Mass Effect Andromeda: Jaal Ama Darav Przyjaciele czy wrogowie
Aktualizacja:
Odblokowanie: Automatycznie w trakcie zaliczania głównego zadania Ścieżka nadziei [Tempest].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Jaal Ama Darav: Przyjaciele czy wrogowie?. To jeden z pobocznych questów gry Mass Effect: Andromeda z kategorii "Sojusznicy i związki". Quest ten jest powiązany z postacią Jaala, który dołącza do drużyny w trakcie pierwszej wizyty na planecie Aya. Dzięki współpracy z Jaalem będziesz mógł doprowadzić do spotkania z liderem angarskich bojowników Roekaarów - Akksulem.
- Początek zadania
- Znajdź Thaldyr na Havarl
- Wejdź do domu Thaldyr
- Poczekaj aż Jaal zorganizuje spotkanie
- Porozmawiaj z Moshae na Ai
- Połącz się z widkonem na Tempeście
- Udaj się do Prodromos
- Zbadaj Czarne Kły
- Zbadaj obóz Roekaarów
- Udaj się do Lokalizacji 2: Odporność
- Pokonaj Roekaarów
- Udaj się do Lokalizacji 1: Obietnica
- Powróć do Bradley'a na Prodromos
- Sprawdź pocztę
- Odtwórz wiadomość od Akksula w sali konferencyjnej
Początek zadania
Quest ten automatycznie pojawi się w Twoim dzienniku po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym zadaniu Ścieżka nadziei, a konkretnie po tym jak pomożesz angarom i po tym jak skontaktujesz się z Evfrą z pokładu Tempesta. Udaj się do kajuty, w której przebywa Jaal żeby z nim porozmawiać na temat Roekaarów i ich przywódcy Akksula. Pierwszym krokiem na drodze uporania się z zagrożeniem ze strony Roekaarów będzie spotkanie się z Thaldyr na planecie Havarl.
Znajdź Thaldyr na Havarl

Wyląduj na powierzchni planety Havarl i na poszukiwania Thaldyr zabierz ze sobą Jaala. Thaldyr przebywa w dość niewielkiej odległości na północny-wschód od lądowiska Tempesta. Po zbliżeniu się do zaznaczonego na mapie obszaru konieczne okaże się wyeliminowanie małej grupy kettów.
Wejdź do domu Thaldyr
Po walkach skieruj się do wejścia do budynku. Odblokowuj drzwi żeby wejść do środka i porozmawiać z ranną Thaldyr na temat Akksula.
Poczekaj aż Jaal zorganizuje spotkanie
Zadanie będziesz mógł kontynuować dopiero jak awansujesz dostatecznie w głównym wątku fabularnym. W trakcie zaliczania głównego questu Polowanie na Archonta na Kadarze powinieneś otrzymać informację o otrzymanym e-mailu. Przeczytaj go po powrocie na pokład Tempesta, a dowiesz się o spotkaniu z Akksulem, które udało się zaaranżować Moshae.
Porozmawiaj z Moshae na Ai

Powróć na planetę Aya i dotrzyj do Muzeum historii. Jedne z drzwi prowadzą do pomieszczenia, w którym dojdzie do spotkania z Moshae Sjefą oraz Akksulem. Na zarzuty Akksula możesz odpowiadać w dowolny sposób, gdyż nie zmieni to jego nastawienia do głównego bohatera oraz Inicjatywy Andromeda, jak również nie wpłynie na dalszy przebieg questu. W końcowej części spotkania otrzymasz alert od Suvi o niepokojących wydarzeniach na Eosie.
Połącz się z widkonem na Tempeście
Powróć na pokład Tempesta, dotrzyj do widkonu i połącz się z sygnałem alarmowym z Eosa. Z rozmowy z Augustem Bradley'em dowiesz się, że kolonia Prodromos znalazła się w niebezpieczeństwie.
Udaj się do Prodromos
Zalicz przelot do planety Eos i wyląduj na jej planecie, by znaleźć się w placówce Prodromos. Spotkaj się tu osobiście z Augustem Bradley'em. Ustalisz, że do ataku przygotowują się Roekaarowie.
Zbadaj Czarne Kły

Czarne Kły to lokacja na zachodnim krańcu planety Eos i z racji na zaniknięcie szkodliwego promieniowania możesz tam dotrzeć bez żadnych przeszkód. Celem podróży jest mały obóz Roekaarów przy drodze i zmuszony zostaniesz do rozprawienia się z przeciwnikami (szybko schowaj się za skałami lub innymi zasłonami, bo wśród Roekaarów będzie co najmniej jeden snajper).
Zbadaj obóz Roekaarów
Po zakończonych walkach zajmij się zbadaniem całego obozowiska. Musisz zlokalizować dużą interkatywną konsolę i wejść z nią w interakcję. Rozpracujesz dzięki temu plan ataku Roekaarów i będziesz mógł zastawić na nich pułapkę.
Udaj się do Lokalizacji 2: Odporność

Dla przypomnienia Lokalizacja 2 jest w północno-wschodnim narożniku mapy. Po dotarciu na miejsce udaj się na dach gdzie konieczne okaże się uruchomienie przekaźnika. Zanim tego dokonasz rozważ zapisanie stanu gry i postaraj się zapamiętać najważniejsze obszary w bazie (lokalizacje skrzynek z zaopatrzeniem, wybuchowych obiektów itp.).
Pokonaj Roekaarów

Niedługo po uruchomieniu przekaźnika w bazie pojawi się pierwsza grupa Roekkarów. Warto wykorzystać element zaskoczenia i zaatakować przeciwników tuż po tym jak wysadzi ich transporter - możesz np. skorzystać z jednego z karabinów albo podrzucić im jakieś wybuchowe niespodzianki. Bitwę możesz rozgrywać pozostając na dachach budynków lub przemieszczając się na ziemi i szukając okazji do walk na średnim i krótkim dystansie. Niezależnie od obranej taktyki działania bądź jednak gotowy na pojawienie się drugiego transportera z przeciwnikami. Przegapienie go może doprowadzić do tego, że nagle zostaniesz zaatakowany z kilku różnych stron i trudno będzie uciec w bezpieczne miejsce żeby się przegrupować.
Udaj się do Lokalizacji 1: Obietnica

Po wygranej bitwie otrzymasz komunikat od Bradley'a o pojawieniu się Roekaarów w Lokalizacji 1. Uzupełnij zapasy w bazie 2 i dopiero wtedy wyrusz do bazy 1. Ta bitwa będzie różniła się tym, że wrogowie będą się już spodziewali ataku ze strony Twojej drużyny. Tak jak wcześniej możesz polegać na środkach do walki na dystans lub biegać między budynkami i skałami i eliminować Roekaarów na krótszym dystansie. Zerkaj często na wskazania radaru, bo musisz oczyścić z wrogów całą placówkę. Pilnuj się też podczas atakowania wrogiej Hydry - unikaj jej ostrzału i stosuj ataki wymierzone w osłabianie pancerza.
Uwaga - Warto przypomnieć, że na terenie Lokalizacji 1 jest stacja przesyłowa. Możesz do niej dotrzeć jeśli potrzebujesz zregenerować pasek zdrowia i odnowić zapasy.
Powróć do Bradley'a na Prodromos
Po wygraniu drugiej bitwy spotkaj się ponownie z Augustem Bradley'em w bazie Prodromos, czyli w placówce Andromedy. Otrzymasz podziękowania i punkty zdatności Andromedy.
Sprawdź pocztę
Quest będziesz mógł kontynuować po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym. Otrzymasz wtedy nowego e-maila od Jaala i konieczne okaże się przeczytanie go na pokładzie Tempesta. Z e-maila dowiesz się o otrzymaniu nowej wiadomości od Akksula.
Odtwórz wiadomość od Akksula w sali konferencyjnej
Udaj się do widkonu i wejdź z nim w interakcję żeby obejrzeć wiadomość nagraną przez Akksula. Ponownie zmuszony zostaniesz do oczekania aż Akksul wykona kolejny ruch, przy czym w rzeczywistości jest to już koniec tego zadania. W dalszej części gry otrzymasz nowego e-maila od Jaala i przeczytanie go odblokuje misję lojalnościową Jaal Ama Darav: Z krwi i kości.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy, odblokowanie misji lojalnościowej Jaal Ama Darav: Z krwi i kości.
Komentarze czytelników
man of kin Legionista
Pytanie
Co robią wyzwalacze pamięci na planetach na których Alec Nawet nie przyleciał? Bo umarł na tej pierwszej planecie
Zeus88 Chorąży
Owszem, ta walka była bardzo ciężka i długa i sam nie wiem jak mi sie udało ją wygrac za pierwszym razem. Po tej misji wywnioskowałem, że Andromeda jest specyficzna i miło się gra, gdy nie jesteś na strzała jak w innych grach na niskich levelach. Bo co to za frajda, gdy Cie ghul walnie raz albo łupieżca ma Cie na hita.
zanonimizowany1243598 Centurion
Gra naprawdę wciąga mimo to nadal po 2 latach zdarzają się bugi i jednak grafika gorsza niż wiedźmin szczególnie na modach robię główne misje poboczne i fabularne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=69uFFNUYrVE
Bentiago Junior
Dzień dobry.
Przygodę z Mass Effekt: Andromeda rozpocząłem dwa tygodnie temu. Pomimo upływu czasu od daty premiery pewne błędy nie zostały usunięte. Co zaobserwowałem dotychczas:
1. Na planecie Voeld nie można przejść questu "Oświecenie". Pomimo podświetlenia postaci Astry nie można z nią porozmawiać.
2. Nie pojawia się znacznik questu odnośnie zadania "Reformacja" Voeld, po odnalezieniu kapłanki w siedzibie ruchu oporu, przyjęciu od niej błogosławieństwa oraz uzyskaniu informacji o samobójczych misjach, na mapie nie pojawia się lokalizacja "Poszukiwaczy chwały". Pozdrawiam.
Wierzbik995 Junior
Witam,
mam problem w zadaniu w którym należy odnaleźć transponder Peryfony, a mianowicie po zeskanowaniu go nie mogę w żaden sposób go użyć. Podświetla się jako aktywne zadanie z pomarańczowym znacznikiem misji. Gra była włączana i wyłączana, również wykonałem inne misje w tym czasie jednak problem nie zniknął. Ktoś już może tak miał? Przejdzie samo czy zadanie już przepadło? A jeżeli przepadło to czy będzie miało silny wpływ na zakończenie?
danima97 Junior
Hejka, swoją przygodę z Mass Effect zaczęłam parę miesięcy temu i mam pewien problem (choć podejrzewam, że jest to jakiś błąd gry). Otóż po założeniu placówki na Kadarze, gdy próbuję przejść do doków (lub nawet przejść na Temptesta z Nomada), gra pokazuje mi okno ładowania (jakby się normalnie ładowało), ale nigdzie dalej nie przechodzi, jakby coś się zacięło. Niby odczekuję dłuższą chwilę, lecz nic się nie zmienia. Ktoś też tak miał?
konradg Junior
WITAM JA W KWESTIO ONLINE CZY DA SIE ULEPSZYC POSTACIE TAM NA MAKSA BO DO 20 POZIOMU SIE DA ULEPSZAC A POTEM PRZEZ KARTY ALE PO 11 POZIOMIE NA KARTACH JUZ SIE NIE ULEPSZA A MOZE I TAK TYLKO MAM PECHA I TAK MI WYCHODZI TEGO NIE WIEM??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
