Informacje ogólne | Cele narodowe w Hearts of Iron IV
Aktualizacja:
Informacje ogólne
Cele narodowe bez wątpienia są jednym z najważniejszych elementów gry. Dzięki dobrze połączonej kombinacji narodowych osiągnięć możesz w znacznie krótszym czasie wypracować solidną przewagę na polu bitwy. Dodatkowo za ich pośrednictwem możesz wypracować sobie określoną strategię działania i rozwoju swojego kraju. Odpowiednie zarządzanie z pracami w tym zakresie polega na znalezieniu złotego środka pomiędzy rozwojem w każdej z dziedzin jakie znajdziesz w dalszej części rozdziału. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu tego wskaźnika możesz zdecydowanie szybciej osiągnąć cele gospodarcze bez poświęcania czasu na rozbudowę infrastruktury za pomocą standardowych środków. Dodatkowo możesz poczynić kroki prowadzące do zmiany panującej ideologii lub podtrzymania obecnej. Ważnym aspektem jest poświecenie części uwagi na ukształtowanie podstaw pod silną armię, lotnictwo lub marynarkę.
Musisz pamiętać, że w czasie prac nad celem narodowym przychód dzienny w postaci siły politycznej jest zredukowany o 1 punkt dziennie. Cały czas kiedy jakiś cel jest w toku ten wskaźnik będzie osłabiony. W sytuacji, gdy nie wybrałeś celu narodowego a upłynęło kilka dni w grze to nic straconego. Podczas tego czasu uzyskałeś dodatkowy przychód w postaci punktów siły politycznej. Jeśli nie spożytkowałeś ich na rozbudowę rządu, to tę nadwyżkę możesz przełożyć na krótszy czas realizacji celu. Ten zabieg może też być wykonywany celowo i nawet powinieneś czasami zawiesić realizację celu na poczet rozszerzenia zaplecza polityczne. Wszystko zależy od tego, co w danej sytuacji będzie dla ciebie ważniejsze. Szczegółowy komentarz dotyczący wszystkich celów narodowych znajdziesz w kolejnym podrozdziale. Według mojej oceny niektóre z celów politycznych mogą być użyteczne bardziej lub mniej, ale to do ciebie należy ostateczna decyzja. Wszystko zależy od panującej sytuacji politycznej i tego w jakim punkcie znalazło się twoje państwo.

Każdy z celów narodowych wymaga 70 dni na realizację, więc jednoznacznie możemy określić że koszt pojedynczego celu to 70 punktów siły politycznej. Tak jak wcześniej wspomniałem, za każdy punkt nadwyżki gdy cel nie był określony, czas potrzebny do jego realizacji będzie o jeden dzień krótszy.
W dalszej części rozdziału zostały omówione cele uniwersalne, wybiegające poza kraje, które zostały wyróżnione przez twórców gry. "Ciekawe nacje" charakteryzują się innymi celami narodowymi, ale w każdym przypadku ich charakterystyka koncentruje się wokół silnego przemysłu, ideologii lub militariów. Dla każdego kraju będziesz musiał ułożyć osobny tok postępowania, a dużo zależy też od tego, czy wybrałeś opcję realizowania celów historycznych przez poszczególne nacje.
Pamiętaj, że pełne spektrum celów narodowych poznasz tylko wtedy, gdy zdecydujesz się na scenariusz rozpoczynający się w roku 1936. Jeśli zapragniesz od pierwszych chwil prowadzić działania zbrojne to wiedz, że żaden z celów narodowych nie zostanie domyślnie zrealizowany z uwagi na fakt, że upłynęły ponad trzy lata.
Podczas szukania złotego środka możesz zdecydować się na równomierny rozwój każdego z aspektów, mając na uwadze dużą uniwersalność działań. Jest to skuteczne jeśli bierzemy pod uwagę początkowe cele dla każdej z dziedzin. Jednak jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz zdecydować się na dwie, może trzy dziedziny, którym poświecisz większą uwagę. Dzięki temu wypracujesz sobie modyfikatory skracające czas rozwoju technologii lub uzyskasz dodatkowe premie do rozmaitych dziedzin związanych z wojskowością i polityką. Istotne jest to, że w podążaniu obraną ścieżką musisz być konsekwentny. Jeśli decydujesz się na rozwój przemysłu to korzystaj z przewagi którą udało ci się wypracować w tym zakresie i zadbaj żeby miała swoje odzwierciedlenie w dobrobycie gospodarczym kraju. Możesz w tym celu produkować większą ilość surowców lub opracowywać technologie związane z przemysłem. Największym błędem w tym zakresie może być zbyt duże rozbicie pomiędzy celem narodowym a kierunkiem w którym faktycznie podąża twój kraj. Czas kampanii jest zorganizowany w taki sposób, że bez problemu będziesz miał czas na realizację wszystkich zamierzonych celów.
Musisz mieć też na uwadze, że wybór określonego celu wyklucza pozostałe. Dla przykładu nie możesz jednocześnie kultywować ideologii liberalnej i zbliżać kraju do faszyzmu. Pewne wybory determinują określone konsekwencje, a na drzewku już na pierwszy rzut oka zauważysz, które z celów wykluczają się wzajemnie. W ramach konkluzji dodam tylko, że decydując się na grę określoną nacją musisz w pierwszej kolejności zatrzymać grę i zastanowić się w jakim kierunku ma zmierzać twój kraj pamiętając, że ten kto jest dobry we wszystkim nie jest bardzo dobry w niczym.
0
Komentarze czytelników
kapciu Generał
1. Do czego służą statystyki: maksymalny poziom planowania i szybkość planowania?
2. Czy sterując samodzielnie każdą dywizją (nie używam opcji automatycznych) anuluje powyższe statystyki?
kiburstn110xx Junior
Głównie chodzi oto aby mieć dużo rezerw.
Gram jako Rzesza i po zrekrutowaniu większej liczby jednostek nie mam już ludzi do przydzielenia.
kalibaru Legionista
Mam problem z zbudowaniem różnych wersji pojazdów np. niszczyciela czołgów, artylerii samobieżnej czy rakietowej, czy ktoś wie jak to zrobić?
zabujca72 Legionista
jak wygląda sprawa z przywódcami demokratycznymi po wyborach bo grając stanami wybrałem roosvelta na drugą kadencję a zamiast niego jest Stonewall Grant
Zenbio Junior
Moze mi ktos wytlumaczy podchodze poraz ktorys raz do tej gry,i dlaczego jednym razem na terenie niemiecpo podbiciu produkuja opony a za drugim razem juz tego surowca nie produkuja?
Miki86 Junior
Cześć!
Czy możecie mi rozrysować, jak dodawać samoloty do lotniskowca??? Za diabła nie wiem jak to zrobić!!! :-( Z góry dzięki za pomoc!
e18181 Junior
Pomocy! Mam problem z myszką bo nie mogę oddalać widoku i nie wiem czy można oddalić mapę w inny sposób!
gebi28 Junior
W lini produkcji sa fabryki zielone a pozniej wychodza brazowe i pisze brak produkcji od czego to zalezy?
Janusz hoi'a Junior
Hej, pytanko. Emm. Nwm jak zrobić własną frakcje, mam już w zasadach kraju że mogę tworzyć frakcje ale nie wiem gdzie to się robi xD
Janusz hoi'a Junior
Może mi ktoś powiedzieć jak stworzyć własną frakcje? Mam już zasadę kraju że mogę tworzyć frakcje ale nigdzie nie mogę znaleźć tej opcji żeby ją stworzyć xD
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
