Hearts of Iron 4: Doktryny Lądowe
Aktualizacja:
Lądowe
Oczywiste jest to, że zdecydowana większość działań zbrojnych w grze prowadzona będzie na lądzie. Jest to również jedyny sposób na zajęcia wrogiego terytorium więc nie masz w tej materii zbyt dużego wyboru. Twórcy gry przygotowali cztery warianty dla doktryn z tego zakresu, żeby umożliwić szerszy zakres działań dla najpopularniejszego sposobu prowadzenia wojen.

W zależności od drzewka trafisz na różne warianty, które się wzajemnie wykluczają. W dowolnym momencie możesz potem zmienić wariant od tego punktu, biorąc pod uwagę fakt, że stracisz wszystkie technologie, które były opracowane w dalszej części. Z czterech dostępnych doktryn możesz jednocześnie korzystać tylko z jednej, więc dobrze się zastanów zanim rozpoczniesz prace w tym zakresie. Poniższy rozdział powinien ułatwić ci dokonanie wyboru, który będzie spójny z twoim stylem gry.
Wojna mobilna
Jak wskazuje sama nazwa doktryny, jej głównym celem jest wprowadzenie działań związanych z wykorzystaniem pojazdów na wyższy poziom. Dzięki poszczególnym etapom prac nad doktryną zyskasz dodatkowe statystyki do szybkości planowania i organizowania natarć. Oczywiste jest, że zdecydowana większość modyfikatorów zapewni premie do przełamania wrogich pozycji co znacznie wpłynie na skuteczność ekspansji i zajmowanie dogodnych pozycji. Rozwój doktryny wspiera również działania piechoty, a w poszczególnych wariantach pozwala na zwiększenie wskaźnika ludności w wieku poborowym.
Ważna pozycja dla wszystkich graczy, którzy koncentrują się na wykorzystaniu pojazdów i niewielkich dywizji piechoty. Ważne są też walory obronne doktryny, które w sytuacjach krytycznych wpływają na rozwój działań partyzanckich.
Przewaga ogniowa
W ramach powyższej doktryny główny współczynnik wzrostu przypadnie działaniom artylerii. Dobra pozycja dla nacji które nie dysponują dużymi zasobami ludzkimi, ponieważ w ramach doktryny wyłączamy z masowego użycia wielkie dywizje piechoty i próbujemy prowadzić natarcie na zasadzie stopniowego oczyszczania terenu, który mogą potem zająć wojska lądowe. Główna siła ognia skupiona jest na jednostkach miękkich, więc doktryna jest szczególnie skuteczna przeciwko nacjom, które swoją główną siłę uderzeniową opierają na działaniach piechoty. Standardowo znajdą się tutaj też działania zwiększające skuteczność planowania i organizacji działań, ale nie zabraknie też wsparcia dla zwiadu i działań jednostek mechanicznych.
Jest to też dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy wolą w pierwszej kolejności solidnie ostrzelać wroga za pomocą dział i nalotów, a potem wkroczyć żeby dobić rozbite oddziały.
Wielka bitwa
W ramach doktryny zdecydowana większość prac polega na zwiększeniu skuteczności i poziomu planowania działań wojennych. Nie ma tutaj mowy o braku organizacji i niesubordynacji. Wszystkie aspekty uderzenia muszą być odpowiednio zaplanowane, wojska lepiej okopują się na zajętych pozycjach i uzyskują większe premie wynikające z opracowania planu działania. Warto wspomnieć o mniejszym zużyciu zaopatrzenia i premii do działań nocnych. Bez względu na to czy atakujemy, czy prowadzimy działania obronne - zawsze jesteśmy gotowi.
Dobre wyjście dla graczy, którzy lubią starannie wytyczać fronty i zajmować tereny po skrupulatnym zaplanowaniu natarcia. Doktryna odnosi się do wszystkich dostępnych jednostek lądowych i jest przez to uniwersalna. Szczególnie dla graczy, którzy cenią różnorodność jednostek i nie koncentrują się szczególnie na żadnym ich typie.
Zmasowany atak
Omawiana doktryna jest całkiem ciekawa, ponieważ łączy w sobie elementy wszystkich trzech pozostałych propozycji. Oczywiście duża różnorodność modyfikatorów sprawi, że premie nie są tak korzystne jak w pozostałych przypadkach, ale za to osiągamy je na różnych polach. Całkiem uniwersalny model prowadzenia działań, szczególnie przydatne są redukcje w braku zaopatrzenia, które znacznie ograniczają zapotrzebowanie. Wpływa to głównie na skuteczność inwazji zamorskich i masowego przebijania się przez wrogie pozycje wąskim korytarzem. W takich przypadkach dystrybucja wyposażenia jest ograniczona, a wykorzystanie doktryny pozwala utrzymać skuteczność wojsk mimo jego braków.
Opcja dobra dla wszystkich graczy, którzy nie lubią długo czekać na efekty swoich działań. Masowa mobilizacja żołnierzy i natarcie z kilku różnych kierunków jest w tym przypadku kluczem do sukcesu.
Komentarze czytelników
Może mi ktoś powiedzieć jak stworzyć własną frakcje? Mam już zasadę kraju że mogę tworzyć frakcje ale nigdzie nie mogę znaleźć tej opcji żeby ją stworzyć xD
Hej, pytanko. Emm. Nwm jak zrobić własną frakcje, mam już w zasadach kraju że mogę tworzyć frakcje ale nie wiem gdzie to się robi xD
W lini produkcji sa fabryki zielone a pozniej wychodza brazowe i pisze brak produkcji od czego to zalezy?
Pomocy! Mam problem z myszką bo nie mogę oddalać widoku i nie wiem czy można oddalić mapę w inny sposób!
Cześć!
Czy możecie mi rozrysować, jak dodawać samoloty do lotniskowca??? Za diabła nie wiem jak to zrobić!!! :-( Z góry dzięki za pomoc!
Moze mi ktos wytlumaczy podchodze poraz ktorys raz do tej gry,i dlaczego jednym razem na terenie niemiecpo podbiciu produkuja opony a za drugim razem juz tego surowca nie produkuja?
Pewnie na terenach które przejąłeś były rafinerie paliw syntetycznych. Produkują one ropę i gumę (guma ma symbol opony). Po prostu jak podczas któreś gry tego zasobu nie było to znaczy że komputer nie wybudował tam rafinerii.
jak wygląda sprawa z przywódcami demokratycznymi po wyborach bo grając stanami wybrałem roosvelta na drugą kadencję a zamiast niego jest Stonewall Grant
Mam problem z zbudowaniem różnych wersji pojazdów np. niszczyciela czołgów, artylerii samobieżnej czy rakietowej, czy ktoś wie jak to zrobić?
Jeśli masz opracowane te technologie to powinieneś mieć poszczególne rodzaje w tym samym miejscu gdzie zaznaczasz produkcje pozostałych jednostek.
Głównie chodzi oto aby mieć dużo rezerw.
Gram jako Rzesza i po zrekrutowaniu większej liczby jednostek nie mam już ludzi do przydzielenia.
Możesz zmienić prawo poboru do wojska w panelu rządowym https://www.gry-online.pl/poradniki/hearts-of-iron-iv/&PART=2150. Działa to tylko do określonego pułapu, po wykorzystaniu tej opcji pozostaje tylko zwiększać zakres terenu.
1. Do czego służą statystyki: maksymalny poziom planowania i szybkość planowania?
2. Czy sterując samodzielnie każdą dywizją (nie używam opcji automatycznych) anuluje powyższe statystyki?
Jeśli tworzysz plan to w nim zaznaczasz które oddziały będą napierać i jaką drogę obiorą, jeśli po akceptacji planu zaznaczysz jedną z jednostek i zmienisz jej kierunek to automatycznie tracisz premie związane z wykonaniem planu. Poziom planowania określa w jakim stopniu jednostki przygotują się do ataku, a jego szybkość - ile czasu im to zajmie. Jeśli jednostki przygotują się do wykonania planu to będą miały większą siłę naporu i skuteczność, której nie uzyskasz kierując nimi manualnie.
Czy wie ktoś w jaki sposób mogę zmienić zasady poboru do wojska?
A mi się taki problem zdarzył. Chcę wysłać 2 dywizje w korpusie dla Hitlera z Argentyny, ale mam komunikat, że jednostki nie mogą zostać wysłane. Konwoje mam. W czym problem? :-)
Wysłanie wojsk do korpusu przebiega samoczynnie. Widocznie Hitler nie może ich przyjąć lub jakiś błąd.
Może nie masz dominacji morskiej czy coś i Ci niszczą te konwoje?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
