Mass Effect Andromeda: Zaraza
Aktualizacja:
Odblokowanie: Otrzymanie e-maila od Kapitan Dunn [Tempest].
Na stronie znajduje się opis przejścia questu Zaraza. To zadanie w Helejosie (poboczny quest) gry Mass Effect: Andromeda, które dotyczy odnalezienia obywatelki Inicjatywy będącej nosicielem śmiertelnie niebezpiecznej choroby. Konieczne okaże się wytropienie jej zanim zacznie zarażać inne osoby.
Uwaga - Wbrew temu co mógłbyś sądzić zadanie to nie ma odgórnie narzuconego limitu czasowego. Odnalezieniem nosicielki śmiertelnie niebezpiecznej choroby nie musisz więc za wszelką cenę zajmować się gdy tylko quest ten zostanie dodany do Twojego dziennika.
Początek zadania
Odblokowanie zadania

Okazja do przystąpienia do tego questu powinna pojawić się po powrocie z planety Kadara odwiedzanej w ramach głównego zadania Polowanie na Archonta. Przejrzyj wiadomości na Tempeście. Jedna z nich będzie od Kapitan Dunn, która poprosi o pilne spotkanie na Nexusie.
Spotkaj się z Dunn na pokładzie mieszkalnym Hyperiona
Powróć na Nexusa i przenieś się z pomocą kolejki do lokacji Nexus: Pokład mieszkalny. Odszukaj tu Kapitan Dunn i porozmawiaj z nią, a dowiesz się o wybudzonej z hibernacji kobiecie, która jest nosicielem wyjątkowo niebezpiecznej choroby. Będziesz musiał ją odnaleźć zanim choroba przejdzie w stan umożliwiający zarażanie innych osób.
Zlokalizowanie Ruth
Porozmawiaj z Harrym w stacji kriogenicznej
Użyj kolejki żeby przenieść się do lokacji Nexus: Dział kriogeniki i porozmawiaj na miejscu z doktorem Carlylem. Z rozmowy możesz dowiedzieć się o chorobie, o kobiecie, która jest jej nosicielką, oraz o sposobach jej odnalezienia.
Porozmawiaj z funkcjonariuszką służb imigracyjnych na obszarze dokowania

Powróć kolejką do lokacji Nexus: Dok. Miejsce odnalezienia funkcjonariuszki służb imigracyjnych pokazuje dołączony obrazek - pracuje ona na terenie posterunku imigracyjnego w północno-wschodnim narożniku mapy. Przepytaj funkcjonariuszkę na temat Ruth (w tej i w kolejnych rozmowach możesz zatajać powody, dla których chcesz odnaleźć kobietę - nie wpłynie to na przebieg questu).
Znajdź poprzednie miejsce pobytu Ruth Bekker

Musisz teraz zacząć używać skanera żeby prześledzić "trasę podróży" Ruth Bekker. Przykładowy interaktywny ślad pokazuje dołączony obrazek. Przemieszczaj się powoli i odnajduj kolejne elementy do zeskanowania. Ślady zaprowadzą Cię do Klubu Wir znajdującego się w południowo-zachodnim narożniku mapy.
Zbierz informacje w Wirze na obszarze wspólnym Nexusa

W trakcie pobytu w Wirze zeskanuj nowy ślad obecności Ruth. Porozmawiaj ponadto z barmanem Dutchem Smithem oraz z pokazanym na powyższym obrazku salarianinem Latorem Valonem.
Porozmawiaj z Teron w centrum operacyjnym Nexusa
Użyj kolejki żeby przenieść się do lokacji Nexus: Centrum operacyjne. Teron Aminus odnajdziesz na najwyższym poziomie centrum. Otrzymasz informację, że Ruth mogła użyć promu do opuszczenia Nexusa.
Zbadaj dok
Przenieś się do lokacji Nexus: Dok i powróć w pobliże posterunku imigracyjnego w północno-wschodniej części mapy. Porozmawiaj tam z Samuelem Francoeurem, od którego dowiesz się, że Ruth ukradła prom.
Zbadaj trop skradzionego promu

Powróć na pokład Tempesta i otwórz mapę galaktyki. Będziesz musiał odwiedzić kilka różnych układów podążając za śladami promu Ruth. Zacznij od wybrania się do układu Tecunis. Rozpocznij skanowanie w poszukiwaniu anomalii i sprawdź odnalezione ślady promieniowania.Nie odnajdziesz promu, ale za to zdobędziesz punkty badawcze Drogi Mlecznej.
Analogicznie musisz postępować w przypadku kolejnych układów do zbadania. Są to Zaubray, Anasa i Solminae - w każdym z nich odszukaj i sprawdź anomalię. Dzięki pomocy ze strony Suvi ustalisz, że prom Ruth wylądował na Kadarze.
Odnalezienie Ruth na Kadarze
Znajdź prom na Kadarze


Dotrzyj na planetę Kadara i przenieś się z pomocą konsoli tranzytowej na jej pustkowia. Promu ukradzionego przez Ruth należy szukać w północno-wschodniej części planety i oznacza to konieczność odbycia dość długiej podróży Nomadem. Do promu prowadzi pokazana na obrazku 1 droga, która znajduje się na wschód od znacznika celu misji. W dalszej części przejazdu będziesz musiał zjechać na bezdroża i kierować się na południe. Docelowo dotrzesz do rozbitego promu pokazanego na obrazku 2.
Zbadaj miejsce, w którym rozbił się prom
Użyj skanera żeby zlokalizować rejestrator promu, na którym znajduje się wiadomość zapisana przez Ruth. Dowiesz się z niej, że jej choroba jest już zaraźliwa i jeszcze ważniejsze stanie się przez to jej odnalezienie.
Znajdź Ruth Bekker

Nadal musisz używać skanera. Odnajduj dzięki niemu ślady na ziemi i podążaj za nimi. Doprowadzą one drużynę do pokazanego na obrazku budynku, który być może mijałeś już w drodze do rozbitego promu.
Finałowa konfrontacja
Zbadaj budynek
Musisz przystąpić do walk z Roekaarami i bestiami adhi przebywającymi w pobliżu budynku. W trakcie walk licz się z koniecznością wyeliminowania posiłków, aczkolwiek odniesienie zwycięstwa w bitwie nie powinno być zbyt trudne.
Otwórz drzwi

Drzwi prowadzące do górnego pomieszczenia są zamknięte, ale można je odblokować dzięki dotarciu do konsoli znajdującej się na innym piętrze budynku. Przy okazji zwróć uwagę na kapsułę stazy z powyższego obrazka. Jej obecność podpowie ci na temat jednego ze sposobów na rozwiązanie sytuacji z Ruth.
Staw czoło przywódcy Roekaarów

Po otwarciu drzwi załączy się cut-scenka ze spotkania z przywódcą Roekaarów, który będzie trzymał na muszce Ruth Bekker. Możesz się zachować na dwa różne sposoby:
- Pozwolić odejść przywódcy komórki Roekkarów - Możesz się tak zachować, gdyż SAM wykryje, iż kopia wirusa będąca w posiadaniu przywódcy, wykazuje bardzo małe prawdopodobieństwo zdatności do użycia. Jeśli wybierzesz ten wariant to Ruth przeżyje i będzie mogła być umieszczona w stazie w oczekiwaniu na wynalezienie lekarstwa na jej chorobę.
- Zagrozić przywódcy komórki Roekkarów - Zastrzeli on niestety Ruth i zostaniesz zmuszony do pokonania go w bezpośredniej walce (użyj np. strzelby lub broni do walki wręcz z racji rozpoczęcia walk w małym pomieszczeniu).
W obu przypadkach quest zostanie zaliczony.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.
- Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
- Mass Effect Andromeda: Zadania w Helejosie (Heleus Assignments)
- Mass Effect Andromeda: Nexus
- Mass Effect Andromeda: Pierwszy morderca
- Mass Effect Andromeda: Sabotaż na stacji
- Mass Effect Andromeda: Strażacy
- Mass Effect Andromeda: Drzemiące smoki
- Mass Effect Andromeda: Zaraza
- Mass Effect Andromeda: Życie na pograniczu
- Mass Effect Andromeda: Zapracuj na odznakę
- Mass Effect Andromeda: Zadania dodatkowe
- Mass Effect Andromeda: Nexus
- Mass Effect Andromeda: Zadania w Helejosie (Heleus Assignments)
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
Komentarze czytelników
man of kin Legionista
Pytanie
Co robią wyzwalacze pamięci na planetach na których Alec Nawet nie przyleciał? Bo umarł na tej pierwszej planecie
Zeus88 Chorąży
Owszem, ta walka była bardzo ciężka i długa i sam nie wiem jak mi sie udało ją wygrac za pierwszym razem. Po tej misji wywnioskowałem, że Andromeda jest specyficzna i miło się gra, gdy nie jesteś na strzała jak w innych grach na niskich levelach. Bo co to za frajda, gdy Cie ghul walnie raz albo łupieżca ma Cie na hita.
zanonimizowany1243598 Centurion
Gra naprawdę wciąga mimo to nadal po 2 latach zdarzają się bugi i jednak grafika gorsza niż wiedźmin szczególnie na modach robię główne misje poboczne i fabularne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=69uFFNUYrVE
Bentiago Junior
Dzień dobry.
Przygodę z Mass Effekt: Andromeda rozpocząłem dwa tygodnie temu. Pomimo upływu czasu od daty premiery pewne błędy nie zostały usunięte. Co zaobserwowałem dotychczas:
1. Na planecie Voeld nie można przejść questu "Oświecenie". Pomimo podświetlenia postaci Astry nie można z nią porozmawiać.
2. Nie pojawia się znacznik questu odnośnie zadania "Reformacja" Voeld, po odnalezieniu kapłanki w siedzibie ruchu oporu, przyjęciu od niej błogosławieństwa oraz uzyskaniu informacji o samobójczych misjach, na mapie nie pojawia się lokalizacja "Poszukiwaczy chwały". Pozdrawiam.
Wierzbik995 Junior
Witam,
mam problem w zadaniu w którym należy odnaleźć transponder Peryfony, a mianowicie po zeskanowaniu go nie mogę w żaden sposób go użyć. Podświetla się jako aktywne zadanie z pomarańczowym znacznikiem misji. Gra była włączana i wyłączana, również wykonałem inne misje w tym czasie jednak problem nie zniknął. Ktoś już może tak miał? Przejdzie samo czy zadanie już przepadło? A jeżeli przepadło to czy będzie miało silny wpływ na zakończenie?
danima97 Junior
Hejka, swoją przygodę z Mass Effect zaczęłam parę miesięcy temu i mam pewien problem (choć podejrzewam, że jest to jakiś błąd gry). Otóż po założeniu placówki na Kadarze, gdy próbuję przejść do doków (lub nawet przejść na Temptesta z Nomada), gra pokazuje mi okno ładowania (jakby się normalnie ładowało), ale nigdzie dalej nie przechodzi, jakby coś się zacięło. Niby odczekuję dłuższą chwilę, lecz nic się nie zmienia. Ktoś też tak miał?
konradg Junior
WITAM JA W KWESTIO ONLINE CZY DA SIE ULEPSZYC POSTACIE TAM NA MAKSA BO DO 20 POZIOMU SIE DA ULEPSZAC A POTEM PRZEZ KARTY ALE PO 11 POZIOMIE NA KARTACH JUZ SIE NIE ULEPSZA A MOZE I TAK TYLKO MAM PECHA I TAK MI WYCHODZI TEGO NIE WIEM??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
