Mass Effect Andromeda: Jak pokonać finałowego bossa gry w sercu Meridianu?
Aktualizacja:

Finałowym bossem gry jest Architekt Porzuconych przyzwany przez Archonta. Do walki z tym potworem będziesz musiał przystąpić podczas zaliczania ostatniego dużego zadania głównego wątku fabularnego gry - Meridian: Droga do domu. Do pojedynku dochodzi w samej końcówce tego questu, a więc po dotarciu do Serca Meridianu.

Zanim przystąpisz do dalszych walk przeczytaj poniższe informacje:
- Architekt Porzuconych z finałowej bitwy gry różni się nieco od Architektów, z którymi mogłeś staczać bitwy na kolonizowanych planetach. Najważniejszą zmianą jest to, że bitwy nie możesz wygrać w tradycyjny sposób, czyli skupiając się na atakowaniu Architekta. Zamiast tego musisz koncentrować się na zaliczaniu otrzymywanych celów misji (opisane one zostałe w dalszej części tekstu).
- Architekta nie możesz oczywiście całkowicie ignorować, gdyż będzie on regularnie odpalał swoje potężne ataki. Unikanie ich jest niezwykle ważne, zwłaszcza jeśli grasz na jednym z wyższych poziomów trudności. Większość ataków Architekta powinna ci być znana z poprzednich spotkań z tymi potworami - może on przede wszystkim podrzucać granaty, wysyłać swego rodzaju fale energii oraz prowadzić ostrzał z broni dystansowej. Pamiętaj, że przed wieloma atakami bossa nie uchroni Cię całkowicie ustawienie się za zasłoną. W konsewkencji najlepszą taktyką działania jest ciągłe pozostawanie w ruchu i uskakiwanie na boki lub do tyłu gdy boss sygnalizuje gotowość do odpalenia silnego ataku.
- Nowym atakiem stosowanym przez Architekta z finałowej bitwy gry jest wysyłanie fali energii, która przekształca się w klatkę energetyczną - przykład tego ataku pokazuje powyższy obrazek. Także i w tym przypadku kluczem do sukcesu jest umiejętne rozpoznanie gotowości do użycia ataku przez Architekta i sprawne przemieszczenie się w inne miejsce. W przeciwnym razie bohater może nie tylko otrzymać obrażenia, ale i zostać uwięziony wewnątrz klatki. Uwaga - Klatka znika dopiero po pewnym czasie i do momentu gdy to nastąpi unikaj kontaktu z nią żeby nie otrzymać niepotrzebnych obrażeń.

- Bitwa z udziałem Architekta nie zakłada w stu procentach prowadzenia gry w defensywie. W określonych momentach bitwy możesz otrzymywać komunikaty o szansie zaatakowania bossa. Atakuj wtedy okolice jego głowy (przykład na powyższym obrazku). Wyczerpanie wszystkich punktów czerwonego paska energii sprawi, że Architekt na jakiś czas zaprzestanie dalszych ataków. Pozwoli ci to skupić się bardziej na celach misji oraz oczywiście na podrzędnych przeciwnikach również przebywających w okolicy.
- Nie oszczędzaj amunicji ani unikalnych umiejętności i mocy, gdyż w miejscu rozgrywania bitwy jest mnóstwo skrzynek z zaopatrzeniem. Konieczne docieraj też do skrzynek regenerujących zdrowie, albowiem jeden potężny atak Architekta lub zmasowany atak "zwykłych" wrogów może szybko doprowadzić do śmierci bohatera. Gra tworzy na szczęście punkt kontrolny po każdej zaliczonej większej części bitwy, tak więc niekoniecznie w przypadku porażki będziesz musiał rozpoczynać ją od początku.
- W określonych momentach bitwy w sali mogą pojawiać się inni sojusznicy. Wykorzystuj takie momenty do tego żeby zregenerować siły lub w jeszcze większym stopniu skupić się na zaliczeniu aktualnego celu misji.
Pierwszy przekaźnik

Przekaźnik znajduje się w zachodniej części sali i nie śpiesz się zbytnio z dotarciem do niego, bo najpierw musisz wyeliminować wszystkich przebywających w okolicy Porzuconych. Dopiero gdy tego dokonasz rozpocznie się proces hakowania symbolizowany poprzez pasek postępu widoczny w prawym górnym rogu ekranu. Podobnie do hakowań z wcześniejszych questów gry musisz pozostawać w niewielkiej odległości od konsoli. Nie zapominaj jednak o atakach Architekta i przemieszczaj się szybko w inne miejsce gdy aktualnie okupowany obszar zostanie wkrótce przez niego ostrzelany. Po zakończeniu hakowania wejdź szybko w interakcję z przekaźnikiem żeby awansować do kolejnej fazy bitwy.
Drugi przekaźnik

Drugi przekaźnik znajduje się we wschodniej części sali, ale żeby do niego dotrzeć będziesz musiał przebić się najpierw przez jej południową część. Po drodze konieczne okaże się aktywowanie pokazanej na obrazku konsoli, co pozwoli ci zacząć skakać po wysuniętych blokach i przedostać się na drugą stronę zbiornika z ferrofluidem (bezpośredni kontakt z substancją jest mocno niewskazany).

Począwszy od tego momentu spodziewaj się ataków ze strony silniejszych odmian Porzuconych, tak więc nie bój się stosować potężniejszych mocy oraz umiejętności, a także częściej ustawiać się za zasłonami. Po dotarciu do południowo-wschodniej części sali będziesz musiał zacząć bronić się w oczekiwaniu na podniesienie nowych platform. Tak jak wcześniej unikaj ataków nie tylko zwykłych Porzuconych, ale i Architekta (lub próbuj go tymczasowo wyłączać atakami wymierzonymi w jego głowę).
Po tym jak nowe platformy zostaną podniesione użyj ich żeby przemieścić się na północ i rozstawić się przy drugim przekaźniku. Po raz kolejny broń się w pobliżu przekaźnika do momentu, w którym zostanie on odblokowany.
Trzeci przekaźnik

Ostatni przekaźnik zlokalizowany jest w południowej części sali i żeby do niego dotrzeć musisz przejść ponownie przez obszary, w których przyczyniłeś się wcześniej do wysunięcia platform. Rozpraw się z nadal aktywnymi Porzuconymi. Gra od razu pozwoli ci wejść w interakcję z tym przekaźnikiem i akcja ta zakończy bitwę.
- Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
- Mass Effect Andromeda: Walki z bossami
- Mass Effect Andromeda: Jak pokonać Architekta Porzuconych na Eosie?
- Mass Effect Andromeda: Jak pokonać Architekta Porzuconych na Voeld?
- Mass Effect Andromeda: Jak pokonać Architekta Porzuconych na Elaaden?
- Mass Effect Andromeda: Jak pokonać Kardynał kettów na Voeld?
- Mass Effect Andromeda: Jak pokonać Calota na statku kettów?
- Mass Effect Andromeda: Jak pokonać behemota na okręcie flagowym kettów?
- Mass Effect Andromeda: Jak pokonać Architekta Porzuconych na Kadarze?
- Mass Effect Andromeda: Jak pokonać Szablę Archonta w Meridianie w ME Andromeda?
- Mass Effect Andromeda: Jak pokonać finałowego bossa gry w sercu Meridianu?
- Mass Effect Andromeda: Walki z bossami
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
Komentarze czytelników
man of kin Legionista
Pytanie
Co robią wyzwalacze pamięci na planetach na których Alec Nawet nie przyleciał? Bo umarł na tej pierwszej planecie
Zeus88 Chorąży
Owszem, ta walka była bardzo ciężka i długa i sam nie wiem jak mi sie udało ją wygrac za pierwszym razem. Po tej misji wywnioskowałem, że Andromeda jest specyficzna i miło się gra, gdy nie jesteś na strzała jak w innych grach na niskich levelach. Bo co to za frajda, gdy Cie ghul walnie raz albo łupieżca ma Cie na hita.
zanonimizowany1243598 Centurion
Gra naprawdę wciąga mimo to nadal po 2 latach zdarzają się bugi i jednak grafika gorsza niż wiedźmin szczególnie na modach robię główne misje poboczne i fabularne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=69uFFNUYrVE
Bentiago Junior
Dzień dobry.
Przygodę z Mass Effekt: Andromeda rozpocząłem dwa tygodnie temu. Pomimo upływu czasu od daty premiery pewne błędy nie zostały usunięte. Co zaobserwowałem dotychczas:
1. Na planecie Voeld nie można przejść questu "Oświecenie". Pomimo podświetlenia postaci Astry nie można z nią porozmawiać.
2. Nie pojawia się znacznik questu odnośnie zadania "Reformacja" Voeld, po odnalezieniu kapłanki w siedzibie ruchu oporu, przyjęciu od niej błogosławieństwa oraz uzyskaniu informacji o samobójczych misjach, na mapie nie pojawia się lokalizacja "Poszukiwaczy chwały". Pozdrawiam.
Wierzbik995 Junior
Witam,
mam problem w zadaniu w którym należy odnaleźć transponder Peryfony, a mianowicie po zeskanowaniu go nie mogę w żaden sposób go użyć. Podświetla się jako aktywne zadanie z pomarańczowym znacznikiem misji. Gra była włączana i wyłączana, również wykonałem inne misje w tym czasie jednak problem nie zniknął. Ktoś już może tak miał? Przejdzie samo czy zadanie już przepadło? A jeżeli przepadło to czy będzie miało silny wpływ na zakończenie?
danima97 Junior
Hejka, swoją przygodę z Mass Effect zaczęłam parę miesięcy temu i mam pewien problem (choć podejrzewam, że jest to jakiś błąd gry). Otóż po założeniu placówki na Kadarze, gdy próbuję przejść do doków (lub nawet przejść na Temptesta z Nomada), gra pokazuje mi okno ładowania (jakby się normalnie ładowało), ale nigdzie dalej nie przechodzi, jakby coś się zacięło. Niby odczekuję dłuższą chwilę, lecz nic się nie zmienia. Ktoś też tak miał?
konradg Junior
WITAM JA W KWESTIO ONLINE CZY DA SIE ULEPSZYC POSTACIE TAM NA MAKSA BO DO 20 POZIOMU SIE DA ULEPSZAC A POTEM PRZEZ KARTY ALE PO 11 POZIOMIE NA KARTACH JUZ SIE NIE ULEPSZA A MOZE I TAK TYLKO MAM PECHA I TAK MI WYCHODZI TEGO NIE WIEM??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
