Mass Effect Andromeda: Nakmor Drack Przyszłość naszego ludu
Aktualizacja:
UWAGA - Opisany poniżej quest jest misją lojalnościową Dracka. Oznacza to, że jest to największe i najbardziej rozbudowane zadanie powiązane z tą postacią. Ukończenie go pozwoli ci uzyskać dostęp do umiejętności najwyższego szóstego poziomu Dracka.
Odblokowanie: Automatycznie po ukończeniu zadania Nakmor Drack: Zdrada krogan [Tempest].
- Porozmawiaj z Harkiem w szklarni
- Dotrzyj do krogańskiego ładunku
- Uratuj Vorna
- Zabezpiecz krogański ładunek
- Zwolnij zaczepy dokujące
- Wróć do obsługi Nexusa
- Sprawdź dowody w sprawie Spendera
- Porozmawiaj z Drackiem na Nexusie
Porozmawiaj z Harkiem w szklarni

Po tym jak quest ten znajdzie się w Twoim dzienniku (staje się tak od razu po zaliczeniu zadania Nakmor Drack: Zdrada krogan) podejmij decyzję o wykonaniu przelotu do systemu Zaubray i wylądowaniu na planecie Elaaden. Cel podróży to główna siedziba krogan na tej planecie - Nowa Tuchanka. Lokacja ta znajduje się w centralnej części mapy i po dotarciu do miejsce musisz odbyć krótką rozmowę z kroganami żeby zostać wpuszczonym do środka (rozmowa przebiegnie łatwiej jeśli już teraz z drużyną podróżuje Nakmor Drack).

Po wkroczeniu do Nowej Tuchanki skorzystaj z jednej z wielu dostępnych ścieżek prowadzących na najniższy poziom tej siedziby (możesz też spróbować zeskoczyć po znalezieniu się przy jednej z krawędzi). Cel podróży to szklarnia gdzie przebywa Hark. Porozmawiaj z tą postacią i potwierdź chęć rozpoczęcia misji. W zadaniu tym z oczywistych względów będzie ci musiał towarzyszyć Nakmor Drack i ponadto do momentu zakończenia questu nie będziesz mógł powrócić do ogólnodostępnych lokacji świata gry.
Dotrzyj do krogańskiego ładunku
Początkowa część tej misji nie jest zbyt urozmaicona. Musisz podążać stosunkowo liniową ścieżką oraz eliminować po drodze wszystkich napotykanych bandytów. W każdej ze staczanych bitew staraj się szybko lokalizować snajperów i eliminować ich lub (jeśli nie jest to możliwe z racji na specyfikę wyposażenia i dostępnych umiejętności) używać zasłon i starać się bezpiecznie znikać im z pola rażenia (po to żeby bezpiecznie przejść dalej lub żeby zabić ich w bardziej bezpośrednich starciach).
Przed jedną z walk po raz pierwszy spotkasz też Aroane'a, ale nie będziesz go mógł od razu dopaść. W dalszej części przemarszu skorzystaj z pomocy Dracka (przytrzymanie przycisku interakcji) żeby usunąć blokadę z zabarykadowanego przejścia.
Uratuj Vorna

Po jednej z walk załączy się scenka z rozmowy z Drack'em. Niezależnie od wybranej opcji dialogowej uzna on, że priorytetem będzie uratowanie botanisty Vorna. Nową część questu zacznij od wykonywania precyzyjnych skoków, które pozwolą ci bezpiecznie docierać na sąsiednie metalowe półki. W następnej kolejności do stoczenia będą nowe walki i załączy się cut-scenka. Pokonaj jeszcze jedną grupę i podejdź do kontenera zlokalizowanego na górnym poziomie żeby uwolnić Vorna.
Zabezpiecz krogański ładunek

Wyrusz w stronę ładunku i spodziewaj się walk z bardziej "elitarnymi" przeciwnikami, którym trzeba będzie umiejętnie niszczyć fragmenty pancerza. Docelowo musisz dotrzeć do konsoli i wejść z nią w interakcję.
Po krótkim filmiku przerywnikowym rozpocznie się największa bitwa tego questu. W trakcie staczanych walk musisz liczyć się z tym, że na pole bitwy przybędą posiłki (postaraj się atakować wrogów zanim rozbiegną się). Oprócz tego do pokonania będą aż dwie maszyny Hydra. Staraj się atakować Hydry zza dobrych zasłon, polegając na tym, że są powolne i używając amunicji oraz mocy wykorzystywanych do osłabiania pancerzy wrogów.
Zwolnij zaczepy dokujące

Nowy cel misji otrzymasz po pokonaniu wszystkich przeciwników. Dotrzyj do miejsca zwolnienia zaczepów i przytrzymaj przycisk interakcji. Załączy się nowy filmik, w trakcie którego pojmany zostanie Aroane. Zostaniesz wkrótce postawiony przed wyborem czy chcesz pozwolić Drackowi zrzucić Aroane'a w przepaść czy wolisz pojmać go żywcem. Decyzja ta nie będzie miała wpływu na dalszy przebieg questu, aczkolwiek jeśli nie zabijesz Aroane'a to możliwe będzie wydobycie od niego później dodatkowych informacji.
Niezależnie jak się zachowałeś załączy się rozmowa z Drack'em i powrócicie do Nowej Tuchanki.
Uwaga - Gra już teraz odblokuje ci dostęp do umiejętności Dracka szóstego poziomu, ale quest jeszcze nie dobiegł końca. Do wykonania jest kilka dodatkowych czynności na Nexusie.
Wróć do obsługi Nexusa
Powróć na pokład Tempesta i wykonaj przelot na Nexusa. Niedługo po dotarciu do lokacji Nexus: Dok załączy się rozmowa przez radio z obsługą Nexusa i otrzymasz dalsze wytyczne.
Sprawdź dowody w sprawie Spendera
Użyj kolejki żeby dotrzeć do lokacji Nexus: Centrum operacyjne. Skieruj się tu do pomieszczenia monitoringu i wejdź w interakcję z komputerem. Wybierz pierwszą pozycję z listy.
Porozmawiaj z Drackiem na Nexusie

Dracka odnajdziesz w biurze Kesh w północnej części centrum. W trakcie rozmowy potwierdź gotowość do przekazania dowodów w sprawie Spendera. W początkowej części tego spotkania możesz zrzucić winę za aktualny stan rzeczy na Addison, ale nie jest to kluczowa decyzja. Ważniejszy będzie drugi wybór - możesz zasugerować uwięzienie Spendera lub wygnanie go z Nexusa. W obu przypadkach quest oficjalnie zakończy się.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, dostęp do umiejętności szóstego poziomu Dracka, zdobycie trofeum Buccaneer.
Komentarze czytelników
man of kin Legionista
Pytanie
Co robią wyzwalacze pamięci na planetach na których Alec Nawet nie przyleciał? Bo umarł na tej pierwszej planecie
Zeus88 Chorąży
Owszem, ta walka była bardzo ciężka i długa i sam nie wiem jak mi sie udało ją wygrac za pierwszym razem. Po tej misji wywnioskowałem, że Andromeda jest specyficzna i miło się gra, gdy nie jesteś na strzała jak w innych grach na niskich levelach. Bo co to za frajda, gdy Cie ghul walnie raz albo łupieżca ma Cie na hita.
zanonimizowany1243598 Centurion
Gra naprawdę wciąga mimo to nadal po 2 latach zdarzają się bugi i jednak grafika gorsza niż wiedźmin szczególnie na modach robię główne misje poboczne i fabularne zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=69uFFNUYrVE
Bentiago Junior
Dzień dobry.
Przygodę z Mass Effekt: Andromeda rozpocząłem dwa tygodnie temu. Pomimo upływu czasu od daty premiery pewne błędy nie zostały usunięte. Co zaobserwowałem dotychczas:
1. Na planecie Voeld nie można przejść questu "Oświecenie". Pomimo podświetlenia postaci Astry nie można z nią porozmawiać.
2. Nie pojawia się znacznik questu odnośnie zadania "Reformacja" Voeld, po odnalezieniu kapłanki w siedzibie ruchu oporu, przyjęciu od niej błogosławieństwa oraz uzyskaniu informacji o samobójczych misjach, na mapie nie pojawia się lokalizacja "Poszukiwaczy chwały". Pozdrawiam.
Wierzbik995 Junior
Witam,
mam problem w zadaniu w którym należy odnaleźć transponder Peryfony, a mianowicie po zeskanowaniu go nie mogę w żaden sposób go użyć. Podświetla się jako aktywne zadanie z pomarańczowym znacznikiem misji. Gra była włączana i wyłączana, również wykonałem inne misje w tym czasie jednak problem nie zniknął. Ktoś już może tak miał? Przejdzie samo czy zadanie już przepadło? A jeżeli przepadło to czy będzie miało silny wpływ na zakończenie?
danima97 Junior
Hejka, swoją przygodę z Mass Effect zaczęłam parę miesięcy temu i mam pewien problem (choć podejrzewam, że jest to jakiś błąd gry). Otóż po założeniu placówki na Kadarze, gdy próbuję przejść do doków (lub nawet przejść na Temptesta z Nomada), gra pokazuje mi okno ładowania (jakby się normalnie ładowało), ale nigdzie dalej nie przechodzi, jakby coś się zacięło. Niby odczekuję dłuższą chwilę, lecz nic się nie zmienia. Ktoś też tak miał?
konradg Junior
WITAM JA W KWESTIO ONLINE CZY DA SIE ULEPSZYC POSTACIE TAM NA MAKSA BO DO 20 POZIOMU SIE DA ULEPSZAC A POTEM PRZEZ KARTY ALE PO 11 POZIOMIE NA KARTACH JUZ SIE NIE ULEPSZA A MOZE I TAK TYLKO MAM PECHA I TAK MI WYCHODZI TEGO NIE WIEM??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
