Morskie | Doktryny w Hearts of Iron IV
Aktualizacja:
Morskie
W przypadku doktryn morskich mamy do czynienia w inną mechaniką podejmowanych działań niż w przypadku piechoty. Doktryny koncentrują się stricte na rozwoju określonych walorów floty z zależności od tego w jaki sposób chcemy prowadzić naszą dominację na morzu. Utrzymanie kontroli na wielkim obszarze oceanu to trudne zadanie a silna flota wymaga dużych ilości surowców oraz wielu stoczni. Jeśli jednak decydujesz się na taki tryb działań wojskowych to rozwój jednej z przedstawionych doktryn znacznie ułatwi rozgrywkę.

Podobnie jak w przypadku pozostałych doktryn, możesz jednocześnie korzystać tylko z jednego drzewka, ale ważne jest to, ze w przypadku marynarki nie mamy technologii, które się wykluczają, więc możesz w pełni opracować wybrany wariant.
Flota stacjonarna
W przypadku powyższej doktryny, główne korzyści będą związane z obsługą okrętów liniowych. W ramach specyficznych technologii zyskasz premie do wykrywania i neutralizowania najróżniejszych zagrożeń co znacznie ułatwi kontrolowanie basenów morskich. Standardowo dla doktryn, podniesiony zostaje również poziom zorganizowania jednostek oraz premie wynikające z wykonywania rozkazów przeznaczonych dla poszczególnych typów okrętów. W przypadku tej doktryny mamy do czynienia ze wsparciem dla zmasowanych działań zbrojnych i walki na wyniszczenie. Bez specjalnych warunków i zabiegów prowadzimy działania wykorzystując miażdżącą siłę ognia i wytrzymałość naszych jednostek. Oczywiście okręty podwodne i lotniskowce również uzyskają premie, ale nie będą one tak znaczące jak dla np. pancerników.
Pozycja obowiązkowa dla graczy wyznających kult siły i lubiących dominować nad przeciwnikiem siłą rażenia i liczebnością jednostek. Warto zaznaczyć, że zbudowanie odpowiedniej floty do tego celu może trochę potrwać więc nie musisz się spieszyć z postępami w omawianym wariancie doktryn.
Ataki na konwoje
Główne premie w ramach tej doktryny przypisane są okrętom podwodnym i lekkim jednostkom nawodnym. Taktyka działania w tym przypadku polega głównie na organizowaniu wojny podjazdowej i niszczeniu linii zaopatrzenia przeciwnika. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie w starciu z przeciwnikiem, który dysponuje o wiele większą siłą ognia w porównaniu z nami. W takich przypadkach zdecydowanie lepszym wyjściem jest unikanie otwartej walki i neutralizowanie konwojów oraz pojedynczych jednostek, które próbują prowadzić zwiad lub stanowią eskortę dla okrętów transportowych.
Pozycja szczególnie ciekawa dla graczy, którzy mają dobrze opanowane mechaniki związane z działaniami na morzu w toku rozgrywki i chcą trochę pokombinować z wykorzystaniem dostępnych wariantów. Wiele krajów przerzuca swoje zaopatrzenie i wojska pomiędzy kontynentami, a dobre zorganizowanie "wilczych stad" może znacznie uszczuplić dostawy zaopatrzenia. W takich sytuacjach szczególnie łatwo o skuteczny desant na wrogie terytorium.
Uderzenia na bazy
Najbardziej uniwersalny wariant oferujący główne wzmocnienia dla okrętów wsparcia i lotniskowców. Wraz z opracowaniem wariantu zwiększymy w niewielkim stopniu działanie wszystkich dostępnych jednostek, przez co nasze działanie będą skuteczniejsze na wszystkich frontach. Szczególnie dobra pozycja gdy nie prowadzimy zaawansowanej ekspansji morskiej, ale nie chcemy zostać w tyle za innymi nacjami i próbujemy kontrolować przynajmniej baseny wzdłuż naszej linii brzegowej. Warto zaznaczyć, że dzięki zwiększeniu zastosowania lotniskowców jesteśmy w stanie prowadzić natarcia na wrogie bazy neutralizując wszelkie możliwości desantu i naprawy okrętów.
Dobra pozycja dla graczy, którzy korzystają z działań marynarki wojennej raczej rzadko, ale lubią zamykać wroga na ograniczonym terenie i stopniowo go osłabiać. Działania tego typu są też dobrym preludium do przeprowadzenia desantu na osłabionym przeciwniku. Dzięki zmieszczeniu baz morskich osłabione okręty przeciwnika muszą ustąpić pola i pokonać znacznie dłuższy dystans, żeby odrobić straty.
0
Komentarze czytelników
kapciu Generał
1. Do czego służą statystyki: maksymalny poziom planowania i szybkość planowania?
2. Czy sterując samodzielnie każdą dywizją (nie używam opcji automatycznych) anuluje powyższe statystyki?
kiburstn110xx Junior
Głównie chodzi oto aby mieć dużo rezerw.
Gram jako Rzesza i po zrekrutowaniu większej liczby jednostek nie mam już ludzi do przydzielenia.
kalibaru Legionista
Mam problem z zbudowaniem różnych wersji pojazdów np. niszczyciela czołgów, artylerii samobieżnej czy rakietowej, czy ktoś wie jak to zrobić?
zabujca72 Legionista
jak wygląda sprawa z przywódcami demokratycznymi po wyborach bo grając stanami wybrałem roosvelta na drugą kadencję a zamiast niego jest Stonewall Grant
Zenbio Junior
Moze mi ktos wytlumaczy podchodze poraz ktorys raz do tej gry,i dlaczego jednym razem na terenie niemiecpo podbiciu produkuja opony a za drugim razem juz tego surowca nie produkuja?
Miki86 Junior
Cześć!
Czy możecie mi rozrysować, jak dodawać samoloty do lotniskowca??? Za diabła nie wiem jak to zrobić!!! :-( Z góry dzięki za pomoc!
e18181 Junior
Pomocy! Mam problem z myszką bo nie mogę oddalać widoku i nie wiem czy można oddalić mapę w inny sposób!
gebi28 Junior
W lini produkcji sa fabryki zielone a pozniej wychodza brazowe i pisze brak produkcji od czego to zalezy?
Janusz hoi'a Junior
Hej, pytanko. Emm. Nwm jak zrobić własną frakcje, mam już w zasadach kraju że mogę tworzyć frakcje ale nie wiem gdzie to się robi xD
Janusz hoi'a Junior
Może mi ktoś powiedzieć jak stworzyć własną frakcje? Mam już zasadę kraju że mogę tworzyć frakcje ale nigdzie nie mogę znaleźć tej opcji żeby ją stworzyć xD
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
