Mass Effect Andromeda: Wyrwij serce
Aktualizacja:
Odblokowanie: Automatycznie po ukończeniu zadania Poznaj rodzinkę [Voeld: Techiix].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Wyrwij serce. To jedno z bardziej rozbudowanych zadań w Helejosie (pobocznych questów) gry Mass Effect: Andromeda i możesz się nim zająć podczas pobytu na planecie Voeld. Quest ten dotyczy zaatakowania bazy kettów znajdującej się na Voeld.
- Odblokowanie zadania
- Opcjonalnie: Obserwuj tarczę kettów
- Zbadaj bazę kettów
- Wyłącz kettowskie generatory
- Zniszcz kettowski terminal bezpieczeństwa
- Dostań się do rdzenia posterunku
- Zniszcz wszystkie trzy platformy do lądowania
- Wyeliminuj Prefektkę
- Zlikwiduj posterunek
- Wróć do Buxil
Odblokowanie zadania

Quest ten staje się dostępny po zaliczeniu innego pobocznego questu na Voeld - Poznaj rodzinkę. Wspomniane zadanie kończy się rozmową z Buxil w lokacji Techiix i przekazaniem jej nośnika danych z kodami kettów. Dzięki przeprowacdzeniu rozmowy i podarowaniu Buxil wspomnianego dysku z danymi dowiesz się o bazie kettów i pojawi się możliwość jej infiltracji.
Opcjonalnie: Obserwuj tarczę kettów
To bardzo prosty cel misji. Dotrzyj w pobliże starożytnego miasta Ja Niihk, które otoczone jest polem siłowym i wysłuchaj komentarza na temat tarczy.
Zbadaj bazę kettów

Musisz dotrzeć do południowo-wschodniej części mapy, bo to właśnie tam znajduje się górska droga prowadząca do bazy kettów. Nie przejmuj się początkowymi wskazaniami na mapie, gdyż nowe znaczniki będą automatycznie aktualizowane w trakcie podróży. Górę, przy której znajduje się baza kettów, będziesz musiał okrążyć podążając w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Po drodze możesz napotkać eirocha (zabij go lub mu ucieknij) oraz aktywować co najmniej jedną stację przesyłową. Docelowo musisz dotrzeć do wejścia do jaskini. Konieczne okaże się tam opuszczenie pokładu Nomada i odbycie reszty podróży pieszo.

Podczas przeprawy przez jaskinie zajmuj się eliminacją kettów i uważaj na towarzyszące im potwory, które dzięki używaniu kamuflażu mogą łatwo zaskakiwać drużynę. Dotrzesz wkrótce do aktywnej tarczy ochronnej (pola siłowego), aczkolwiek po wysłuchaniu rozmowy z Buxil będziesz mógł skorzystać z konsoli żeby ją wyłączyć. Wznów przemarsz i po wyjściu z jaskini podążaj nową górską ściezką w stronę widocznej w oddali bazy.
Uwaga - Po dotarciu do głównej części bazy będziesz mógł zająć się także wyłączeniem matrycy bezpieczeństwa kettów i jest to częścią pobocznego zadania Prawda czy fałsz. Warto dokonać tego przed zaliczeniem kolejnych kroków w ramach opisywanego questu.
Wyłącz kettowskie generatory

Generatory znajdują się w różnych częściach bazy i możesz do nich docierać w dowolnej kolejności. W trakcie wykonywania tego zadania oprócz kettów uważaj też na wieżyczki - możesz je niszczyć (są dość wytrzymałe) lub wykorzystywać to, że są one stacjonarne i utrzymywać się poza ich polem rażenia. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że sabotowanie każdego generatora doprowadzi do pojawienia się w bazie posiłków. Eliminuj nowych kettów i rozglądaj się podczas walk za skrzynkami z zaopatrzeniem.
Zniszcz kettowski terminal bezpieczeństwa
Terminal znajduje się na wyższym poziomie w południowej części bazy. Dotrzyj tam i wejdź w interakcję z terminalem żeby go sabotować.
Dostań się do rdzenia posterunku
Do rdzenia prowadzi pomost zlokalizowany w zachodniej części bazy kettów. Zaprowadzi Cię on do pomieszczenia z nową konsolą, której należy użyć. Wskocz do dużej dziury w podłodze i dokończ liniową podróż do ostatniej dużej części bazy - lądowiska.
Zniszcz wszystkie trzy platformy do lądowania

Platformy znajdują się w różnych częściach lądowiska i sabotowanie ich jest niestety trudniejsze niż mogłoby się to wydawać. Gra nie pozwoli ci od razu sabotować wybranej platformy, bo najpierw będziesz musiał dotrzeć do jednego z terminali obejścia i uaktywnić go. Oprócz tego musisz oczywiście mieć na uwadze obecność nowych kettów w hangarze i na bieżąco eliminować ich. W szczególności staraj się szybko eliminować "elitarnych" kettów - naznaczonych. Za takim działaniem przemawia to, że jedna z umiejętności pozwala im na ukrywanie okolicznych kettów przed drużyną.
Wyeliminuj Prefektkę

Prefektka reprezentuje bardzo potężną odmianę kettów zwanych ascendentami (Ascendant). Musisz przede wszystkim liczyć się z tym, że prefektka może wyprowadzać poważniejsze ataki, między innymi polegające na wypuszczaniu swojego rodzaju kulistych piorunów zadających obrażenia energetyczne. Problemem jest także jej osłabianie, gdyż jest ona otoczona tarczą ochronną. W celu rozwiązania tego problemu skup się na zniszczeniu zaznaczonej na powyższym obrazku sfery, która krąży wokół prefektki (możesz celować w nią z oddali z broni z lunetą lub zbliżyć się do niej i używać np. dobrej strzelby). Dopiero po zniszczeniu tej sfery prefektka stanie się wrażliwa na standardowe ataki i warto od tego momentu skupić się na używaniu broni, umiejętności i mocy wymierzonych w osłabianie pancerzy wrogów.
Po zamordowaniu prefektki zajmij się także wszystkimi pozostałymi kettami przebywającymi w hangarze (część z nich może stacjonować na innym poziomie od tego, na którym stoczyłeś pojedynek z prefektką).
Zlikwiduj posterunek
Skieruj się po walkach do windy i użyj jej żeby dotrzeć do najwyższego pomieszczenia bazy. Do odnalezienia jest tu ostatnia konsola. Sabotowanie jej doprowadzi do zwiększenia poziomu zdatności na Voeld aż o 10 procent.
Wróć do Buxil

Uwaga - Nie musisz wracać się do miejsca, w którym rozpocząłeś ten quest. Buxil pojawi się w tej części bazy, w której sabotowałeś wcześniej generatory i obszar ten pokazuje dołączony obrazek. Porozmawiaj z Buxil żeby zaliczyć ten quest i odblokować nowe zadanie Tajemnice z przeszłości, które dotyczy odwiedzenia starożytnego angarskiego miasta (stało się ono dostępne dzięki wyłączeniu ogromnej tarczy kettów).
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy, odblokowanie pobocznego zadania Tajemnice z przeszłości.
- Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
- Mass Effect Andromeda: Zadania w Helejosie (Heleus Assignments)
- Mass Effect Andromeda: Voeld
- Mass Effect Andromeda: Kolonizując Voeld
- Mass Effect Andromeda: Częstotliwość
- Mass Effect Andromeda: Oświecenie
- Mass Effect Andromeda: Utracona pieśń
- Mass Effect Andromeda: Zaginiony zwiadowca
- Mass Effect Andromeda: Odtwarzanie świata
- Mass Effect Andromeda: Zaginiony zespół badawczy
- Mass Effect Andromeda: Prawda czy fałsz
- Mass Effect Andromeda: Wyrwij serce
- Mass Effect Andromeda: Tajemnice z przeszłości
- Mass Effect Andromeda: Reformacja (Reformation)
- Mass Effect Andromeda: Pozostałe zadania
- Mass Effect Andromeda: Voeld
- Mass Effect Andromeda: Zadania w Helejosie (Heleus Assignments)
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
Komentarze czytelników
man of kin Legionista
Pytanie
Co robią wyzwalacze pamięci na planetach na których Alec Nawet nie przyleciał? Bo umarł na tej pierwszej planecie
Zeus88 Chorąży
Owszem, ta walka była bardzo ciężka i długa i sam nie wiem jak mi sie udało ją wygrac za pierwszym razem. Po tej misji wywnioskowałem, że Andromeda jest specyficzna i miło się gra, gdy nie jesteś na strzała jak w innych grach na niskich levelach. Bo co to za frajda, gdy Cie ghul walnie raz albo łupieżca ma Cie na hita.
zanonimizowany1243598 Centurion
Gra naprawdę wciąga mimo to nadal po 2 latach zdarzają się bugi i jednak grafika gorsza niż wiedźmin szczególnie na modach robię główne misje poboczne i fabularne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=69uFFNUYrVE
Bentiago Junior
Dzień dobry.
Przygodę z Mass Effekt: Andromeda rozpocząłem dwa tygodnie temu. Pomimo upływu czasu od daty premiery pewne błędy nie zostały usunięte. Co zaobserwowałem dotychczas:
1. Na planecie Voeld nie można przejść questu "Oświecenie". Pomimo podświetlenia postaci Astry nie można z nią porozmawiać.
2. Nie pojawia się znacznik questu odnośnie zadania "Reformacja" Voeld, po odnalezieniu kapłanki w siedzibie ruchu oporu, przyjęciu od niej błogosławieństwa oraz uzyskaniu informacji o samobójczych misjach, na mapie nie pojawia się lokalizacja "Poszukiwaczy chwały". Pozdrawiam.
Wierzbik995 Junior
Witam,
mam problem w zadaniu w którym należy odnaleźć transponder Peryfony, a mianowicie po zeskanowaniu go nie mogę w żaden sposób go użyć. Podświetla się jako aktywne zadanie z pomarańczowym znacznikiem misji. Gra była włączana i wyłączana, również wykonałem inne misje w tym czasie jednak problem nie zniknął. Ktoś już może tak miał? Przejdzie samo czy zadanie już przepadło? A jeżeli przepadło to czy będzie miało silny wpływ na zakończenie?
danima97 Junior
Hejka, swoją przygodę z Mass Effect zaczęłam parę miesięcy temu i mam pewien problem (choć podejrzewam, że jest to jakiś błąd gry). Otóż po założeniu placówki na Kadarze, gdy próbuję przejść do doków (lub nawet przejść na Temptesta z Nomada), gra pokazuje mi okno ładowania (jakby się normalnie ładowało), ale nigdzie dalej nie przechodzi, jakby coś się zacięło. Niby odczekuję dłuższą chwilę, lecz nic się nie zmienia. Ktoś też tak miał?
konradg Junior
WITAM JA W KWESTIO ONLINE CZY DA SIE ULEPSZYC POSTACIE TAM NA MAKSA BO DO 20 POZIOMU SIE DA ULEPSZAC A POTEM PRZEZ KARTY ALE PO 11 POZIOMIE NA KARTACH JUZ SIE NIE ULEPSZA A MOZE I TAK TYLKO MAM PECHA I TAK MI WYCHODZI TEGO NIE WIEM??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
