Mass Effect Andromeda: Jakie Kriokapsuły otwierać najpierw, a których unikać?
Aktualizacja:

W Mass Effect Andromeda zaimplementowany jest system Zdatności Andromedy, z którym powiązana jest prosta, acz dająca duże korzyści mechanika - możliwość otwierania kapsuł kriogenicznych. Każda tego typu kapsuła daje dostęp do konkretnej nagrody - dodatkowych Kredytów, materiałów do tworzenia przedmiotów, czy dodatkowych punktów doświadczenia. Więcej o tym poczytasz w rozdziałach "Zdatność Andromedy" i "Zdatność planet".
W grze dostępnych jest dość sporo kapsuł kriogenicznych, które można otworzyć, a na początku rozgrywki ciężko rozgryźć, na których warto skupić się w pierwszej kolejności. Sprawy nie ułatwia fakt, iż dokonanych wyborów nie da się zresetować, jak, na przykład, punktów umiejętności. Warto więc skupić się na kilku z nich już na samym początku rozgrywki, by zmaksymalizować profity, które z ich tytułu uzyskasz.

W pierwszej kolejności skup się na otwieraniu (kolejność dowolna) następujących kapsuł:
- Reconnaissance - po otwarciu tej kapsuły, na mapie świata (każdej z planet) pojawią się ikonki skrzynek, które oznaczają miejsca, w których znajdziesz unikalne, bardzo cenne skarby. Skrzynki te często skrywają wewnątrz ultrarzadkie (Ultrarare) bronie, jak i liczne elementy pancerza i materiały rzemieślnicze. Jest to jedna z dwóch, obok Lab Technicians, kapsuła, którą warto odblokować jako pierwszą.
- Lab Technicians - dzięki otwarciu tej kapsuły otrzymywać będziesz, co kilkadziesiąt minut, dane badawcze. Jest to o tyle cenne, iż zawsze są to dane z Drogi Mlecznej, a te ze wszystkich trzech grup są najcenniejsze z tego powodu, iż do odblokowania jest tam najwięcej sprzętu, w dodatku kosztuje on najwięcej punktów danych badawczych. Dane z Drogi Mlecznej znaleźć jest znacznie trudniej niż z dwóch pozostałych grup, Helejosa i Porzuconych. Jest to jedna z dwóch, obok Rekonesansu, kapsuła, którą warto odblokować jako pierwszą.
- Advanced Training - otwarcie tej kapsuły da ci 10% premię do punktów doświadczenia zdobywanych za każde starcie z nieprzyjacielem. Może się to wydawać niewiele, jednak w grze walczy się praktycznie co kilka minut, przez co premia szybko zaczyna być odczuwalna.
- Always Prepared - jeśli często korzystasz z przedmiotów jednorazowych (Consumables), warto odblokować tą kapsułę, gdyż da ona dodatkowe, trzecie miejsce na tego typu przedmiot. Odblokowując kolejną, Versatility, zyskasz dostęp do czwartego miejsca.
- Ears to the Ground - daje 20% szansę na to, iż twoje Drużyny uderzeniowe (Strike Teams) wrócą z misji z dodatkową bronią lub elementem pancerza. Biorąc pod uwagę ilość misji, które zlecisz, szybko pozwoli ci to zdobyć dodatkowy oręż, bądź surowce, rozbierając zdobyte z tego źródła przedmioty na części.
- Trade Capacity i Trade Capacity II - zwiększa udźwig (pojemność plecaka) postaci odpowiednio do 65 i 80 punktów.
- Fusion Mod Support - kapsuła ta zmniejsza kary z Modów Fuzyjnych o połowę, czyniąc je znacznie skuteczniejszymi. Jest to jedno z najlepszych ulepszeń, jednak z uwagi na fakt, iż większą ilość Modów Fuzyjnych uda ci się zdobyć dopiero po wykonaniu kilku zadań głównych, nie warto odblokowywać tego jako jedno z pierwszych i lepiej skupić się na kapsułach wypunktowanych wyżej.
W dalszej kolejności możesz odblokować:
- Grey Market Connections (i jej ulepszoną wersję, II) - poprawia ceny sprzedaży i zakupu przedmiotów, przez co łatwiej jest kupić, na przykład, dużą ilość drogich materiałów rzemieślniczych.
- Supply Lines - zwiększa ilość przedmiotów jednorazowych (Consumables) i materiałów rzemieślniczych, które możesz nabyć od kupca, co znacznie ułatwia proces tworzenia przedmiotów, szczególnie, jeśli masz nadmiar gotówki.
- Improved Development, Improved Development II i Accelerated Research - dwa pierwsze zwiększą o łącznie 20% ilość zdobywanych danych badawczych, a ostatnie skróci czas, który minąć musi zanim będziesz w stanie odebrać nagrodę.
- Innovation - zwiększa ilość slotów na ulepszenia (Augment) tworzonych przedmiotów o jeden, przez co można lepiej dostosować (i bardziej wzmocnić) tworzone przedmioty.
Kapsuły, od których warto trzymać się z daleka:
- Financial Infrastructure i Financial Infrastructure II - najbardziej bezużyteczne kapsuły, które dają odpowiednio 500 i 1000 Kredytów co kilkadziesiąt minut. Z uwagi na fakt, iż nie ma tak naprawdę na co wydawać w grze uzbieranych pieniędzy, jest to kompletnie zbędny bonus.
- Market Dominance - daje dostęp do dodatkowych przedmiotów u handlarzy. Jednakże, sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku punktu opisanego wyżej - lepsze przedmioty z łatwością uda ci się wytworzyć przy pomocy rzemiosła.
- APEX Tactics i APEX Tactics II - bezużyteczne kapsuły, które dają niewielką premię do zdobywanych przez Drużyny uderzeniowe (Strike Teams) Kredyty. Gotówka w grze jest nieprzydatna, gdyż nie da się za nią wiele kupić, nie ma więc sensu marnować aż dwóch kapsuł na te ulepszenia.
- Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
- Mass Effect Andromeda: Przewodnik do gry
- Mass Effect Andromeda: FAQ
- Mass Effect Andromeda: Miniaturowe modele do kajuty kapitańskiej
- Mass Effect Andromeda: Na co wpływa waga przedmiotów?
- Mass Effect Andromeda: Jak zwiększyć udźwig bohatera?
- Mass Effect Andromeda: Czym są i jak pozyskać dane badawcze?
- Mass Effect Andromeda: Dlaczego nie mogę wejść do ekranu Grup Uderzeniowych w ME Andromeda?
- Mass Effect Andromeda: Jak nałożyć modyfikacje na broń i pancerz?
- Mass Effect Andromeda: Jak zmienić strój postaci?
- Mass Effect Andromeda: Jak zmienić skład drużyny?
- Mass Effect Andromeda: Jak zdobyć wszystkich towarzyszy?
- Mass Effect Andromeda: Jak zbierać surowce przy pomocy pojazdu NOMAD?
- Mass Effect Andromeda: Skąd pozyskiwać dane badawcze?
- Mass Effect Andromeda: Skąd pozyskiwać materiały do tworzenia sprzętu?
- Mass Effect Andromeda: Skąd brać kredyty?
- Mass Effect Andromeda: Jak zdobyć Kapsuły Kriogeniczne?
- Mass Effect Andromeda: Jak zresetować wydane punkty umiejętności?
- Mass Effect Andromeda: NOMAD - które ulepszenia najpierw?
- Mass Effect Andromeda: Jak ujawnić ukryte skarby na planetach?
- Mass Effect Andromeda: Jakie Kriokapsuły otwierać najpierw, a których unikać?
- Mass Effect Andromeda: Jak działają Mody Fuzyjne i skąd je wziąć?
- Mass Effect Andromeda: Skażenie planety i jak je zmniejszyć?
- Mass Effect Andromeda: Jak działa nowa gra plus?
- Mass Effect Andromeda: Jak zwiększyć pojemność plecaka postaci?
- Mass Effect Andromeda: Jak zwiększyć ilość przenoszonych broni?
- Mass Effect Andromeda: Jak zwiększyć ilość przenoszonych przedmiotów jednorazowych w ME Andromeda?
- Mass Effect Andromeda: Jak odblokować pancerz N7?
- Mass Effect Andromeda: FAQ
- Mass Effect Andromeda: Przewodnik do gry
Komentarze czytelników
man of kin Legionista
Pytanie
Co robią wyzwalacze pamięci na planetach na których Alec Nawet nie przyleciał? Bo umarł na tej pierwszej planecie
Zeus88 Chorąży
Owszem, ta walka była bardzo ciężka i długa i sam nie wiem jak mi sie udało ją wygrac za pierwszym razem. Po tej misji wywnioskowałem, że Andromeda jest specyficzna i miło się gra, gdy nie jesteś na strzała jak w innych grach na niskich levelach. Bo co to za frajda, gdy Cie ghul walnie raz albo łupieżca ma Cie na hita.
zanonimizowany1243598 Centurion
Gra naprawdę wciąga mimo to nadal po 2 latach zdarzają się bugi i jednak grafika gorsza niż wiedźmin szczególnie na modach robię główne misje poboczne i fabularne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=69uFFNUYrVE
Bentiago Junior
Dzień dobry.
Przygodę z Mass Effekt: Andromeda rozpocząłem dwa tygodnie temu. Pomimo upływu czasu od daty premiery pewne błędy nie zostały usunięte. Co zaobserwowałem dotychczas:
1. Na planecie Voeld nie można przejść questu "Oświecenie". Pomimo podświetlenia postaci Astry nie można z nią porozmawiać.
2. Nie pojawia się znacznik questu odnośnie zadania "Reformacja" Voeld, po odnalezieniu kapłanki w siedzibie ruchu oporu, przyjęciu od niej błogosławieństwa oraz uzyskaniu informacji o samobójczych misjach, na mapie nie pojawia się lokalizacja "Poszukiwaczy chwały". Pozdrawiam.
Wierzbik995 Junior
Witam,
mam problem w zadaniu w którym należy odnaleźć transponder Peryfony, a mianowicie po zeskanowaniu go nie mogę w żaden sposób go użyć. Podświetla się jako aktywne zadanie z pomarańczowym znacznikiem misji. Gra była włączana i wyłączana, również wykonałem inne misje w tym czasie jednak problem nie zniknął. Ktoś już może tak miał? Przejdzie samo czy zadanie już przepadło? A jeżeli przepadło to czy będzie miało silny wpływ na zakończenie?
danima97 Junior
Hejka, swoją przygodę z Mass Effect zaczęłam parę miesięcy temu i mam pewien problem (choć podejrzewam, że jest to jakiś błąd gry). Otóż po założeniu placówki na Kadarze, gdy próbuję przejść do doków (lub nawet przejść na Temptesta z Nomada), gra pokazuje mi okno ładowania (jakby się normalnie ładowało), ale nigdzie dalej nie przechodzi, jakby coś się zacięło. Niby odczekuję dłuższą chwilę, lecz nic się nie zmienia. Ktoś też tak miał?
konradg Junior
WITAM JA W KWESTIO ONLINE CZY DA SIE ULEPSZYC POSTACIE TAM NA MAKSA BO DO 20 POZIOMU SIE DA ULEPSZAC A POTEM PRZEZ KARTY ALE PO 11 POZIOMIE NA KARTACH JUZ SIE NIE ULEPSZA A MOZE I TAK TYLKO MAM PECHA I TAK MI WYCHODZI TEGO NIE WIEM??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
