Armia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV
Aktualizacja:
Armia
Za pośrednictwem drzewka poświęconego armii uzyskasz przede wszystkim redukcję czasu potrzebnego na opracowanie poszczególnych technologii związanych z wojskami lądowymi. Niewielki wpływ doświadczenia armii też będzie przydatny, ale nie ma decydującego wpływu na dobór celów narodowych z uwagi na niewielkie wartości współczynników. Pośród redukcji kosztów znajdzie się kilka celów, które obniżą też wartość kary za przedwczesne prace. Cele narodowe związane z armią warto wybierać szczególnie podczas prowadzenia zaostrzonych badań nad nimi i dobierać wedle potrzeb i kierunku w jakim ma podążać twoja armia.
Poniżej znajdziesz szczegółowy komentarz dotyczący celów związanych z rozwojem armii. Podobnie jak w przypadku drzewka przemysłowego, wszystkie cele narodowe w tym zakresie mogą być zrealizowane i nie kolidują ze sobą. Na potrzeby poradnika cele zostały pogrupowane, ale zazwyczaj są zgodne z kształtem drzewka.
Wzmocnienie armii
W tym przypadku nie ma co dywagować. Jeśli chcesz rozwijać wojska pod kątem sił lądowych to powyższy cel będzie pozycją obowiązkową. Jak już wspomniałem, ilość punktów doświadczenia jaką otrzymasz nie pozwoli na duże zmiany ale zawsze warto skorzystać z bonusu tym bardziej, że prędzej lub później i tak go opracujesz. Jeśli zdecydujesz się na scenariusz z roku 1939 to pierwsze kroki powinieneś poczynić właśnie w tym kierunku.
Ikona | Nazwa | Korzyści |
![]() | Wzmocnienie armii | Doświadczenie armii +5 Doktryna lądowa 1x 50% |
Komentarz: Mały zastrzyk doświadczenia dla armii, który umożliwi dodanie jednej dywizji piechoty do istniejącego szablonu. W przypadku tego celu ważny jest bonus w postaci redukcji czasu prac nad doktryną lądową. Pamiętaj, że twoja nacja może korzystać tylko z jednego drzewka doktryn więc dobrze się zastanów zanim wybierzesz jedno z nich.
Wyposażenie
W tym wypadku są dwa ciekawe rozwiązania. Możesz równomiernie rozwijać cele opracowując poszczególne technologie z nimi związane aż dojdziesz do momentu, gdy uzyskasz całkowitą redukcję kary za przedwczesne prace. Wtedy opracujesz technologię w oparciu o ogólne modyfikatory. Możesz jednak doprowadzić do takiej sytuacji, gdy najpierw dobijesz do bariery związanej z osią czasu i opracujesz wszystkie cele narodowe bez realizowania związanych z nimi technologii. W tym przypadku nie tylko całkowicie zredukujesz karę za przedwczesne prace, ale jednocześnie będziesz miał możliwość skrócenia czasu potrzebnego na nowe technologie o połowę. Warto zaznaczyć, że każdy z celów nakłada redukcje a dwie technologie związane z podstawową bronią piechoty i wyposażeniem wsparcia. Oczywiście im szybciej zajmiesz się technologiami związanymi z armią tym szybciej wytworzysz sytuację, która została opisana jako druga. Jeśli z jakiegokolwiek powodu zaniedbasz ten dział technologii to powyższe cele narodowe pomogą ci szybko nadrobić zaległości.
Ikona | Nazwa | Korzyści |
![]() | Modernizacja wyposażenia | Broń piechoty i wsparcie artylerii 1x 50% |
![]() | Modernizacja wyposażenia II | Broń piechoty i wsparcie artylerii 1x 50% |
![]() | Modernizacja wyposażenia III | Zmniejszenie kary za przedwczesne prace: Broń piechoty i wsparcie artylerii 1x 100% |
Komentarz: Bez rewolucyjnych zmian jeśli nie brać pod uwagę faktu, że ostatni cel z tej ścieżki pozwala na opracowanie technologii zupełnie tak jakby była zgodna z linią czasu. Wszystko to składa się na dużą przewagę w starciach amii lądowych a szybki dostęp do zaawansowanego wyposażenia mocno wpływa na wynik wojny.
Mechanizacja armii
Jeśli opierasz swoją armię na wojskach lądowych to prędzej lub później poświęcisz trochę czasu na opracowanie powyższych celów. Zwróć uwagę, że w przypadku pojazdów samochodowych bonusy nie są mocno rozbudowane, ale mają duże wartości. W powyższej tabeli cele narodowe zostały ułożone zgodnie z kolejnością w jakiej można je opracować, więc jeśli celujesz w silne wojska zmechanizowane i dużą ilość czołgów to postaraj się zrealizować te cele dosyć szybko. W przypadku każdego celu związanego z armią, ma on też swoje odzwierciedlenie w zagadnieniach politycznych co zostanie poruszone w kolejnym rozdziale.
Ikona | Nazwa | Korzyści |
![]() | Motoryzacja piechoty | Pojazdy samochodowe 1x 75% |
![]() | Mechanizacja armii | Zmniejszenie kary za przedwczesne prace: Pojazdy samochodowe 1x 50% |
![]() | Wojska pancerne | Czołgi 2x 50% |
Komentarz: Podobnie jak w poprzednim przypadku rozwój tego drzewka nie wiąże się z gigantycznymi korzyściami ale zapewnia szereg przydatnych bonusów do technologii, które przede wszystkim zredukują czas potrzebny na ich opracowywanie. Armia mechaniczna rozbita jest na trzy główne aspekty wśród których na uwagę zasługuje redukcja kary za wczesne prace przy pojazdach samochodowych i 75% redukcja do czasu standardowych badań.
Doktryny wojenne
Jeśli zdecydowałeś się na jeden z kierunków związanych z doktrynami to możesz bez obaw realizować cele. Ma to szczególne znaczenie bowiem ich realizacja umożliwia rozwijanie dalszych celów w granicach drzewka armii. Za dodatkowe punkty doświadczenia możesz powołać drugiego dowódcę do twojej armii co umożliwi szkolenie jednostek i zdobywanie doświadczenia niezbędnego do komponowania szablonów dywizji.
Ikona | Nazwa | Korzyści |
![]() | Rozwój doktryn I | Doświadczenie armii +5 Doktryna lądowa 1x 50% |
![]() | Rozwój doktryn II | Doświadczenie armii +5 Doktryna lądowa 1x 50% |
Komentarz: Niewielkie bonusy ale stała redukcja do badań nad doktrynami. Szczególnie przydatne w sytuacji gdy napięcie światowe jest dosyć duże i groźba starć zbrojnych staje się realna. Odpowiednie doktryny wojenne zwiększają skuteczność i wachlarz działań więc nie możesz ich zaniedbywać.
Siły specjalne
Wszystko zależy od tego czy faktycznie masz możliwości na spożytkowanie wspomnianych jednostek. Jeśli w sąsiednim obszarze nie występują obszary górskie i nie masz możliwości wykorzystania sił to warto odroczyć opracowanie tego celu i technologii do czasu gdy będą naprawdę użyteczne.
Ikona | Nazwa | Korzyści |
![]() | Siły specjalne | Spadochroniarze, Spadochroniarze II 1x 50% Piechota morska, Piechota morska II 1x 50% Piechota górska, Piechota górska II 1x 50% |
Komentarz: Jako zakończenie prac nad rozwojem armii masz możliwość zdobycia dodatkowych bonusów w postaci redukcji prac dla technologii z trzech zakresów. Użyteczność każdej z nich zależy od twojego stylu gry, aczkolwiek warto opracować wskazane technologie z uwagi na sam wachlarz możliwości. Ważny jest fakt, że opracowanie tego celu pozwoli na redukcję prac nad sześcioma technologiami co jest dosyć dużym współczynnikiem biorąc pod uwagę pozostałe cele narodowe.
0
Komentarze czytelników
kapciu Generał
1. Do czego służą statystyki: maksymalny poziom planowania i szybkość planowania?
2. Czy sterując samodzielnie każdą dywizją (nie używam opcji automatycznych) anuluje powyższe statystyki?
kiburstn110xx Junior
Głównie chodzi oto aby mieć dużo rezerw.
Gram jako Rzesza i po zrekrutowaniu większej liczby jednostek nie mam już ludzi do przydzielenia.
kalibaru Legionista
Mam problem z zbudowaniem różnych wersji pojazdów np. niszczyciela czołgów, artylerii samobieżnej czy rakietowej, czy ktoś wie jak to zrobić?
zabujca72 Legionista
jak wygląda sprawa z przywódcami demokratycznymi po wyborach bo grając stanami wybrałem roosvelta na drugą kadencję a zamiast niego jest Stonewall Grant
Zenbio Junior
Moze mi ktos wytlumaczy podchodze poraz ktorys raz do tej gry,i dlaczego jednym razem na terenie niemiecpo podbiciu produkuja opony a za drugim razem juz tego surowca nie produkuja?
Miki86 Junior
Cześć!
Czy możecie mi rozrysować, jak dodawać samoloty do lotniskowca??? Za diabła nie wiem jak to zrobić!!! :-( Z góry dzięki za pomoc!
e18181 Junior
Pomocy! Mam problem z myszką bo nie mogę oddalać widoku i nie wiem czy można oddalić mapę w inny sposób!
gebi28 Junior
W lini produkcji sa fabryki zielone a pozniej wychodza brazowe i pisze brak produkcji od czego to zalezy?
Janusz hoi'a Junior
Hej, pytanko. Emm. Nwm jak zrobić własną frakcje, mam już w zasadach kraju że mogę tworzyć frakcje ale nie wiem gdzie to się robi xD
Janusz hoi'a Junior
Może mi ktoś powiedzieć jak stworzyć własną frakcje? Mam już zasadę kraju że mogę tworzyć frakcje ale nigdzie nie mogę znaleźć tej opcji żeby ją stworzyć xD
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










