Mass Effect Andromeda: Zaginiony zespół badawczy
Aktualizacja:
Odblokowanie: Automatycznie po założeniu placówki na Voeld [Voeld.
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Zaginiony zespół badawczy. To jedno z trudniejszych zadań w Helejosie (pobocznych questów) gry Mass Effect: Andromeda. Możesz się nim zająć w trakcie pobytu na planecie Voeld, przy czym postaraj się wcześniej dostatecznie rozwinąć drużynę. Quest ten dotyczy odnalezienia zaginionych naukowców i dość szybko ustalisz, że za ich zniknięciem stoi nowy Architekt Porzuconych (ogromny, wrogo nastawiony robot). Zostaniesz zmuszony do stoczenia z nim wymagającego pojedynku.
- Odblokowanie zadania
- Znajdź w laboratorium jakieś wskazówki odnośnie do losu zaginionych naukowców
- Udaj się do punktu nawigacyjnego, skąd nadeszła ostatnia transmisja
- Pokonaj Architekta Porzuconych
Odblokowanie zadania

Quest ten możesz odblokować dopiero po tym jak w południowo-zachodniej części planety Voeld założysz nową placówkę Inicjatywy Andromedy. Dokonuje się tego w ramach innego pobocznego questu - Kolonizując Voeld (dotarcie w oznaczone miejsce na planecie po podniesieniu poziomu zdatności do minimum 40%). Po ukończeniu wspomnianego zadania spotkaj się na terenie nowo założonego posterunku z Priyą Blake i obiecaj odnaleźć zaginionych naukowców.
Znajdź w laboratorium jakieś wskazówki odnośnie do losu zaginionych naukowców
Laboratorium również znajduje się na terenie placówki. Musisz odnaleźć datapada w jednym z budynków i przeczytać zapisaną na nim wiadomość.
Udaj się do punktu nawigacyjnego, skąd nadeszła ostatnia transmisja

Punkt nawigacyjny zlokalizowany jest na wschodnim krańcu mapy. Po dotarciu do oznaczonego obszaru odszukaj zniszczony pojazd transportowy. Zeskanuj wszystkie interaktywne obiekty z okolicy i zabierz z ziemi nowego datapada. Zapisz stan gry i wyrusz drogą na południe żeby dotrzeć do opuszczonego obozu. Zauważysz tam Architekta Porzuconych i zmuszony zostaniesz do jego pokonania.
Pokonaj Architekta Porzuconych

Zanim przystąpisz do pojedynku z Architektem dobrze byłoby odpowiednio przygotować się:
- Zapisz stan gry, bo pojedynek z Architektem bardzo łatwo będzie można zawalić z uwagi na jego potężne ataki i niekorzystne warunki pogodowe podczas rozgrywania potyczki (szczegóły poniżej).
- Pojedynek rozgrywany będzie na obszarze, na którym panują bardzo złe warunki pogodowe i obowiązuje zagrożenie drugiego poziomu. Oznacza to, że pasek podtrzymywania życia będzie bardzo szybko wyczerpywany i zmuszony zostaniesz do jego regularnego odnawiania. Problem ten możesz rozwiązywać docierając do wnętrz zniszczonych budynków bazy, gdyż w większości z nich jest wyższa temperatura i pasek podtrzymywania życia może się zregenerować. Przykładowe tego typu miejsce prezentuje powyższy obrazek.
- Zanim zaczniesz atakować Architekta postaraj się zbadać trochę okolicę i zapamiętać rozmieszczenie skrzynek z zaopatrzeniem. Będziesz mógł powracać do nich żeby uzupełnić zapasy (w szczególności mowa tu o odnowieniu limitu umiejętności i mocy).
- Jeśli grasz na normalnym poziomie trudności to nie musisz za bardzo martwić się o dobór drużyny. W przypadku gry na wyższych poziomach trudności do rozegrania pojedynku zabierz ze sobą postacie specjalizujące się w kategoriach Walka i Technologia.
- Do atakowania architekta sprawdzą się bronie do walki na dłuższym dystansie. Bezpośrednie ataki byłyby utrudnione z racji na rozmiary bota, a na dodatek Architekt może się przed nimi dodatkowo bronić. Rozważ użycie karabinu szturmowego lub snajperskiego. Dodatkowo postaraj się wyposażyć w amunicję zapalającą, która będzie mogła zadawać bossowi o wiele większe obrażenia, oraz w samoprzylepne odmiany granatów, którymi będziesz mógł rzucać w słabe punkty na ciele bossa.

W trakcie rozgrywania pojedynku z Architektem staraj się za wszelką cenę unikać pozostawania na otwartej przestrzeni. Rozglądaj się za budynkami, murkami i innymi obiektami nadającymi się do wykorzystania w formie zasłony. NIE PRÓBUJ jednak zaliczyć całej bitwy z ogromnym robotem pozostając w ukryciu, gdyż niektóre z ataków Architekta mogą zadać ci obrażenia nawet jeśli będziesz chował się za zasłoną. Mowa tu o specjalnych atakach Architekta polegających na podrzuceniu grupy granatów oraz wysłaniu swego rodzaju fali energii. Oba te ataki są na szczęście sygnalizowane przez bossa i o ile się nie zagapisz będziesz miał dość dużo czasu żeby przed nimi uciec (w takich sytuacjach szybko przemieszczaj się w jakieś inne miejsce na mapie). Jeśli Twoja postać dysponuje kamuflażem to możesz na nim polegać w zastępstwie za korzystanie z zasłon lub uzupełniając dzięki niemu taktykę polegania na zasłonach.
W trakcie trwania walk możesz wydawać polecenia swoim towarzyszom, przy czym jeśli decydujesz się na taki wariant działania to dokładnie wskazuj im kończyny lub głowę jako obszary do atakowania na ciele Architekta. Jeśli ktoś z drużyny zostanie powalony przez bossa to spróbuj uratować taką osobę, ale dokonaj tego w przerwach między atakami Architekta żeby samemu nie stracić wszystkich punktów energii podczas "wskrzeszania" kompana.

Domyślnie słabymi punktami na "ciele" Architekta są przewody przy jego trzech kończynach. Skup się na atakowaniu ich i staraj się żeby były to precyzyjne strzały, dzięki czemu nie będziesz marnował amunicji i innych zapasów.

Po tym jak zadasz dostateczne obrażenia kończynom Architektom odblokuje się możliwość atakowania przewodów przy jego głowie. W tym przypadku jeszcze bardziej skup się na wykorzystywaniu najlepszych broni i umiejętności, a to dlatego, że zniszczenie tych przewodów doprowadzi do zwycięstwa.

Pojedynek z Architektem będzie utrudniany na dwa sposoby. Pierwsze z utrudnień to przyzywanie przez bossa na pomoc mniejszych botów Porzuconych (najsilniejsza ich odmiana w tej bitwie to Obserwatorzy). Musisz wtedy wstrzymywać się z dalszym atakowaniem Architekta i rozprawiać się z pozostałymi Porzuconymi. Uwaga - Podczas atakowania "zwykłych" Porzuconych nadal unikaj ataków Architekta, zwłaszcza że może on wtedy skorzystać z najpotężniejszych umiejętności jakimi dysponuje!
Drugie utrudnienie polega na tym, że po zniszczeniu którejś z kończyn Architekta zacznie się on oddalać. Nie powinno być konieczne użycie Nomada, bo walki wznowisz w niewielkiej odległości od miejsca gdzie zostały one wstrzymane (możesz zresztą wykorzystać okazję do tego żeby uzupełnić zapasy).

Tak jak zostało to już powiedziane, w celu wygrania pojedynku z Architektem musisz pozbawić jego głowę wszystkich punktów energii. Po tym jak boss rozbije się o ziemię podbiegnij do jego głowy i wciśnij przycisk interakcji żeby ustanowić połączenie i zniwelować zagrożenie ze strony Architekta. Po wygranej bitwie powróć do zleceniodawczyni questu, od której otrzymasz podziękowania.
Uwaga - Po tym jak powrócisz na orbitę planety Voeld możesz zauważyć przebywającego na niej Architekta. Zbadanie go pozwoli ci pozyskać dane badawcze Porzuconych.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.
- Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
- Mass Effect Andromeda: Zadania w Helejosie (Heleus Assignments)
- Mass Effect Andromeda: Voeld
- Mass Effect Andromeda: Kolonizując Voeld
- Mass Effect Andromeda: Częstotliwość
- Mass Effect Andromeda: Oświecenie
- Mass Effect Andromeda: Utracona pieśń
- Mass Effect Andromeda: Zaginiony zwiadowca
- Mass Effect Andromeda: Odtwarzanie świata
- Mass Effect Andromeda: Zaginiony zespół badawczy
- Mass Effect Andromeda: Prawda czy fałsz
- Mass Effect Andromeda: Wyrwij serce
- Mass Effect Andromeda: Tajemnice z przeszłości
- Mass Effect Andromeda: Reformacja (Reformation)
- Mass Effect Andromeda: Pozostałe zadania
- Mass Effect Andromeda: Voeld
- Mass Effect Andromeda: Zadania w Helejosie (Heleus Assignments)
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
Komentarze czytelników
man of kin Legionista
Pytanie
Co robią wyzwalacze pamięci na planetach na których Alec Nawet nie przyleciał? Bo umarł na tej pierwszej planecie
Zeus88 Chorąży
Owszem, ta walka była bardzo ciężka i długa i sam nie wiem jak mi sie udało ją wygrac za pierwszym razem. Po tej misji wywnioskowałem, że Andromeda jest specyficzna i miło się gra, gdy nie jesteś na strzała jak w innych grach na niskich levelach. Bo co to za frajda, gdy Cie ghul walnie raz albo łupieżca ma Cie na hita.
zanonimizowany1243598 Centurion
Gra naprawdę wciąga mimo to nadal po 2 latach zdarzają się bugi i jednak grafika gorsza niż wiedźmin szczególnie na modach robię główne misje poboczne i fabularne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=69uFFNUYrVE
Bentiago Junior
Dzień dobry.
Przygodę z Mass Effekt: Andromeda rozpocząłem dwa tygodnie temu. Pomimo upływu czasu od daty premiery pewne błędy nie zostały usunięte. Co zaobserwowałem dotychczas:
1. Na planecie Voeld nie można przejść questu "Oświecenie". Pomimo podświetlenia postaci Astry nie można z nią porozmawiać.
2. Nie pojawia się znacznik questu odnośnie zadania "Reformacja" Voeld, po odnalezieniu kapłanki w siedzibie ruchu oporu, przyjęciu od niej błogosławieństwa oraz uzyskaniu informacji o samobójczych misjach, na mapie nie pojawia się lokalizacja "Poszukiwaczy chwały". Pozdrawiam.
Wierzbik995 Junior
Witam,
mam problem w zadaniu w którym należy odnaleźć transponder Peryfony, a mianowicie po zeskanowaniu go nie mogę w żaden sposób go użyć. Podświetla się jako aktywne zadanie z pomarańczowym znacznikiem misji. Gra była włączana i wyłączana, również wykonałem inne misje w tym czasie jednak problem nie zniknął. Ktoś już może tak miał? Przejdzie samo czy zadanie już przepadło? A jeżeli przepadło to czy będzie miało silny wpływ na zakończenie?
danima97 Junior
Hejka, swoją przygodę z Mass Effect zaczęłam parę miesięcy temu i mam pewien problem (choć podejrzewam, że jest to jakiś błąd gry). Otóż po założeniu placówki na Kadarze, gdy próbuję przejść do doków (lub nawet przejść na Temptesta z Nomada), gra pokazuje mi okno ładowania (jakby się normalnie ładowało), ale nigdzie dalej nie przechodzi, jakby coś się zacięło. Niby odczekuję dłuższą chwilę, lecz nic się nie zmienia. Ktoś też tak miał?
konradg Junior
WITAM JA W KWESTIO ONLINE CZY DA SIE ULEPSZYC POSTACIE TAM NA MAKSA BO DO 20 POZIOMU SIE DA ULEPSZAC A POTEM PRZEZ KARTY ALE PO 11 POZIOMIE NA KARTACH JUZ SIE NIE ULEPSZA A MOZE I TAK TYLKO MAM PECHA I TAK MI WYCHODZI TEGO NIE WIEM??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
