Hearts of Iron 4: Personel wojskowy
Aktualizacja:
Personel wojskowy
Ostatnia część panelu poświęconego polityce umożliwia skorzystanie z pomocy ekspertów do spraw militarnych. Możemy określić i wprowadzić do naszego rządu dowódców armii lądowych, powietrznych i morskich. Poza tym możemy ustalić najwyższe dowództwo na które został przeznaczone aż trzy sloty. W każdym przypadku możemy zamieniać dowódców w myśl planowanych działań i naszego stylu gry.
Poniżej znajdziesz obszerny komentarz poświęcony poszczególnym oficerom.
Dowódca armii
W tym przypadku mamy do wykorzystania jeden slot i dwóch kandydatów. W zależności od tego czy będziemy prowadzić działania ofensywne czy skupimy się na defensywie możemy uzyskać dodatkowe modyfikatory do działań związanych z naszym stylem gry. Wybór oficera uzależniony będzie głównie od tego czy w nadchodzącym konflikcie wystąpisz jako agresor czy raczej pozostaniesz w defensywie i będziesz zażarcie bronił się na lądzie. Każdy z ekspertów wymaga odpowiedniego nakładu siły politycznej a decyzję o ich powołaniu możesz odłożyć do roku 1939.
Opis | Korzyści |
Ekspert ataku Koszt: 150 | Atak armii +10% |
Ekspert obrony Koszt: 150 | Obrona armii +10% |
Dowódca marynarki
Oficer do spraw marynarki pozwala uzyskanie różnorodnych modyfikatorów niż w przypadku armii lądowych. Z obsadzaniem stanowiska powinieneś poczekać do momentu gdy będzie to rzeczywiście niezbędne. W międzyczasie zastanów się nad tym, czy rzeczywiście będziesz prowadził walki na morzu i co chcesz nimi osiągnąć. Ważne jest, żeby decyzje w tym zakresie były zbieżne z określonymi celami politycznymi i pozostałymi kierunkami rozwoju. Tylko w taki sposób możesz w pełni skorzystać z przysługujących premii i powoli budować swój sukces.
Opis | Korzyści |
Rozstrzygająca bitwa Koszt: 150 | Atak okrętu liniowego +10% Obrona okrętu liniowego +10% Atak okrętu osłonowego +10% Obrona okrętu osłonowego +10% |
Ataki na konwoje Koszt: 150 | Skuteczność ataków na konwoje +15% |
Dowódca lotnictwa
W tym przypadku oficer do spraw lotnictwa również wybierany jest dla jednego slotu. Korzyści płynące z powołania oficerów są typowo sytuacyjne. Jeśli zależy ci na rozwoju lotnictwa to jak najszybciej powinieneś powołać Reformatora lotnictwa, żeby od wczesnego etapu gry generował dodatkowe doświadczenie w tym zakresie. Z kolei dowódca odpowiedzialny za misje nocne również może okazać się przydatny gdy będziesz planował atak z zaskoczenia. W obu przypadkach dobrze się zastanów co jest zgodne z twoim stylem gry. Na pewno na pierwszy ogień powinien pójść reformator, ponieważ sytuacje w których skorzystasz z premii do misji nocnych będą pojawiać się dosyć rzadko.
Opis | Korzyści |
Misje nocne Koszt: 150 | Kara za misje nocne -20% |
Reformator lotnictwa Koszt: 150 | Przyrost doświadczenia lotnictwa +10% |
Najwyższe dowództwo
Ostatnie sloty panelu poświęcone są dla najwyższych dowódców, którzy mogą być wybierani aż dla trzech slotów spośród pięciu kandydatów. Weryfikując uzyskane korzyści przy powołaniu określonych osobistości łatwo zauważyć, że wybór powinien być zdeterminowany twoim stylem gry i ogólną koncepcją armii. Ogólnie rzecz biorący z wyborem powinieneś poczekać do momentu, aż rozwiniesz dostatecznie swoja armię i będziesz gotowy do uderzenia. Poniżej znajdziesz komentarz dotyczący poszczególnych oficerów.
Opis | Korzyści |
Broń pancerna Koszt: 150 | Atak dywizji pancernej +10% Obrona dywizji pancernej +10% |
Komentarz: Jeśli podstawą twojej armii są dywizje pancerne to bez wątpienia powinieneś wybrać tego oficera. Bez względu na to czy znajdziesz się w defensywie czy w natarciu możesz liczyć na lekki bonus do swoich działań co w połączeniu z innymi modyfikatorami może przeważyć o twoim sukcesie na polu bitwy.
Opis | Korzyści |
Kawaleria Koszt: 150 | Atak kawalerii +10% Obrona kawalerii +10% Atak piechoty zmotoryzowanej +10% Obrona piechoty zmotoryzowanej +10% |
Komentarz: Pomijając wsparcie czołgów możesz rozwinąć armię pod kątem piechoty zmotoryzowanej. Wystawione przez ciebie dywizje uzyskają rozmaite modyfikatory bez względu na to w jakiej sytuacji się znajdziesz. Warto zaznaczyć, że uzyskane premie dotyczą również kawalerii co tylko podnosi atrakcyjność powyższego wyboru.
Opis | Korzyści |
Desant z powietrza Koszt: 150 | Atak - desant powietrzny 2% Obrona - desant powietrzny 5% Zwrotność - desant powietrzny 5% |
Komentarz: Działania sił specjalnych niejednokrotnie mogą przynieść korzystne rezultaty więc wraz z rozwojem lotnictwa strategicznego powinieneś poświęcić trochę środków na poczet powyższego oficera. Dzięki temu wszelkie działania podejmowane przez spadochroniarzy będą skuteczniejsze.
Opis | Korzyści |
Dominacja powietrzna Koszt: 150 | Atak - dominacja 3% Obrona - dominacja 3% Zwrotność - dominacja 3% |
Komentarz: Jeśli zdecydowałeś się na korzystanie z myśliwców to bez wątpienia powinieneś sięgnąć po dodatkowe modyfikatory z nim związane. W przypadku lotnictwa nie są to duże wartości, ale na pewno zwiększą ogólną skuteczność jednostek i ich zwrotność w powietrzu.
Opis | Korzyści |
Desant morski Koszt: 150 | Szybkość desantu +10% |
Komentarz: W tym miejscu mogliśmy spodziewać się eksperta do spraw marynarki wojennej, ale twórcy umożliwili uzyskanie dodatkowego współczynnika przyśpieszającego przerzut wojsk lądowych na linię brzegową innego kraju. Jeśli planujesz dominację na kilku kontynentach to bez wątpienia powinieneś zwrócić uwagę na ogólne współczynniki desantu i skorzystać ze wzmocnienia.
Komentarze czytelników
Może mi ktoś powiedzieć jak stworzyć własną frakcje? Mam już zasadę kraju że mogę tworzyć frakcje ale nigdzie nie mogę znaleźć tej opcji żeby ją stworzyć xD
Hej, pytanko. Emm. Nwm jak zrobić własną frakcje, mam już w zasadach kraju że mogę tworzyć frakcje ale nie wiem gdzie to się robi xD
W lini produkcji sa fabryki zielone a pozniej wychodza brazowe i pisze brak produkcji od czego to zalezy?
Pomocy! Mam problem z myszką bo nie mogę oddalać widoku i nie wiem czy można oddalić mapę w inny sposób!
Cześć!
Czy możecie mi rozrysować, jak dodawać samoloty do lotniskowca??? Za diabła nie wiem jak to zrobić!!! :-( Z góry dzięki za pomoc!
Moze mi ktos wytlumaczy podchodze poraz ktorys raz do tej gry,i dlaczego jednym razem na terenie niemiecpo podbiciu produkuja opony a za drugim razem juz tego surowca nie produkuja?
Pewnie na terenach które przejąłeś były rafinerie paliw syntetycznych. Produkują one ropę i gumę (guma ma symbol opony). Po prostu jak podczas któreś gry tego zasobu nie było to znaczy że komputer nie wybudował tam rafinerii.
jak wygląda sprawa z przywódcami demokratycznymi po wyborach bo grając stanami wybrałem roosvelta na drugą kadencję a zamiast niego jest Stonewall Grant
Mam problem z zbudowaniem różnych wersji pojazdów np. niszczyciela czołgów, artylerii samobieżnej czy rakietowej, czy ktoś wie jak to zrobić?
Jeśli masz opracowane te technologie to powinieneś mieć poszczególne rodzaje w tym samym miejscu gdzie zaznaczasz produkcje pozostałych jednostek.
Głównie chodzi oto aby mieć dużo rezerw.
Gram jako Rzesza i po zrekrutowaniu większej liczby jednostek nie mam już ludzi do przydzielenia.
Możesz zmienić prawo poboru do wojska w panelu rządowym https://www.gry-online.pl/poradniki/hearts-of-iron-iv/&PART=2150. Działa to tylko do określonego pułapu, po wykorzystaniu tej opcji pozostaje tylko zwiększać zakres terenu.
1. Do czego służą statystyki: maksymalny poziom planowania i szybkość planowania?
2. Czy sterując samodzielnie każdą dywizją (nie używam opcji automatycznych) anuluje powyższe statystyki?
Jeśli tworzysz plan to w nim zaznaczasz które oddziały będą napierać i jaką drogę obiorą, jeśli po akceptacji planu zaznaczysz jedną z jednostek i zmienisz jej kierunek to automatycznie tracisz premie związane z wykonaniem planu. Poziom planowania określa w jakim stopniu jednostki przygotują się do ataku, a jego szybkość - ile czasu im to zajmie. Jeśli jednostki przygotują się do wykonania planu to będą miały większą siłę naporu i skuteczność, której nie uzyskasz kierując nimi manualnie.
Czy wie ktoś w jaki sposób mogę zmienić zasady poboru do wojska?
A mi się taki problem zdarzył. Chcę wysłać 2 dywizje w korpusie dla Hitlera z Argentyny, ale mam komunikat, że jednostki nie mogą zostać wysłane. Konwoje mam. W czym problem? :-)
Wysłanie wojsk do korpusu przebiega samoczynnie. Widocznie Hitler nie może ich przyjąć lub jakiś błąd.
Może nie masz dominacji morskiej czy coś i Ci niszczą te konwoje?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
