Mass Effect Andromeda: Prawdy i naruszenia
Aktualizacja:
Odblokowanie: Otrzymanie e-maila od Kallo [Tempest].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Prawdy i naruszenia. To jeden z pobocznych questów gry Mass Effect: Andromeda z kategorii "Sojusznicy i związki" i jest on odblokowywany w końcowej fazie głównej kampanii. Zadanie to dotyczy bliższego przyjrzenia się motywom stojącym za porwaniem odnalezionej wcześniej salariańskiej arki.
- Odblokowanie zadania
- Udaj się na miejsce spotkania na Havarl
- Przeszukaj okolicę
- Przeskanuj dowody znalezione przy pośredniku kettów na Voeld
- Przeskanuj sprzęt dr. Adena na Voeld
- Porozmawiaj z Raeką/Hayjerem, o tym co odkryliście
- Przeszukaj mieszkanie Randa Lona
- Opuść mieszkanie Randa Lona
- Udaj się pod wskazane współrzędne na Elaaden
- Przeskanuj ziemię
- Pokonaj złomiarzy
- Pomóż Saelenowi
Odblokowanie zadania

Quest ten powinien stać się dostępny jakiś czas po ukończeniu zadania głównego wątku fabularnego Podróż do Meridianu. Musisz mianowicie wyczekiwać momentu otrzymania e-maila od Kallo, który będzie prosił o spotkanie. Udaj się do Kallo i porozmawiaj z nim na temat salariańskiej arki, a konkretnie odegranej przez Kallo wiadomości na temat podejrzanych okoliczności jej porwania.
Udaj się na miejsce spotkania na Havarl
Wyrusz na planetę Havarl i po znalezieniu się na jej powierzchni skieruj się do wąwozu zlokalizowanego w jej centralnej części. Musisz dotrzeć do południowej części tego wąwozu i licz się z koniecznością wyeliminowania po drodze wielu Porzuconych.
Po zblizeniu się do oznaczonego przez grę miejsca zmuszony zostaniesz do nagłego rozpoczęcia walk z kettami. Rozpraw się z nimi.
Przeszukaj okolicę

Po zakończonych walkach rozejrzyj się na spokojnie po okolicy. Musisz użyć skanera na dużym pojemniku żeby dowiedzieć się, że skrywa on zapasy kettów i następnie osobiście go sprawdzić (przycisk interakcji). Załączy się rozmowa z salarianinem Saelenem. Wysłuchaj rozmowy z nim, w trakcie której wytypuje on doktora Edena jako zdrajcę. Zgódź się na sprawdzenie, czy jego oskarżenia są trafne (przy okazji otrzymasz też punkty zdatności Andromedy).
Powróć na pokład Tempesta i wyrusz na planetę Voeld. Kolejne dwa cele misji możesz zaliczyć w dowolnej kolejności i opisane one zostały poniżej.
Przeskanuj dowody znalezione przy pośredniku kettów na Voeld

Lokacja do zbadania w ramach tego celu misji to mała baza zlokalizowana w północnej części Voeld. Po dotarciu na miejsce konieczne okaże się rozpoczęcie walk z kettami i musisz się pilnować, bo wielu z nich to bardziej elitarne odmiany. Do grupy tej zalicza się również pośrednik kettów, którzy używa lepszego wyposażenia i posiada zbroję. Pokonaj wszystkich kettów z okolicy i po wygranej bitwie odszukaj zwłoki pośrednika z zamiarem zbadania ich. Użyj konkretnie skanera na pokonanym przeciwniku i wysłuchaj komentarza SAM-a (zdobędziesz też kolejne punkty zdatności Andromedy).
Przeskanuj sprzęt dr. Adena na Voeld

Na poszukiwania sprzętu musisz wyruszyć do Techiix, czyli do lokacji z przyjaźnie nastawionymi postaciami zlokalizowanej w centralnej części Voeld. Udaj się do wskazanego przez grę budynku i użyj skanera na pokazanym na obrazku sprzęcie laboratoryjnym.
Porozmawiaj z Raeką/Hayjerem, o tym co odkryliście
Powróć na Nexusa i dotrzyj kolejką do lokacji Nexus: Centrum operacyjne. Spotkaj się tu z Raeką lub z Hayjerem (wybór rozmówcy jest uzależniony od jednej z decyzji podjętej w trakcie zaliczania wcześniejszego głównego zadania Polowanie na Archonta).
Przeszukaj mieszkanie Randa Lona

Powróć do lokacji Nexus: Dok i skieruj się na górny poziom obszaru wspólnego. Odblokuj drzwi do mieszkania Randa Lona i rozpocznij przeszukiwanie go z pomocą skanera. Do odnalezienia i zeskanowania są następujące ślady:
- Terminal osobisty
- Ślady na podłodze obok łóżka
- Ślady talku na stoliku
- Roślina
Oprócz tego użyj terminalu i przeczytaj wszystkie zapisane na nim wiadomości.
Opuść mieszkanie Randa Lona
Przy próbie wyjścia z mieszkania wpadniesz na Randa Lona. W trakcie rozmowy z salarianinem możesz wyjawić prawdę na temat powodu swojej wizyty lub skłamać, przy czym w tym drugim przypadku Rand Lon sam domyśli się kto przysłał głównego bohatera. Rozmowę możesz od razu zakończyć lub (lepszy pomysł) wypytać się Randa Lona na temat Saelena.
Udaj się pod wskazane współrzędne na Elaaden
Dotrzyj na planetę Elaaden. Lokacja do zbadania znajduje się w jej północnej części i jeśli nie rozwiązałeś jeszcze questu związanego z kolonizacją Elaaden to pamiętaj, że musisz pośpieszyć się i wykonać wszystkie czynności zanim wyczerpany zostanie pasek systemów podtrzymywania życia (w pobliżu nie ma stacji przesyłowych ani zacienionych miejsc). Cel podróży to płonący transportowiec na pustyni.
Przeskanuj ziemię

Uaktywnij skaner i zajmij się zlokalizowaniem śladów stóp z powyższego obrazka. Nie chowaj skanera, gdyż musisz zacząć podążać za tymi śladami i bez pomocy ze strony skanera nie byłoby to możliwe.
Pokonaj złomiarzy

Ślady stóp doprowadzą drużynę do niewielkiego budynku na pustyni i w lokacji tej konieczne będzie rozprawienie się ze złomiarzami. Postaraj się ich szybko wyeliminować, zwłaszcza jeśli mocno wyczerpałeś już pasek podtrzymywania życia.
Pomóż Saelenowi

Po walkach odszukaj leżącego na ziemi Saelena. Porozmawiaj z nim żeby dowiedzieć się, że jest on "prawdziwym" Saelenem i że osobą, z którą wcześniej się spotkałeś, był doktor Aden. Gra pozwoli ci wybrać czy chcesz uwierzyć w wersję wydarzeń przedstawioną przez salarianina czy też nie.


Otrzymasz nowy cel misji związany ze spotkaniem się z oszustem na Kadarze. Dotrzyj na pustkowia Kadary i skieruj się do jaskiń znajdujących się w lokacji Draullir w południowej części planety - wejście do nich pokazuje obrazek 1. W jaskiniach odnajdziesz doktora Adena. Po zainicjowaniu z nim rozmowy i zapoznaniu się z jego planem czeka Cię kolejna decyzja (obrazek 2):
- Możesz pozwolić oddejść Adenowi w zamian za przesłanie przez niego pozyskanych danych wywiadowczych (lewa opcja dialogowa) - Decyzją tą będzie oburzony Saelen, ale zdobędziesz dane, które przyjdą drogą e-mailową.
- Możesz zadecydować o aresztowaniu doktora Adena (prawa opcja dialogowa) - Nie zdobędziesz w ten sposób danych wywiadowczych, ale Saelen będzie zadowolony z tej decyzji. Ponadto będziesz mógł otrzymać wsparcie od Saelena podczas rozgrywania finałowej misji Meridian: Droga do domu.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.
- Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
- Mass Effect Andromeda: Sojusznicy i związki (Allies and Relationships)
- Mass Effect Andromeda: Tajemnice rodziny Ryderów
- Mass Effect Andromeda: Zaginione arki
- Mass Effect Andromeda: Gil Brodie Partia pokera / Przyjaciółka
- Mass Effect Andromeda: Znaj swojego wroga
- Mass Effect Andromeda: Lexi T'Perro Na dnie butelki
- Mass Effect Andromeda: Liczą się drobiazgi
- Mass Effect Andromeda: Rozłam w szeregach
- Mass Effect Andromeda: Prawdy i naruszenia
- Mass Effect Andromeda: Mniejsze zadania
- Mass Effect Andromeda: Cora Harper
- Mass Effect Andromeda: Sojusznicy i związki (Allies and Relationships)
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
Komentarze czytelników
man of kin Legionista
Pytanie
Co robią wyzwalacze pamięci na planetach na których Alec Nawet nie przyleciał? Bo umarł na tej pierwszej planecie
Zeus88 Chorąży
Owszem, ta walka była bardzo ciężka i długa i sam nie wiem jak mi sie udało ją wygrac za pierwszym razem. Po tej misji wywnioskowałem, że Andromeda jest specyficzna i miło się gra, gdy nie jesteś na strzała jak w innych grach na niskich levelach. Bo co to za frajda, gdy Cie ghul walnie raz albo łupieżca ma Cie na hita.
zanonimizowany1243598 Centurion
Gra naprawdę wciąga mimo to nadal po 2 latach zdarzają się bugi i jednak grafika gorsza niż wiedźmin szczególnie na modach robię główne misje poboczne i fabularne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=69uFFNUYrVE
Bentiago Junior
Dzień dobry.
Przygodę z Mass Effekt: Andromeda rozpocząłem dwa tygodnie temu. Pomimo upływu czasu od daty premiery pewne błędy nie zostały usunięte. Co zaobserwowałem dotychczas:
1. Na planecie Voeld nie można przejść questu "Oświecenie". Pomimo podświetlenia postaci Astry nie można z nią porozmawiać.
2. Nie pojawia się znacznik questu odnośnie zadania "Reformacja" Voeld, po odnalezieniu kapłanki w siedzibie ruchu oporu, przyjęciu od niej błogosławieństwa oraz uzyskaniu informacji o samobójczych misjach, na mapie nie pojawia się lokalizacja "Poszukiwaczy chwały". Pozdrawiam.
Wierzbik995 Junior
Witam,
mam problem w zadaniu w którym należy odnaleźć transponder Peryfony, a mianowicie po zeskanowaniu go nie mogę w żaden sposób go użyć. Podświetla się jako aktywne zadanie z pomarańczowym znacznikiem misji. Gra była włączana i wyłączana, również wykonałem inne misje w tym czasie jednak problem nie zniknął. Ktoś już może tak miał? Przejdzie samo czy zadanie już przepadło? A jeżeli przepadło to czy będzie miało silny wpływ na zakończenie?
danima97 Junior
Hejka, swoją przygodę z Mass Effect zaczęłam parę miesięcy temu i mam pewien problem (choć podejrzewam, że jest to jakiś błąd gry). Otóż po założeniu placówki na Kadarze, gdy próbuję przejść do doków (lub nawet przejść na Temptesta z Nomada), gra pokazuje mi okno ładowania (jakby się normalnie ładowało), ale nigdzie dalej nie przechodzi, jakby coś się zacięło. Niby odczekuję dłuższą chwilę, lecz nic się nie zmienia. Ktoś też tak miał?
konradg Junior
WITAM JA W KWESTIO ONLINE CZY DA SIE ULEPSZYC POSTACIE TAM NA MAKSA BO DO 20 POZIOMU SIE DA ULEPSZAC A POTEM PRZEZ KARTY ALE PO 11 POZIOMIE NA KARTACH JUZ SIE NIE ULEPSZA A MOZE I TAK TYLKO MAM PECHA I TAK MI WYCHODZI TEGO NIE WIEM??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
