Marynarka | Cele narodowe w Hearts of Iron IV
Aktualizacja:
Marynarka
W przypadku drzewka marynarki mamy do czynienia z bardzo klarowną konstrukcją. Jeden cel wspólny dla obu ścieżek bez wyraźnego celu ostatecznego. Wszystko zależy od tego czy posiadamy dostęp do morza i czy widzimy jakieś szanse dla osiągnięcia potęgi poprzez dominację na morzu. W przypadku poszczególnych ścieżek musimy wybrać pomiędzy flotą skierowaną na rozwiązania taktyczne lub taką, która będzie realizowała zagrania czysto siłowe. W tym drzewku zastosowano podobny zabieg, który umożliwia wybór pomiędzy redukcją czasu na opracowanie technologii a zmniejszeniem kary za nią.
Poniżej znajdziesz charakterystykę poszczególnych ścieżek w ramach drzewka marynarki. W tym wypadku sposób w jaki zostały pogrupowane idealnie odpowiada temu w jaki sposób zostało skonstruowane drzewko celów narodowych.
Rozwój marynarki
Jeśli prowadzisz grę krajem, który ma dostęp do morza to mimo wszystko powinieneś trochę uwagi poświęcić marynarce. Wstęp do drzewka poświęconego flocie to przed wszystkim dodatkowe punkty doświadczenia i stocznie, które zawsze się przydadzą bez względu czy wykorzystasz je do produkcji niszczycieli czy będziesz wystawiał same statki transportowe. Jest to jeden z tych celów narodowych, które bez obaw możesz uruchomić już na początku rozgrywki. Dzięki temu znacznie szybciej wystawisz odpowiednią ilość konwojów, które pozyskają surowce z dalszych zakątków świata.
Ikona | Nazwa | Korzyści |
![]() | Rozwój marynarki | Doświadczenie marynarki +25 Dodaj miejsca budowlane +3 Dodaj Stocznia +3 |
Komentarz: W przypadku tego celu nie sposób nie zauważyć że za jednym zamachem zyskujemy dużą ilość stoczni i dodatkowy zastrzyk w postaci punktów doświadczenia, które pozwalają na skomponowanie małej floty. Pamiętaj, że nowe stocznie są powiązane z utworzeniem dodatkowych slotów, a trzy stocznie użyte w ramach jednej linii produkcyjnej znacznie przyspieszą pracę nad wystawieniem nowych okrętów.
Flota do zadań specjalnych
Jeśli budujesz potęgę swojego kraju na marynarce to możesz bardzo szybko przystąpić do badań o ile oczywiście wizja marynarki "elastycznej" odpowiada twojemu stylowi gry. Przed wyborem dobrze się zastanów i dopasuj taktykę do podjętych działań np. w temacie lotnictwa morskiego lub sił specjalnych. W twojej nacji wszystko musi być odpowiednio dopasowane, a jeśli nie będzie to szybko się to na tobie zemści.
Ikona | Nazwa | Korzyści |
![]() | Elastyczna marynarka | Przechwytywanie konwojów 2x 50% Nieograniczona wojna podwodna 2x 50% Wilcze stada 2x 50% Nowoczesne działania podwodne 2x 50% Połączone operacje rajdowe 2x 50% |
![]() | Okręty podwodne | Zmniejsza karę za przedwczesne badania o 100% lub zapewnia premię 50%, jeśli są prowadzone we właściwym czasie. 1x Okręt podwodny I / II / III / IV |
![]() | Niszczyciele | Zmniejsza karę za przedwczesne badania o 100% lub zapewnia premię 50%, jeśli są prowadzone we właściwym czasie. 1x Niszczyciel I / II / III / IV |
Komentarz: W przypadku celów z drzewka taktycznego mamy możliwość opracowania poszczególnych doktryn w o wile krótszym czasie niż standardowy. Dodatkowo w zależności od aktualnych zasobów technologicznych i czasu gry możemy uzyskać premie do technologii związanych z okrętami podwodnymi lub niszczycielami. Podobnie jak w przypadku samolotów dużo zależy od tego jak rozplanujemy prace pomiędzy badaniami nad modelami okrętów a celem narodowym. Najważniejsze w tym przypadku są jednak bonusy do doktryn floty.
Wielka flota
Jeśli zdecydujesz się na rozwiązania typowo siłowe to musisz je jednocześnie sprzęgnąć z działaniami z innych dziedzin i mam tutaj na myśli głównie lotnictwo morskie i bombowce. Warto komponować siły zbrojne w taki sposób, żeby mogły ze sobą współgrać. Możesz oczywiście poczekać z decyzją do chwili gdy zdecydujesz się na konkretny kierunek rozwoju, ale pamiętaj, że w rozgrywkach wieloosobowych nie będzie na to czasu, a sztuczna inteligencja w każdym przypadku skomponuje kombinacje z którymi ciężko będzie jakkolwiek konkurować.
Ikona | Nazwa | Korzyści |
![]() | Wielka marynarka | Doktryny floty stacjonarnej 2x 50% |
![]() | Krążowniki | Zmniejsza karę za przedwczesne badania o 100% lub zapewnia premię 50%, jeśli są prowadzone we właściwym czasie. 1x Krążownik lekki III / IV ; Krążownik ciężki III / IV |
![]() | Okręty liniowe | Doświadczenie marynarki +25 Zmniejsza karę za przedwczesne badania o 100% lub zapewnia premię 50%, jeśli są prowadzone we właściwym czasie. 1x Krążownik liniowy II ; Pancernik II / III / IV ; Superciężki pancernik I / II ; Lotniskowiec I / II / III / IV |
Komentarz: Na szczególną uwagę zasługuje ilość jednostek, która została objęta bonusem zmniejszającym czas potrzebny do opracowania poszczególnych technologii. Oczywiście wszystko zależy od tego jak rozłożymy prace i to my zadecydujemy o tym jak daleko idące korzyści uzyskamy za pośrednictwem tych celów narodowych. Rozrzut jednostek jest naprawdę duży, ale wszystkie koncentrują się na rozwiązaniach typowo siłowych. Dodatkowo mamy możliwość skorzystania z bonusu do pracy nad dwoma projektami powiązanymi z doktrynami morskimi.
0
Komentarze czytelników
kapciu Generał
1. Do czego służą statystyki: maksymalny poziom planowania i szybkość planowania?
2. Czy sterując samodzielnie każdą dywizją (nie używam opcji automatycznych) anuluje powyższe statystyki?
kiburstn110xx Junior
Głównie chodzi oto aby mieć dużo rezerw.
Gram jako Rzesza i po zrekrutowaniu większej liczby jednostek nie mam już ludzi do przydzielenia.
kalibaru Legionista
Mam problem z zbudowaniem różnych wersji pojazdów np. niszczyciela czołgów, artylerii samobieżnej czy rakietowej, czy ktoś wie jak to zrobić?
zabujca72 Legionista
jak wygląda sprawa z przywódcami demokratycznymi po wyborach bo grając stanami wybrałem roosvelta na drugą kadencję a zamiast niego jest Stonewall Grant
Zenbio Junior
Moze mi ktos wytlumaczy podchodze poraz ktorys raz do tej gry,i dlaczego jednym razem na terenie niemiecpo podbiciu produkuja opony a za drugim razem juz tego surowca nie produkuja?
Miki86 Junior
Cześć!
Czy możecie mi rozrysować, jak dodawać samoloty do lotniskowca??? Za diabła nie wiem jak to zrobić!!! :-( Z góry dzięki za pomoc!
e18181 Junior
Pomocy! Mam problem z myszką bo nie mogę oddalać widoku i nie wiem czy można oddalić mapę w inny sposób!
gebi28 Junior
W lini produkcji sa fabryki zielone a pozniej wychodza brazowe i pisze brak produkcji od czego to zalezy?
Janusz hoi'a Junior
Hej, pytanko. Emm. Nwm jak zrobić własną frakcje, mam już w zasadach kraju że mogę tworzyć frakcje ale nie wiem gdzie to się robi xD
Janusz hoi'a Junior
Może mi ktoś powiedzieć jak stworzyć własną frakcje? Mam już zasadę kraju że mogę tworzyć frakcje ale nigdzie nie mogę znaleźć tej opcji żeby ją stworzyć xD
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







