Mass Effect Andromeda: Zadania dodatkowe
Aktualizacja:
Na stronie znajdują się zadania dodatkowe (Additional Tasks), które możesz odblokować w grze Mass Effect: Andromeda podczas pobytu na planecie Aya. Są to w głównej mierze drobne questy, za wykonanie których możesz jednak zdobyć punkty doświadczenia i inne nagrody.
Uwaga - Wymienione poniżej questy stają się dostępne dopiero po tym jak zagwarantujesz sobie swobodne podróżowanie po całym mieście angarów. Staje się możliwe dzięki uratowaniu Moshae Sjefy w ramach głównego questu Ścieżka nadziei. Cała mapa odblokowana zostanie w momencie powrotu z uratowaną Moshae na Ayę.
- Prawa i obyczaje (Laws and Customs)
- Wiadomości dla Nexusa (Messages to the Nexus)
- Obiekt testów (Test Subject)
- Angarska inicjatywa (The Angaran Initative)
- Zaopatrzenie dla placówki na Eos (Outpost Supplies on Eos)
- Zaopatrzenie dla placówki na Kadarze (Outpost Supplies on Kadara)
- Zaopatrzenie dla placówki na Voeld (Outpost Supplies on Voeld)
- Wymiana z Nexusem (The Nexus Exchange)
- Świadkowie (The Witnesses)
- Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość (Past, Present and Future)
Prawa i obyczaje (Laws and Customs)
Odblokowanie: Porozmawianie z Arbiter Renaav [Aya: Targ].

Quest ten możesz odblokować dzięki zaliczeniu rozmowy z Arbiter Renaav przebywającą na targu. Zasugeruje ona głównemu bohaterowi bliższe zapoznanie się z prawami i zwyczajami jej ludu i będziesz musiał w związku z tym spotkać się z dwoma innymi osobami przebywającymi na Ayi. Są to arbiter Ohmdaal z biura gubernator oraz arbiter Vraagen z siedziby ruchu oporu. Po zaliczeniu rozmowy z każdą z tych osób zabierz pozostawionego datapada i zapoznaj się z jego treścią.
Nagrody za ukończenie zadania: XP.
Wiadomości dla Nexusa (Messages to the Nexus)
Odblokowanie: Porozmawianie z Enrohem Bosaanem [Aya: Biuro gubernator].

Quest ten możesz odblokować dzięki zaliczeniu rozmowy z Enrohem Bosaanem przebywającym w biurze gubernator. Poprosi on głównego bohatera o odwiedzenie czterech terminali służących do wysyłania osobistych wiadomości do Nexusa. Terminale rozmieszczone są po całym mieście i możesz docierać do nich w dowolnej kolejności. Po dotarciu do każdego z nich wybierz pierwszą opcję z listy, a więc przejrzenie wiadomości. Możesz następnie przesłać je w nienaruszonym stanie lub wpłynąć najpierw na treść wybranych z nich. Niezależnie od podjętych decyzji quest zakończy się w momencie wysłania wiadomości ze wszystkich czterech terminali.
Nagrody za ukończenie zadania: XP.
Obiekt testów (Test Subject)
Odblokowanie: Przejście obok Daanfre [Aya].

Quest ten aktywuje się dość nietypowo, albowiem musisz doprowadzić do tego żeby jedna z angarek podjęła próbę zeskanowania głównego bohatera. Mowa tu o Daanfre i domyślnie stoi ona obok terminalu komunikacyjnego zlokalizowanego niedaleko siedziby ruchu oporu - pokazuje ją dołączony obrazek. Otrzymasz ostrzeżenie od SAM-a, że doszło do próby wykonania skanu. Zagadaj do Daanfre celem ustalenia motywów jej działania. Po wysłuchaniu jej stanowiska możesz dać się jej zeskanować.
Nagrody za ukończenie zadania: XP.
Angarska inicjatywa (The Angaran Initative)
Odblokowanie: Otrzymanie e-maila od dyrektora Tanna [Tempest].

Wiadomość od dyrektora Tanna otrzymasz po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym gry i będzie ona dotyczyła odwiedzenia nowo otwartej ambasady Inicjatywy Andromeda na planecie Aya. Po powrocie na tę planetę skieruj się do ambsadary i porozmawiaj tam z ambasador Riallą. Domyślnie odblokujesz poboczne zadanie Vesaal, ale dzięki wypytaniu się ambasador na temat innych problemów do dziennika dodany zostanie również drobny quest Wymiana z Nexusem.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, odblokowanie pobocznego zadania Vesaal, odblokowanie dodatkowego zadania Wymiana z Nexusem.
Zaopatrzenie dla placówki na Eos (Outpost Supplies on Eos)
Odblokowanie: Rozmowa z Merixusem [Aya: Doki].

Merixus powinien pojawić się w Dokach po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym gry. Będzie on stał przy promie na wschód od miejsca, w którym zadokował Tempest. Porozmawiaj z nim na temat pozyskania potrzebnego zaopatrzenia dla placówki na Eosie. Zostaniesz wysłany na poszukiwania nasion quilloa i są one w ofercie jednego z handlarzy rozstawionych na targu. Zakup nasiona za 250 kredytów i przynieś je Merixusowi.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.
Zaopatrzenie dla placówki na Kadarze (Outpost Supplies on Kadara)
Odblokowanie: Rozmowa z Merixusem [Aya: Doki].

Merixus powinien pojawić się w Dokach po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym gry. Będzie on stał przy promie na wschód od miejsca, w którym zadokował Tempest. Porozmawiaj z nim na temat pozyskania potrzebnego zaopatrzenia dla placówki na Kadarze. Zostaniesz wysłany na poszukiwania angarskich antybiotyków i są one w ofercie jednego z lekarzy w siedzibie ruchu oporu. Zanim wejdziesz do kliniki musisz przejść procedurę odkażania, ale oprócz uaktywnienia konsoli obok drzwi nie trzeba wykonywać żadnych dodatkowych czynności. Zakup antybiotyki za 450 kredytów i przynieś je Merixusowi.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.
Zaopatrzenie dla placówki na Voeld (Outpost Supplies on Voeld)
Odblokowanie: Rozmowa z Merixusem [Aya: Doki].

Merixus powinien pojawić się w Dokach po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym gry. Będzie on stał przy promie na wschód od miejsca, w którym zadokował Tempest. Porozmawiaj z nim na temat pozyskania potrzebnego zaopatrzenia dla placówki na Voeld. Zostaniesz wysłany na poszukiwania solarnych wzmacniaczy i są one w ofercie jednego z techników przebywającego w zachodniej części miasta. Zakup wzmacniacze za 550 kredytów i przynieś je Merixusowi.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.
Wymiana z Nexusem (The Nexus Exchange)
Odblokowanie: Porozmawianie z Ambasador Riallą [Aya: Ambasada].

Quest ten może zostać odblokowany podczas zaliczania zadania dodatkowego Angarska inicjatywa. Stanie się tak jednak tylko jeśli podczas spotkania z Ambasador Riallą wypytasz się ją o dodatkowe problemy z jakimi musi uporać się ambasada. Dowiesz się dzięki temu, że kilku angarczyków wyraziło zainteresowanie przeniesieniem się Nexusa. Będziesz mógł porozmawiać z nimi i spróbować zachęcić ich do przeprowadzki.
Uwaga - W przypadku każdego z kandydatów rozmowa może zakończyć się na dwa sposoby - uda ci się zachęcić angarczyka do wyruszenia na Nexusa lub postanowi on jednak pozostać na Ai. Jeśli chcesz zrekrutować wszystkich ochotników to musisz wybierać odpowiednie opcje dialogowe w trakcie rozmów. Wyszczególnione one zostały poniżej:
Saalro - Zapewnij tego ochotnika o możliwości znalezienia pracy na Nexusie (lewa opcja dialogowa).
Yuraalt - Ostrzeż tego ochotnika, że nie możesz dać mu gwarancji bezpieczeństwa (prawa opcja dialogowa).
Helruul - Powiedz temu ochotnikowi, że od niego zależy w jaki sposób będzie pozostawał w kontakcie z rodziną (lewa opcja dialogowa).
Niezależnie od tego ile osób udało ci się zachęcić do przeniesienia na Nexusa quest zostanie zaliczony.
Nagrody za ukończenie zadania: XP.
Świadkowie (The Witnesses)
Odblokowanie: Otrzymanie e-maila od Moshae Sjefy [Tempest].

Zadaniem tym możesz zająć się po tym jak otrzymasz e-maila od Moshae Sjefy. W wiadomości zasugeruje ona spotkanie się z kilkoma angarami, którzy pamiętają pierwszy kontakt z kettami. Wypytanie tych osób na temat ich doświadczeń może okazać się pomocne w pokonaniu kettów. Przenieś się na planetę Aya. Osoby z listy to Daanesk, Anaret i Vuhlren. Możesz odwiedzać je w dowolnej kolejności. W trakcie każdego ze spotkań wybieraj dowolne opcje dialogowe, gdyż nie wpłyną one na przydatność pozyskanych informacji na temat kettów.
Nagrody za ukończenie zadania: XP.
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość (Past, Present and Future)
Odblokowanie: Otrzymanie e-maila od Aveli Kjar [Tempest].

Okazja do przystąpienia do tego questu powinna pojawić się jakiś czas po zaliczeniu pobocznego zadania Zapomniana historia. Otrzymasz nowego e-maila od Aveli Kjar, w którym poprosi ona o spotkanie w sprawie jednego z odnalezionych wcześniej artefaktów. Zalicz przelot na planetę Aya i spotkaj się ponownie z Avelą - powinna przebywać w południowej części miasta. Spotkanie to jest dobrą okazją do kontynuowania romansu z Avelą, gdyż wybierając opcję dialogową flirtu możesz liczyć na jej pocałunek.
Komentarze czytelników
man of kin Legionista
Pytanie
Co robią wyzwalacze pamięci na planetach na których Alec Nawet nie przyleciał? Bo umarł na tej pierwszej planecie
Zeus88 Chorąży
Owszem, ta walka była bardzo ciężka i długa i sam nie wiem jak mi sie udało ją wygrac za pierwszym razem. Po tej misji wywnioskowałem, że Andromeda jest specyficzna i miło się gra, gdy nie jesteś na strzała jak w innych grach na niskich levelach. Bo co to za frajda, gdy Cie ghul walnie raz albo łupieżca ma Cie na hita.
zanonimizowany1243598 Centurion
Gra naprawdę wciąga mimo to nadal po 2 latach zdarzają się bugi i jednak grafika gorsza niż wiedźmin szczególnie na modach robię główne misje poboczne i fabularne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=69uFFNUYrVE
Bentiago Junior
Dzień dobry.
Przygodę z Mass Effekt: Andromeda rozpocząłem dwa tygodnie temu. Pomimo upływu czasu od daty premiery pewne błędy nie zostały usunięte. Co zaobserwowałem dotychczas:
1. Na planecie Voeld nie można przejść questu "Oświecenie". Pomimo podświetlenia postaci Astry nie można z nią porozmawiać.
2. Nie pojawia się znacznik questu odnośnie zadania "Reformacja" Voeld, po odnalezieniu kapłanki w siedzibie ruchu oporu, przyjęciu od niej błogosławieństwa oraz uzyskaniu informacji o samobójczych misjach, na mapie nie pojawia się lokalizacja "Poszukiwaczy chwały". Pozdrawiam.
Wierzbik995 Junior
Witam,
mam problem w zadaniu w którym należy odnaleźć transponder Peryfony, a mianowicie po zeskanowaniu go nie mogę w żaden sposób go użyć. Podświetla się jako aktywne zadanie z pomarańczowym znacznikiem misji. Gra była włączana i wyłączana, również wykonałem inne misje w tym czasie jednak problem nie zniknął. Ktoś już może tak miał? Przejdzie samo czy zadanie już przepadło? A jeżeli przepadło to czy będzie miało silny wpływ na zakończenie?
danima97 Junior
Hejka, swoją przygodę z Mass Effect zaczęłam parę miesięcy temu i mam pewien problem (choć podejrzewam, że jest to jakiś błąd gry). Otóż po założeniu placówki na Kadarze, gdy próbuję przejść do doków (lub nawet przejść na Temptesta z Nomada), gra pokazuje mi okno ładowania (jakby się normalnie ładowało), ale nigdzie dalej nie przechodzi, jakby coś się zacięło. Niby odczekuję dłuższą chwilę, lecz nic się nie zmienia. Ktoś też tak miał?
konradg Junior
WITAM JA W KWESTIO ONLINE CZY DA SIE ULEPSZYC POSTACIE TAM NA MAKSA BO DO 20 POZIOMU SIE DA ULEPSZAC A POTEM PRZEZ KARTY ALE PO 11 POZIOMIE NA KARTACH JUZ SIE NIE ULEPSZA A MOZE I TAK TYLKO MAM PECHA I TAK MI WYCHODZI TEGO NIE WIEM??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
