzie powrót na Nexusa.
Przeszukaj pokój Spendera w poszukiwaniu szyfratora

Powróć do Nexusa i udaj się na górny poziom lokacji Nexus: Dok (czyli do obszaru wspólnego). Jest tu kilka mieszkań i jedno z nich należy do Spendera. Włam się do apartamentu. W mieszkaniu Spendera możesz odnaleźć:
- trzy datapady
- model statku Inicjatywy do kolekcji (Initative Fighter Model)
- trzy dziennik audio (w przypadku jednego z nich musisz potwierdzić, że chcesz włamać się do systemu)
- terminal z kilkoma zapisanymi wiadomościami
- skrzynię z zapasami
- interaktywną szafkę na książki
Najważniejszy krok to odnalezienie szyfratora i jest on ukryty za pokazanym na obrazku dużym ekranem. Obróć odpowiednio kamerę żeby go dostrzec.
Porozmawiaj z oficerem komunikacyjnym
Użyj kolejki żeby wybrać się do lokacji Nexus: Centrum operacyjne. Oficera komunikacyjnego odnajdziesz na najwyższym poziomie tego obszaru. Możesz wyjawić w trakcie rozmowy, iż szyfrator był w pomieszczeniu Spendera, lub zachować tę wiedzę dla siebie (wybór ten nie wpłynie na zakończenie questu).
Porozmawiaj z Drackiem na Tempeście
Powróć na pokład Tempesta i porozmawiaj z Drack'em. Odblokowana zostanie dzięki temu jego misja lojalnościowa Nakmor Drack: Przyszłość naszego ludu.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy, odblokowanie misji lojalnościowej Nakmor Drack: Przyszłość naszego ludu.
Komentarze czytelników
man of kin Legionista
Pytanie
Co robią wyzwalacze pamięci na planetach na których Alec Nawet nie przyleciał? Bo umarł na tej pierwszej planecie
Zeus88 Chorąży
Owszem, ta walka była bardzo ciężka i długa i sam nie wiem jak mi sie udało ją wygrac za pierwszym razem. Po tej misji wywnioskowałem, że Andromeda jest specyficzna i miło się gra, gdy nie jesteś na strzała jak w innych grach na niskich levelach. Bo co to za frajda, gdy Cie ghul walnie raz albo łupieżca ma Cie na hita.
zanonimizowany1243598 Centurion
Gra naprawdę wciąga mimo to nadal po 2 latach zdarzają się bugi i jednak grafika gorsza niż wiedźmin szczególnie na modach robię główne misje poboczne i fabularne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=69uFFNUYrVE
Bentiago Junior
Dzień dobry.
Przygodę z Mass Effekt: Andromeda rozpocząłem dwa tygodnie temu. Pomimo upływu czasu od daty premiery pewne błędy nie zostały usunięte. Co zaobserwowałem dotychczas:
1. Na planecie Voeld nie można przejść questu "Oświecenie". Pomimo podświetlenia postaci Astry nie można z nią porozmawiać.
2. Nie pojawia się znacznik questu odnośnie zadania "Reformacja" Voeld, po odnalezieniu kapłanki w siedzibie ruchu oporu, przyjęciu od niej błogosławieństwa oraz uzyskaniu informacji o samobójczych misjach, na mapie nie pojawia się lokalizacja "Poszukiwaczy chwały". Pozdrawiam.
Wierzbik995 Junior
Witam,
mam problem w zadaniu w którym należy odnaleźć transponder Peryfony, a mianowicie po zeskanowaniu go nie mogę w żaden sposób go użyć. Podświetla się jako aktywne zadanie z pomarańczowym znacznikiem misji. Gra była włączana i wyłączana, również wykonałem inne misje w tym czasie jednak problem nie zniknął. Ktoś już może tak miał? Przejdzie samo czy zadanie już przepadło? A jeżeli przepadło to czy będzie miało silny wpływ na zakończenie?
danima97 Junior
Hejka, swoją przygodę z Mass Effect zaczęłam parę miesięcy temu i mam pewien problem (choć podejrzewam, że jest to jakiś błąd gry). Otóż po założeniu placówki na Kadarze, gdy próbuję przejść do doków (lub nawet przejść na Temptesta z Nomada), gra pokazuje mi okno ładowania (jakby się normalnie ładowało), ale nigdzie dalej nie przechodzi, jakby coś się zacięło. Niby odczekuję dłuższą chwilę, lecz nic się nie zmienia. Ktoś też tak miał?
konradg Junior
WITAM JA W KWESTIO ONLINE CZY DA SIE ULEPSZYC POSTACIE TAM NA MAKSA BO DO 20 POZIOMU SIE DA ULEPSZAC A POTEM PRZEZ KARTY ALE PO 11 POZIOMIE NA KARTACH JUZ SIE NIE ULEPSZA A MOZE I TAK TYLKO MAM PECHA I TAK MI WYCHODZI TEGO NIE WIEM??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
