Mass Effect Andromeda: Uleczyć serce Kadary
Na tej stronie dowiesz się, gdzie jest krypta Porzuconych na Kadarze w Mass Effect: Andromeda.
Aktualizacja:
Odblokowanie: Dotarcie do jednego z monolitów na planecie [Kadara].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Uleczyć serce Kadary. To jedno zadań w Helejosie (pobocznych questów) gry Mass Effect: Andromeda i możesz się go podjąć podczas wizyty na planecie Kadara. Zadanie to dotyczy zbadania trzech monolitów na Kadarze oraz uaktywnienia ich celem odblokowania sobie dostępu do nowej krypty Porzuconych. Zbadanie krypty pozwoli na znaczące podwyższenie poziomu zdatności Kadary.
- Aktywacja pierwszego monolitu
- Aktywacja drugiego monolitu
- Aktywacja trzeciego monolitu
- Zbadaj wejście do krypty
- Aktywuj zasilanie zapasowe krypty
- Usuń blokadę krypty
- Uniknij pola oczyszczającego i wyjdź z krypty
Aktywacja pierwszego monolitu

Do monolitów możesz docierać w dowolnej kolejności. Pierwszy z nich jest w niewielkiej odległości na północ od wyjścia ze Slumsów na Kadarze. Do monolitu tego nie możesz dotrzeć podróżując w linii prostej. Zamiast tego musisz zaliczyć przejażdżkę Nomadem przemieszczając się głównymi drogami w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara (po drodze miniesz też zabudowania związane z pobocznym questem Współczesna medycyna).

Po zbliżeniu się do monolitu konieczne okaże się odnalezienie trzech glifów i tak jak zawsze możesz sobie w tym celu pomóc skanerem. Najtrudniej dostępny jest glif zlokalizowany na szczycie dużej konstrukcji w kształcie rampy, po której musisz przejść na sam koniec. Po zeskanowaniu glifów udaj się do konsoli Porzuconych gdzie do rozwiązania będzie zagadka. Jej rozwiązanie prezentuje dołączony obrazek (tak jak w poprzednich tego typu sytuacjach możesz też skorzystać z klucza obejścia o ile takowy posiadasz).
Aktywacja drugiego monolitu

Drugi monolit znajduje się w zachodniej części mapy, a konkretnie w niewielkiej odległości na południowy-zachód od miejsca, w którym znajduje się wyznaczony obszar do założenia placówki (poboczny quest Kolonizacja Kadary). Po dotarciu na miejsce pomóż grupie angarów w wygraniu bitwy, a następnie zajmij się odnalezieniem dwóch glifów. Oba skanowania możesz przeprowadzić z ziemi, bez konieczności zaliczania wspinaczki. Monolit ten nie wymusza też rozwiązania zagadki i od razu zostanie uaktywniony.
Aktywacja trzeciego monolitu


Ostatni trzeci monolit jest w południowej części mapy i sporo kłopotów może ci sprawić zlokalizowanie jego konsoli. Musisz mianowicie odnaleźć pokazane na powyższych obrazkach wejście do wnętrza góry, które znajduje się w niewielkiej odległości na wschód od znacznika monolitu na mapie Kadary.
Po wkroczeniu do kompleksu jaskiń zajmij się eliminacją tutejszych przeciwników i zachowaj ostrożność, bo będą oni wspierani przez maszynę Hydra (korzystaj z zasłon i używaj broni i mocy pomocnych w niszczeniu pancerza). Po wygranej bitwie zajmij się zlokalizowaniem czterech glifów będących w różnych częściach jaskini. Na koniec udaj się do konsoli Porzuconych. Podobnie jak w przypadku drugiego monolitu zostanie ona od razu aktywowana.
Zbadaj wejście do krypty
Wejście do krypty odblokowane zostało w północnej części pustkowi Kadary i możesz tam łatwo dotrzeć podążając Nomadem główymi drogami. W pobliżu wejścia do krypty możesz wpaść na potwory (m.in. na eirocha), ale przy odrobinie wprawy możliwe jest uniknięcie z nimi walk. Skieruj się do środka i użyj windy grawitacyjnej.
Aktywuj zasilanie zapasowe krypty

Skorzystaj z centrali konsoli żeby aktywować kilka mniejszych. Będziesz teraz musiał dotrzeć do każdej z nich, przy czym musisz śpieszyć się. Po znalezieniu się w obszarze otoczonym polem siłowym zaczniesz odnosić niewielkie obrażenia. Aktywuj więc każdą z bocznych konsol zanim główny bohater straci całą tarczę i zostanie poważnie zraniony. Uaktywnienie wszystkich konsol odblokuje dalsze przejście.
Usuń blokadę krypty

W trakcie przeprawy przez kryptę licz się z koniecznością regularnego eliminowania Porzuconych i staraj się wykonywać precyzyjne skoki żeby unikać kontaktu z naelektryzowanym podłożem.
Konsola blokady jest we wschodniej części krypty, ale nie musisz śpieszyć się z dotarciem w to miejsce. Warto najpierw zbadać północną część krypty, gdyż jest tam pomieszczenie z zagadką do rozwiązania. Symbole potrzebne do rozwiązania tej zagadki prezentuje powyższy obrazek. Odnajduj konsole powiązane z kolejnymi symbolami i aktywuj je. Prawidłowa kolejność to:
- Symbol 1 - Druga konsola po lewej (patrząc na zamknięte drzwi z symbolami)
- Symbol 2 - Trzecia konsola po prawej
- Symbol 3 - Pierwsza konsola po lewej
- Symbol 4 - Pierwsza konsola po prawej
- Symbol 5 - Druga konsola po prawej
- Symbol 6 - Trzecia konsola po lewej
Rozwiązanie zagadki zagwarantuje ci dostęp do pomieszczenia z kilkoma obiektami do zeskanowania (dane badawcze Porzuconych) oraz rdzeniem danych Porzuconych (wartościowy artefakt powiązany z jednym questów Peebee).

W celu kontynuowania podróży musisz doskoczyć do pokazanych na obrazku platform w północno-wschodniej części krypty. Rozpraw się tam z Porzuconymi i aktywuj nową konsolę, która podniesienie kilka bloków (przydadzą ci się one w drodze powrotnej). Zbliż się do wejścia do wschodniej sali krypty i odblokuj ogromne drzwi dzięki skorzystaniu z pobliskiej konsoli.

Znajdziesz się w sali z szeregiem nowych konsol otaczający centralny mechanizm. Musisz docierać do każdej z nich i wchodzić z nimi w interakcję. Podobnie jak w przypadku początkowej eksploracji krypty wskazany jest pośpiech, gdyż podczas pobytu wewnątrz pola siłowego będziesz odnosił niewielkie obrażenia. To zresztą nie jedyny kłopot, albowiem uaktywnienie niektórych konsol doprowadzi do pojawienia się nowych Porzuconych do wyeliminowania. Na sam koniec dotrzyj do konsoli oczyszczania krypty.
Uniknij pola oczyszczającego i wyjdź z krypty

Po uaktywnieniu głównej konsoli tradycyjnie będziesz musiał rozpocząć ucieczkę. Skacz po kolejnych platformach żeby unikać kontaktu z biomasą. Po dotarciu na jedną z badanych wcześniej większych platform zainteresuj się pokazanym na obrazku składzikiem, który został odblokowany w momencie rozpoczęcia procedury oczyszczania. Znajdziesz w nim pojemnik z wieloma cennymi skarbami. Docelowo musisz powrócić do pierwszego pomieszczenia krypty i użyć znajdującej się tam konsoli. Zakończy to procedurę oczyszczania oraz cały quest.
Uwaga - Wykonanie tego zadania podwyższy poziom zdatności na Kadarze aż o 40 procent.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.
- Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
- Mass Effect Andromeda: Zadania w Helejosie (Heleus Assignments)
- Mass Effect Andromeda: Kadara
- Mass Effect Andromeda: Liczenie zwłok
- Mass Effect Andromeda: Z deszczu
- Mass Effect Andromeda: Współczesna medycyna
- Mass Effect Andromeda: Morderstwo w porcie Kadara
- Mass Effect Andromeda: Lud podzielony
- Mass Effect Andromeda: Coś w wodzie
- Mass Effect Andromeda: Gry psychologiczne
- Mass Effect Andromeda: Kolonizacja Kadary
- Mass Effect Andromeda: Uleczyć serce Kadary
- Mass Effect Andromeda: Drogocenny ładunek
- Mass Effect Andromeda: Za liniami wroga
- Mass Effect Andromeda: Noc na mieście
- Mass Effect Andromeda: W samo południe
- Mass Effect Andromeda: Pokonaj Architekta Kadara
- Mass Effect Andromeda: Pozostałe zadania
- Mass Effect Andromeda: Kadara
- Mass Effect Andromeda: Zadania w Helejosie (Heleus Assignments)
- Mass Effect Andromeda: Opis przejścia
Komentarze czytelników
man of kin Legionista
Pytanie
Co robią wyzwalacze pamięci na planetach na których Alec Nawet nie przyleciał? Bo umarł na tej pierwszej planecie
Zeus88 Chorąży
Owszem, ta walka była bardzo ciężka i długa i sam nie wiem jak mi sie udało ją wygrac za pierwszym razem. Po tej misji wywnioskowałem, że Andromeda jest specyficzna i miło się gra, gdy nie jesteś na strzała jak w innych grach na niskich levelach. Bo co to za frajda, gdy Cie ghul walnie raz albo łupieżca ma Cie na hita.
zanonimizowany1243598 Centurion
Gra naprawdę wciąga mimo to nadal po 2 latach zdarzają się bugi i jednak grafika gorsza niż wiedźmin szczególnie na modach robię główne misje poboczne i fabularne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=69uFFNUYrVE
Bentiago Junior
Dzień dobry.
Przygodę z Mass Effekt: Andromeda rozpocząłem dwa tygodnie temu. Pomimo upływu czasu od daty premiery pewne błędy nie zostały usunięte. Co zaobserwowałem dotychczas:
1. Na planecie Voeld nie można przejść questu "Oświecenie". Pomimo podświetlenia postaci Astry nie można z nią porozmawiać.
2. Nie pojawia się znacznik questu odnośnie zadania "Reformacja" Voeld, po odnalezieniu kapłanki w siedzibie ruchu oporu, przyjęciu od niej błogosławieństwa oraz uzyskaniu informacji o samobójczych misjach, na mapie nie pojawia się lokalizacja "Poszukiwaczy chwały". Pozdrawiam.
Wierzbik995 Junior
Witam,
mam problem w zadaniu w którym należy odnaleźć transponder Peryfony, a mianowicie po zeskanowaniu go nie mogę w żaden sposób go użyć. Podświetla się jako aktywne zadanie z pomarańczowym znacznikiem misji. Gra była włączana i wyłączana, również wykonałem inne misje w tym czasie jednak problem nie zniknął. Ktoś już może tak miał? Przejdzie samo czy zadanie już przepadło? A jeżeli przepadło to czy będzie miało silny wpływ na zakończenie?
danima97 Junior
Hejka, swoją przygodę z Mass Effect zaczęłam parę miesięcy temu i mam pewien problem (choć podejrzewam, że jest to jakiś błąd gry). Otóż po założeniu placówki na Kadarze, gdy próbuję przejść do doków (lub nawet przejść na Temptesta z Nomada), gra pokazuje mi okno ładowania (jakby się normalnie ładowało), ale nigdzie dalej nie przechodzi, jakby coś się zacięło. Niby odczekuję dłuższą chwilę, lecz nic się nie zmienia. Ktoś też tak miał?
konradg Junior
WITAM JA W KWESTIO ONLINE CZY DA SIE ULEPSZYC POSTACIE TAM NA MAKSA BO DO 20 POZIOMU SIE DA ULEPSZAC A POTEM PRZEZ KARTY ALE PO 11 POZIOMIE NA KARTACH JUZ SIE NIE ULEPSZA A MOZE I TAK TYLKO MAM PECHA I TAK MI WYCHODZI TEGO NIE WIEM??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
