Informacje ogólne | Armia w Hearts of Iron IV

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Informacje ogólne

Formacje zbrojne stanowią najważniejszy punkt gry i dają możliwość osiągnięcia wszystkich celów jakie sobie założysz. Gra osadzona jest w realiach II Wojny Światowej, więc mamy do dyspozycji jednostki z tego okresu. W zależności od nacji spotkamy rozmaite modele poszczególnych jednostek. W tym rozdziale znajdziecie niezbędne informacje o wszystkich aspektach związanych z dowodzeniem i zarządzaniem jednostkami.

Najważniejszą czynnością jaką powinieneś podjąć po rozpoczęciu rozgrywki jest przegląd oddziałów. Sprawdź jakimi jednostkami dysponujesz, jakie jest ich zapotrzebowanie na produkowane zaopatrzenie i jakie szablony zostały skonfigurowane dla każdej z jednostek. Na początku rozgrywki nie musisz od razu ustawiać ich strategicznie, ale ważne jest, żebyś stworzył z nich armie za pomocą interfejsu.

Jednostki wchodzące w skład armii można szkolić , co wpływa ostatecznie na ich sprawność bojową. W drodze wystawiania jednostki są szkolone do drugiego poziomu. Jeśli zdecydujesz się je wystawić przed końcem szkolenia, to cały czas będą na poziomie poborowych uzyskując negatywne modyfikatory do prowadzonych działań. Jeśli poczekasz do końca szkolenia i samoczynnego wystawienia dywizji, to żołnierze będą na poziomie rekrutów. Za szkolenie żołnierzy w ramach wystawienia nie otrzymasz punktów doświadczenia armii, które pozwala na modyfikowanie szablonów jednostek i personalizację czołgów. W tym celu musisz połączyć jednostki w armie, które można szkolić.

Wytyczanie frontów to podstawa w organizowaniu działań wojska - Informacje ogólne | Armia w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry
Wytyczanie frontów to podstawa w organizowaniu działań wojska

Szkolone jednostki stracą na czas szkolenia wytrzymałość i zaczną generować poziom zmęczenie, który na dłuższą metę może strasznie nadwątlić ich siły witalne. W tym czasie sukcesywnie będziesz uzyskiwał punkty doświadczenia armii, a żołnierze awansują na wyższy poziom, przez co uzyskają dodatnie modyfikatory do działań zbrojnych. Warto często sprawdzać stan osobowy armii, ponieważ jednostki, które zostały wystawione do walki będą tracić żołnierzy. W tym samym czasie z kwatery głównej zostaną wysłani poborowi do wprowadzenia uzupełnień. Z racji różnicy poziomów armii i poborowych, po dłuższym czasie spadnie ogólny poziom jednostki. Jeśli uzupełnień będzie bardzo dużo to poziom armii spadnie do 2., co skutkuje usunięciem wszelkich modyfikatorów. Ważne jest kontrolowanie sytuacji po zakończeniu działań zbrojnych i doszkalanie armii, która jest tymczasowo poza walką.

W ramach tworzenia armii należy powołać dowódcę. Z reguły każdy oficer może sprawnie prowadzić 24 dywizje. Oczywiście możesz go też awansować, co sprawi, że nie będzie dla niego ograniczeń jeśli chodzi o wielkość jednostki. Każdy dowódca może w drodze działań zbrojnych zyskać szczególne odznaczenia, które poprawią skuteczność prowadzonych przez niego jednostek.

Warto pamiętać o formowaniu armii, ponieważ jednostki lądowe w drodze wystawiania nie łączą się samodzielnie. Inaczej wygląda ta kwestia w przypadku sił morskich i powietrznych. Wystawione jednostki w portach, o ile nie podejmiesz nimi żadnych działań, same łączą się we floty, którymi potem możesz odpowiednio zarządzać. Samoloty po procesie produkcji trafiają do rezerw i możesz przypisać je do wybranego przez siebie portu lotniczego, gdzie będą łączyć się w tzw. skrzydła. Każde skrzydło może podjąć określoną liczbę jednostek, których liczbę musisz stale kontrolować. Przepełnione porty lotnicze sprzyjają wypadkom i w druzgocący sposób obniżają skuteczność misji realizowanych w ramach lotnictwa. Każde skrzydło może mieć wyznaczone inne zadania, w zależności od rozkazów dostępnych dla każdego typu jednostki.

W dalszej części rozdziału znajdziesz dokładne informacje niezbędne do należytego korzystania ze wsparcia każdego z dostępnych typów sił zbrojnych.

Podobało się?

0

Hearts of Iron IV

6 czerwca 2016

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-07-05
07:15

kapciu Generał

kapciu

1. Do czego służą statystyki: maksymalny poziom planowania i szybkość planowania?
2. Czy sterując samodzielnie każdą dywizją (nie używam opcji automatycznych) anuluje powyższe statystyki?

Komentarz: kapciu
2016-07-05
12:22

kiburstn110xx Junior

Głównie chodzi oto aby mieć dużo rezerw.
Gram jako Rzesza i po zrekrutowaniu większej liczby jednostek nie mam już ludzi do przydzielenia.

Komentarz: kiburstn110xx
2016-07-11
12:29

kalibaru Legionista

😒

Mam problem z zbudowaniem różnych wersji pojazdów np. niszczyciela czołgów, artylerii samobieżnej czy rakietowej, czy ktoś wie jak to zrobić?

Komentarz: kalibaru
2016-10-01
16:02

zabujca72 Legionista

zabujca72

jak wygląda sprawa z przywódcami demokratycznymi po wyborach bo grając stanami wybrałem roosvelta na drugą kadencję a zamiast niego jest Stonewall Grant

Komentarz: zabujca72
2017-01-02
17:15

Zenbio Junior

Moze mi ktos wytlumaczy podchodze poraz ktorys raz do tej gry,i dlaczego jednym razem na terenie niemiecpo podbiciu produkuja opony a za drugim razem juz tego surowca nie produkuja?

Komentarz: Zenbio
2017-04-18
10:04

Miki86 Junior

😡

Cześć!
Czy możecie mi rozrysować, jak dodawać samoloty do lotniskowca??? Za diabła nie wiem jak to zrobić!!! :-( Z góry dzięki za pomoc!

Komentarz: Miki86
2017-08-21
22:05

e18181 Junior

Pomocy! Mam problem z myszką bo nie mogę oddalać widoku i nie wiem czy można oddalić mapę w inny sposób!

Komentarz: e18181
2017-09-17
10:45

gebi28 Junior

W lini produkcji sa fabryki zielone a pozniej wychodza brazowe i pisze brak produkcji od czego to zalezy?

Komentarz: gebi28
2017-12-29
15:29

Janusz hoi'a Junior

😉

Hej, pytanko. Emm. Nwm jak zrobić własną frakcje, mam już w zasadach kraju że mogę tworzyć frakcje ale nie wiem gdzie to się robi xD

Komentarz: Janusz hoi'a
2017-12-29
15:37

Janusz hoi'a Junior

Może mi ktoś powiedzieć jak stworzyć własną frakcje? Mam już zasadę kraju że mogę tworzyć frakcje ale nigdzie nie mogę znaleźć tej opcji żeby ją stworzyć xD

Komentarz: Janusz hoi'a

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl