Prawa i rząd | Rząd w Hearts of Iron IV
Aktualizacja:
Prawa i rząd
W przypadku praw nie ma żadnych odgórnych ograniczeń czasowym związanych z wprowadzaniem ich poza spełnieniem warunków wynikających z samego prawa. W tym aspekcie jedynym ograniczeniem jest ilość siły politycznej jaką przeznaczysz na konkretne zagadnienie.
Poniżej znajdziesz wszystkie prawa i przedstawicieli rządu, których możesz obsadzić na stanowiskach.
Prawo służby wojskowej
Głównym wyznacznikiem prawa wojskowego są potrzeby wynikające z formowania armii. W zależności od konkretnego prawa poboru określony odsetek obywateli będzie dostępny w ramach zasobów ludzkich. Możesz w dowolnym momencie zmienić prawo o ile cię na to stać i sytuacja na świecie temu sprzyja. Przyjrzyj się wymaganiom, które są przypisane do poszczególnych praw poboru zanim podejmiesz odpowiednią decyzję. Pamiętaj, że kultywując ideologię faszystowską i realizując przypisane do niej cele narodowe możesz osiągnąć aż 7% wzrost zasobów ludzkich.
Pełne rozbrojenie
Ikona | Opis | Wymagania |
![]() | Ludność w wieku poborowym 1% Koszt: 450 | Brak |
Komentarz: Bardzo duży koszt praw jest niewspółmierny do wynikających z niego korzyści, które szczerze mówiąc są znikome. Z jednej strony 1% populacji to bardzo mało, jeśli przełożymy to na zasoby ludzie, chyba, że bierzemy pod uwagę ZSRR. A z drugiej strony twoim zadaniem jest podbój części świata więc demilitaryzacja to ostatnie co powinieneś zrobić.
Armia ochotnicza
Ikona | Opis | Wymagania |
![]() | Ludność w wieku poborowym 1.5% Koszt: 300 | Brak idei: Niezakłócona izolacja Brak idei: Izolacja |
Komentarz: Jeśli rozpoczniesz rozgrywkę w ramach scenariusza w 1936 roku to dla większości krajów zastaniesz powyższe prawo poboru. Na początku gry nie musisz specjalnie się nim zajmować, ponieważ będzie o wiele więcej istotnych działań na które powinieneś poświęcić siłę polityczną. Warto zaznaczyć, że nie możesz wprowadzić tego prawa jeśli za pośrednictwem celów narodowych wybrałeś izolację.
Częściowy pobór
Ikona | Opis | Wymagania |
![]() | Ludność w wieku poborowym 2.5% Koszt: 150 | Brak idei: Niezakłócona izolacja Brak idei: Izolacja |
Komentarz: Podobnie jak w przypadku poprzedniego prawa, jeśli zdecydowałeś się na izolowanie kraju to powyższe prawo nie może obowiązywać w twoim państwie. Pomijając to, warto zauważyć, że 2,5% daje już jakieś wymierne korzyści w ilości poborowych i powinieneś pomyśleć o wprowadzeniu tego prawa około roku 1938. Jednocześnie skup się na formowaniu armii i szkoleniu jej.
Pełny pobór
Ikona | Opis | Wymagania |
![]() | Ludność w wieku poborowym 5% Czas szkolenia +10% Koszt: 150 | Brak |
Komentarz: Pierwszy zakres w ramach prawa poboru w którym pojawiają się negatywne modyfikatory. Dosyć duży wskaźnik ludności która będzie powołana ale jednocześnie trzeba mieć na uwadze dłuższy czas szkolenia jednostek. Samo prawo raczej często będziesz stosował z uwagi na brak dodatkowych wymagań.
Obowiązkowa służba
Ikona | Opis | Wymagania |
![]() | Ludność w wieku poborowym 10% Czas szkolenia +20% Tempo budowy -10% Moc przerobowa fabryk -10% Koszt: 150 | Jedno z poniższych musi być faktem: Ideologia partii rządzącej to Faszyzm Ideologia partii rządzącej to Komunizm Wszystkie z poniższych muszą być faktem: Wojna Szacowany stosunek sił wroga do naszej armii wynosi 60% |
Komentarz: W przypadku obowiązkowej służby mamy do czynienia z dodatkowymi wymaganiami a ilość negatywnych efektów raczej nie zachęca do dalszego rozszerzania poboru. Obowiązkową służbę możemy wprowadzić tylko w czasie wojny o ile prowadzimy państwo komunistyczne lub faszystowskie. Zwróć uwagę, że zakres poboru możemy poszerzyć do 10% tylko pod warunkiem, że stosunek sił wroga do naszej armii będzie oscylował w granicach 60%. Większy zakres poboru to dodatkowy czas potrzebny na szkolenie poborowych i jednoczesny spadek tempa budowy. Moc przerobowa fabryk również spada. Wszystkie te czynniki sprowadzają się do tego, że powyższe prawo raczej nie będzie popularne a na pewno sięgniesz po nie dopiero gdy poniesiesz druzgocącą porażkę i zacznie brakować ci obywateli do tworzenia dywizji. Tak jak wcześniej wspomniałem, jeśli kierujesz faszystami to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zrealizowanie celu narodowego, ponieważ daje dodatkowe 7% ludności w wieku poborowym nie wnosząc ze sobą żadnych negatywnych efektów.
Wszyscy dorośli
Ikona | Opis | Wymagania |
![]() | Ludność w wieku poborowym 20% Czas szkolenia +30% Tempo budowy -30% Moc przerobowa fabryk -30% Koszt: 300 | Wszystkie z poniższych muszą być faktem: Wojna Szacowany stosunek sił wroga do naszej armii wynosi 75% |
Komentarz: Prawo zwiększające zakres poboru do 20% ludności. Nie wymaga żadnego z ustrojów ale zdecydowanie zaostrza negatywne modyfikatory. Idzie za tym oczywiście pewna logika, bo jeśli powołamy do armii wszystkich dorosłych to pozbawiamy fabryki bez obsady a nie każdy z dorosłych musi nadawać się do walki co znacznie wydłuża czas potrzebny na sformowanie armii. Na uwagę zasługuje też koszt wprowadzenia praw, który jest dwukrotnie wyższy niż dla poprzednich rozporządzeń. Oczywiście zostały też lekko zaostrzone wymagania związane z układem sił. Dopiero gdy siły wroga stanowią 75% naszych dywizji możemy zdecydować się na wprowadzenie poboru w takim zakresie.
Brak selekcji
Ikona | Opis | Wymagania |
![]() | Ludność w wieku poborowym 25% Czas szkolenia +50% Tempo budowy -40% Moc przerobowa fabryk -40% Koszt: 300 | Wszystkie z poniższych muszą być faktem: Wojna Szacowany stosunek sił wroga do naszej armii wynosi 100% |
Komentarz: Ostatnia z opcji poboru. Zakres poboru zostaje zwiększony do 25% społeczeństwa, ale brak selekcji sprawia, że utworzenie samodzielnej jednostki jest o połowę dłuższe niż przy standardowych zasadach poboru. Dużo wyższe kary zostają nałożone również na czas produkcji i moc przerobową fabryk. Wszystkie te czynniki razem wzięte sprawiają, że będziesz miał problemy z wystawienie wojska i wyposażeniem go odpowiednio szybko. Powinieneś raczej unikać tego prawa o ile będzie to możliwe. Warto zaznaczyć, że powyższą zasadę poboru możesz ustanowić w tak dużym zakresie dopiero gdy trwa wojna a siły przeciwnika są równe twoim. Zwróć też uwagę na koszt, który jest równie wysoki jak w przypadku prawa "wszyscy dorośli".
Prawo handlowe
Poniższe prawa odnoszą się do szeroko pojętego handlu. Za pośrednictwem poszczególnych praw możesz określić jak duża ilość surowców będzie kierowana do odbiorców zewnętrznych. Zasada jest jedna: im więcej surowców pozostanie w obrocie tym więcej korzystnych modyfikatorów uzyskasz. Poszczególne prawa mają różne oddziaływanie. Jeśli produkujesz mało surowców lub ich znikome ilości to nawet jeśli zdecydujesz się na wolny rynek to twoja gospodarka tego nie odczuje a ty uzyskasz dodatkowe korzyści. Jeśli wytwarzasz dużo surowców to po zużyciu nadwyżki na handel możesz odczuwać lekkie braki wynikające z zasobów, które pozostają w obrocie. Wszystko zależy od tego ilu odbiorców uda ci się znaleźć i czy sprzedaż na szeroką skalę nie wpłynie na logistykę twojego kraju.
Gospodarka zamknięta
Ikona | Opis | Wymagania |
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
- Hearts of Iron IV - poradnik do gry
- Hearts of Iron IV - poradnik do gry
- Rząd
- Informacje ogólne | Rząd w Hearts of Iron IV
- Prawa i rząd | Rząd w Hearts of Iron IV
- Badania i produkcja | Rząd w Hearts of Iron IV
- Personel wojskowy | Rząd w Hearts of Iron IV
- Działania dyplomatyczne | Rząd w Hearts of Iron IV
- Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV
- Technologie | Rząd w Hearts of Iron IV
- Rząd
- Hearts of Iron IV - poradnik do gry
Komentarze czytelników
kapciu Generał
1. Do czego służą statystyki: maksymalny poziom planowania i szybkość planowania?
2. Czy sterując samodzielnie każdą dywizją (nie używam opcji automatycznych) anuluje powyższe statystyki?
kiburstn110xx Junior
Głównie chodzi oto aby mieć dużo rezerw.
Gram jako Rzesza i po zrekrutowaniu większej liczby jednostek nie mam już ludzi do przydzielenia.
kalibaru Legionista
Mam problem z zbudowaniem różnych wersji pojazdów np. niszczyciela czołgów, artylerii samobieżnej czy rakietowej, czy ktoś wie jak to zrobić?
zabujca72 Legionista
jak wygląda sprawa z przywódcami demokratycznymi po wyborach bo grając stanami wybrałem roosvelta na drugą kadencję a zamiast niego jest Stonewall Grant
Zenbio Junior
Moze mi ktos wytlumaczy podchodze poraz ktorys raz do tej gry,i dlaczego jednym razem na terenie niemiecpo podbiciu produkuja opony a za drugim razem juz tego surowca nie produkuja?
Miki86 Junior
Cześć!
Czy możecie mi rozrysować, jak dodawać samoloty do lotniskowca??? Za diabła nie wiem jak to zrobić!!! :-( Z góry dzięki za pomoc!
e18181 Junior
Pomocy! Mam problem z myszką bo nie mogę oddalać widoku i nie wiem czy można oddalić mapę w inny sposób!
gebi28 Junior
W lini produkcji sa fabryki zielone a pozniej wychodza brazowe i pisze brak produkcji od czego to zalezy?
Janusz hoi'a Junior
Hej, pytanko. Emm. Nwm jak zrobić własną frakcje, mam już w zasadach kraju że mogę tworzyć frakcje ale nie wiem gdzie to się robi xD
Janusz hoi'a Junior
Może mi ktoś powiedzieć jak stworzyć własną frakcje? Mam już zasadę kraju że mogę tworzyć frakcje ale nigdzie nie mogę znaleźć tej opcji żeby ją stworzyć xD
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







